





































































Hogyan kerülhet be weboldalam a ChatGPT keresőjébe?
Hogyan kerülhet be weboldalam a ChatGPT keresőjébe?
Mutatjuk, hogyan segíthet az AI több webhelyforgalmat szerezni, a ChatGPT keresőjén keresztül! Ami az a GEO, a SEO új ága, azaz a Generative Engine Optimization?

Hogyan juthatok be a ChatGPT találatai közé?
Mire jó a ChatGPT?
Ha foglalkoztat, hogy hogyan használd a mesterséges intelligenciát az üzleti növekedéshez, akkor érdemes közelebbről is megismerkedni a ChatGPT keresővel.
Persze a ChatGPT használata nem újdonság a cégek köreiben, hiszen számos vállalat és szervezet használja többek között:
- A tartalomgyártás felgyorsítására
- Új ötletek felfedezésére
- A munkamennyiség lecsökkentésére
- A hatékonyság növelésére
- Az ismétlődő feladatok felgyorsítására
De mi a helyzet a webhelyforgalommal? Abban hogyan segíthet a mesterséges intelligencia?
Hogyan lehet weboldalamnak forgalma a ChatGPT-ből?
Itt lép a képbe a ChatGPT kereső, ami igyekszik hatékonyabbá tenni ezt a feladatot, mint valaha.
Ez azt jelenti, hogy a felhasználók gyorsabb válaszokat kaphatnak a lekérdezéseikre, kapcsolódó képekkel és hivatkozásokkal együtt. A ChatGPT kereső tehát egy természetes nyelvi felületet kínál, amelyen keresztül a felhasználók naprakész hírekről értesülhetnek.
Ennek köszönhetően a ChatGPT kereső egy nagyszerű forgalomforrássá válik a cégek számára, hiszen funkcióját tekintve sokban hasonlít a Google-hoz: releváns forrásokat mutat a felhasználóknak.
A cégek tehát több webhelyforgalomra tehetnek szert az AI jóvoltából. A kérdés csak az, hogy hogyan juthatsz be az ilyen találatok közé…
Erről lesz szó az alábbi cikkben – lássuk, hogy hogyan szerezhetsz több forgalmat webhelyedre a ChatGPT kereső segítségével.
Mi az a ChatGPT kereső?
A ChatGPT kereső célja, hogy segítsen válaszokat találni a felhasználók kérdéseire az interneten.
Miben jobb a ChatGPT keresője, mint a Google találati listája?
A ChatGPT interfész és a keresőkörnyezet kombinálásával interaktívabbá is teszi a keresési élményt, hiszen a felhasználók további kérdéseket tehetnek fel a találatokkal és válaszokkal kapcsolatban.
Ha például valaki a Google-on szeretné ugyanezt tenni, akkor minden egyes keresés után új lekérdezést kellene indítania, hogy kapcsolódó vagy részletesebb információkat találhasson. A ChatGPT keresőfunkciója ezzel szemben egy beszélgetéssé alakítja át a keresést, amelyben a felhasználók további kérdéseket tehetnek fel a mesterséges intelligenciának.
Manapság meglepően nehéz a megfelelő válaszokra lelni az interneten (ironikus módon többek között azért, mert rengeteg AI tartalommal van tele a web), és a ChatGPT kereső ezt igyekszik megkönnyíteni a felhasználók számára. Tekintve, hogy az egész folyamat egy párbeszédként zajlik, lényegesen szórakoztatóbb is tud lenni, mint a hagyományos keresések.
Hogy még élvezetesebbé tegye a keresési élményt, az OpenAI (a ChatGPT fejlesztői) hír- és adatszolgáltatókkal is összefogott, hogy kategóriákba sorolhassa a találatokat (pl. időjárás, sport, hírek, részvények stb.)
De miért jó egy cégnek a ChatGPT keresője?
Üzleti szempontból tekintve a ChatGPT keresője temérdek lehetőséget kínál számodra, hogy még több emberrel vehesd fel a kapcsolatot. Az igazán érdeklődő keresők sokkal több részletet és információt deríthetnek ki cégedről, hiszen a helyett, hogy mindenre külön kellene rákeresniük, egyetlen digitális beszélgetés keretei között tehetnek fel konkrétabbnál konkrétabb kérdéseket márkáddal kapcsolatban.
Hogyan segít az AI több webhelyforgalmat szerezni?
Az AI úgy segít több forgalmat szerezni webhelyednek, hogy a te cégedet ajánlja a felhasználóknak, attól függően, hogy milyen promptokat (AI-nak szóló utasításokat/kérdéseket) írnak be neki.
