Sokan már lemondtak a SEO-ról, pedig nem az eszköz halt meg, csak a régi szemlélet. A keresőoptimalizálás ma is működik, de új alapokra kell helyezni. Nem elég technikailag rendben lenni, érteni kell a felhasználói szándékot, és azt, hogyan fedeznek fel a...
Éttermek rangsorolása a Google Térképen
Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési lehetőségeket keres a környéken? 
 
 
													
				Minden a rangsoroláson múlik. A google Térképen megjelenő cégek mind egyéni rangsorolással rendelkeznek, ami meghatározza, hogy hányadik helyen jelenjenek meg a felsorolt találatok között.
Ha a célod az, hogy a te céged (legyen szó étteremről, szállodáról, vagy bármilyen más, helyi üzletről) is előkelő pozícióba kerüljön a listán, akkor a következőket kell tenned:
1. Készítsd el (vagy szerezd meg) céged Google Cégem profilját
A Google Térkép a Google Cégem adatbázisából dolgozik. Ez azt jelenti, hogy ha szeretnél megjelenni, akkor először is szükséged lesz egy Google Cégem profilra. Meglehet, hogy a cég már szerepel a Google adatbázisában, ekkor meg kell igényelned a jogokat a cégprofil szerkesztéséhez. Amennyiben még nincs ilyen profilja létesítményednek, regisztráld azt a Google Cégemen keresztül – a regisztráció teljesen ingyenes.
Ezután elkezdheted kitölteni céged új google Cégem profilját. Az alábbi elemeket semmiképpen ne felejtsd el:
- Elérhetőségek: Írj ki minden létező kapcsolati információt – telefonszám, email, cím, webhely hivatkozása, stb.
- Nyitvatartási órák: Rendkívül fontos! Sok felhasználó azért keres rá egy-egy konkrét üzletre a Google-on, mert szeretné kideríteni, hogy mikor látogathat el oda.
- Ne használj dupla adatokat: A Google kizárja azokat a cégeket, amelynél több telefonszám vagy cím van megadva a profilban.
- Tölts fel képeket: A Google előnyben részesíti azokat a profilokat, amelyekhez képek is tartoznak. Ragadd meg a lehetőséget, és mutasd meg a keresőknek leghívogatóbb fogásaidat, és az étterem külső illetve belső részeit (hogy a vendégek könnyen rátaláljanak).
2. Pontosan add meg céged kategóriáját
Amikor először elkészíted a profilt, a Google megkér, hogy adj meg egy elsődleges kategóriát, vagy kulcsszót cégednek. Azonban nem csak ez az egy kategória adható meg – összesen öt további lehetőség van, és érdemes mindegyiket kihasználni.
Elsődleges kategóriád létesítményed típusa kell legyen (étterem, bár, stb.), a maradék öt lehetőséget pedig érdemes helyi seo kulcsszavakkal kitölteni, melyek plusz információkat tartalmaznak a keresők számára (romantikus étterem, romkocsma, rendezvényhelyszín, stb.)
3. Helyezd el adataidat a webhelyeden is
Fontos, de gyakran figyelmen kívül hagyott szempont, hogy a Google Cégem profilban és a saját webhelyeden található cégnév-cím-telefonszám hármasnak tökéletesen egyezniük kell egymással. Sokan megfeledkeznek erről, és csak a Google Cégem profilban adják meg az adatokat, azonban a webhelyen csak egy „Elérhetőség” oldalra írják ki őket.
Ez helytelen – a helyes megoldás az, ha webhelyed összes oldalán elhelyezed ezt a három információt, ugyan úgy, mint ahogy a Cégem profilban olvashatók (a legegyszerűbb kimásolni és beilleszteni). Még az „utca” és az „u.” rövidítés sem számít egyezőnek a Google szerint – mindennek betűre pontosan egyeznie kell.
4. Idézetek
Az idézetek jelen helyzetben céged neve, címe, és telefonszáma, melyek megtalálhatók a helyi vagy országos linkgyűjtő adatbázisokban. A Google ezeket az adatbázisokat is átvizsgálja majd, és ellenőrzi, hogy a Cégem profilodban megadott információk (név, cím, telefon) megegyeznek-e az adatbázisokban szereplőkkel. Ha jó rangsorolást akarsz elérni, akkor szükséged lesz ilyen „idézetekre”, méghozzá olyanokra, amelyek pontosan megegyeznek a profilon megadott információkkal (akárcsak a webhely esetén az előző pontban).
5. Google cégem vélemények: fontosabbak lettek mint a TripAdvisor
A vélemények segítenek meggyőzni a döntésképtelen étteremkeresőket arról, hogy létesítményed jobb választás, mint a többi lehetőség a környéken. A vélemények a Google felhasználóktól származnak, így nem igazán tehetsz értük (vagy ellenük) sokat magán a Cégem profilodon, azonban ha szolgáltatásaid elégedetté teszik vendégeidet, akkor több pozitív véleményre és értékelésre számíthatsz majd tőlük. Ha foglalkozol azzal, hogy a Tripadvisoron sok és jó véleményt kapj vendégeidtől, most iktasd be ebbe a körbe a Google Cégem profilt is. Magyarországon már most fontosabb szempont, mennyi és milyen értékelésed van a Google Cégemben, mint a Tripen, hiszen a Google Térképet és a keresőt mindenki használja. Motiváld vendégeidet, hívd fel figyelmüket arra, hogy értékeljenek e Google Cégem rendszerben is.
6. Google cégem posztok
A google plus kihalásával céges posztokkal oldalt vezetni a Google Cégem oldaladon van lehetőség. Úgy látszik, a Google próbál is ide átterelni, mert ha telefonodon be vagy jelentkezve a Google Cégem oldaladba, akkor hetente üzenetet is küld, hogy posztolj. És érdemes is ezt megtenned, mert a poszt megjelenik a keresések között Google Cégem oldaladon, ahogy a képen is látod.
 
A posztokba weboldaladra mutató linket is helyezhetsz el, ezzel terelve át az érdekéődőket a legfontosabb online marketing eszközödre, a weboldaldra. 
 
Kiemelt területeink
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
- Google Chrome
- Internet Explorer
- Firefox
- Safari
- Safari Mobile
- Opera
 
			 
				 
				 
				 
					 
					