notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hatalmas változások az e-mail marketingben! Nézd meg, mire számíthatunk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Az e-mail marketing változásai a közeli jövőben: mi várható ebben az évben?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az e-mail marketing változásai a közeli jövőben: mi várható ebben az évben?


2015/05/12
Csonka Nikoletta

Ha el szeretnél adni valamit, vagy rávenni olvasóid egy bizonyos cselekedetre – legyen az akár a feliratkozás, akár egy termék konkrét megvásárlása – egy jó időben kiküldött, személyes hangvételű e-mail kiváló eredményeket hozhat.

Nézzünk azonban egy kicsit előre! Tudd meg, mi várható a 2015-ös évben az e-mail marketing világában. Összegyűjtöttünk néhány olyan példát, ami bizonyítja mekkora változás várható az e-mail marketing világában, és amely az e-mailek design-ját minden bizonnyal gyökeresen fogja megváltoztatni.

Változások az e-mail marketing világában: erre számíthatsz

G-mail: a látványon a hangsúly

Napjainkban az e-mailek világában abszolút a Google, és az ő levelező rendszere, a G-mail a király, így fokozottan érdemes odafigyelni az ő változásaira. A G-mail az elmúlt években kiemelt hangsúlyt fektetett arra, hogy az e-mail marketing célú üzeneteket jobban targetálják, és a kiküldő vállalatok személyre szabják. A G-mail az ilyen célú hirdetéseket, akár egy modern katalógusrendszerben, mindet egy bizonyos mappában helyezi el: a Promóciók mappában. Ezen felül pedig a rendszernek már saját Leiratkozás gombja is van!

A promóció kategória a várttal ellentétben nem ölte meg a marketing célú e-mailek hatékonyságát. Gyakorlatilag ez úgy ülepedett le a felhasználó körében, hogy most már külön fordítanak időt arra, hogy a marketing célú e-maileket elolvassák – nem pedig törlik őket míg a személyes üzeneteket böngészik.

 

A következő lépés a Google-tól a Promóciók fül fejlesztése. Várhatóan 2015-ben kiadják az új, Rácsos nézetet ezen a felületen, amelyre átváltva a felhasználó a Promóciós fület átalakíthatja egy esztétikus, pinterest-szerű nézetre, ahol képekkel jelennek meg a Promóciós hirdetések. Ha MailChimp felhasználó vagy, a frissítés publikálása után láthatod majd, hogy az új feature a Social Cards segítségével ezeket a képeket Te magad is beállíthatod.

 

A felhasználókhoz pedig az új megjelenítéssel anélkül jut el az információ egy bizonyos – figyelemfelkeltő – része, hogy megnyitotta volna az e-mailt. Ez persze némi plusz munkát is csinál a marketingesek számára hisz a frissítés bevzetése után érdemes lesz foglalkozni a megjelenő kép megszerkesztésével, és a tárgy pontosabb megadásával.

 

Az e-mailek új világa: A Google Inbox

Pihengetünk?

Úgy tűnik, a G-mail minden egyes újítása valami nagyobb, komplexebb dolog felé vezet: a Google új applikációja, a Google Inbox felé. Ez az alkalmazás még magasabb szintre emeli majd a fentebb már említett kategóriákat, és olyan új funkciókat is tartalmaz, amely gyökereiben változtatja majd meg az e-mailjeink menedzselésének menetét.

 

Ilyen újítás például az, hogy a levelező rendszerben automatikus szabályokat adhatnk meg arra, hogy az egymáshoz tartozó e-maileket összecsatolja a rendszer egy-egy címke alá. Itt lesznek alapértelmezett címkék, mint a Promóciók, és az Utazás, de egyéb beállításokra is lehetőség nyílik majd. Marketinges szemszögből az Inbox nagy hátránya, hogy a felhasználó akár azt is beállíthatja, hogy a promóciós típusú e-maileket a rendszer azonnal olvasottként kezelje. Ezen felül lehetőség nyílik arra is, hogy az egyes kategóriákat külön álltísuk majd be, így például címkénként adhatjuk meg, hogy milyen gyakran szeretnénk megkapni az e-maileket (naponta, óránként vagy hetente)

Összességében ez tahát azt jelenti, hogy nekünk marketingeseknek még jobban oda kell majd figyelnünk arra, hogy a tartalom az egyén számára releváns legyen (ez nem újdonság, csupán még nagyobb hangsúlyt kapott). Így például érdemes majd csoportokat létrehoznunk, és csak a feliratkozót érdeklő dolgokat kiküldeni egy-egy e-mail címre.

