AMP - 11 online marketing trend, mellyel foglalkozni fogsz 2020-ban

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

11 online marketing trend, mellyel foglalkozni fogsz 2020-ban
2019/06/03
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Bár még javában dübörög 2019, már látszik, melyek azok az online marketing trendek, melyek 2020-ban is meghatározóak lesznek. Készülj fel rájuk időben! 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A 2020-as online marketing trendek

Az évek múlásával nem csak a divatban, hanem a marketingben is drasztikus trendváltozások figyelhetők meg. Egy-két évtizeddel ezelőtt csak a mozivásznakon találkozhattunk a mesterséges intelligenciával, és hasonló sci-fi kifejezésekkel, ma azonban már az emberek zsebében is ott lapul ez a technológia, és életünk egyre több részét hódítja meg.

 

Számos olyan marketingtrend él, vagy alakul éppen, amelyek az online marketingre is jelentős hatással vannak. Egy valamirevaló modern cégnek, amely versenyben szeretne maradni mindenképpen foglalkoznia kell ezekkel, különben hamar kieshet a köztudatból.

 

Minden további nélkül, lássuk 2020 legfontosabb online marketing trendjeit!

 

Online marketing trend 2020, No.1:  Mesterséges intelligencia

Mint említettük, a mestersége intelligencia már itt van, és nem tudományos-fantasztikus regényekben és filmekben találkozhatunk vele. Persze a Skynet nem veszi át a hatalmat a marketing tanácsadóktól, de az MI tényleg egyre fejlettebb. A technológia olyan ütemben fejlődik, hogy néhány éven belül képes lesz az egyszerűbb emberi feladatokat is elvégezni, méghozzá sokkal hatékonyabban és precízebben. Szóval hogyan jelenik meg ez a marketingben?

 

A mesterséges intelligencia képes kielemezni az emberek keresési és vásárlási szokásait, a megtekintett közösségi bejegyzések, termék-adatlapok és más források alapján. Ezen begyűjtött, feldolgozott, és érthetően ábrázolt információk segítségével a cégek egy sokkal részletesebb képet kaphatnak arról, hogy a vásárlók hogyan találnak rá termékeikre és szolgáltatásaikra.

 

Egy jó példa erre a chatbot technológia (erről itt írtam), amelyről később a cikkben bővebben is beszélünk majd. A chatbotokat első sorban (habár nem kizárólag) ügyfélszolgálat lebonyolítására szokás használni, és a Gartner becslései  szerint 2020-ra az ügyfélszolgálat 25%-át chatbotok intézik majd a 2017-es 2% helyett.

 

Minél előbb kezdi el alkalmazni egy cég a mesterséges intelligenciát valamilyen formában, annál hamarabb különítheti el magát versenytársaitól.

 

Készülj fel Te is 2020-ra! Kérd ajánlatunkat online marketingre most! Kattints IDE!

 

Online marketing trend 2020, No 2. Programozott hirdetések

A programozott hirdetés azt jelenti, hogy a hirdetések terjesztését a minél precízebb közönségcélzás érdekében mesterséges intelligencia segíti. A valós idejű ajánlattétel hirdetésekre (például a Google Ads rendszerében) is a programozott hirdetések egy fajtája. Ez a modern, gyors automatizálási módszer sokkal hatékonyabb hirdetéskezelést, több konverziót, és alacsonyabb ügyfélbeszerzési költségeket eredményez.

 

Ez nem egy új trend, de egyre többen alkalmazzák a technológiát – olyannyira, hogy az eMarketer szerint 2020-ra az Egyesült Államokban a digitális hirdetések 90%-a programozottan kerül majd terjesztésre.

 

Online marketing trend 2020, No 3. Chatbotok

A chatbotokról 2020-ban többet hallhatunk majd (és többször is találkozhatunk velük), mint eddig bármikor. Ez a fentebb már emlegetett, mesterséges intelligenciával működő technológia valós idejű, azonnali kommunikációt biztosít ügyfeleiddel, az év 365 napján, a nap 24 órájában.

