Tippek a hatékony egészségügyi tartalommarketinghez a koronavírus idejére
Tippek a hatékony egészségügyi tartalommarketinghez a koronavírus idejére
Ma már számos segítséget találhatunk az interneten, ha egészségünkről van szó. Hogyan fordíthatod hasznodra ezt vállalkozásoddal? Hogyan szerezz pácienst ezáltal? Segítünk!
Az emberek sokáig csak orvosokhoz, vagy a nyomtatott szakirodalomhoz fordulhattak, ha valamilyen kérdésük volt egészségükkel, egy bizonyos betegséggel, beavatkozással, vagy kezeléssel kapcsolatban. A modern technológia azonban egy sokkal gyorsabb és kényelmesebb „kérdezz-felelek” eszközt adott az emberek kezébe – a Google-t – és a legtöbben nem is igazán használnák mást (vagy másokat), ha választ szeretnének kapni kérdéseikre.
Elég csak rákeresni a „koronavírus” szóra a Google-on, és máris temérdek hasznos (és többnyire helyi) információ jelenik meg a vírushelyzetről:
- Hírek,
- Tünetek, megelőzés, kezelések
- A karanténnal és utazással kapcsolatos tudnivalók
- A védőoltással kapcsolatos információk
- Tanácsok a védekezéshez és a bezártsággal való megküzdéshez
- Térképek
- egyéb hasznos elemek
Szinte biztos, hogy a legtöbb felhasználó előbb találja meg ezek között, amit keres, mint praxisod saját webhelyén, amihez egyébként is rengeteget kell görgetniük, hiszen a COVID-19-cel kapcsolatos információk mindig az oldal legtetején jelennek meg.
Ezekből egyértelműen látszik, hogy nem szabad csupán a webhelyeden elhelyezett, optimalizált tartalmakra alapoznod online láthatóságodat. Igen, ezekre a minőségi tartalmakra továbbra is nagy szükséged van a sikeres egészségügyi marketinghez, de biztosítanod kell azt is, hogy az emberek a Google-on kívül is rátalálhassanak praxisodra az interneten:
- Légy aktív a legfontosabb közösségi platformokon (köztük a YouTube-on is)
- Használj email marketinget
- Használj online keresési és display hirdetéseket
- Ha hasznát látod, adj egy esélyt az olyan hagyományos marketingtaktikáknak, mint a nyomtatott újsághirdetések, vagy a rádiós reklámok
A sikeres egészségügyi tartalommarketinghez kezdj el létrehozni egy tartalomtárat webhelyeden, amely egymásra hivatkozó, minőségi tartalmakat kínál leendő és meglévő pácienseid, illetve az érdeklődők számára. Ez még a Google óriási átrendeződése idején is fontos, ráadásul amint sikerül visszaszorítani a vírust, a találati oldalak is visszatérnek a megszokott felállásukba.
Az alábbiakban néhány ilyen jól összerakott tartalomtárat sorolunk fel, valódi webhelyekről:
- A Well By Northwell egy gyönyörűen kialakított tartalomtár, amely nemcsak hasznos információkkal tájékoztatja a látogatókat, hanem sokat tesz a márkahűség megerősítéséért is. Sok blogbejegyzés végén egy „következő lépések” vagy „további hasznos források” hivatkozás is szerepel, amik segítenek a webhelyen tartani az olvasókat, és egyre inkább a konverzió (egy időpont lefoglalása) irányába terelik őket. Sok helyen egy CTA is látható, ami az emailre való feliratkozásra szólítja fel a látogatókat.
- A Cleveland Clinic „Health Essentials” tartalomtára letisztult felülettel fogadja az ide látogatókat, és rengeteg hasznos egészségügyi információt kínál, amelyeket a felhasználók az egyszerű navigációnak köszönhetően könnyedén megtalálhatnak.
- Az UH Healt Talks egy óriási digitális könyvtárat kínál, ahol az összes korábbi webináriumuk is megtalálható, témák szerint csoportosítva.
- Kaliforniai Egyetem „Health Connect” felülete szintén egy jól kialakított, letisztult tartalomtár, amely a fő webhely egyik aldomainjére került. A hasznos tartalmak mellett több idézetet is olvashatunk a felületen az elégedett páciensektől, amelyek pozitív fényben tüntetik fel a márkát.
Tartalmaid elkészítése során ne feledkezz meg néha pozitív történeteket, pillanatokat is megosztani célközönségeddel. Az embereknek most minden eddiginél nagyobb szükségük van arra, hogy mások egészségügyi sikertörténeteiből is reményt meríthessenek. Erre is tudunk néhány jó példát:
- A White Plains Hospital dolgozói például a COVID-19 leküzdése után készült, hazaengedett betegeikről osztanak meg képeket és videókat. Ezek a tartalmak többek között arra is ösztönzik a célközönséget, hogy bízzanak az orvosokban, nővérekben, és minden más kórházi dolgozóban is, akik minden nap az egészségükért küzdenek.
- A San Antoniói Methodist Hospital egy videósorozatot készített „Methodist Moments” (vagyis „Methodist pillanatok”) címmel. Ezek a videók a kórházi dolgozók és páciensek pozitív, reményteli történeteit örökítik meg, legyen szó a felépülés utáni köszönetnyilvánításról, vagy épp a kórházi szobák takarításáról.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.