Mit érdemes és mit szabad egy ügyvédi irodának marketing címén végeznie? Hogyan reklámozd szabályosan irodádat? Melyek a leghatékonyabb eszközök? Milyen a jó honlap?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A 8 legfontosabb digitális marketing trend ügyvédi irodáknak 2017-ben

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mit érdemes és mit szabad egy ügyvédi irodának marketing címén végeznie? Hogyan reklámozd szabályosan irodádat? Melyek a leghatékonyabb eszközök? Milyen a jó ügyvédi honlap?

Mit érdemes és mit szabad egy ügyvédi irodának marketing címén végeznie? Hogyan reklámozd szabályosan irodádat? Melyek a leghatékonyabb eszközök? Milyen a jó honlap?

Az ügyvédi irodák marketing szempontból ma Magyarországon különleges helyzetben vannak, hiszen rengeteg tiltó szabályzás vonatkozik rájuk. Sokan éppen ezért, meg persze kényelmi okokból is persze, nem is foglalkoznak a marketing kommunikációval. Így is van elég ügyfelem, amúgy sem szabad az ügyvédeknek magukat reklámozniuk, nincs erre szükségem – mondják sokan. Pedig vannak kiskapuk, melyek sokkal hatékonyabb marketing eszközök, mint a betiltottak. Ilyen az online marketing, a hatékony honlap, és a tartalommarketing. 

 

A fentiek ellenére azonban az ügyvédi irodák digitális marketing stratégiái jelentős fejlődést mutattak az elmúlt évben és egyre több iroda és ügyvéd alkalmazza ezeket a célközönség illetve célszemélyek megnyerése céljából. A felkészült irodák és ügyvédek felismerték a digitális marketing fontosságát és hatékonyan használják azt, hogy új ügyfeleket szerezzenek és megerősítsék pozícióikat. Az ügyvédi irodák fejlődési lehetőségei két irányúak. Az egyik az iroda létszámának növelése és sok ügyfél elvállalása, másik a hírnév növelésével az árak emelése. Mindkettőn segít a hatékony online marketing kommunikáció. 

 

Az ügyvédi irodák és magánszemélyek tehát igyekeznek minél jobban kitűnni a versenytársak közül – most 8 olyan tippet sorolunk fel, amellyel te, illetve is sikeresen kiépítheti digitális marketing stratégiáját.

 

1. Kontrolállt, elemzett marketing stratégia

Az internet és a közösségi média teljesen új fejezetet indított a cégek és az ügyfelek közötti kapcsolatteremtésben és kommunikációban. Ma az ügyvédi irodák már nem csak televízió, rádió, újságok, vagy magazinok segítségével érhetik el az ügyfeleiket, sőt, ezt fizetett hirdetésekben nem is tehetik meg. Az internet azonban lehetővé teszi a lehetséges és meglévő ügyfelek számára, hogy felkutassák azokat az információkat, amelyekre kíváncsiak. Az email, a közösségi média, a keresőmotorok és a tartalommarketing lehetőséget biztosítanak az ügyvédi irodáknak, hogy közvetítő nélkül, közvetlenül lépjenek kapcsolatba az célközönséggel és célszemélyekkel.

 

Ennek a közvetlen kapcsolatteremtésnek az adatgyűjtés az egyik legfontosabb része. Az ügyvédi irodáknak jogszerű online módszerekkel lehetőségük van információt gyűjteni a korábban említett digitális kapcsolatfelvételekről, hogy közelebbről is megvizsgálják azok hatékonyságát – pontosabban hogy mely befektetések költségei térülnek meg, és melyeké nem. Ezt nevezzük konverziónak. 

 

A konverzió mérés lehetővé teszi a cégek számára, hogy ráérzés helyett konkrét adatokból dolgozzanak, így sokkal biztosabb eredményre számíthatnak azok, akik élnek az adatvizsgálat lehetőségével. Így pontosan tudjuk, hogy egy elköltött marketing forintból mennyi eredményre tettünk szert.

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva

 


2. Fizetett online hirdetések

A közösségi kor második fázisába érve a cégek (beleértve az ügyvédi irodákat is) számára egyre nehezebbé válik a célközönségek elérése kizárólag organikus közösségi stratégiákkal (a közösségi platformok által biztosított ingyenes eszközök használata). Habár a magánszemélyként dolgozó ügyvédek hatékonyan és eredményesen használhatják ezeket az ingyenes megoldásokat, a cégek számára fokozottan nehézzé válik a kapcsolatteremtés a célközönséggel.