Ha például valaki a legjobb 5 étterem iránt érdeklődik Budán, akkor a ChatGPT keresője felsorolja ezt az 5 éttermet, és egy-egy webhelylinket is mellékel a találatokhoz. Ez növeli az esélyét annak, hogy a felsorolt éttermek új vendégekre tegyenek szert, hiszen megkönnyíti a felhasználók számára, hogy ellátogassanak a webhelyükre és asztalt foglaljanak maguknak.
Fontos persze észben tartani, hogy minél több részletes információt kínál az ember az AI-nak, annál precízebb találatokra számíthat. Ilyen szempontból a ChatGPT keresője nagyon hasonlít egy hagyományos keresőmotorhoz. SEO szemszögből tekintve ez olyan, mintha long-tail kulcsszókat használnál a Google-on.
Míg azonban egy keresőmotor használatakor át kell fogalmazni a keresést, hogy az ember precízebb találatokra leljen, addig az AI-t általában csak meg kell kérni rá, hogy pontosítsa a találatokat a kért kritériumok alapján.
Például, ha azt kérjük a ChatGPT keresőjétől, hogy „sorold fel a legjobb online sportmárkákat”, akkor Vélhetően olyan találatokat látunk majd, mint az Adidas, a Nike és hasonlók. Ha azonban azt írnánk be, hogy „sorold fel a legjobb olcsó online sportmárkákat, amik futócipőket árulnak”, akkor sokkal relevánsabb találatokat kapnánk.
Hogyan befolyásolhatja egy cég az AI keresések találatait?
Szóval mit tehetsz annak érdekében, hogy a megannyi versenytárs tengeréből pont a te cégedet halássza ki az AI, amikor releváns találatokat próbál javasolni a felhasználóknak?
Ha továbbra is a SEO mentén vizsgálod ezt a kérdést, akkor hamar rájössz majd, hogy ugyan azokat az alapelveket kell követned, mint amikor egy hagyományos keresőmotorra optimalizálod tartalmaidat.
Ahogyan a SEO-ban is sokat segít, ha webhelyed tartalmait könnyedén értelmezhetik a keresőmotorok, úgy a ChatGPT keresője is szívesebben válogatja majd be oldalaidat a találatai közé, ha képes gyorsan felfogni, hogy miről is szólnak azok.
Nézzük tehát meg, hogy mennyiben hasonlítanak ezek az elvek a SEO-ra.
A ChatGPT keresőoptimalizálás azaz a GEO és a SEO párhuzama
Akárcsak a Google, az AI is azokat a tartalmakat részesíti előnyben, amelyek:
- jó minőségűek
- tájékoztató jellegűek
- megnyerők
- eredetiek
- frissek
- relevánsok
Ha tehát eddig is helyesen végezted a SEO-t webhelyeden, akkor tartalmaid jó része valószínűleg minden felsorolt kritériumnak megfelel majd. Ezért is van vita arról, hogy a GEO azaz a Generative Engine Optimization és a SEO azaz a Search Engine Optimization egy külön fogalom-e…? A SEO egyik ágak, fejlődési iránya volt ugyanis az AEO, azaz az Ask Engine Optimization, azaz a kérdésekre válaszoló, vagy válaszolni tudó keresőmotorokra való optimalizálás.
Magyarországon a hang alapú keresés sokkal később hódított teret, mint a nagy nyelveket használó (angol, francia, spanyol, stb.) országokban, mivel itt már használták ezeket, anyanyelvükön a felhasználók. A ChatGPT és a magyar nyelvű modellek elterjedésével Magyarországon ez robbanásszerűen terjedt el.
Szóval mi kell ahhoz, hogy a ChatGPT javasolja tartalmadat a találatai között?
Minél érthetőbbé teszed webhelyed tartalmait, annál valószínűbb, hogy:
- a ChatGPT a te tartalmaidat javasolja majd a felhasználóknak
- ezek a felhasználók webhelyedre érve konvertálni is fognak
A felhasználói szándék
Törekedned kell rá, hogy webhelyed tartalmai a felhasználók szándékaihoz is passzoljanak, különben az AI spamnek tekintheti őket, és így jóval kevesebb esélyük lesz megjelenni a találatok között.
Ismerned kell tehát közönségedet, hogy olyan hasznos információkkal tölthesd tele webhelyedet, amelyek megválaszolják a kérdéseiket. Ebből az AI is látni fogja, hogy valóid értéket kínálsz a felhasználóinak, és így szívesebben mutogatja majd tartalmaidat nekik.
Ezt többek között egy „gyakran ismételt kérdések” oldallal teheted meg.
Ha például egy rendezvényhelyszín webhelyéről van szó, akkor biztosan van rengeteg olyan kérdés, amit gyakran hallasz az érdeklődő ügyfelektől – például:
- Mennyibe kerül?
- Vannak-e saját catering opciók?
- Van-e helyi szálláslehetőség?
Ezek olyan dolgok, amikre a legtöbben kíváncsiak lehetnek, amikor egy rendezvényhelyszínt keresnek céges eseményükhöz. Ha egyértelmű, hasznos válaszokat fogalmazol meg ezekre a kérdésekre, akkor az AI is magabiztosabban ajánlja majd rendezvényhelyszínedet azoknak az érdeklődőknek, akik ilyen igényeket fogalmaznak meg promptjaikban.