 

És hogy milyenek lesznek az Inbox legérdekesebb funkciói?

Egyrészt fontos megemlítenünk a „highlights” funkciót, amely segítségével kiemelkedhetünk majd a többi hirdetés közül, vagy akár az e-mailen belül is kiemelhetjük a fontosabb pontokat.

Az emlékeztető és szundi funkció segítségével egy-egy e-mailünk elolvasását „elodázhatjuk”, azt kitűzve az olvasatlan e-mailek között, hogy biztosan ne feledkezzünk meg róla. Ezzel például ha ebéd közben jön fontos e-mailed, arra szundi funkciót állíthatsz be, hogy fél óra múlva, az ebéd szünet végén újra jelezzen.

 

E-mailek megjelenítése telefonon

Hogy hogyan fog minden felületen megfelelően megjelenni hirdetésünk – beleértve az olyan nagyméretű telefonokat, mint az Iphone 6 Plus? Az Inbox-ban gondoltak erre, és lehetőségünk lesz néhány olyan alapvető beállítást módosítani, amellyel minden képernyőméretre meghatjuk a megjelenítés módját.

A legtöbb Androidos rendszeren és az iOS-on például csak 35 karakter jelenik majd meg a térgy menüsorban, ezért a legtöbb marketinges tanácsa az, hogy ne írjunk ennél hosszabb szöveget a tárgyba, de például a legújabb Iphone több karaktert képes majd megfejelníteni a tárgyből, a névből és a header-ből is, amely kiváló lehetőségeket tartogat a marketingesek számára.

 

És hogy mi van az Apple új termékével az okosórával? Ezt még kicsit korai megmondani, de úgy tűnik, az óra is képes lesz az alapvető funkciókra. Ez megint csak rövidebb szövegeket követel meg a kisebb felhasználói felület miatt, és ezért megfontoltaban is kell majd megtervezni az e-mailes tartalmat.

 

A Builders és a Marketing-on-the-go népszerűsége és kifinomultsága továbbra is növekedik

Hogy ugyan ez elmondható-e az e-mailek kódjára, azt még nem lehet biztosan tudni. Sajnos az e-mailek megjelenítésének rengeteg olyan platformot kell támogatnia mint az AOL vagy az Outlook. De szerencsére egyre több olyan eszköz van, amelynek segítségével könnyen lehet teljesen biztos, egyéni e-mail sablonokat.

A legtöbb sablon szerkesztő a ThemeForest-en mint a promail, már hozzáférést biztosít olyan erős template szerkesztőkhoz, amely benne van az árban.

 

Ez idő alatt a Campaign Monitor továbbra is olyan fejlesztéseket és feature-öket hoz létre a Canvas eszközében, amellyel még hatékonyabban lehet személyre szabni a legújabb e-mail codereket is.

Azok számára, akik sokkal nagyobb érdeklődést mutatnak a kódolás tökéletességére, az új Litmus E-mail builder nyújthat megoldást, amely a világon az első olyan kódszerkesztő, amely mind mobilra mind számítógépre képes optimalizálni az e-maileket.

Ez idő alatt a MailChimp pedig átvette a Snapchat hatalmát a MailChimp Snap-pel, amely tökéletes választás lehet a bolttulajdonosoknak, ha új termékeket akarnak promotálni.

 

 

Bár az e-mail egy viszonylag régi csatorna, továbbra is lépést kíván tartani a modern marketing szokásokkal.

 

 

Marketing stratégia

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
522 696
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Backlink

Más oldalakról induló hivatkozások amelyek szájtunk valamely meghatározott oldalához...

Mobilbarát

Manapság elengedhetetlen, hogy weboldalad mobilfelhasználók...

Fizetett keresés

Más néven: Pay Per Click (PPC), keresőmarketing (SEM) vagy fizetett elhelyezés – a...

Growth Hacking

Mi az a „growth hacking” és hogyan segítheti cégedet? A growth...

Internet marketing

Bármilyen módszer, amellyel az internetet használókat elérheted – SEM, SEO, stb.   A...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.