notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan ismerd fel a kamu Facebook profilt, az avatart, hogyan védekezz ellene, és hogyan használd az online marketing során. Máté Balázs online marketing tanácsadó szakcikke.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A Facebook AVATAR azaz a kamu vagy fake profil

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A Facebook AVATAR azaz a kamu vagy fake profil


2013/01/06
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan ismerd fel a kamu avagy a "fake" Facebook profilt, az avatart? Hogyan védekezz ellene, és hogyan használd az online marketing során? Máté Balázs online marketing tanácsadó szakcikke.

Hogyan ismerd fel a kamu Facebook profilt, az avatart, hogyan védekezz ellene, és hogyan használd az online marketing során. Máté Balázs online marketing tanácsadó szakcikke.

 

Mi az a Facebook Avatar?

 
Az Avatar eredetileg a Hindu vallásból származó kifejezés. A hinduizmusban az avatár egy Halhatatlan Lény inkarnációja (megtestesülése), vagy magáé a Legfelsőbb Lényé. A szanszkrit Avatāra szóból ered, amelynek jelentése „földre szállás”, mint ahogy rendszerint a halandó világba való leereszkedést is jelent valamilyen különleges céllal. Ma azonban már mindenkinek az AVATAR című film jut eszébe, ha meghalja a szót. Hogy jön ehhez a közösségi média marketing? Bizony, a Facebookon is vannak AVATAROK, melyek nem valós emberek, csupán egy elképzelt személy megtestesülése, marketing vagy egyéb céllal.
 
 Az Avatarok létrejöhetnek magán célra vagy marekting célra is. 
 
 

A közösségi média marketing AVATAR

Pihengetünk?
A közösségi média marketing Avatarjai azzal a céllal jönnek létre, hogy népszerűsítsenek bizonyos tartalmakat. Nekem, mint valós embernek, nem lenne célszerű több ezer ismerősre szert tennem, hiszen miért mutogatnám az adatlapomat idegeneknek. Én, mint Máté Balázs nem biztos, hogy létre hoznék olyan csoportokat, oldalakat a Facebookon, amelyek esetlegesen negatívan is érinthetnék az imázsomat. Egy Avatar, egy kitalált személy, egy kitalált névvel, megteheti ezt. Nem veszélyezteti egy valós ember imázsát, ugyanakkor, ha bejön a csoport, sok rajongója lesz, nyugodtan adhat admin jogot az Avatar tulajdonosának, egy valós személynek. Az Avatarok létrehozása, esetlegesen sok ismerős gyűjtése nem egyszerű feladat. Munka és időigényes dolog, főleg, ha azt is szeretnénk, hogy az Avatarunknak reputációja is legyen a közösségi médiában. A sok ismerős ugyanis nem elegendő. A magánszemélyekre ugyan úgy vonatkozik a Facebook algoritmusa, mely alapján az adott illető posztja megjelenik vagy sem az ismerősei üzenő falán: ha nem aktív, nem lájkol, nem szól hozzá ismerősei tevékenységeihez, akkor semmit nem ér a sok ismerős.
 
 

Szeretnél jobban elboldogulni a Facebookon? Esetleg üzletileg is felhasználni?  Jelentkezz Facebook alapok tanfolyamunkra most itt!

 

A nyomozó Avatara a Facebookon

Persze nem csupán a közösségi média marketing miatt hoznak létre emberek Avatarokat. Láttam már példát arra is, hogy egy hölgy próbálta lemérni párja hűségét egy jól kitalált Facebook Avatar segítségével. Állítólag a nyomozati szervek (ha nem is Magyarországon) is használnak Facebook Avatarokat. Az Avataroknak nem csak a  létrehozás de a működtetése is nehézkes lehet, hiszen a Facebook törekszik az Avatarok kizárására, nagy a lebukás veszély. Egy sok ismerőssel, hosszú munka árán létrehozott Avatar-t elveszteni nagy anyagi veszteség. Egy nagy reputációval rendelkező, jól beépült Facebook Avatar viszont nagy értéket képvisel a hozzáértő social media marketing tanácsadó kezében…
 
 

Kamu profil, azaz Avatar a játékosok kezében – hogyan védekezz ellene?

Sok olyan játék létezik, ahol szavazatok száma alapján lehet továbbjutni vagy megnyerni egy játékot. A sokat játszók gyakran hoznak létre ilyen céllal Avatarokat. Ez ellen született meg a játékot kiírók új szabályzása, mely kicsit megnehezíti a csalók helyzetét. A játékszabályzat előírja, hogy legalább 100 ismerőssel kell rendelkeznie annak, aki szavazhat a játékban. Nyilván így kiesnek olyan valós személyek is, akiknek kevesebb, mint 100 ismerősük van, de ebből talán kevesebb van.  Javaslom a szavazatok száma mellett a zsűri beiktatását is. A csalók gyakran tesznek tönkre egy valós játékot is azzal, hogy mondjuk egy képversenyben kritikán aluli képekkel neveznek és vezetik a ranglistát, Avatarok felhasználásával. Ha a képek kiválasztásához a szavazatok száma mellett zsűrit is alkalmazol, kevesebb esélye lesz a csalóknak! 
 
 

Hogyan ismerhető fel a Facebook Avatar?

Nos, nem mindig könnyen. Minap egy marketing tanácsadó Facebook oldalán láttam megoldásként javasolni azt, hogy használjuk http://www.tineye.com/ oldalt az avatar felismerésére. A weboldal elég mesterkélt, végül is a Google képkeresőjéhez hasonló módon keres képeket a Weben, melyek hasonlítanak vagy megegyeznek az adott képpel. Ennyi erővel jobb, ha  a képet behúzom a képkeresőbe, sokkal több találatot láthatok egyszerre. De nem is ez az igazi hiba a javaslattal, sokkal inkább az, hogy egyszerű emberekről viszonylag kevés kép van fent a weben, a Facebook-on, Iwiw-en, Myspace-en ezek a módszerek nem találják meg a képeket. Ha tehát az avatart egy külföldi személy képeinek ellopásával készítették, és nem egy hírességet használtak hozzá, nem fog működni a keresés. 
Ami mégis nyomra vezethet, az az, ha:
  • az avatarnak nincs jól kivehető profilképe
  • az avatar túl jó nő vagy pasi (egy szupermodell nem fog jelölgetni téged ismeretlenül, sajnos)
  • ha van is profilkép, viszonylag kevés egyéb, leginkább életkép van fent az oldalon (bár ez lehet egy visszahúzódó ember profilja is, ezeket azért ne jelentsük)
 
 

Mit tehetünk a kamu Facebook profilok, az Avatarok ellen?

Van ugyan egy funkciója a Facebooknak, mely lehetővé teszi, hogy az adott személyt jelentsd, mint valótlan, fake profilt, de sajnos ez nagyon sok jelentés után hoz csak eredményt. Teszteltük 20 jelentés esetén sem törölték a biztosan kamu profilt sem. Nem tehetsz mást tehát, mint nem jelölöd vissza, kizárod a játékból, kitiltod az oldalból, és a biztonság kedvéért azért jelented…
 
Facebook

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Ajándék

Mi az az ajándék? Az ajándékok, vagy promóciós...

Fizikai cím

Mi is az a fizikai cím? A fizikai cím az emailt feladó cég valódi címe (utca, házszám,...

Opt-in

Egy olyan regisztrációs eljárás, amely során a felhasználó bizonyos adatok megadásával...

Webhelytérkép

Mi az a webhelytérkép? A webhelytérkép egy webhely...

Virtuális ingatlan

A virtuális ingatlan olyan webhelyekre utal, amelyek egy személy vagy egy cég...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.