Online marketing felnőttbarát szállodáknak: Hogyan csináld jól

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Online marketing felnőttbarát szállodáknak: Hogyan csináld jól

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi kell ahhoz, hogy egy felnőttbarát hotel kiemelkedjen konkurenciái közül? Hogyan marketingelheted költséghatékonyan szállodádat? Gyakorlati útmutató!

 Online marketing felnőttbarát szállodáknak: Hogyan csináld jól

A felnőttbarát szállodák mára világméretű trenddé váltak. Ezek a speciális vendéglátói létesítmények a 90-es évek végén kezdtek el igazán terjedni Spanyolországban, hogy nyugodt, kényelmes, és pihentető élményeket kínáljanak a pároknak.

 

A felnőttbarát szálloda marketing alapjai

A statisztikák szerint az elmúlt években háromszorosára nőtt a felnőttbarát szállodákban foglalt szobák száma. Kétségtelen tehát, hogy a pihenés e vonaláért nagy a kereslet a turisztikai piacon, és nem meglepő hogy emiatt egyre több felnőttbarát szálloda is nyílik.

 

Ezek a szállodák már a 70-es években is jelen voltak itt-ott, amikor a „mézeshetek” jellegű nyaralások fénykorukat élték. A Karib-térségben például több olyan hotelt is találsz, amelyek kizárólag felnőtteknek kialakított részeket is kínálnak, vagy alapból csak felnőtt vendégeket fogadnak. Európában főleg Spanyolországban és Horvátországban találkozhatsz ilyen jellegű létesítményekkel (persze hazánkban is akadnak), Ázsiában pedig Balit emelhetnénk ki ilyen téren.

 

Ne gyerekmentes, valódi felnőttbarát hoteled legyen!

Magyarországon a felnőttbarát hotel kifejezés az esetek többségében nem jelent többet, mint hogy az adott szálloda gyermekmentes. Sokaknak ez is elég, azonban a felnőttbarát hotel kifejezés külföldön ennél már többet jelent! Vannak olyan szállodai láncok, amelyek extra szolgáltatásokkal teszik még emlékezetesebbé a felnőttbarát látogatásokat, úgymint személyes komornyikkal, privát tengerparttal, duplaméretű jacuzzival (a hálószobában), és romantikus bekészítésekkel, felnőtteknek, pároknak való programokkal. 

 

Ahhoz, hogy szállodád valóban felnőttbarát legyen, ki kell találnod azokat a plusz szolgáltatásokat, melyek valóban különlegessé, emlékezetessé teszik a nálad töltött időt. Ebben szívesen segítünk, ha bennünket bízol meg felnőttbarát hoteled marketing stratégiájának megalkotásával. Kérd ajánlatunkat itt! 


Digitális marketing felnőttbarát szállodáknak

Ha már megtaláltad, mi hoteled USP-je, azaz különleges vonzereje, mint felnőttbarát szálloda, legfontosabb feladatod lesz a hotel online marketing stratégiáját kidolgozni. A hotel marketingben az online eszközök a leghatékonyabbak, leginkább erre érdemes költened, mindjárt mutatjuk azt is, pontosan mire. A becslések szerint több mint 600 felnőttbarát szálloda működik világszerte. Amennyiben te is egy ilyen létesítmény marketingjéért felelsz (akár házon belül, akár megbízott marketingügynökként), a következő tippek segítenek majd sikerre vinni felnőttbarát szállodádat.

 

1. Foglalkozz a keresőoptimalizálással és a tartalommarketinggel

Az emberek túlnyomó többsége az interneten, azon belül is a Google-on kezdi tervezgetni utazásait, ezért különösen fontos, hogy szállodád webhelye az első találatok között jelenjen meg, ha valaki releváns kulcsszavakra keres rá. Ez egyrészt biztosítja, hogy minél többen értesüljenek szállodádról, másrészt pedig az így szerzett közvetlen foglalásokért közvetítői díjat sem kell fizetned az utazási ügynökségeknek. Ha szállodád rendezvényhelyszínként is üzemelhet (pl. konferenciahelyszín vagy csapatépítő helyszín cégeknek), akkor nincs számodra fontosabb cél, mint a Google-ben elsőnek lenni az ezekhez kapcsolódó szavakra is (pl. rendezvényhelyszín vidéken).

 

A Googleben kétféle módon lehetsz első, pontosabban igazából két találati lista van, ha beírsz egy keresőszót. Az egyik az úgynevezett organikus találati lista. Itt azért vannak a szavak az első helyen, mert a Google keresőrobtoja relevánsnak tartja weboldaladat az adott kifejezésre. Ez a keresőoptimalizálás vagy SEO. Ha itt egy találatra rákattint valaki, akkor ez a kattintás nem kerül hotelednek egy fillérébe sem. Igen költséghatékony módszer ez tehát. 

