AMP - A kulcsszónehézség - Keyword Difficulty - jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Kulcsszónehézség


KÖVESS MINKET

FACEBOOKON


 

A kulcsszónehézség definíciója

A kulcsszónehézség egy fontos mutató a SEO (és a PPC) világában, ami azt fejezi ki, hogy mennyire nehéz rangsorolni egy kulcsszóra. A kulcsszónehézséget értjük akkor is, amikor arról van szó, hogy egy kulcsszóra mekkora „verseny” jellemző.

 

A kulcsszónehézség (angol felületeken „Keyword difficulty” vagy „Competition”, azaz „verseny”) a legtöbb kulcsszókereső, kulcsszótervező eszközben fellelhető mutató. Általában minél nagyobb ez a pontszám, annál nehezebb rangsorolni az adott kulcsszóra.

Tehát a kulcsszónehézség jelentheti ezt a pontszámot, illetve használható általános kifejezésként is, ha arról beszélünk, hogy mennyire nehéz rangsorolni egy kulcszóra.

 

A kulcsszó nehézségét több külső és belső tényező is befolyásolja, például, hogy mennyire jó minőségű a saját weboldalad, és mennyire jó egy versenytársad konkurens oldala.

 

Amikor a kulcsszónehézségről SEO mutatóként beszélünk, akkor általában egy 0-100 közötti tartományba eső ponszámról van szó. Minél nagyobb a pontszám, annál nehezebb rangsorolni egy kulcsszóra.

 

A Google Kulcsszótervezőjében is található egy egyszerűsített mutató, ami a „Versenyt” jelzi, azonban fontos észben tartani, hogy ez PPC szempontból ítéli meg a kulcsszavak nehézségét, nem pedig organikus, tehát SEO értelemben.

A kulcsszónehézség megállapításának fő szempontjai

Amikor a kulcsszónehézséget általános értelemben vizsgálod, akkor többféle külső és belső szempontot is figyelembe kell venned. A legfontosabbak a következők:

1. A versenytársaid

A SEO célja az, hogy felülkerekedj versenytársaidon a keresőtalálatok között. A kulcsszónehézség meghatározásához éppen ezért érdemes figyelembe venned az ő webhelyeiket is. Vizsgáld meg:

  • tartalmaik minőségét,
  • on-page optimalizálásukat,
  • és visszahivatkozásaikat (ehhez többféle eszközt is használhatsz).

 

A visszahivatkozások a legfontosabb rangsorolási szempontok közé tartoznak, tehát viszonylag jól tükrözik, hogy mennyire lesz egyszerű rangsorolnod egy kulcsszóra, amit versenytársaid is megcéloznak.

Valójában a visszahivatkozási profil az egyetlen olyan tényező, amit számszerűsíteni lehet, és kifejezhető egy mutatóként. Ezért van az, hogy sok eszköz az alapján állapítja meg egy kulcsszó nehézségét, hogy milyen erős versenytársaid linkprofilja. Minél több tekintélyes webhely rangsorol jól egy kulcsszóra, annál nehezebb lesz neked is rangsorolnod rá.

 

2. Webhelyed tekintélye

Természetesen nem csak versenytársaid, hanem saját webhelyed tekintélyén is múlik, hogy mennyire lesz egyszerű dolgod rangsorolni egy kulcsszóra. Ezt különösen fontos észben tartani, ha egy új webhelyet indítottál el, hiszen eleinte még egyetlen visszahivatkozásod sem lesz, ami erősítené domained tekintélyét a keresőmotorok szemében.

Webhelyed tekintélyét többféle eszközzel is kiszámoltathatod, de fontos észben tartani, hogy ezek (pl. a Moz Domain Authority eszköze) nem hivatalos Google mutatókat használnak.

Továbbá, ha egy webhelyet egy adott eszközzel elemzel, akkor a többit, és sajátodat is ugyan ezzel vizsgáltasd meg, hiszen minden eszköz más mutatókat használ, így csak azok az eredmények hasonlíthatók össze realisztikusan, amelyek ugyan abból az eszközből származnak.

 

3. Tartalmaid minősége

Hiába mutatnak értékes linkek webhelyedre, ha tartalmaid nem elég jó minőségűek a Google szemében. Ezzel kapcsolatban az alábbi kérdéseket tedd fel magadnak:

  • „Mennyire lenne nehéz legalább olyan jó (és lehetőleg jobb) tartalmakat írnom, mint amilyenek az első találati oldalon láthatók?”
  • „Tudok olyan szakértelmet kínálni tartalmaimmal, mint versenytársaim?”
  • „Milyen hasznos dolgokat tudok felkínálni a közönségemnek, amiket versenytársaim nem?” – ezek lehetnek videók, infografikák, stb.

 

Ezek mind szubjektív tényezők, amik szintén befolyásolják, hogy mennyire lesz nehéz jól rangsorolnod egy adott kulcsszóra.

