Amit a DuckDuckGo-ra való keresőoptimalizálásról tudni érdemes

Hogyan kell optimalizálnod a DuckDuckGo keresőre? Milyen technikákat alkalmazz, és érdemes-e egyáltalán ezzel foglalkoznod? Elterjed-e Magyarországon ez a keresőmotor?

Amit a DuckDuckGo-ra való keresőoptimalizálásról tudni érdemes

Amikor egy marketinges meghallja a keresőoptimalizálás szót, akkor általában a Google neve ugrik be neki először (illetve talán a Yahoo, és a bing). Habár a cégóriás a keresőpiac több mint 70%-át birtokolja, más játékosok is vannak a pályán, akikre érdemes odafigyelni. Ilyen a DuckDuckGo keresőmotor is, ami az elmúlt évek során egyre nagyobb népszerűségre tett szert.

 

 

Amit a DuckDuckGo-ra való keresőoptimalizálásról tudni érdemes

 

De miért beszélünk most egy olyan motorról, amiről alig hallott valaki? Nos, lássuk… 

 

Miért nem szabad figyelmen kívül hagyni a DuckDuckGo-t?

Az elmúlt években rengeteg botrány robbant ki az adatbiztonság területén. A facebook például többször is a prés alá került, és egyre több felhasználó figyel fokozottan arra, hogy ki milyen adatokat tárol róla az interneten – ha valami, akkor a GDPR kiváló bizonyíték erre.

 

Itt lép színre a DuckDuckGo. A keresőmotor a kezdetektől fogva máshogy kezeli a felhasználói adatokat, mint a legtöbb népszerű alternatíva. A cég – elmondása szerint – nem tárol ilyen személyes információkat a felhasználókról, de még csak a keresési előzményeiket sem menti el.

 

A „kacsa” még a google-nak is odacsípett, azzal reklámozva magát, hogy a keresőóriással ellentétben szolgáltatásuk nem követi a felhasználók lépéseit az interneten, és nem használja fel azokat hirdetések célzására.

 

A keresőmotor kezdőlapján lejjebb görgetve olyan csábító állításokat olvashatunk, mint „Nem tároljuk a személyes adataidat. Soha.” vagy „Mi nem követünk téged a hirdetésekkel.”

 

Az adatbiztonsági botrányok, és az ilyen ígéretek miatt ugrott meg olyan látványosan a DuckDuckGo felhasználóbázisa az elmúlt években:

 

 

Amit a DuckDuckGo-ra való keresőoptimalizálásról tudni érdemes

 

A keresőmotor forgalmi statisztikái  egyébként nyilvánosan is megtekinthetők. A cikk írásakor az összes keresés számlálója 26 milliárdon áll, de ha megnézed a grafikont, akkor láthatod, hogy a DuckDuckGo elég nagy ugrásokat tapasztalt 2016 és 2019 között.

 

A DDG ráadásul a Samsunggal és a Brave-vel is partnerkapcsolatba lépett, így kétségtelen, hogy a jövőben tovább nő majd népszerűsége.

 

Ez persze mind szép és jó, de…

 

… a számokhoz némi perspektíva is szükséges. A maga 26 milliárd keresésével a DuckDuckGo eltörpül a nagyobb játékosok mögött, és mindössze a keresőpiac 0,25%-át tudhatja magáénak.

 

 

Amit a DuckDuckGo-ra való keresőoptimalizálásról tudni érdemes

 

 

A DuckDuckGo piaci részesedése 2017 januárja és 2018 decembere között |Forrás: netmarketshare.com

 

Ettől függetlenül – a statisztikák szerint – lassan, de biztosan egyre relevánsabb keresőmotorrá válik, ezért nem szabad figyelmen kívül hagyni.

 

Mit kínál a DuckDuckGo?

A DuckDuckGo állítólag több, mint 400 forrást használ fel a találatok összeállításához. Ezekbe a forrásokba beletartozik számos közösségi üzemeltetésű webhely, és saját feltérképező robotjuk a DuckDuckBot is.

