notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így szerezz több követőt és like-ot Facebook oldaladra 2018-ban 2019-ben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Így szerezz több követőt és like-ot Facebook oldaladra 2019-ben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így szerezz több követőt és like-ot Facebook oldaladra 2019-ben


2018/11/30
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Facebook követők szerzése már nem olyan könnyű, mint egy éve volt, de még mindig akadnak módszerek, melyek segítségével hatékonyan növelheted követőbázisodat. Mutatjuk!

 Így szerezz több követőt és like-ot Facebook oldaladra  2019-ben

A Facebookról gyakran olvashatjuk, hogy a közösségi média királyaként milyen sok remek lehetőséget tartogat a marketingesek számára. Tény, hogy több mint 2,2 milliárd aktív havi felhasználójával nincs még egy ehhez fogható közösségi hálózat, azonban az egyre szigorúbb algoritmusok, és egyre sűrűbb verseny miatt meglehetősen nehéz kitűnni a sorból.

 

Akár most kezdesz bele márkád Facebook jelenlétének kiépítésébe, akár egy rég óta porosodó fiókot szeretnél felfuttatni, a következő tippek segítenek, hogy több követőt és like-ot szerezz Facebook oldaladra!

 

1. Adj egy esélyt a Facebook hirdetéseknek

Essünk is túl máris a fekete levesen. Fizetett hirdetések a Facebookon. Sajnos az egyre csökkenő organikus elérések miatt fokozott szükség van ezekre, hogy tartalmaiddal minél több érdeklődő felhasználót elérhess.

 

A Facebookon többféle hirdetéstípust is használhatsz, amelyek célja lehet például az aktivitás serkentése, a konverziók, vagy több kedvelés begyűjtése oldalad számára. A közösségi média jellegéből adódóan azonban valójában mindegy, hogy milyen típusú hirdetést választasz, hiszen ha a felhasználók Facebook oldaladon keresztül találnak rá jó tartalomra, akkor valószínűleg kedvelni fogják azt.

 

Facebook hirdetések

 

Nyilván ebben a cikkben nem a hirdetésekről, hanem az ennél jóval kreatívabb technikákról akarunk beszélni, így hát itt erről ennyi elég is lesz. Ha a Facebook hirdetéskről akarsz többet megtudni, akkor olvasd el ezeket a cikeket: 

 

Mi kell a jó Facebook hirdetéshez?

Elérhető hirdetésformátumok a Facebookon.

Facebook hirdetés elhelyezkedések

 

2. Használd az ajánlás funkciót

Pihengetünk?

A Facebookon többféleképpen is terjesztheted oldaladat, például úgy, hogy ajánlod azt néhány embernek. Miután készítesz egy pár hirdetést oldaladra, a Facebook időnként küld majd egy-egy értesítést emlékeztetőül, hogy talán érdemes lenne használnod az ajánlanod oldaladat bizonyos felhasználóknak. Ha például futtatsz néhány aktivitásfokozó hirdetést, akkor a Facebook több embert is felsorol majd, akik érdeklődhetnének oldalad iránt.

 

Azonban érdemes óvatosnak lenni, ugyanis ha egyszerre túl sok ajánlást küldesz, akkor a Facebook egy kis időre letilthatja ezt a funkciót. Ilyenkor nem kell megijedni, csak várni kell legalább 1-2 napot, mielőtt újra használnád.

 

Ajánlhatod oldaladat ismerőseidnek és családtagjaidnak is, de általánosságban jobb egy fókuszáltabb, de aktív követőbázisra törekedni, mint egy nagyobbra, aminek a felét nem is érdekli igazán oldalad.

 

 

Facebook ajánlás

 

3. Készíts vírustartalmakat

A vírustartalmaknak szerencsére semmi közük a káros számítógépes szoftverekhez. Az elnevezést olyan különösen népszerű tartalmakra használjuk, amelyek olyan gyorsan képesek terjedni a közösségi médián, akár egy vírus. Lehet itt szó képről, videóról, szöveges bejegyzésekről, vagy bármi másról, ami rövid időn belül felkapottá válik, és sokakhoz eljut.

 

Vírustartalmakra nehéz tervezni, hiszen nehéz előre megjósolni, hogy egy tartalom mely jellemzője miatt lesz majd felkapott. A vitatott témákat feldolgozó (ezekkel persze csak óvatosan), vagy éppen vicces tartalmak gyakran válnak „vírusokká”, és jutnak el akár több tízezer emberhez is egy-két nap leforgása alatt.

 

Léteznek olyan vírustartalmak is, amelyek nem éppen a tervezett okok miatt váltak felkapottakká, de – ahogyan azt mondani szokás – a negatív marketing is marketing.

 

4. Rendezz nyereményjátékokat

A nyereményjátékok is segíthetik fellendíteni Facebook oldalad kedveléseit. A nyereményjátékot nem is feltétlenül kell közvetlenül a Facebookon megrendezned – megteheted ezt webhelyeden is, ahol több kreatív és technikai szabadságod van, majd megoszthatod az többféle közösségi hálózaton is, nem csak a Facebookon. A jelentkezést kötheted például Facebook oldalad kedveléséhez vagy legalább is meglátogatásához.

