Webáruház gyakori hibák: ezeket érdemes elkerülnöd már a fejlesztéskor!

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

A webáruházak 3 leggyakoribb hibája (és elkerülésük)

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Egy új webhely létrehozása nem kis feladat. Legyen szó egy webáruházról vagy egy személyes projektről, egy ilyen projekt megannyi kérdést vet fel.

webáruház hibák

Azonban, ha még csak most tervezed beindítani első online üzletedet, akkor fontos, hogy elvonatkoztass a múlt nehézségeitől. Az online vásárlás rengeteget fejlődött az utóbbi évek során, és ezeket az előnyöket manapság már mindenki élvezheti saját webáruháza elkészítésekor.


Persze ennek ellenére létezik nem egy olyan buktató, amiken sokan fennakadnak, főleg a projektek korábbi szakaszaiban. Mai cikkünkben ezekről a gyakori webáruház hibákról lesz szó, illetve arról, hogy hogyan kerülheted el őket. Ha később szeretnél a marketinggel is foglalkozni, érdemes már a webáruház fejlesztése előtt felvenned velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és mi gondoskodunk róla, hogy minden jól alakuljon! 

 

1. Túl sokat vállasz egyszerre

Sok viszonteladó tapasztalja, hogy az online közegbe való átlépés ijesztően nagy feladat lehet. A probléma ilyenkor általában az, hogy megpróbálják a teljes kínálatukat felvinni digitális adatbázisukba, és ezzel gyakran túl nagy fába vágják a fejszéjüket.
A bőség zavara továbbá a vásárlók részéről sem kifejezetten előnyös. Egyes statisztikák szerint az emberek 42%-a hagyja el online kosarát, ha túl sok lehetőség közül választhat.


Az ilyen kellemetlenségek elkerülése végett igyekezz azzal foglalkozni, amire szakosodtál. Ha egy meglévő boltod költözik át a digitális közegbe, ügyfeleid nagy része már ismerni fogja márkádat. Az interneten is számíthatsz tehát támogatásukra, ezért koncentrálj arra, hogy egy erős online jelenlétet alakíts ki magadnak. Vedd alapul márkád legjelentősebb erősségeit, és építs ezekre.


Első körben a 10-20 legsikeresebb termékedet vidd fel online áruházadba, és ne felejts el minőségi fényképeket, illetve megnyerő leírásokat mellékelni hozzájuk. Minél kevesebb dologra kell egyszerre koncentrálnod, annál alaposabban tudod kialakítani őket. Ezt követően elkezdhetsz foglalkozni az online kínálat bővítésével.
 

 

2. A teljes költségkereted elmegy a webhely kialakítására

Sok kereskedő hiszi azt, hogy webáruházuk sikereihez nélkülözhetetlenek a legújabb, legfejlettebb technológiák. Ilyenkor hajlamosak költségkertük nagy részét egy korszerű és csinos webhelyre költeni, amiről aztán senki sem vesz majd tudomást. Fontos tehát félretenni egy jelentős összeget az online marketingre is.


Ahhoz, hogy egy webáruház sikeres legyen, a kereskedőknek három fő tényezőre kell megfelelő figyelmet fordítaniuk: a bruttó árrésre, a konverziós arányra és a forgalomra. Az első kettőt ebből nehéz befolyásolni, azonban, ha van valami, amiben a marketing rögtön segíthet, az a forgalom fellendítése.


Manapság a forgalom is egyfajta árucikk, de egyre nehezebb csak úgy fizetni valakinek, hogy több forgalmat szerezzen egy webáruház számára. Kereskedőként három fontos kérdést kell megválaszolnod:
1.    Mit kínálsz, ami egyedi?
2.    Hogyan tudod kommunikálni ezt a valamit?
3.    Hol lesz a leghatékonyabb ez az üzenet?

 

Fontos továbbá észben tartani, hogy egy webáruházat nem csak az interneten lehet népszerűsíteni. Amennyiben tudod, hogy célközönséged a hagyományos marketingformákra is vevő, akkor a szórólapok, újságban feladott hirdetések és egyéb reklámformák is sokat segíthetnek (habár ez manapság a ritkább eset, hiszen szinte mindenki aktív az interneten).
 

 

3. Elfogadod a kész terméket

Sokan állnak úgy a webáruházakhoz, hogy elég egyszer elkészíteni őket, és utána befejezettnek tekinthetők. Ez azonban távol áll a valóságtól.


A webhelyek nagyszerű lehetőséget nyújtanak arra, hogy folyamatosan egyre többet tudj meg ideális ügyfeleidről, és azokról, akik kínálatod iránt érdeklődnek. Egy webáruház kialakítása nem ér véget azzal, hogy elérhetővé válik a nyilvánosság számára, vagy miután felkerül rá az összes termék a kínálatból.


Szem előtt kell tartanod, hogy egy jó webhely a márka esszenciáját hordozza magában, és az üzlet történetét tükrözi a vásárlók felé. A jó márkák mindig haladnak a korral, hogy relevánsok maradjanak, és így a webhely sem stagnálhat örökké.
Az új trendek, technológiák és előírások rendszeresen arra késztetik az online kereskedőket, hogy folyamatosan tökéletesítsék ne csak kínálatukat, hanem annak prezentációját is. Lehet, hogy egyszerűsíthető a rendelési folyamat, vagy éppen a webhely sebességén lehetne javítani valamit. Az is előfordulhat, hogy a Google egy új irányelvet vezet be, ami az egész webhely frissítését igényli majd. Ne feledkezz meg webhelyedről, miután elkészült, mert valójában soha nem készül el teljesen!
 

Gyakori kérdések

Mik a leggyakrabban előforduló hibák egy webáruház tervezésekor?

Túl sok terméket szeretnél kezdetben is kezelni; a teljes költségkereted elköltöd csak a fejlesztésre; nem foglalkozol a marketinggel és a későbbi fejlődéssel

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!