notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A Google egy fontos Penguin frissítést adott ki (v2.0 #4) néven. Miben változtatja meg ez a keresőoptimalizálás folyamatát?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A Google egy fontos Penguin frissítést adott ki (v2.0 #4)

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A Google egy fontos Penguin frissítést adott ki (v2.0 #4)


2013/07/02
Máté Balázs, Szűcs Richárd
A Google ismét kiadott egy Penguin frissítést, szám szerint a v2.0#4-et, melynek célja  a webspamek kiszűrése. Sok ügyfelem hívott fel azzal, kell-e tartaniuk attól, hogy hátrébb kerül weboldaluk a Google találati listáján a frissítést követően. Rövid válaszom a kérdésre az, amennyiben nem csaltak a keresőoptimalizálás során, a minőségi tartalomra koncentráltak, akkor nem. Hosszabb válaszért, értelmezésért nézzük át, mit is hoz a Penguin 2.0#4 Matt Cutts szavai alapján!
 
A Google ismét kiadott egy Penguin frissítést, szám szerint a v2.0#4-et, melynek célja  a webspamek kiszűrése. Sok ügyfelem hívott fel azzal, kell-e tartaniuk attól, hogy hátrébb kerül weboldaluk a Google találati listáján a frissítést követően. Rövid vál

Penguin v2.0#4

2013. május 23-ára hatályba lépett a következő generációs Penguin frissítés az az a Pengiun 2.0/4 verzió. Matt Cutts a Google Search Quality csapat tagja azt nyilatkozta, hogy ez a frissítés kihat az angol nyelvű lekérdezések 2,3%-ára és továbbá befolyásolja a más nyelveken való keresést is.
 

Matt a blogján a következőket közölte a Penguin v2.0#4-ről:

„Ezen a délutánon elkezdtük bevezetni a Penguin webspam algoritmusának következő generációját (Május 22. 2013), és a kiépítése most már teljesé vált. Ez nagyjából az angol-amerikai lekérdezések 2,3%-át fogja érinteni, amit az átlagos felhasználók zöme érzékelni is fog. A váltás világszerte befejeződött.”
 
A Penguin algoritmus frissítésének hatása országonként eltérő lehet, például minél több webspam található az adott nyelven, annál nagyobb kihatása lesz a keresések találati eredményére.
webspam: kereső spam vagy spam jellegű honlap - Célja a kereső programok félrevezetése/kijátszása. Arra használják, hogy egyes weboldalak, előrébb kerüljenek a találati listában.
 

Mi is az a Google Penguin?

Pihengetünk?
Egy olyan spamszűrő algoritmus, ami a kereső algoritmusok kijátszása ellen irányul továbbá kiszűri a túl intenzíven optimalizált weboldalaknak tartott honlapokat.
 
„A Penguin 2.0 tartalmi alapú keresőoptimalizálást segíti elő. Hiszen a Google abban érdekelt, hogy a weboldalakat támogató linkek létező tartalmi összefüggésekre alapozva jöjjenek létre és egy-egy link-hálózat ténylegesen javítsa a keresés minőségét.” (http://honlapoptimalizalas.blog.hu)
Mint azt tudjátok, már számítottunk a frissítésre egy ideje, mivel már több mint 8 hónap telt el, az előző Penguin adatfrissítés óta. Még egyszer, ez nem csak egy szimpla frissítés, hanem egy algoritmikus frissítés.
 
A frissítés óta sok ember panaszkodott arra, hogy a találati rangsorban lejjebb került a weboldala. Érdemes ellenőrizni az optimalizált oldalak helyezését és az organikus forgalmat a weboldalakon és ha a Penguin megbüntetett nincs mese, ki kell javítani a hibákat. Arra számítunk, hogy a következő héten szavazást helyeznek előtérbe a Google részéről, hogy felmérjék, mennyire volt hatásos vagy nem a frissítés.
 
Mélyen reméljük, hogy csak kedvező hatása volt a Penguin 2.0-nak. Ha esetleg webspambe botlotok, jelenthetitek a Google-nak a Penguin Spam Report segítségével.
 
 

Ha szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót - akik valóban a vevőid - kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 

 

SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
515 310
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Biztonsági lista

Egy biztonsági lista olyan internet felhasználók neveit és email címeit tartalmazza, akik...

Bing Reklámszerkesztő (Bing Ads Editor)

A Bing Ads Editor egy ingyenesen letölthető alkalmazás, amely lehetővé teszi a hirdetők...

Mobilmarketing

Mi az a mobilmarketing? A mobilmarketing egy többcsatornás digitális...

Payment Gateway

Magyarul talán fizetési kapuként vagy fizetés...

Egyszerű szöveges email

Mi is az az egyszerű szöveges email? Az egyszerű szöveges email egy olyan email, amelyet...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.