De mégis hogyan lehet rátalálni ezekre a kulcsszavakra, és kiválasztani közülük azokat, amiknek hasznát veheted a SEO-ban? Az alábbiakban erről lesz szó, illetve arról, hogy mikor érdemes a kulcsszókutatást, a keresőoptimalizálást és összességében az online marketinget is egy ügynökségre bízni. Ha így döntenél, IDE kattintva kérheted ajánlatunkat.
1. Vedd figyelembe a keresőszándékot
A keresőszándék megvizsgálásával könnyebben eldöntheted, hogy milyen jellegű kulcsszavakat válogass ki SEO stratégiádhoz.
A keresőszándékot három fő kategóriára szokás felosztani:
• Navigációs szándék: A felhasználó egy weboldalra szeretne eljutni.
• Információs szándék: A felhasználó információt keres valamiről.
• Kereskedelmi/tranzakciós szándék: A felhasználó vásárolni szeretne valamit.
Ha a legjobb kulcsszavakat szeretnéd kiválasztani, akkor úgy kell gondolkodnod, mint egy ügyfeled. A „hibás fűnyíró javítása” egészen más típusú keresés, mint a „fűnyíró árak”. Az előbbi információs, míg az utóbbi kereskedelmi szándékot rejt maga mögött.
Lehetőség szerint igyekezz mindhárom szándékhoz tartalmakat készíteni, és releváns felhívásokat is elhelyezni ezekben. Ezekhez a tartalmakhoz megfelelő szándékú kulcsszavakat kell használnod.
Ha információs szándékú kereséseket szeretnél megcélozni, akkor mindenképpen egyedi tartalmat kell készítened a különböző kifejezésekre. A tájékoztató jellegű, magyarázó blogbejegyzések például egyszerre több hasonló kulcsszót is megcélozhatnak, így a Google számára egyértelmű lesz, hogy milyen szándékú keresésekre jelenítse meg őket.
A kereskedelmi szándékot könnyebb ugyan megcélozni, de az ilyen kifejezésekre hatalmas verseny jellemző. Ilyenkor érdemes átadni ezt (és minden releváns feladatot) egy marketingügynökség kezébe.
2. Ismerd a kulcsszavak típusait
A kulcsszavakat hosszuk szerint is szokás csoportosítani:
• Head kulcsszavak: A fej kulcsszavak általában egy vagy két szóból állnak, például „karácsonyi vásár” vagy „egészségügy”. Ezek a keresések temérdek találatot eredményeznek és általában nagyon nehéz jól rangsorolni közöttük.
• Body kulcsszavak: A test kulcsszavak 2-3 szóból állnak és valamivel szűkebb keresőközönséget foglalkoztatnak. Ezekre is heves verseny jellemző, de általában konkrétabb szándék is áll mögöttük.
• Long tail kulcsszavak: A „hosszú farok” kulcsszavak 3 vagy több szóból állnak, és habár ezekre keresnek rá a legkevesebben, általában kisebb verseny is jellemző rájuk. A long tail kulcsszavak mögött továbbá határozottabb keresőszándék áll, ezért jobb arányban is konvertálnak, mint a rövidebb kifejezések.
3. Használj kulcsszókeresőket
Szóval hol zajlik a kulcsszókutatás? Ehhez számos eszközt használhatsz az interneten, köztük ingyenes és fizetős opciókat is.
A Google Ads felületén található Kulcsszótervező például egy népszerű ingyenes választás, habár csak hozzávetőlegesen pontos adatokat kínál, és nem szabad szentírásnak venni, amit mutat. Ennek használatához nyisd meg a Google Ads felületét, és ha még sosem jártál itt, akkor hagyd ki az első PPC kampány elkészítését, amikor a platform felajánlja azt az első használatkor.
A Kulcsszótervező megmutatja, hogy nagyjából hányan kerestek rá a keresett kulcsszóra egy adott időszakban, és milyen más keresések kapcsolódnak hozzá. Ez segíthet megállapítani, hogy melyeket érdemes megcéloznod tartalmaiddal, és melyeket kevésbé.
4. Finomíts kereséseiden az LSI segítségével
Az LSI (latent semantic indexing) lényegében egy kifejezéshez kapcsolódó kulcsszavakra utal.
A Google LSI segítségével állapítja meg a tartalmak kontextusát, hogy minél több keresésre jeleníthesse meg azokat releváns találatként. Lényegében azt jelenti, hogy a Google a használt kulcsszavak alapján állapítja meg, hogy miről szól egy tartalom.
Csak kezdj el begépelni egy kifejezést a Google keresősávjába, és nézd meg, hogy milyen javaslatokat dob fel, mielőtt rányomnál a keresésre. Ahogy gépelsz, az eszköz által javasolt keresések is dinamikusan változnak majd.
A kapcsolódó kereséseket a keresés elvégzése után, a találati oldal legalján is megtalálod – ezekből szintén ihletet meríthetsz saját kulcsszókutatásodhoz.
5. Elemezd a versenytársakat
Szintén sok hasznos kulcsszóra lelhetsz, ha szétnézel versenytársaid tartalmaiban.
A SEMrush és hasonló SEO eszközök segítenek elemezni egy vagy több webhely forgalmát, beleértve a konkurenciáét is. Használd ezeket, hogy kiderítsd, hogyan teljesítesz hozzájuk képest, és hogy milyen kulcsszavak hiányoznak stratégiádból, amiket ők viszont megcéloznak.
Ez is egy olyam feladat, amit megéri marketingügynökségre bízni egy nagyobb stratégia keretei között, hiszen a SEMrush nem egy ingyenes eszköz, és ha már pénzt ad ki az ember, akkor jobb teljeskörű szolgáltatást kapni érte.
6. Kulcsszavak és releváns médiaelemek
A kulcsszavakat nem elég csak úgy véletlenszerűen elszórni a tartalmakban, sok webhely mégis kulcsszóhalmozással próbál előnyt szerezni a versenytársaival szemben. A Google már rég óta képes felismerni az ilyen próbálkozásokat, és aktívan is bünteti azokat a webhelyeket, amelyek így próbálják meg manipulálni a rangsorolásukat.
Fontos, hogy csak úgy és olyan mennyiségben alkalmazd kulcsszavaidat a tartalomban, ahogyan és ahányszor természetesek és passzolnak a szövegbe. Ne feledd, hogy első sorban nem a keresőmotoroknak írsz, hanem olvasóidnak.
Sokat segíthet továbbá, ha tartalmaidat releváns képekkel is kiegészíted, amelyek ALT szövegében elhelyezed a kapcsolódó kulcsszavakat is. A feltöltött képek így a Google és más motorok képkeresőjében is megjelenhetnek majd.
7. A kulcsszavak relevanciája
Landing oldalaidat (céloldalak) úgy kell kialakítanod, hogy legyen értelme elhelyezned kiválasztott kulcsszódat a megfelelő mezőkben.
A kulcsszavaknak szerepelniük kell az oldal címében, URL-jében, szöveges tartalmában, meta címében és a képek ALT címkéjében is. Ez csak úgy lehetséges természetesen, ha a tartalom szorosan kapcsolódik a kiválasztott kulcsszóhoz vagy kulcsszavakhoz.
Kulcsszóstratégiád tehát csak úgy lesz majd sikeres, ha a tartalmakat e kulcsszakvak köré építed fel webhelyeden. A Google odafigyel erre a relevanciára, és magasabb rangsorolással díjazza majd.