notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Amit a DuckDuckGo-ra való keresőoptimalizálásról tudni érdemes

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Amit a DuckDuckGo-ra való keresőoptimalizálásról tudni érdemes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Amit a DuckDuckGo-ra való keresőoptimalizálásról tudni érdemes


2019/02/12
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Forrás: searchenginejournal.com

Hogyan kell optimalizálnod a DuckDuckGo keresőre? Milyen technikákat alkalmazz, és érdemes-e egyáltalán ezzel foglalkoznod? Elterjed-e Magyarországon ez a keresőmotor?

Amit a DuckDuckGo-ra való keresőoptimalizálásról tudni érdemes

Amikor egy marketinges meghallja a keresőoptimalizálás szót, akkor általában a Google neve ugrik be neki először (illetve talán a Yahoo, és a Bing). Habár a cégóriás a keresőpiac több mint 70%-át birtokolja, más játékosok is vannak a pályán, akikre érdemes odafigyelni. Ilyen a DuckDuckGo keresőmotor is, ami az elmúlt évek során egyre nagyobb népszerűségre tett szert.

 

 

DuckDuckGo keresőoptimalizálás

 

De miért beszélünk most egy olyan motorról, amiről alig hallott valaki? Nos, lássuk… 

 

Miért nem szabad figyelmen kívül hagyni a DuckDuckGo-t?

Az elmúlt években rengeteg botrány robbant ki az adatbiztonság területén. A Facebook például többször is a prés alá került, és egyre több felhasználó figyel fokozottan arra, hogy ki milyen adatokat tárol róla az interneten – ha valami, akkor a GDPR kiváló bizonyíték erre.

 

Itt lép színre a DuckDuckGo. A keresőmotor a kezdetektől fogva máshogy kezeli a felhasználói adatokat, mint a legtöbb népszerű alternatíva. A cég – elmondása szerint – nem tárol ilyen személyes információkat a felhasználókról, de még csak a keresési előzményeiket sem menti el.

 

A „kacsa” még a Google-nak is odacsípett, azzal reklámozva magát, hogy a keresőóriással ellentétben szolgáltatásuk nem követi a felhasználók lépéseit az interneten, és nem használja fel azokat hirdetések célzására.

 

A keresőmotor kezdőlapján lejjebb görgetve olyan csábító állításokat olvashatunk, mint „Nem tároljuk a személyes adataidat. Soha.” vagy „Mi nem követünk téged a hirdetésekkel.”

 

Az adatbiztonsági botrányok, és az ilyen ígéretek miatt ugrott meg olyan látványosan a DuckDuckGo felhasználóbázisa az elmúlt években:

 

 

DuckDuckGo grafikon

 

A keresőmotor forgalmi statisztikái  egyébként nyilvánosan is megtekinthetők. A cikk írásakor az összes keresés számlálója 26 milliárdon áll, de ha megnézed a grafikont, akkor láthatod, hogy a DuckDuckGo elég nagy ugrásokat tapasztalt 2016 és 2019 között.

 

A DDG ráadásul a Samsunggal és a Brave-vel is partnerkapcsolatba lépett, így kétségtelen, hogy a jövőben tovább nő majd népszerűsége.

 

Ez persze mind szép és jó, de…

 

… a számokhoz némi perspektíva is szükséges. A maga 26 milliárd keresésével a DuckDuckGo eltörpül a nagyobb játékosok mögött, és mindössze a keresőpiac 0,25%-át tudhatja magáénak.

 

 

DDG piac

 

 

A DuckDuckGo piaci részesedése 2017 januárja és 2018 decembere között |Forrás: netmarketshare.com

 

Ettől függetlenül – a statisztikák szerint – lassan, de biztosan egyre relevánsabb keresőmotorrá válik, ezért nem szabad figyelmen kívül hagyni.

 

Mit kínál a DuckDuckGo?

Pihengetünk?

A DuckDuckGo állítólag több, mint 400 forrást használ fel a találatok összeállításához. Ezekbe a forrásokba beletartozik számos közösségi üzemeltetésű webhely, és saját feltérképező robotjuk a DuckDuckBot is.

 

Külön érdekesség, hogy a DDG más keresőmotorokból is „merít”, mint például a sokkal népszerűbb Yahooból, és a Bingből.

