Facebook nyereményjáték: Hogyan csináld legálisan?
Facebook nyereményjáték: Hogyan csináld legálisan?
Szinte minden nap találkozunk hírfolyamunkban egy-egy nyereményjátékkal, és ezek sikere sok vállalkozást motivál egy ilyen elindítására.
Sokan úgy gondolják, hogy ez egy egyszerű eszköz arra, hogy népszerűsítsék oldalukat, és fellendítsék értékesítési tevékenységüket. Ez alapvetően igaz, azonban arra is gondolni kell, hogy az ésszerű marketing stratégia tervezést ezek az eseti kampányok nem váltják ki.
A túl sok, és túl sűrűn indított promóciós játék visszatetszést válthat ki a felhasználókból. Tehát a mértékletességre kell helyezni a hangsúlyt!
A kampányodnak meg kell felelnie a Facebook promóciós irányelveinek, és a vonatkozó magyar jogszabályoknak. Ha valamelyiknek nem felelsz meg törölhetik az oldalad, és ráadásul még egy csinos büntetést is kaphatsz valamelyik hivataltól!
Milyen vonatkozó törvényeket, előírásokat kell tanulmányoznod a Facebook irányelveken kívül?
- gyermekvédelmi előírások
- adatvédelmi jogszabályok
- versenyjogi előírások
- adójogi rendelkezések
- fogyasztóvédelmi jogszabályok
- magyar reklámtörvény
- elektronikus kereskedelmi jogi rendelkezések
A Facebook hivatalos irányelveit itt olvashatod el.
Facebook irányelvek
Mi promótálható a Facebook-on?
Csak olyan termék és szolgáltatás, mely a vállalkozás sajátja (harmadik fél reklámjait tilos hirdetni). Tiltólistán vannak a vényköteles gyógyszerek, fegyverek, és az online szerencsejáték. Ha a termékünk, vagy szolgáltatásunk 18 éven felülieknek szól, akkor használnunk kell az életkori szűrőt. A promóció tartalma nem lehet félrevezető, hamis vagy tisztességtelen.
Mi lehet a célja a Facebook promóciónak?
Közvetlen értékesítés növelése, lead gyűjtés, brand-image javítás stb. Nem csak nyereményjátékokban gondolkozhatunk: adhatunk akár kuponokat, vagy indíthatunk egy hosszabb időtartamú hűségprogramot. A legnépszerűbbek kétségkívül a nyereményjátékok.
Mik a Facebook promóció kötelező tartalmi elemei?
Ki kell dolgoznod egy részletes játékszabályzatot, amiben közölnöd kell, kik vehetnek részt a játékban, meddig tart a promóció, mikor, és milyen módon történik a nyertes sorsolása (vagy kiválasztása). Ezenkívül nyilatkozatot kell tenned, hogy a Facebook nem vállal felelősséget a játékért, nem szponzorálja, nem adminisztrálja azt. Adatvédelmi nyilatkozatot is kell készítened, melynek tartalmaznia kell az Adatkezelési nyilvántartási számot-, melyet már az indulás előtt legalább 10 nappal meg kell igényelned.
Fontos! Nyereményjátékot csak üzleti profillal indíthatsz!
Mit nem kérhetsz a játékosoktól?
- betaggel-jék magukat a képeden
- megosszák az oldaladat a játékban való részvételért
- lájkolják az oldalad, vagy lájkoljanak más oldalakat
- új profilokat hozzanak létre a nyerési esély növeléséért
Egyáltalán mit kérhetünk a résztvevőktől?
-kommenteljenek és lájkolják a posztot
-szavazzanak, küldjenek üzenetet az oldalnak
- posztoljanak az oldalra
A játékban való részvételért cserébe kérheted, hogy megosszák és lájkolják az oldalt- DE ez nem lehet egyedüli feltétele a közreműködésnek!
A Facebook nyereményjátékok rövidtávon produktív promóciós eszköznek bizonyulnak – és sok vállalkozás kiemelkedő eredményeket ér el vele. Ha megvizsgáljuk azokat a cégeket, melyek sikeresen használják – látni fogjuk, hogy nagy, aktív és lojális közönséggel rendelkeznek. Tehát, ha jelenleg 20 kedvelőd van, és azért indítasz egy jutalomjátékot, hogy közönséget építs-, sajnos csalódni fogsz. A közönségépítésnek nem ez a módja.
Gyere el inkább januári tanfolyamunkra, ahol megmutatjuk, Neked hogyan tudsz a különböző marketing kommunikációs eszközök használatával egy lojális, és erős közönséget kialakítani.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.