 

Hogy mégis mennyire elterjedt ez a technológia, arról beszéljenek a számok – a felkészült marketingesek 80%-a alkalmaz vagy tervez használni chatbotokat stratégiája részeként 2020-ra, és közel másfél milliárd fő kommunikál ilyen robotokkal világszerte.

 

Az emberek többsége előszeretettel kommunikál a chatbotokkal, hiszen nem kell várni rájuk, azonnali választ kaphatnak kérdéseikre, mindenre emlékeznek, amire csak kell, szó szerint bármikor csettintésre készen állnak, és soha nem veszítik el a türelmüket, vagy fáradnak el.

 

A megfelelően programozott chatbotok meglepően jó minőségű ügyfélszolgálatot kínálnak, és a ma használt chatbotok jó része maximálisan megfelel az átlagos ügyfelek elvárásainak. Tökéletesek monoton, repetitív feladatok elvégzésére, és kérdések megválaszolására, így az emberi munkatársaknak több idejük marad más ügyek elintézésére.

 

Online marketing trend 2020, No 4. Személyre szabás

Nincs mese – aki szeretne kiemelkedni a szürke közegből, annak személyre szabott tartalmakat, emaileket, termékeket és kommunikációt kell kínálnia marketingje részeként. A különböző vásárlói adatok (korábbi vásárlások, meglátogatott termékoldalak, érdeklődési körök) birtokában a személyre szabás manapság egyszerűbb, mint valaha.

 

A személyre szabás módszerét nem egy cég használja már évek óta – elég csak ellátogatni egy olyan webáruházba, ahol gyakran vásárolsz, és megnézni a „Neked ajánlott” termékek listáját. Minden bizonnyal tele van olyan dolgokkal amikhez hasonló termékeket nemrégiben nézegettél a kínálatban, vagy korábban megvásároltál.

 

A személyre szabás célja sok helyen az ügyfélélmény javítása, elvégre a felhasználónak kevesebb időt kell eltöltenie a keresgéléssel, és több időt fordíthat a fontosabb dolgokra (ilyen elven működik a YouTube ajánlott videók listája is).

 

Online marketing trend 2020, No 5. Videómarketing

Ha a videómarketingről van szó, akkor a legtöbbeknek rögtön a YouTube logója ugrik be. Habár a Google videómegosztója kétségtelenül a legnagyobb videó-orientált platform, tévedés azt hinni, hogy csak itt van értelme videókkal foglalkozni. Valójában bármelyik közösségi platformon sokkal magasabb aktivitást lehet elérni videós tartalmakkal, mint egyszerű szöveges, vagy képes bejegyzésekkel.

 

Az élő videó szintén egyre népszerűbb – rengeteg cég használja ezeket interjúkra, termékek és szolgáltatások bemutatására, „kulisszák mögötti” pillanatok megosztására, és eseményekről való tudósításokra, hogy csak néhány példát említsünk.

 

Ahogy a videózáshoz szükséges eszközök ára szép lassan csökken, és egyre többen kapnak rá az okostelefonos videózásra, néhány cég videós üzenetekkel is kísérletezik, amelyek a hagyományos telefonhívásokat és emaileket hivatottak idővel leváltani (ez az úgynevezett 1:1 videós módszer).

 

Egy másik fontos szempontja a videómarketingnek, hogy a YouTube videók a Google Keresőjében is kiemelt pozícióban jelennek meg (más platformokról is jelenít meg videótalálatokat a Google, habár nem olyan kiemelten). Ez keresőoptimalizálási szempontból kritikus pont, hiszen a videók abban is segíthetnek a cégeknek, hogy minél többen találjanak rájuk ilyen tartalmakon keresztül.

 

Szintén népszerűek a fokozott interaktivitást kínáló 360-as videók is, amelyek segítségével a nézők úgy tekinthetnek meg helyeket (például éttermeket, szállodákat, vagy éppen rendezvényhelyszíneket), mintha konkrétan ott lennének (ráadásul ezek a videók még a VR technológiával is kombinálhatók).