 

A DuckDuckGo a Google-éhoz hasonló választalálatokat is megjelenít bizonyos keresésekre, vagy megjelenít egy Wikipédia cikket, ha azt tartja a legjobb válasznak.

 

Érdemes megjegyezni, hogy mivel a DuckDuckGo esetében a személyes adatbiztonság az első, a keresőmotor nem próbálja meg kideríteni, hogy pontosan hol is tartózkodik a kereső felhasználó. Ez elsőre jól hangzik, azonban ennek köszönhetően a helyi jellegű keresések is pontatlanabb találatokat adnak vissza.

 

 

DuckDuckGO SEO

 

A kereső szerint én például Miskolcon vagyok, legalább is miskolci éttermeket kaptam, amikor közeli helyekre kerestem rá. Valójában több mint 150 km-re vagyok Miskolctól Magyarországon belül. Úgy tűnik, hogy a DuckDuckGo a TripAdvisorról húzza be az ilyen jellegű találatokat, ahogy azt a mellékelt kép is szemlélteti.

 

Elképzelhető persze, hogy a jövőben pontosabbá válik majd a szolgáltatás – jelenleg GEO::IP alapján próbálja megsaccolni, hogy honnan keresnek a felhasználók.

 

Hogyan lehet keresőoptimalizálni a DuckDuckGo-ra?

Jelenleg nem sokat tudni arról, hogy hogyan is lehet hatékonyan SEO-zni a DuckDuckGo-ra, de abban biztosak lehetünk, hogy hasonlóan, mint a legtöbb másik keresőmotorra is. Folyamatosan állítunk be teszteket, és próbáljuk elemezni a DDG algoritmusát. 

 

1. Gyűjts jó minőségű hivatkozásokat

Sablonos? Igen. Működik? Nos, a DuckDuckGo súgója  szó szerint ezt javasolja, ezért feltételezhetjük, hogy igen, megéri linképítéssel foglalkozni, ha jó rangsorolást szeretnél elérni ebben a feltörekvő keresőmotorban.

 

2. Tudd, hogy mire keres rá célközönséged

A DuckDuckGo-n kicsit máshogy kell megközelíteni a kulcsszavak kérdését, ugyanis a felhasználók is másképpen használják, mint a legtöbb keresőmotort.

 

Mint már említettük, a DDG nem próbálja kideríteni, hogy honnan keresnek a felhasználók, így azok, akik például Veszprémi éttermeket szeretnének találni, valószínűleg a város nevét is elhelyezik majd valahogy a keresésükben.

 

A kulcsszókutatás (olvasd el, mit írtunk erről, kattints IDE) valójában úgy zajlik, mint a többi keresőmotor esetén, csak éppen ügyelned kell a DuckDuckGo sajátosságaira.

 

3. Optimalizálj a Bingre és a Yahoora

Nos, ez egy olyan tipp, amit nem látsz a Google SEO útmutatókban, de gondolj csak bele – a DuckDuckGo ezekből a keresőmotorokból is gazdálkodik, ezért érdemes követni ezek ajánlott optimalizálási lépéseit is. Ez egyébként is logikus, hiszen habár kisebbek, mint a Google, sokan akkor is használják őket.

 

Például győződj meg róla, hogy Bing Webmestereszközök fiókod rendben legyen, és töltsd fel friss webhelytérképedet is.

 

Vajon elterjed a Duck Duck Go Magyarországon?

Ha kipróbálsz egy pár találatot láthatod, még nem ad a DDG annyira releváns eredményeket, mint a Google. Vajon foglalkoznak-e az emberek Magyarországon azzal, milyen adatokat tárol róluk egy kereső? Ha nem, akkor a Duck Duck Go soha nem lesz sikeres idehaza. 
 

SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Dinamikus újracélzás

Egy weboldalt már korábban meglátogató felhasználók számára megjelenő reklámok, amelyek...

Dedikált IP

Mi az a dedikált IP? Az IP az Internet Protokoll rövidítése – az...

WordPress

Mit is jelent a WordPress?   A WordPress egy népszerű tartalomkezelő...

Fórum

Egy olyan weboldal, amelyen hasonló érdeklődésű vagy hátterű személyek megvitathatnak egy...

Beférkőző reklám

Egy olyan reklám, ami akkor jelenik meg, amikor egy felhasználó két oldal között próbál...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.