Gyorstippek az Instagram meghódításához marketingeseknek

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Gyorstippek az Instagram meghódításához marketingeseknek

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Facebook helyett Instagram? Egyre több online marketinges dönt így. Mutatjuk, hogyan pótold kiesett weboldal forgalmadat az Instagram marketing segítségével! 
 

Facebook helyett Instagram? Egyre több online marketinges dönt így. Mutatjuk, hogyan pótold kiesett weboldal forgalmadat az Instagram marketing segítségével!

A szerző Instagram porfilját ITT találod!

 

Amennyiben te is ezt a korosztályt szeretnéd megcélozni marketingüzeneteiddel, akkor érdemes megismerkedned az Instagram funkcióival és lehetőségeivel, hogy minél hatékonyabban tevékenykedhess rajta. Alábbi tippjeink ebben hivatottak segíteni.

 

Töltsd ki profilod bemutatkozás, vagyis „bio” részét

A bio mezőben kell elhelyezned az összes fontos információt márkádról, ugyanis az Instagram nem sok egyéb lehetőséget kínál arra, hogy adatokat ossz meg rajta. Írj egy nagyon rövid ismertetőt, és sorold fel legfontosabb elérhetőségeidet is, hogy a felhasználók más platformokon is felvehessék veled a kapcsolatot.

 

Szerezz több, mint 10.000 követőt

Amikor több, mint 10.000 követőd van Instagramon, posztolhatsz a storyba linket. Ingyenesen. Innentől van igazán értelme az Instagram jelenlétnek, hiszen a végső cél mindig az, hogy weboldaladra tereld a követőidet. 10.000 követőt elérni nem is olyan nehéz, ha szoftverek segítenek ebben. Ha szeretnél több követőt, kérd ajánlatunkat ITT:

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


 

 

Használd okostelefonod kameráját

Az Instagram egy képmegosztó közösségi platform, de mivel a legtöbben csak okostelefonjukon használják, így általában elegendő rá az a képminőség is, amelyet egy modern okostelefon kamerája képes produkálni. Valószínűleg nem igazán lesz szükséged rendes fényképezőre, persze ha igazán minőségi fotókra vágysz, akkor mindenképpen érdemes befektetni.

 

Gondolkodj képekben – gyönyörű képekben

Képorientált platform révén az Instagram tele van szebbnél szebb, minőségi fényképekkel. Ha szeretnéd felvenni a versenyt a többi feltöltővel, akkor figyelj oda a képek minőségére felbontás, élesség, fények és színek szempontjából is.

 

Próbáld ki az Instagram szűrőit

A szűrők, vagyis filterek segíthetnek mutatósabbá tenni fényképeidet. Persze nem minden szűrő mutat majd jól minden képen, szóval megéri szétnézni közöttük, de ügyelj rá, hogy márkád képi világa egységes legyen az Instagramon – tehát próbáld csak egy, legfeljebb két szűrőre szűkíteni a felhozatalodat. Továbbá ne feledd, hogy semmilyen szűrő nem képes szebbé tenni egy olyan képet, ami eredetileg is túl sötét, elmosott, vagy unalmas volt.

 

Próbálj történeteket előadni

Nem muszáj minden képet egyedül, önmagában feltölteni. Ha van egy olyan esemény, amelyet több képben is tudsz dokumentálni, például egy vagy több nap leforgása alatt, akkor készíts belőle egy képsorozatot, ami egy történetet mesél el képekben. Ezek lehetnek például felkészülések egy rendezvényre, vagy egy termék elkészítésének lépései (persze nem kell megosztanod ipari titkaidat).

 

Készíts kollázsokat

A kollázsok több egymáshoz kapcsolódó kép egymás mellé helyezésével készülnek – általában egy nagyobb képben. Rengeteg olyan ingyenes fényképszerkesztő alkalmazás létezik, ami segít ilyeneket készíteni.

 

Használj szövegeket képeiden

Egy kép többet mond ezer szónál, de néha szükség van némi kontextusra, hogy a kép értelmezhetőbbé váljon. Habár a feltöltések mellé külön szöveges leírást is érdemes megadni, semmi se tartson vissza attól, hogy magára a képre is ráírj valamit, ha az indokolt. Ezt különösen akkor ajánlatos elsajátítani, ha márkád identitása egy lazább stílust használ, és elférnek tartalmaid között a legújabb mémek is.

 

Tölts fel néha egy-egy videót is

Az Instagramra videókat is fel lehet tölteni, habár legfeljebb csak 60 másodperceseket. Ez általában több, mint elég idő arra, hogy egy felhasználó elveszítse érdeklődését a tartalom iránt – kivéve persze, ha elég kreatív vagy, hogy lekösd egy percig. A videók szerepét nem kell külön ecsetelni a marketingben – a legnépszerűbb tartalomtípus az Instagramon is nyerő (habár ne feledd, hogy itt a képeké a főszerep, és a legtöbb felhasználó is azokból vár el többet). Videókat tölthetsz fel telefonodból, vagy rögzítheted azokat közvetlenül az alkalmazásban is – csak ne feledkezz meg az 1 perces limitről.

