Google Ads: optimalizálási tippek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Optimalizáld Google Ads kampányaidat ezzel az 5 hasznos tippel

Optimalizáld Google Ads kampányaidat ezzel az 5 hasznos tippel


2020/12/15
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A Google Ads szolgáltatást senkinek nem kell bemutatni. A keresőóriás saját hirdetési platformja minden kis- és nagyvállalatnak lehetőséget kínál, hogy felhasználóik millióinak népszerűsíthessék márkájukat és kínálatukat. Bizonyára te is ezt tervezed, azonban ha a legtöbbet szeretnéd kihozni Google Ads kampányaidból, akkor tudnod kell, hogy hogyan optimalizáld őket.

Google Ads: így optimalizáld hirdetéseid
Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A Google Ads rendszere még mindig az egyik legkomplexebb rendszer, amivel marketinges dolgozhat. Megannyi lehetőség, beállítás befolyásolja a sikert – és ha úgy érzed, nincs időd és energiád ezt tanulmányozni, mi megértjük. Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és segítünk rendbe tenni marketinged! 

 

Ha pedig mégis úgy gondolod hogy magad vágnál bele, az alábbiakban néhány alapvető, de nélkülözhetetlen tippet osztok meg veled, amik segíthetnek ebben!

 

1. Ellenőrizd az elveszett megjelenési arányt

Ahhoz, hogy Google Ads kampányaid sikeresek legyenek, a lehető legtöbb adatra lesz szükséged ügyfeleid viselkedéséről. Minél több adatot tudsz összegyűjteni, annál jobban kibővítheted hirdetéseid eléréseit.

Na persze ezt könnyebb mondani, mint kivitelezni. A megjelenítések arányát mind a Kulcsszavak, mind pedig a Hirdetéscsoportok jelentésekben megtekintheted. Nyisd meg valamelyik jelentést, majd kattints az Oszlopok ikonra, majd az Oszlopok módosítása opcióra. Kattints a nagyítóra az ablak tetején, keress rá az „elveszett” szóra, és válaszd ki az „Elveszett keresési meg. arány (rangsor)” attribútumot. A jobb oldali oszlopban átrendezheted a megjelenő oszlopok sorrendjét. Végül kattints az Alkalmaz gombra.

 

Ez a mutató azt jelzi, hogy az esetek hány százalékában nem jelent meg a hirdetésed a gyenge rangsorolás vagy az alacsony költségkeret miatt. Minél nagyobb ez az érték, annál több lehetőséget szalasztasz el, tehát sürgős változtatásokra lesz szükséged!

 

2. Javítsd átkattintási arányodat a minőségi mutató javítására

Ha sikerült több megjelenítést szerezned, akkor a következő lépés az átkattintási arányoddal (CTR) és a minőségi mutatóddal foglalkoznod. Meglehet, hogy jó minőségű forgalom érkezik be hirdetéseidből, de az már más kérdés, hogy milyen áron. Ezt többek között a minőségi mutató befolyásolja, illetve ez felelős hirdetéseid rangsorolásáért, tehát megjelenéséért is.

A minőségi mutatóról itt olvashatsz  bővebben.

 

3. Állíts be megfelelő egyezéstípusokat

Google Ads kampányaid kialakítása során nem szabad elfeledkezned a kulcsszavak egyezéstípusairól sem. Az egyezéstípusokkal adhatod meg, hogy mennyire kell egyezzenek a felhasználók beírt keresései az általad megcélzott kulcsszavakkal. Az egyezéstípusok segítségével megszabhatod, hogy mennyire konkrét érdeklődésű felhasználóknak szeretnéd megjeleníteni hirdetéseidet. Ez javítja a konverziós arányaidat, hiszen elrejtheted hirdetéseidet azok elől, akik nem gondolkodnak vásárlásban.

A Google Ads egyezéstípusairól itt olvashatsz  bővebben.

 

4. Optimalizáld kampányaidat

A kampányok optimalizálása a Google Ads talán legfontosabb része. Ehhez azonosítanod kell a legjövedelmezőbb kulcsszavakat és hirdetéseket, illetve ki kell szűrnöd azokat, amelyek nem hoznak elegendő sikert.  kérdés csak az, hogy honnan tudod, mikor, és melyik hirdetéseiddel kell foglalkoznod. Egy kampányhoz temérdek adat tartozik, és szinte lehetetlen kibogarászni ezek közül, hogy mi utal jó teljesítményre, és mi az, ami javítást igényel.

 

Ha szeretnél hatékony Google Ads kampányokat futtatni, de nincs kedved vagy időd órákat tölteni a hirdetések elemzésével, akkor bízd ezt a feladatot egy tapasztalt marketing-tanácsadói csapatra!
 

 

5. Foglalkozz kulcsszavaiddal

Egy igazán olajozott Google Ads kampányt kulcsszószinten, tehát a legaprólékosabban kell kezelni. Ez persze óriási feladat, de ha a lehető legtöbbet szeretnéd kihozni kampányaid költségkeretéből, akkor muszáj leszel foglalkozni vele. Szinte minden friss Google Ads kampányban találhatsz olyan kulcsszavakat, amelyekre felesleges költségkeretet szántak. Ezek kiszűréséhez a Keresőkifejezések jelentést használhatod, illetve itt találhatsz rá azokra az ígéretes kulcsszavakra is, amelyek több lehetőséget is rejthetnek magukban. Add hozzá a legjobbnak tűnő kulcsszavakat kampányodhoz, illetve zárd ki azokat, amelyek nem relevánsak, és csak felesleges átkattintásokat eredményezhetnek.

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Email

Az email definíciója Az email (electronic mail, azaz elektronikus levél,...

Dupla opt-in

A dupla opt-in definíciója Amikor valaki megadja a szükséges adatait...

Passzív jövedelem

A passzív jövedelem definíciója A passzív jövedelem azt...

Virtuális ingatlan

A virtuális ingatlan definíciója A virtuális ingatlan olyan...

Videómarketing

A videómarketing definíciója A videómarketing egy olyan online...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.