 

Hotel online marketing és SEO példa

 

A másik lehetőség a fizetett Google hirdetés, amikor a Google-nek fizetsz azért, hogy az első helyen legyél. Bizonyos szavak esetén jelentős pénzeket. Amikor erre rákattint valaki, a Google pénzt vesz le a számládról. Sok esetben megéri még így is, hiszen a lényeg, hogy a hirdetések marketing költsége kevesebbe kerüljön, mint mondjuk a Booking.com jutaléka. Mindjárt el is mondom, hogyan működik ez, de először foglalkozzunk most részletesen az organikus találatokkal, azaz a SEO-val. 

 

A keresőoptimalizálás segít az elsők közé emelni webhelyedet a találatok között, valahányszor az emberek rákeresnek egy számodra releváns kifejezésre, úgymint „felnőttbarát szálloda”, vagy „felnőttbarát hotel ”, esetleg „legjobb felnőttbarát szállodák Magyarországon” és így tovább. Ebben a következő technikák segítenek majd:

 

  1. Ezeket a kiszemelt kulcsszavakat és kifejezéseket több helyen is el kell helyezned webhelyed írott tartalmaiban, azok címében, illetve meta mezőiben.
  2. Természetesen tartalmakra is szükséged lesz, amiket optimalizálhatsz ezekkel a kulcsszavakkal, Érdemes legalább egy blogot indítani, amin hasznos, értékes információkat, fontos híreket, és általános, helyi érdekességeket osztasz meg célközönségeddel (leendő vendégeiddel). Ezek a tartalmak, ha megfelelően optimalizálod őket, érdeklődőket vonzanak majd webhelyedre, akik így egyben szállodád nevét is megismerik majd.
  3. Ha jóban vagy néhány releváns helyi céggel és szervezettel (pl. turisztikai hivatal), akkor megéri a webhelyedre mutató hivatkozásokat szerezni tőlük (amiket te a valamely más oldaladon elhelyezett linkekkel viszonozhatsz). A releváns, tehát vendégláttással kapcsolatos webhelyektől szerzett hivatkozások segítenek magasabb pozíciókat elérni a Google keresőtalálatai között.

2. Közösségi média marketing felnőttbarát szállodáknak

A közösségi média manapság a marketing szerves részét képezi, és ez fokozottan igaz az olyan vendéglátói létesítményekre is, mint a felnőttbarát szállodák. Külön érdemes megjegyezni, hogy a Facebook lassan a TripAdvisor méltó ellenfelévé növi ki magát, elvégre már jó ideje lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy véleményezzék és pontozzák a különböző cégekkel szerzett tapasztalataikat.

 

Fontos, hogy szállodád közösségi profiljai igényesen legyenek kialakítva, minőségi képekkel és videókkal. Ügyelj arra is, hogy egy olyan felhasználó, aki sosem találkozott márkád nevével korábban azonnal azonosítani tudja, hogy létesítményed egy felnőttbarát szálloda. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy más platformokon hanyagolhatod szállodád profiljait.

 

Tudnod kell kezelni a véleményeket is. Egy jó kedélyű, alázatos, és professzionálisan megfogalmazott válasz még a negatív véleményeket is segít kissé enyhíteni, hiszen a többi felhasználó látni fogja, hogy szállodád igenis szívé.n viseli ügyfelei dolgát.

 

3. PPC hirdetések felnőttbarát szállodáknak

Az előbb beszéltünk a fizetett Google hirdetésekről, és arról, nem csak a keresőoptimalizálás, a SEO éri meg, hanem ezek is. Nézzük csak miért! Amikor beírod szállodád nevét a Google-ba, milyen találatokat látsz a legelső helyen? Jó eséllyel különféle online utazási irodák (OTA, pl. Booking.com vagy Szallas.hu) jelennek meg a hirdetések között, amelyek vagy a te hoteledet reklámozzák, vagy egy teljesen másik felnőttbarát szállodát. Az ilyen hirdetések célja közvetítői díjat szerezni, vagy konkrétan megkaparintani előled azokat a lehetséges ügyfeleket, akik konkrétan a te szállodád iránt érdeklődnek.

 

Ez különösen az olyan létesítményeket érinti, amelyek már komoly hírnevet szereztek maguknak a szállodaiparban. Szóval mit tehetsz ellene?

 

A legkézenfekvőbb megoldás, ha te magad is versenybe szállsz a látogatók figyelméért a Google hirdetései között. Ezt a Google Ads PPC platform segítségével teheted meg, amin hirdetéseket hozhatsz létre, és megszabhatod, hogy (egy bizonyos összeg fejében) ezek mely kifejezésekre jelenjenek meg.