 

Ennek két oka van: először is, a közönségi oldalak bevételének nagy része az olyan cégektől származik, amelyek szeretnék saját profitjukat megnövelni – ehhez azonban nagyobb célközönség elérésére van szükségük, így a közösségi oldalak egyre nehezebbé teszik ezen közönségek elérését ingyenes módszerekkel, effektíve „rákényszerítve” a cégeket a fizetős módszerekre való átállásra. A második ok a közösségi médián fellelhető egyre nagyobb mennyiségű tartalom – az ügyvédi irodák számára egyre nehezebbé válik kitűnni a tömegből.

 

Mindezek azt eredményezik, hogy a fizetett közösségi módszerek egyre hatékonyabb eszközeivé válnak a célközönségek eléréséhez. Az olyan közösségi hálók, mint a Facebook vagy a LinkedIn elképesztő lehetőségeket biztosítanak a különböző csoportok megcélzására. A Facebook például lehetővé teszi a meglévő és lehetséges ügyfelek email címeinek feltöltését és ez alapján összeállít egy hasonló érdeklődésű emberekből álló listát (bizonyos szempontok alapján) amelyet aztán újabb célcsoportként lehet kezelni. Az organikus eléréseket (mind a közösségi médiában, mind a Google-ben a keresőoptimalizálás, a SEO révén) jól kiegészítik tehát a fizetett hirdetések. Itt nem kell nagy összegekre gondolni, és ahogy az előbbi fejezetből már tudjuk, minden elköltött forintunkról tudjuk majd, mennyi eredményt hozott! 

 

3. Olcsó és élő videó

A videó egyre nagyobb teret tör magának a számos cég, köztük az ügyvédi irodák egyik kedvenc eszközeként. A vezeték nélküli hálózatok és az okostelefonok videókészítési funkcióinak fejlődésével a egyre nagyobb az igény a videótartalmakra.

 

Számos ügyvédi iroda használt már videótartalmakat – ez nem újdonság. A jó minőségű igényes videó továbbra is fontos szerepet játszik az ügyvédi irodák marketingjében. Az okostelefonok és egyéb kevésbé drága kamerás eszközök lehetővé teszik az irodák számára, hogy olcsó módszerekkel bővítsék videós kínálatukat. A telefonok által rögzített videók minősége egyre szebbé válik, azonban a közönséget inkább azok tartalma érdekli jobban, a minőség csak másodlagos szempontnak számít.

 

Az ügyvédi irodák már az élő videó funkcióval is kezdenek megbarátkozni. A Facebook Live, a Periscome, az Instagram és a Snapchat is lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy könnyedén élő videót közvetítsenek a kapcsolataiknak. A lehetőségek száma végtelen, vannak irodák, amelyek előadásokat közvetítenek, míg mások élő videós beszélgetéseket osztanak meg a követőikkel. A videóhasználat rohamos növekedést mutat, ami nem fog egyhamar lelassulni.

4. Integrált online marketing kampányok

A digitális marketing stratégiák akkor alkalmazhatók a leghatékonyabban, ha valamire összpontosulnak, integráltak, tehát beépítettek, illetve folyamatosan mérés alatt vannak. Egyes ügyvédi irodák már felismerték ennek fontosságát és igyekeznek évente néhány ilyen integrált kampányt előkészíteni és lebonyolítani. Ahelyett, hogy az egész irodát vagy praxis területet reklámoznának, az irodák a legfelkapottabb témákra összpontosítanak, amelyek jobban érdeklik a lehetséges és meglévő ügyfeleket. Ez nagyban különbözik a korábban elterjedt módszerektől.

 

Az ügyvédi irodák gyakran mikrooldalakat készítenek, hogy fókuszt és gondolatvezetést szolgáltassanak a célközönségeik számára, pl egy-egy aktuális jogi problémáról. Ezek az irodák továbbá tartalom stratégiát is építenek minden kampányukhoz, hogy megállapítsák, melyek a legalkalmasabb tartalomtípusok azok számára. Amint a tartalom és a platform készen áll, az irodák elkészíthetik a tervet, amellyel reklámozhatják az oldalt és annak tartalmát.

 

5. Podcastek

2016-ban a podcastek hatalmas port kavartak a digitális marketing világában. Egyre több ember közvetít ilyen műsorokat és egyre többen is hallgatják őket. Ez a növekedés első sorban a mobilitásnak köszönhető – a podcastek 64 százalékát táblagépről vagy okostelefonról hallgatják az emberek. Ez lehetővé teszi még az elfoglaltabb személyek számára is, hogy akár utazás közben is követhessék az adásokat.

