8 ok, amiért szükséged van éttermednek keresőoptimalizálásra
8 ok, amiért szükséged van éttermednek keresőoptimalizálásra
Volt idő (úgy 20-25 évvel ezelőtt), amikor az emberek többsége, ha étterembe szeretett volna menni, felcsapott egy telefonkönyvet, egy újságot vagy felkereste egy ismerősét, hogy megkérdezze mit ajánlana neki a közelben. Volt idő, amikor az étterem vezetői, akik egyben marketingesei is voltak, kiállítottak az utcára egy-egy pincért, hogy a járókelők zaklatásával hajtsanak be vendéget az étterembe. Mára a telefonkönyveket és magazinokat leváltotta az internet, és még az ismerősök véleményét is gyorsabb a közösségi médián kikérni egy étkezdéről. 2020-at írunk, amikor is egy étterem semmi jóra nem számíthat, ha nem rendelkezik stabil, erős online jelenléttel, aminek nélkülözhetetlen része az éttermi SEO, azaz a keresőoptimalizálás.
Mi is az az étterem weboldal keresőoptimalizálás?
Manapság, ha valaki valami érdekel, beírja a kérdését a Google-be, és rákattintva az első találatok egyikére megkapja a választ rá. Így keresnek ma éttermet is az emberek. Az, hogy ki mit ír be a keresésnél, nagyon változó (nekünk a Marketing Professzoroknál vannak ilyen jellegű kutatásaink, kérdőíves és interjús is), összeségében minél gyakorlottabb internetező a célközönség, annál specifikusabb lesz a keresési kifejezés is. Egyre többen rájönnek arra, hogy ha egy speciális helyre egy specális éttermet keresnek, nem kapnak releváns találatot az étterem Budapest kifejezésre. Ha tehát mondjuk a Parlament mellett szeretne vacsorázni, akkor az étterem a Parlament mellett kifejezésre is kap rengeteg, sokkal relevánsabb találatot a kereső.
Az étterem weboldal keresőoptimalizálás pedig azt jelent, hogy ezeknek a minket kereső személyeknek, a megfelelő kulcszszavakra az elsők között jöjjön éttermünk honlapja a Google találati listáján. Nem elég, hogy manapság mindenki a Google-on vagy valamelyik közösségi hálózaton keres magának éttermeket, az étteremtulajdonosoknak (és marketingeseknek) észben kell tartaniuk, hogy az online keresések nagy része már mobileszközökön történik. Az éttermi SEO segít abban, hogy egy ilyen jellegű vendéglátóhelyre minél több lehetséges vendég találhasson rá az interneten.
Ha úgy érzed segítségre van szükséged éttermed keresőoptimalizálásában, akkor kattints ide!
Íme 8 nyomós ok, amiért neked is szükséged van éttermi SEO-ra!
1. Az éttermi SEO egy költséghatékony marketingeszköz
A marketingről sokan úgy tartják, hogy az a gazdagok kiváltsága. Tény, hogy sokáig csak a sikeres márkák engedhették meg maguknak a drága reklámokat, azonban az internet elterjedése gyökeresen megváltoztatta ezt a felállást.
Az éttermi SEO valójában egy rendkívül költséghatékony marketingeszköz, amelyet még a legapróbb éttermek is megengedhetnek maguknak. Ennek része többek között egy ingyenes Google Cégem adatlap elkészítése az étterem számára, ami elengedhetetlen a helyi SEO fellendítéséhez.
Az éttermi SEO a legkisebb éttermek számára is lehetővé teszi, hogy láthatóvá tegyék magukat lehetséges vendégeik számára, viszont a legnagyobbak számára is elengedhetetlen. Az alábbi táblázatban azt látod, egyik referenciánknál hogyan változott a Google-ből érkező asztalfoglalások száma a keresőoptimalizált weboldal bevezetése óta.
2. Egy keresőbarát honlap aktívabbá teszi az ügyfeleket
Az emberek manapság egyre ritkábban kommunikálnak az éttermekkel hagyományos módon. Ez első sorban (ámbár nem kizárólag) a közösségi médiának köszönhető, ahol mind az elégedett, mind a csalódott ügyfelek kiírhatják magukból véleményüket egy-egy étteremről. Az előbb említett Google Cégem is lehetőséget kínál ilyen vélemények begyűjtésére, ami csak még egy ok arra, hogy érdemes foglalkozni vele a helyi éttermi SEO részeként.
Továbbá, minél magasabb pozícióban jelenik meg éttermed a keresőtalálatok között, annál valószínűbb, hogy egy felhasználó arra kattint majd egy másik alternatívával szemben, ezzel is növelve az éttermed körüli online aktivitást.
3. Ha keresőoptimalizálttá teszed honlapodat az sokkal több asztalfoglalást termel majd
Az eddigi gondolatmenetet folytatva egyértelmű, hogy ha többen találnak rá a webhelyre a keresőmotorokban, akkor az a webhely nagyobb forgalmat is vonz majd. A Google találati oldalának legelső találati pozíciója például a kattintások közel harmadát kapja meg a felhasználóktól, hiszen megszokták, hogy a Google szinte mindig a lehető legjobb találatot kínálja nekik.