 

Óvatosan adagold önreklámjaidat

Mivel a fiatalabb korosztályt meglehetősen érzékenyen érintik az egyértelmű reklámok, így óvatosan kell megközelítened saját márkád promócióját az Instagramon. Próbáld úgy kommunikálni márkád üzenetét, hogy ne érződjön közvetlen reklámnak – például mutasd be, hogy hogyan segítettek termékeid vagy szolgáltatásaid másokon.

 

Vidd be követőidet a színfalak mögé

Nem kell, hogy minden kép tökéletesen beállított legyen – ha történik néha valami érdekes a kulisszák mögött, ami érdekelheti követőidet, akkor gyorsan kapd elő telefonod, és kattints róla egy képet. Az ilyen tartalmak bizonyítják a követők számára, hogy valós személyek állnak a márka logója mögött.

 

Mutass be egy életstílust

Nem szabad csak márkás képeket megosztani, hiszen attól profilod sokkal inkább egy hirdetési felületnek tűnik majd. Készíts olyan képeket, amelyek azt az életstílust szemléltetik, ami releváns márkád és felhasználóid számára. Kertészeti cégek – gyönyörű kertek, fitneszblogok – motivációs képek, stb. Találd meg azt az életstílust, ami releváns márkád számára, és használd fel tartalomstratégiádban.

 

Mutass be új termékeket

Ha szeretnél némi izgatottságot ébreszteni követőidben új termékeid iránt, akkor mutasd be azokat nagyvonalakban az Instagramon, mielőtt hivatalosan is megjelennének/elérhetővé válnának a nyilvánosság számára. Ez a taktika persze nem ideális minden cég számára, de ha elsődlegesen azt a korosztályt célzod meg, amely az Instagram felhasználók átlagára is jellemző (30 év alattiak), akkor remek bevezető lehet termékeid számára, különösen, ha előrendeléseket is kínálsz.

 

Csak kapcsolódó hashtageket használj

Hashtagek nélkül az Instagram egy mutatós káosz lenne – míg más platformokon nélkülözhetők, az Instagramon egyetlen képet vagy videót sem szabad feltölteni anélkül, hogy ne szerepelne benne néhány releváns címke. A hangsúly itt a relevánson van – tapasztald ki, hogy mely hashtagek vonzzák be a legtöbb olyan felhasználót, akik valóban érdeklődnek is tartalmaid iránt, és nem csak azért talált rád, mert egy „túl népszerű” címkét használtál.

 

Oszd át tartalmaidat más közösségi platformokra is

Amikor feltöltesz egy képet vagy videót az Instagramra, oszd át azt más platformokra is, például a Twitterre. Ezzel lényegében több helyen lesz egyszerre tartalmad, másrészt a többi közösségi hálózaton is értesülhetnek Instagram fiókodról, és ott is követni kezdhetnek majd.

 

Szervezz versenyeket

Az Instagram versenyeket a limitált funkcionalitás miatt (gyakorlatilag nincs olyan, hogy „verseny” funkció) nem érdemes és nem is lehet túlbonyolítani. A lényeg, hogy legyen egy egyedi hashtag a versenyhez, amivel a felhasználók nevezhetnek, és amin keresztül szűrni tudsz a nevezőkre. Bármi is a nyeremény, az emberek előszeretettel népszerűsítenek egy márkát, ha kaphatnak érte valamit.


Figyelj oda, hogy mikor posztolsz

Akárcsak más közösségi hálózatokon, úgy az Instagramon is vannak olyan csúcsidők, amikor a legaktívabbak a felhasználók. Ez persze attól függ majd, hogy kikből áll követőbázisod. Figyeld meg, hogy mely napokon és napszakokban érkezik a legtöbb reakció tartalmaidra, és próbáld ez alapján időzíteni feltöltéseidet.

 

Ne ess túlzásba

Az Instagramon gyorsan feledésbe merülhetnek az új képek, ahogy a felhasználók hírfolyamai megtelnek újabbnál újabb tartalmakkal. Azonban ez nem jelenti azt, hogy óránként 10 képet kellene megosztanod – ezzel csak irritálhatod követőidet, akik rövid időn belül visszavonják majd követésedet. Igyekezz kialakítani egy rendszeres, gyakori, de nem túl sűrű feltöltési beosztást. Ez szintén követőbázisod összetételétől függ majd, és hogy milyen ütemben vagy képes új tartalmakat készíteni.

 

Próbálj minél több hozzászólásra válaszolni

Eleinte nem lesz nehéz minden kommentre reagálni, de ahogy az idő múlik, egyre kezelhetetlenebbé válik majd a több száz hozzászólás képenként. Igyekezz minél többre válaszolni ezek közül, de húzz meg egy határt, különben az egész napodat ezzel töltöd majd el (ezekre a helyzetekre érdemes felkérni egy közösségi média manager vagy tanácsadó segítségét https://www.matebalazs.hu/marketing-tanacsadas-mikor-8.html).
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!