 

5. Használj felugró ablakokat

Sok webáruház egy email címet kér be, amikor a felhasználó távozni készül a webhelyről, de ugyan így akár Facebook kedvelésre is felkérheted látogatóidat, megemlítve, hogy így biztosan kapcsolatban maradhatnak márkáddal, és nem fognak lemaradni a legújabb kínálatokról.

 

A felugró ablakok megjelenését kötheted például egy olyan művelethez, ami a webhely elhagyására utal (például amikor a felhasználó kiviszi az egeret a böngészőablakból), vagy egy bizonyos időtartamhoz (például ha a felhasználó már 3 perce a webhelyet nézegeti).

 

Ügyelj rá, hogy ezek a felugró felhívások nagyon idegesítőek tudnak lenni, ha nem megfelelően használod őket, és egy gyengébb felhasználói élmény nem csak kevesebb konverziót, de gyengébb SEO-t is jelent majd.

 

6. Közvetíts élőben

Az előbb említettük a vírusként terjedő tartalmakat – nos, az élő videók közül gyakran kerülnek ki ilyenek, pusztán a formátum népszerűségének köszönhetően (persze a tartalom maga is számít). Attól függően, hogy miről szeretnél „élőzni”, közvetítéseid szólhatnak általános tippekről, vagy webáruházak esetén az új termékek bemutatásáról is.

 

Az élő videókat a Facebook külön kiemeli, ugyanis általában értesítést küld az oldal követőinek egy éppen most indult adásról. Ha még több nézőt (és ezzel követőt) szeretnél, akkor jelentsd be jóval a közvetítés előtt, hogy mikor kezdesz majd, hogy többen fel tudjanak készülni rá.

 

7. Működj együtt influencerekkel

Az influencer marketing lényege, hogy marketingüzenetedet egy természetes, kevésbé „reklámszagú” módon kommunikálhatod célközönséged felé. A trükk az, hogy valójában nem is te végzed a kommunikációt, hanem egy olyan népszerű online személyiség, akinek érdeklődő, hűséges követőbázisa van valamilyen platformon, vagy platformokon (YouTube, Instagram, Facebook, egy saját blog, stb.)

 

Ezek a befolyásos személyek pontosan tudják, hogy hogyan prezentálják a dolgokat (például termékeidet) közönségüknek olyan stílusban, amit azok élveznének. Persze fontos, hogy olyan influencereket keress erre a szerepre, akik egyébként is olyan témákkal foglalkoznak, amelyek kapcsolódnak márkádhoz. Léteznek divat, utazási, gasztronómiai és egyéb influencerek is, így jó eséllyel találsz majd köztük olyat, aki ideális partner lenne számodra.

Az influencer marketingről itt olvashatsz bővebben.

 

Egy másik lehetőség olyan rajongói oldalakat keresni a Facebookon, amelyek egy adott téma köré építettek fel követőbázist maguknak. Az ilyen oldalakon keresztül szintén rengeteg érdeklődőhöz juttathatod el üzenetedet, és általában olcsóbban, mint egy influenceren keresztül.

 

8. Automatizáld tevékenységeidet

Az automatizációval nem csak időt spórolhatsz meg magadnak, hanem több kedvelőt is szerezhetsz oldalad számára. Ennek egyszerű oka van: nem élhetsz a Facebookon, pedig a rendszeres bejegyzések elengedhetetlenek ahhoz, hogy oldalad kellően aktívnak tűnjön.

 

Ha tehát naponta csak negyed órát tudsz félretenni a közösségi médiára, ez idő alatt több napra előre beidőzítheted bejegyzéseidet (akár több platformon is egyszerre), hogy biztosítsd ezzel oldalad aktivitását. Beidőzíthetsz bármilyen bejegyzést, amit egyébként ki tudnál posztolni a Facebookra, legyen az videó, kép, hivatkozás, szöveg, vagy bármi más.

 

Erre a célra használhatod a Facebook beépített időzítőjét, vagy kipróbálhatsz egy komolyabb, megbízható közösségi média menedzsment eszközt is, amelyek közül a legtöbb képes több közösségi hálózatra egy időben posztolni.

 

9. Használj Facebook Tetszik gombot webhelyeden

Az érdeklődőknek még csak meg sem kell látogatniuk Facebook oldaladat, hogy kedvelhessék azt – ebben segít a Facebooktól ITT beszerezhető  kedvelés gomb, amelyet elhelyezhetsz webhelyed összes oldalán.

 

Különféle alkalmazásokat is használhatsz erre a célra, ha a Facebook által nyújtott gomb (egyébként teljesen megfelelő) funkcionalitása nem lenne elég.