 

Itt kifejezetten olyan kifejezéseket érdemes megadni, amikre potenciális vendégeid rákereshetnek, ha felnőttbarát szállodában szeretnének megszállni. Nem árt tehát megcélozni a:

 

  • felnőttbarát szálloda
  • felnőttbarát wellness hotel
  • felnőttbarát hotelek
  • felnőttbarát wellness kifejezéseket, illetve saját szállodád nevét, hiszen ne feledd, ez utóbbira más szállodák és utazási irodák is pályáznak, hogy elcsalogassák tőled érdeklődő vendégeidet.

 

Hirdetéseidben továbbá érdemes kihangsúlyoznod, hogy a közvetlenül webhelyeden tett foglalásokkal a lehető legjobb árat kapják a vendégek, ezzel arra ösztönözve őket, hogy ne az utazási irodákon keresztül foglaljanak.

 

4. Remarketing felnőttbarát szállodáknak

A retargeting vagy remarketing (magyarul újracélzás) lényege, hogy emlékeztesd azokat a felhasználókat szállodádról, akik korábban már érdeklődést mutattak iránta. Ezek lehetnek olyan felhasználók, akik korábban már szétnéztek webhelyeden, vagy olyanok is, akik korábban már megszálltak nálad. Érdemes tartani a kapcsolatot ezekkel az ügyfelekkel, hiszen egy korábbi vendég kegyeit sokkal egyszerűbb újra elnyerni, mint újakat szerezni. A retargeting alkalmazható a Google és a Facebook hirdetési rendszerén belül is.

 

5. Közösségi médiás hirdetések felnőttbarát szállodáknak

Míg az emberek 20%-a jó a szöveges információk megjegyzésében, a maradék 80% sokkal jobban emlékszik a képekre. Szállodád marketinganyagainak látványosaknak kell lenniük, és a Facebook, illetve az Instagram hirdetései remek lehetőségeket kínálnak erre.

 

Ha profiljaid és beállításaid mind rendben vannak, és sikerül néhány követőt és pozitív véleményt szerezned, ideje elkezdened reklámozni felnőttbarát szállodádat ezeken a platformokon.

 

Ahhoz, hogy Facebook hirdetéseid sikeresek legyenek, és alkalmazhasd az előbb tárgyalt retargeting funkciót, telepítened kell egy Facebook-képpontot webhelyedre, ami összegyűjti látogatóid adatait, hogy felhasználhasd azokat hirdetéseid célzásában.

 

A célzási opciók tárházának köszönhetően több millió különféle kampányt készíthetsz Facebookon, és precízen beállíthatod, hogy pontosan milyen felhasználókat szeretnél elérni hirdetéseiddel. Érdemes olyan szempontokat beállítani, amelyek alapján arra következtethetsz, hogy egy felhasználó felnőttbarát szállodák iránt érdeklődik.

 

6. Légy mobilbarát!

A mobileszközök átvették a trónt a számítógépektől. Manapság az emberek nagy része út közben, vagy akár ágyában is képes szállodát keresni és szobát foglalni, és egyre többen élnek ezekkel a kényelmi lehetőségekkel. Ha meg szeretnél felelni az ilyen felhasználók igényeinek, és a Google elvárásainak (ez SEO szempontjából nagyon fontos), akkor egy mobil-első webhelyre (erről itt írtam) lesz szükséged.

 

7. Tüntesd fel felnőttbarát szállodád a lehető legelőnyösebb fényben

Ezt akár szó szerint is értheted, hiszen profi minőségű képekkel kell reklámoznod szállodádat, illetve annak felszereltségeit (wellness részleg, étterem, szobák, stb.) A vizualitás – mint említettük – rendkívül fontos, ezért ügyelj rá, hogy milyen képek kerülnek fel szállodád webhelyére és közösségi profiljaira is. Nem árt, ha ezek a képek azt sugározzák magukból, hogy egy ténylegesen felnőttbarát szállodáról van szó, ezzel is arra ösztönözve az érdeklődőket, hogy azonnal, közvetlenül webhelyeden foglaljanak (megkerülve ezzel a közvetítői díjakat).

 

8. Regisztráld felnőttbarát szállodádat a Google Cégembe

A Google Cégem egy ingyenes adatbázis, amely lehetővé teszi, hogy szállodád adatai a Google találati oldalán egy speciális kiemelt helyen jelenjenek meg azoknak az érdeklődőknek, akik közvetlenül rákeresnek létesítményedre. A Google Cégembe való regisztrációval egyben elhelyezheted felnőttbarát szállodádat a Google Térképen is, hogy minél több felhasználó előtt jelenhess meg. Mindez teljesen ingyenes.

 

A Google Cégem profil optimalizálásáról (ITT) külön cikket is írtunk, ami ajánlott végigolvasni, ha szeretnéd a legtöbbet kihozni ebből a szolgáltatásból, és ezzel számos új közvetlen foglalást szerezni szállodádnak!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!