 

4. Keresőszándék

Fontos figyelembe venned a keresőszándékot is, azaz, hogy milyen céllal indít keresést egy felhasználó az interneten. Ez alapján minden keresést négy fő csoportra oszthatunk:

  • Navigációs (például: „google search console”) – ideális tartalomtípusa pl. a kezdőlap
  • Információs (például: „hogyan kell paprikát termeszteni?”) – ideális tartalomtípusa pl. a blogbejegyzés, vagy a videó
  • Tranzakciós (például „olcsó okostelefon tok”) – ideális tartalomtípusa a termék adatlap
  • Kereksedelmi (például „legjobb fejhallgatók”) – ideális tartalomtípusa az értékelés, vagy a vásárlási útmutató

 

A keresőszándékot úgy állapíthatod meg a legegyszerűbben, hogy rákeresel az adott kifejezésre a Google-ban, és megnézed, hogy a keresőmotor milyen találatokat jelenít meg rá. Ilyen típusú tartalmakkal lesz esélyed neked is bejutni az első találatok közé, ha az adott kulcsszót szeretnéd megcélozni.

 

Kulcsszónehézség a gyakorlatban: Mire figyelj oda

1. Ne csak egy mutatót nézz

A kulcsszónehézség csupán a történet egy részét meséli el, hiszen éppen ilyen fontos szempont a kulcsszó keresettsége (keresési arány) és relevanciája is.

Ha például egy alacsony nehézségű kulcsszót célzol meg, amire alig keresnek rá, akkor nem lesz belőle forgalmad.

Ugyan ez vonatkozik a relevanciára is: még ha a kulcsszónehézség alacsony is, nem fogsz tudni jól rangsorolni egy kulcsszóra, ha a keresőszándék, amire a kulcsszó utal, nem passzol a tartalmadhoz.

 

2. Figyelj oda a keresőtalálati oldalakra

Sose bízz csak a kulcsszónehézséget jelző mutatóban. Ez mindig csak arra jó, hogy általánosságban megjósolja, mennyire lesz nehéz rangsorolnod egy kulcsszóra. Elengedhetetlen, hogy a konkrét keresőtalálati oldalakat is ellenőrizd.

Mint fentebb olvashattad, a keresőtalálati oldalakról egyben azt is kiderítheted, hogy az adott keresőmotor milyen szándékot állapított meg az adott kulcsszóhoz. Itt láthatod továbbá azt is, hogy versenytársaid milyen minőségű tartalmakkal rangsorolnak jól a kulcsszóra.

Mi több, szembesülhetsz azokkal a cégóriásokkal is, amelyeket nagyon nehéz lenne leelőznöd egy-egy kulcsszóra.

Ezek mind olyan tényezők, amelyeket egy szimpla kulcsszónehézségi mutató képtelen közölni veled.

 

3. Ne félj megcélozni a nehezebb kulcsszavakat

Csak azért, mert kulcsszónehézségi mutatója magas, még érdemes lehet esélyt adnod egy kulcsszónak. Ez csupán egy szám, ami nem veszi figyelembe, versenytársaid tartalmának minőségét, és saját szakértelmedet sem.

Ha szeretnéd megcélozni a „nehezebb” kulcsszavakat is, az alábbiakra lesz szükséged:

  • Kiváló tartalmak: Ha jobb minőségű, részletesebb, hasznosabb tartalmakat készítesz, mint tekintélyes versenytársaid, idővel leelőzheted őket a találatok között.
  • Tematikai relevancia: Ha webhelyed egy adott témakört, vagy területet fed le, és releváns tartalmaidat belső hivatkozásokkal is összekötöd, akkor leelőzhetsz olyan hiteles, tekintélyes webhelyeket is, amelyek csak egy-egy bejegyzésükben említik meg az adott témát.
  • Minőségi visszahivatkozások: Ha egy bizonyos oldalra több értékes visszahivatkozás is mutat webhelyeden, akkor ez segíthet kiemelni azt a találatok között, még ha általános domain tekintélyed nem is olyan magas a keresőmotorok szemében.

 

Friss eszközök és megközelítések

 

  • Fejlett SEO eszközök: Az újabb SEO eszközök, mint például az Ahrefs, a SEMrush és a Moz, fejlett algoritmusokat használnak a kulcsszónehézség meghatározására. Ezek az eszközök figyelembe veszik a versenytársak backlink profilját, a tartalom minőségét, és a keresési volumeneket is.
  • SERP jellemzők elemzése: Az utóbbi években a keresőmotorok találati oldalai (SERP) egyre több jellemzőt tartalmaznak, mint például a featured snippets, a helyi találatok, és a gyakran feltett kérdések (FAQ). Ezek mind befolyásolják a kulcsszónehézséget, hiszen többféle tartalomtípus versenyezhet az adott kulcsszóra.
  • Felhasználói szándék elemzése: A keresőszándék (search intent) pontosabb elemzése is elengedhetetlenné vált. Az algoritmusok egyre jobban megértik a felhasználói szándékot, így a tartalom készítőknek is alkalmazkodniuk kell ehhez, hogy megfeleljenek a különböző keresési céloknak (navigációs, információs, tranzakciós, kereskedelmi).
  • Gépi tanulás és mesterséges intelligencia: A legújabb eszközök gépi tanulást és mesterséges intelligenciát használnak a kulcsszónehézség előrejelzésére. Ezek a technológiák képesek dinamikusan alkalmazkodni a keresési trendek változásaihoz és pontosabb becsléseket nyújtani a rangsorolási esélyekről.

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 76

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.