Más szavakkal, ha logikusan rendszerezed tartalmaidat, akkor az AI egy sokkal teljesebb képet kap majd kínálatodról.
Ha például szálláslehetőséget is kínálsz rendezvényhelyszíneden, és ezt konkrétan feltünteted webhelyeden, akkor a ChatGPT keresője nagyobb valószínűséggel ajánlja majd márkádat azoknak a keresőknek, akik kifejezetten ilyen opciók után érdeklődnek.
Párbeszédszerű lekérdezések
Ahhoz, hogy párbeszédszerű lekérdezésekre optimalizálhasd webhelyedet értened kell, hogy hogyan teszik fel az emberek kérdéseiket a mesterséges intelligenciának.
Ha például természetes nyelvhasználattal fogalmazod meg válaszaidat a gyakori kérdésekre, akkor ezzel azt mutatod az AI-nak, hogy tartalmaid valódi embereknek készültek. Ebből is látszik majd, hogy igyekszel releváns, hasznos információkat kínálni olvasóidnak a helyett, hogy üres kulcsszókkal töltenéd tele webhelyedet.
Remek példa lehet erre egy termék adatlapja.
A helyett, hogy csak felsorolnád a termék tulajdonságait és funkcióit, járj utána, hogy milyen kérdések merülhetnek fel az érdeklődőkben az adott termékkel kapcsolatban.
Ha például szájzuhanyokat árulsz, akkor olyan kérdésekről lehet szó, mint a „Miért hasznos a szájzuhany” vagy „Mi a különbség a szájzuhany és a fogselyem között?”
Tanulmányozd át webhelyed tartalmait és győződj meg róla, hogy passzolnak-e ezekhez a természetesen megfogalmazott lekérdezésekhez. Ezzel nem csak az érdeklődő látogatóknak segítesz, hanem az AI-nak is.
Amikor természetesen fogalmazol, akkor igyekezz megtartani egy jó egyensúlyt a párbeszédszerű lekérdezések és a kulcsszók között, hogy az emberek és az AI igényeinek is eleget tehess.
Tarts lépést az AI trendekkel
A mesterséges intelligencia még mindig viszonylag új jelenségnek számít, és még a szakemberek is csak most ismerkednek az olyan fejlődő technológiákkal, mint a ChatGPT. Fontos, hogy lépést tarts ezekkel a folyamatos változásokkal, hogy tudd, melyik milyen hatással lehet webhelyed fellelhetőségére az AI találatok között.
A legújabb AI trendek ismeretében úgy alakíthatod át webhelyedet, hogy az a felhasználók elvárásai mellett a ChatGPT és más AI keresőmotorok igényeinek is megfeleljen.
Akárcsak a hagyományos SEO-ban, ahol a kulcsszók relevanciája, a tartalom minősége és más tényezők befolyásolják a rangsorolást, az AI keresések esetében a kontextus, a felhasználói szándék és a viselkedési minták számítanak.
A releváns rangsorolási tényezők ismeretében megvizsgálhatod és optimalizálhatod is webhelyedet, hogy minél jobban megfeleljen az AI keresés kritériumainak. Ehhez például a strukturált adatokra, a természetes nyelvhasználatra vagy a tartalom relevanciájának erősítésére kell majd több figyelmet fordítanod.
Gyakori kérdések
Mi az a Generative Engine Optimization?
A Generative Engine Optimization (GEO) a tartalom optimalizálásának új módszere, amely kifejezetten az AI-vezérelt keresőmotorokra és generatív modellekre összpontosít. A GEO célja, hogy a tartalom láthatóságát és relevanciáját javítsa olyan AI-alapú platformokon, mint a ChatGPT, Perplexity, Gemini vagy a Google AI Overviews.
Melyek a GEO főbb jellemzői?
A GEO a hagyományos SEO-tól eltérően a felhasználói szándékra és a tartalom relevanciájára helyezi a hangsúlyt a kulcsszó-alapú módszerek helyett5.
Az AI-vezérelt keresőmotorok képesek kontextusban értelmezni a kérdéseket és több forrásból szintetizált válaszokat generálni3.
A GEO stratégiák közé tartozik a folyékony nyelvezet használata, hiteles források idézése és technikai kifejezések alkalmazása a felhasználói elkötelezettség növelése érdekében5.
Mi a különbség a SEO és a GEO között?
SEO: Webhelyek rangsorolásának javítása hagyományos keresőmotorokban.
GEO: Tartalom optimalizálása AI-generált válaszokba való bekerüléshez.
Hogyan mérhető a GEO eredménye?
Teljesítménymérés különbözik a keresőoptimalizálásnál megszokott forgalom és konverzió alapján történő méréstől. A GEO eredménye az AI-generált találatokban való megjelenés gyakorisága alapján értékelhető.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.