 

 

Facebook like gomb weboldalra

 

10. Tüntesd fel közösségi profiljaidat webhelyeden

Ez nem egy kifejezetten Facebook tipp, hanem minden közösségi hálózatra vonatkozik. Sok webmester elfelejti elhelyezni közösségi profiljai linkjeit webhelyén, pedig rengeteg új kedvelőről és követőről lehet így lemaradni. A profilokat általában az adott platform népszerű ikonjával szokás jelölni. Minél egyszerűbbé teszed a látogatók számára, hogy felvegyék veled a kapcsolatot, annál több követőd lehet majd a közösségi médián.

 

 

Közösségi gombok weboldaladon

 

11. Használd ki az email marketinget

Nem egy online is aktív cég használ email marketinget, de nem közösségi médiát. Azonban közösségi profiljaidat (köztük természetesen a Facebookot is) könnyedén felfuttathatod, ha beiktatod őket hírleveleidbe.

 

Mindenképpen jó megoldás emailjeid aláírásában feltüntetni az előző pontban említett közösségi ikonokat, hogy címzettjeid közvetlenül felkereshessék profiljaidat. Egy másik megoldás nemes egyszerűséggel megkérni feliratkozóidat, hogy kedveljék, kövessék ezeket a profilokat a közösségi médián, a mellékelt hivatkozásokon keresztül.

 

12. Használj videókat

Hasonlóképpen az élő közvetítésekhez, a videótartalmak sokkal több aktivitást válthatnak ki a közönségből, mint más tartalomtípusok. Ez több nézőt, több elérést, és természetesen több lehetséges kedvelést is jelenthet.

 

A közösségi média meghódítása nem feltétlenül egy nagyobb közönség, mindinkább egy nagyobb, jelentősebb márka felépítéséről szól. Azzal, hogy tartalmaidat egy népszerű formátumban (például videók) készíted el és terjeszted, fokozhatod márkád online jelenlétét, ami persze több követővel is jár majd.

 

13. Légy a közösség tagja

Sok óriásmárka azt hiszi, hogy a név már önmagában elég ahhoz, hogy az emberek őket válasszák a kisebb versenytársak helyett. Nos, ez tévedés. Az emberek igenis értékelik, ha egy márka nem csak tartalmakat osztogat meg Facebook oldalán, hanem odafigyel követői mondanivalójára is, első sorban a hozzászólások között.

 

Azzal, hogy válaszolsz követőid kérdéseire, és reagálsz megnyilvánulásaikra, nem csak azonnali ügyfélszolgálatot biztosítasz, de egyszerre azt is bizonyítod, hogy fontosnak tartod az emberek véleményét.

 

De hogy segít ez a kedvelések gyarapításában? Gondolj csak bele – ha egy ügyfélnek pozitív élményei vannak márkáddal, akkor jó eséllyel ismerőseinek ajánlja majd azt, ami nem egyszerűen csak új kedvelőket, hanem új ügyfeleket is eredményezhet.


14. Használj #hashtageket

A releváns hashtagek segítenek felelhetőbbé tenni tartalmaidat az érdeklődő felhasználók (lehetséges ügyfelek) számára. Ezeket a kattintható címkéket senkinek nem kell bemutatni, azonban nem mindenki tudja, hogy hogyan alkalmazhatná őket marketingstratégiája részeként.

 

A hashtagek használata külön témakör, de dióhéjban kétféleképpen érdemes elhelyezni őket bejegyzésedben. Az egyik lehetőség felsorolni néhány releváns #címkét a bejegyzés szövege után, a másik pedig beépíteni ezeket a hashtageket a magába a szövegbe. Funkcionális szempontból az eredmény teljesen ugyan az, azonban az utóbbi módszer valamivel természetesebb hatást kelt.

 

 

Facebook hashatag

 

15. Kínálj kuponokat a kedvelésekért cserébe

A végső cél persze az, hogy vásárló ügyfeleket konvertálj újonnan megszerzett követőidből. Ezt elősegítheted azzal is, ha a webhelyeden elhelyezett, már korábban tárgyalt felugró ablakokban nem egyszerűen csak felkéred a látogatókat, hogy kedveljék Facebook oldalad, hanem ezért cserébe egy kedvezményes kuponkódot is felkínálsz.

 

Ez nem csak a „Tetszik” gomb megnyomására ösztönzi az embereket, hanem arra is, hogy minél előbb beválthassák újonnan megszerzett kuponjukat.
 

SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
518 608
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Előny

Mit is jelent az előny?   Az előny egy termék vagy szolgáltatás értéke, amelyet az azt...

E-kereskedelem

Az e-kereskedelem definíciója Az e-kereskedelem (vagyis elektronikus kereskedelem,...

Biztos visszafordulás

Mi is az a biztos visszafordulás? A biztos visszafordulás az, ha egy email egy...

Email CPM

Mi az az email CPM? Az email CPM (cot per mille) azt mutatja meg, hogy mennyibe kerül 1000...

Alkalmi visszafordulás

Mit is jelent az alkalmi visszafordulás? Az alkalmi visszafordulás az amikor egy emailt...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.