 

Külön érdekesség, hogy a DDG más keresőmotorokból is „merít”, mint például a sokkal népszerűbb Yahooból, és a Bingből.

 

A DuckDuckGo a google-éhoz hasonló választalálatokat is megjelenít bizonyos keresésekre, vagy megjelenít egy Wikipédia cikket, ha azt tartja a legjobb válasznak.

 

Érdemes megjegyezni, hogy mivel a DuckDuckGo esetében a személyes adatbiztonság az első, a keresőmotor nem próbálja meg kideríteni, hogy pontosan hol is tartózkodik a kereső felhasználó. Ez elsőre jól hangzik, azonban ennek köszönhetően a helyi jellegű keresések is pontatlanabb találatokat adnak vissza.

 

 

Amit a DuckDuckGo-ra való keresőoptimalizálásról tudni érdemes

 

A kereső szerint én például Miskolcon vagyok, legalább is miskolci éttermeket kaptam, amikor közeli helyekre kerestem rá. Valójában több mint 150 km-re vagyok Miskolctól Magyarországon belül. Úgy tűnik, hogy a DuckDuckGo a TripAdvisorról húzza be az ilyen jellegű találatokat, ahogy azt a mellékelt kép is szemlélteti.

 

Elképzelhető persze, hogy a jövőben pontosabbá válik majd a szolgáltatás – jelenleg geo::IP alapján próbálja megsaccolni, hogy honnan keresnek a felhasználók.

 

Hogyan lehet keresőoptimalizálni a DuckDuckGo-ra?

Jelenleg nem sokat tudni arról, hogy hogyan is lehet hatékonyan seo-zni a DuckDuckGo-ra, de abban biztosak lehetünk, hogy hasonlóan, mint a legtöbb másik keresőmotorra is. Folyamatosan állítunk be teszteket, és próbáljuk elemezni a DDG algoritmusát. 

 

1. Gyűjts jó minőségű hivatkozásokat

Sablonos? Igen. Működik? Nos, a DuckDuckGo súgója  szó szerint ezt javasolja, ezért feltételezhetjük, hogy igen, megéri linképítéssel foglalkozni, ha jó rangsorolást szeretnél elérni ebben a feltörekvő keresőmotorban.

 

2. Tudd, hogy mire keres rá célközönséged

A DuckDuckGo-n kicsit máshogy kell megközelíteni a kulcsszavak kérdését, ugyanis a felhasználók is másképpen használják, mint a legtöbb keresőmotort.

 

Mint már említettük, a DDG nem próbálja kideríteni, hogy honnan keresnek a felhasználók, így azok, akik például Veszprémi éttermeket szeretnének találni, valószínűleg a város nevét is elhelyezik majd valahogy a keresésükben.

 

A kulcsszókutatás (olvasd el, mit írtunk erről, kattints IDE) valójában úgy zajlik, mint a többi keresőmotor esetén, csak éppen ügyelned kell a DuckDuckGo sajátosságaira.

 

3. Optimalizálj a Bingre és a Yahoora

Nos, ez egy olyan tipp, amit nem látsz a Google seo útmutatókban, de gondolj csak bele – a DuckDuckGo ezekből a keresőmotorokból is gazdálkodik, ezért érdemes követni ezek ajánlott optimalizálási lépéseit is. Ez egyébként is logikus, hiszen habár kisebbek, mint a Google, sokan akkor is használják őket.

 

Például győződj meg róla, hogy Bing Webmestereszközök fiókod rendben legyen, és töltsd fel friss webhelytérképedet is.

 

Vajon elterjed a Duck Duck Go Magyarországon?

Ha kipróbálsz egy pár találatot láthatod, még nem ad a DDG annyira releváns eredményeket, mint a Google. Vajon foglalkoznak-e az emberek Magyarországon azzal, milyen adatokat tárol róluk egy kereső? Ha nem, akkor a Duck Duck Go soha nem lesz sikeres idehaza. 
 

Kiemelt területeink