 

A podcasteket viszonylag könnyű létrehozni, és remek lehetőséget biztosítanak az ügyvédi irodák, magánszemélyek és jogi marketing szakemberek számára, hogy érdekes tartalmakat oszthassanak meg célközönségeikkel. A podcast technológia kifejezetten költségbarát, és számos eszköz illetve szakértői cég foglalkozik ezekkel, amelyek segítséget nyújthatnak az ügyvédi irodák számára saját podcastjeik elkészítésében. Nagy valószínűséggel egyre több podcast közvetítést hallhatunk majd a továbbiakban.

 

6. Natív hirdetések

Olyan szerkesztői tartalmakban elhelyezett tartalomrészletek, amelyek formátumukban hasonlítanak ahhoz a tartalomhoz, amiben szerepelnek, azonban céljuk egy termék vagy szolgáltatás hirdetése. Ezek fizetett hirdetések – a natív hirdetések nem számítanak újdonságoknak, de egészen idáig nagyon kevés ügyvédi iroda alkalmazta őket egy nagyobb célközönség elérése érdekében.

 

Ez két okból változhat a közeljövőben: egyrészt, mivel egyre több ügyvédi iroda foglalkozik tartalomkészítéssel, egyre nehezebbé is válik majd a versenytársak közül való kitűnés. Másrészt az olyan médiavállalatok, mint az újságok, magazinok és TV-adók új hálózatokat építenek ki, amelyek könnyebbé és olcsóbbá teszik a célközönségek elérését a hirdetők számára.

 

Persze ez nem jelenti azt, hogy az ügyvédi irodáknak el kell felejteniük a korábbi marketing erőfeszítéseiket és kizárólag a natív hirdetésekre támaszkodniuk. Azonban ezek a hirdetések remek kiegészítő eszközei lehetnek az irodák marketingjeinek az organikus tartalmak mellett. A natív hirdetések lehetőséget biztosítanak egy nagyobb célközönség elérésére, a hirdetők pedig videók, képek, szavazások és egyéb kiegészítők elhelyezésével egészíthetik ki a tartalmakat, amelyekben meg szeretnének jelenni.

 

7. Mobil hirdetések

A Business Insider szerint a mobil a legrohamosabban növekvő digitális hirdetési formátum az Egyesült Államokban. Biztosra vehetjük, hogy ez nem csak az óceán másik partján van így. Egyre többen használnak okostelefonokat, és egyre többen fordulnak először telefonjaikhoz, mint bármely más eszközhöz.

 

A mobil hirdetések növekedésében fontos szerepet játszik a felhasználók földrajzi helyén alapuló megcélzása. Egyre több mobil hirdetésekkel foglalkozó cég alkalmazza ezt a technológiát, amely GPS vagy RFID segítségével határozzák meg, hogy egy felhasználó egy bizonyos területen tartózkodik-e. Az adott területen tartózkodó (például egy étterem közelében) felhasználóknak aztán terület-specifikus hirdetéseket jeleníthetnek meg eszközeiken.

 

Az ügyvédi irodák is alkalmazzák ezt a technikát, például az egészségügyi problémákkal foglalkozó ügyvédek kórházak, míg a bűnügyekre specializálódott ügyvédek börtönök és rendőrségek környékére állítanak fel ilyen területeket. Ezek bizonyítottan bevált módszerek, éppen ezért biztos, hogy egyre többen alkalmazzák majd őket.

 

8. E-könyvek

A technológia és a mobilitás az olvasási szokásokra is hatást gyakorol. Egyre több fogyasztó választ alternatív olvasási módszereket, mint például e-könyveket (e-book). Az e-könyv, azaz elektronikus, vagy digitális könyv egy könyv digitálisan kiadott változata. Általában szöveget és képeket tartalmaznak, és digitális eszközökön tekinthetők meg, például kifejezetten erre a célra fejlesztett e-book olvasókon. Számos weboldal lehetővé teszi a szerzők számára, hogy könyveiket digitális formában kezdjék el forgalmazni és népszerűsíteni.

 

Ez a formátum új lehetőséget biztosít az ügyvédi irodák és magánszemélyek számára: immár nem kényszerülnek egy hagyományos kiadóra hagyatkozni szerzeményeik kiadására és forgalmazására.

 

Az e-könyveket nem muszáj magukban elkészíteni. Mit jelent ez? Sok esetben az ügyvédek néhány hónap rendszeres blogírás után összegyűjthetik a korábbi blogbejegyzéseiket, és a releváns anyagokból egy összefüggő e-könyvet állíthatnak össze. Ez egy egyszerű és hatékony módszer, amelyet egyre többen alkalmaznak. Mindez arra utal, hogy egyre többen kezdenek majd el ilyen jellegű könyveket szerezni és publikálni elektronikus formában.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat!