Ma már számos segítséget találhatunk az interneten, ha egészségünkről van szó. Hogyan fordíthatod hasznodra ezt vállalkozásoddal? Hogyan szerezz pácienst ezáltal? Segítünk!
Az emberek sokáig csak orvosokhoz, vagy a nyomtatott szakirodalomhoz fordulhattak, ha valamilyen kérdésük volt egészségükkel, egy bizonyos betegséggel, beavatkozással, vagy kezeléssel kapcsolatban. A modern technológia azonban egy sokkal gyorsabb és kényelmesebb „kérdezz-felelek” eszközt adott az emberek kezébe – a Google-t – és a legtöbben nem is igazán használnák mást (vagy másokat), ha választ szeretnének kapni kérdéseikre.
Elég csak rákeresni a „koronavírus” szóra a Google-on, és máris temérdek hasznos (és többnyire helyi) információ jelenik meg a vírushelyzetről:
Szinte biztos, hogy a legtöbb felhasználó előbb találja meg ezek között, amit keres, mint praxisod saját webhelyén, amihez egyébként is rengeteget kell görgetniük, hiszen a COVID-19-cel kapcsolatos információk mindig az oldal legtetején jelennek meg.
Ezekből egyértelműen látszik, hogy nem szabad csupán a webhelyeden elhelyezett, optimalizált tartalmakra alapoznod online láthatóságodat. Igen, ezekre a minőségi tartalmakra továbbra is nagy szükséged van a sikeres egészségügyi marketinghez, de biztosítanod kell azt is, hogy az emberek a Google-on kívül is rátalálhassanak praxisodra az interneten:
A sikeres egészségügyi tartalommarketinghez kezdj el létrehozni egy tartalomtárat webhelyeden, amely egymásra hivatkozó, minőségi tartalmakat kínál leendő és meglévő pácienseid, illetve az érdeklődők számára. Ez még a Google óriási átrendeződése idején is fontos, ráadásul amint sikerül visszaszorítani a vírust, a találati oldalak is visszatérnek a megszokott felállásukba.
Az alábbiakban néhány ilyen jól összerakott tartalomtárat sorolunk fel, valódi webhelyekről:
Tartalmaid elkészítése során ne feledkezz meg néha pozitív történeteket, pillanatokat is megosztani célközönségeddel. Az embereknek most minden eddiginél nagyobb szükségük van arra, hogy mások egészségügyi sikertörténeteiből is reményt meríthessenek. Erre is tudunk néhány jó példát:
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.