Éttermek rangsorolása a Google Térképen

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési lehetőségeket keres a környéken? 
 

 Éttermek rangsorolása a Google Térképen

Minden a rangsoroláson múlik. A google Térképen megjelenő cégek mind egyéni rangsorolással rendelkeznek, ami meghatározza, hogy hányadik helyen jelenjenek meg a felsorolt találatok között.

 

Ha a célod az, hogy a te céged (legyen szó étteremről, szállodáról, vagy bármilyen más, helyi üzletről) is előkelő pozícióba kerüljön a listán, akkor a következőket kell tenned:

 

1. Készítsd el (vagy szerezd meg) céged Google Cégem profilját

A Google Térkép a Google Cégem adatbázisából dolgozik. Ez azt jelenti, hogy ha szeretnél megjelenni, akkor először is szükséged lesz egy Google Cégem profilra. Meglehet, hogy a cég már szerepel a Google adatbázisában, ekkor meg kell igényelned a jogokat a cégprofil szerkesztéséhez. Amennyiben még nincs ilyen profilja létesítményednek, regisztráld azt a Google Cégemen keresztül – a regisztráció teljesen ingyenes.

 

Ezután elkezdheted kitölteni céged új google Cégem profilját. Az alábbi elemeket semmiképpen ne felejtsd el:

 

  • Elérhetőségek: Írj ki minden létező kapcsolati információt – telefonszám, email, cím, webhely hivatkozása, stb.
  • Nyitvatartási órák: Rendkívül fontos! Sok felhasználó azért keres rá egy-egy konkrét üzletre a Google-on, mert szeretné kideríteni, hogy mikor látogathat el oda.
  • Ne használj dupla adatokat: A Google kizárja azokat a cégeket, amelynél több telefonszám vagy cím van megadva a profilban.
  • Tölts fel képeket: A Google előnyben részesíti azokat a profilokat, amelyekhez képek is tartoznak. Ragadd meg a lehetőséget, és mutasd meg a keresőknek leghívogatóbb fogásaidat, és az étterem külső illetve belső részeit (hogy a vendégek könnyen rátaláljanak).

  2. Pontosan add meg céged kategóriáját

Amikor először elkészíted a profilt, a Google megkér, hogy adj meg egy elsődleges kategóriát, vagy kulcsszót cégednek. Azonban nem csak ez az egy kategória adható meg – összesen öt további lehetőség van, és érdemes mindegyiket kihasználni.

 

Elsődleges kategóriád létesítményed típusa kell legyen (étterem, bár, stb.), a maradék öt lehetőséget pedig érdemes helyi seo kulcsszavakkal kitölteni, melyek plusz információkat tartalmaznak a keresők számára (romantikus étterem, romkocsma, rendezvényhelyszín, stb.)

 

Kapcsolat

Adatokkal dolgozunk, nem megérzésekkel – 25 év tapasztalattal segítünk megtérülő online stratégiát építeni.
Ismerjük meg egymást! Töltsd ki az alábbi űrlapot, és felvesszük veled a kapcsolatot.
 

 

3. Helyezd el adataidat a webhelyeden is

Fontos, de gyakran figyelmen kívül hagyott szempont, hogy a Google Cégem profilban és a saját webhelyeden található cégnév-cím-telefonszám hármasnak tökéletesen egyezniük kell egymással. Sokan megfeledkeznek erről, és csak a Google Cégem profilban adják meg az adatokat, azonban a webhelyen csak egy „Elérhetőség” oldalra írják ki őket.

 

Ez helytelen – a helyes megoldás az, ha webhelyed összes oldalán elhelyezed ezt a három információt, ugyan úgy, mint ahogy a Cégem profilban olvashatók (a legegyszerűbb kimásolni és beilleszteni). Még az „utca” és az „u.” rövidítés sem számít egyezőnek a Google szerint – mindennek betűre pontosan egyeznie kell.

 

4. Idézetek

Az idézetek jelen helyzetben céged neve, címe, és telefonszáma, melyek megtalálhatók a helyi vagy országos linkgyűjtő adatbázisokban. A Google ezeket az adatbázisokat is átvizsgálja majd, és ellenőrzi, hogy a Cégem profilodban megadott információk (név, cím, telefon) megegyeznek-e az adatbázisokban szereplőkkel. Ha jó rangsorolást akarsz elérni, akkor szükséged lesz ilyen „idézetekre”, méghozzá olyanokra, amelyek pontosan megegyeznek a profilon megadott információkkal (akárcsak a webhely esetén az előző pontban).

 

5. Google cégem vélemények: fontosabbak lettek mint a TripAdvisor

A vélemények segítenek meggyőzni a döntésképtelen étteremkeresőket arról, hogy létesítményed jobb választás, mint a többi lehetőség a környéken. A vélemények a Google felhasználóktól származnak, így nem igazán tehetsz értük (vagy ellenük) sokat magán a Cégem profilodon, azonban ha szolgáltatásaid elégedetté teszik vendégeidet, akkor több pozitív véleményre és értékelésre számíthatsz majd tőlük. Ha foglalkozol azzal, hogy a Tripadvisoron sok és jó véleményt kapj vendégeidtől, most iktasd be ebbe a körbe a Google Cégem profilt is. Magyarországon már most fontosabb szempont, mennyi és milyen értékelésed van a Google Cégemben, mint a Tripen, hiszen a Google Térképet és a keresőt mindenki használja. Motiváld vendégeidet, hívd fel figyelmüket arra, hogy értékeljenek e Google Cégem rendszerben is. 

 

6. Google cégem posztok

A google plus kihalásával céges posztokkal oldalt vezetni a Google Cégem oldaladon van lehetőség. Úgy látszik, a Google próbál is ide átterelni, mert ha telefonodon be vagy jelentkezve a Google Cégem oldaladba, akkor hetente üzenetet is küld, hogy posztolj. És érdemes is ezt megtenned, mert a poszt megjelenik a keresések között Google Cégem oldaladon, ahogy a képen is látod. 

 Éttermek rangsorolása a Google Térképen


A posztokba weboldaladra mutató linket is helyezhetsz el, ezzel terelve át az érdekéődőket a legfontosabb online marketing eszközödre, a weboldaldra. 
 

Kiemelt területeink