Minél nagyobb forgalmat vonz webhelyedre egy ilyen előkelő pozíció (valahol az első háromban), annál több lehetséges foglaló ügyfél is lesz közöttük, ahogy azt a fenti táblázatban is láthattad.
4. A jól keresőoptimalizált weboldal több lehetőséget kínál az új ügyfelek bevonzására
Az éttermi SEO-nak fontos részét képezik a kulcsszavak, ahogyan azt a bevezetőben leírtuk. Minden egyes releváns kulcsszó megcélzásával más és más gondolkodású, de kétségtelenül érdeklődő, lehetséges ügyfeleket célozhatsz meg. Ezek a kulcsszavak mind szélesebb keresőlefedettséget kínálnak éttermednek, növelve ezzel az esélyeidet arra, hogy új vendégeket érhess el.
Egy lehetséges ügyfélnek 5-7 alkalommal kell „találkoznia” egy márkával, hogy rögzüljön az emlékeiben. Az éttermi SEO rengeteget segíthet ebben, hiszen a megfelelő kulcsszavakra optimalizálva biztosíthatod, hogy éttermed neve rendszeresen felbukkanjon az érdeklődő keresők számára.
5. A SEO hitelesebbé teszi éttermedet
Manapság, amikor az emberek temérdek alternatíva közül választhatnak (legyen szó éttermekről vagy bármi másról) egyre fontosabb szemponttá válik a bizalom. Az emberek sokkal szívesebben térnek be egy olyan étterembe, amiről úgy vélik, hogy kiváló minőségű fogásokat és kiszolgálást nyújt nekik. De mégis hogyan győzheted meg őket erről, ha sosem jártak még nálad?
Mint említettük, az emberek bíznak abban, hogy a Google minőségi találatokat kínál nekik – ez által, ha azt látják, hogy éttermed rendszeresen az első találatok között jelenik meg kereséseikre, azzal egy sokkal hitelesebb fényben látnak majd versenytársaid között.
Az éttermed Google Cégem adatlapjára írt vélemények szintén sokat segíthetnek abban, hogy éttermedet egy hiteles, megbízható étkezdeként tüntesd fel a keresők előtt.
6. A weboldalad keresőoptimalizálása erősíti a brandingedet
A felhasználók néha konkrétan ismerik éttermed nevét, és azért keresnek rá közvetlenül a Google-ban, mert kíváncsiak a kínálatodra, vagy éppen arra, hogyan juthatnak el hozzád. Ha az emberek rendszeresen az első találatok között látnak, azzal jelentős tekintélyre tehetsz szert az interneten.
Ez különösen akkor releváns, amikor a lehetséges ügyfelek egy ismerősüktől hallanak éttermedről, és szeretnék megnézni, hogy mit is kínálsz valójában. Fontos, hogy ezek a felhasználók könnyedén rátaláljanak éttermedre a keresőben, hiszen márkád ezzel azonnal hitelesebbé válik majd számukra. Hasonlóképpen, ha nem találják meg éttermedet egy egyszerű Google kereséssel, akkor jó eséllyel elveszíted majd őket.
7. Az éttermi SEO egy hosszútávú befektetés
Éttermed pozicionálását többféle értékes befektetéssel javíthatod. Ilyen befektetés az éttermi SEO is, ami nem egyik napról a másikra történik, erről bővebben IDE kattintva olvashatsz. Aki SEO-t alkalmaz, az hosszútávon gondolkodik, és tisztában van vele, hogy a most befektetett erőfeszítések és összegek a későbbiekben többszörösen megtérülnek majd.
A SEO valójában az egyik legjobb arányban megtérülő marketingeszköz, ha van ideje kibontakozni, és persze ha rendszeresen foglalkoznak vele. Bizony, a minőségi éttermi SEO-nak rendszeres „karbantartásra” van szüksége, hiszen a keresőtrendek és a Google algoritmusai rendszeresen változnak, aki pedig nem tart lépést ezekkel a változásokkal, az idővel lejjebb csúszik majd a rangsorban.
8. A versenytársaid is foglalkoznak a keresőoptimalizálással (tudom, mi csináltuk nekik is)
Hacsak nem vagy abban a szerencsés helyzetben, hogy az egész településen te üzemelteted az egyetlen éttermet (habár még így is ott vannak a környező települések), számolnod kell a konkurenciával is. Egy nagyobb városban az sem ritka, hogy két hasonló jellegű étterem áll egymással szemben egy utcában. Ha ezek az éttermek magasabb rangsorolást kapnak a Google-tól, mint a tiéd, akkor jó eséllyel a forgalmuk is nagyobb, pusztán azért, mert többen látják őket az interneten.
Ha más nem, már ez kellő indok kellene legyen arra, hogy megerősítsd éttermi SEO-dat és megszerezd magadnak éttermed méltó pozícióját a keresőtalálatok között!
Ha sikerült meggyőznünk, hogy a te éttermednek is szüksége van SEO-ra, akkor IDE kattintva kérd ajánlatunkat!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.