 

Online marketing trend 2020, No 6. Influencer marketing

Az influencer marketing fogalmát 2019-ben bizonyára senkinek nem kell megmagyaráznunk, hiszen a marketing e formája már számtalanszor bizonyította létjogosultságát a marketing világában. Az embereknek elegük lett a reklámokból és a márkák elfogult ígéreteiből, ezért olyanok véleményére adnak, akikkel sokkal könnyebben tudnak azonosulni – ezek az influencerek.

 

A márkák az ilyen influencerek befolyását fizetik meg – ezek az emberek természetes módon képesek eljuttatni márkád hírét vagy üzenetét célközönségednek pontosan abban a stílusban és nyelvezettel, amivel szeretik, ha megszólítják őket.

 

Influencer lehet bárki – egy 10 ezer követős Instagram felhasználó, vagy egy több százezres követősereget befolyásoló YouTube csillag is. A cél az, hogy olyan partnert találj márkádnak, aki a lehető legideálisabb marketingcéljaid eléréséhez – az, hogy valakinek sok követője van, még nem biztos, hogy megfelel erre a célra.

 

Online marketing trend 2020, No 7. Közösségi üzenetküldő alkalmazások

2019-ben itt az ideje végre felismerni az üzenetküldő alkalmazásokban rejtőző marketinglehetőségeket. A Facebook Messengert 1,3 milliárd aktív felhasználó nyomkodja havi szinten, és szintén egy hónapban 2 milliárd üzenetváltás történik cégek és ügyfelek között a platformon. A WhatsApp ugyancsak 1,3 milliárd aktív havi felhasználóval büszkélkedik, akik között naponta 55 milliárd üzenet mozog.

 

Ezek a statisztikák egyértelműen bizonyítják, hogy az üzenetküldő alkalmazások rendkívül hasznos kommunikációs eszközök lehetnek a cégek számára, hiszen egy jó marketinges ott próbálja elérni célközönségét, ahol az a legszívesebben tartózkodik.

 

Az üzenetküldő alkalmazások némi személyre szabást is kínálnak (ennek a szerepéről már volt szó), és a chatbotok is kiválóan integrálhatók beléjük.

 

Online marketing trend 2020, No 8. Vizuális keresés (élet a Google képkeresőjén kívül is)

A vizuális keresés egy teljesen egyedi keresési élményt kínál a felhasználóknak. A technológia nem feltétlenül új, hiszen a Google már évek óta lehetővé teszi, hogy egy feltöltött kép alapján keressünk rajta, de egyre több cég áll elő saját algoritmusával, amely hasonló, vagy ennél is izgalmasabb funkciókat és lehetőségeket kínál. A képkeresés előretörése fontos feladat a keresőoptimalizáló cégeknek, hiszen nem csak a szöveges keresésekre kell már optimalizálni egy-egy oldalt. 

 

Ott van például a Pinterest – az ízig-vérig vizuális platform nemrégiben bemutatta a Lens kereső eszközt, amely elméletileg képes felismerni az azon látható termékeket, és a felhasználó pillanatokon belül meg is vásárolhatja azokat.

 

Hasonló elven működik a Google Lens is, amely különféle tárgyakat, emlékműveket, és egyéb dolgokat képes felismerni egy okostelefon kameráján keresztül (habár nem minden androidos eszközön működik). Az alkalmazás olyan hasznos funkciókat is kínál, mint például egy telefonszám elmentése egy névjegykártyáról.

 

A CamFind szintén egy ilyen alkalmazás, ez azonban platformfüggetlen, és iPhone telefonokon is használható. Az applikáció ugyancsak képek alapján keres, így a felhasználóknak nem kell mindent begépelniük a keresőmezőbe, ha szeretnének több mindent is megtudni róla.

 

Online marketing trend 2020, No 9. Mikropillanatok

Ahogy az emberek egyre több időt töltenek okostelefonozással (egyes helyeken már a televíziót is kezdik beelőzni), a márkáknak is új módszereket kell találniuk arra, hogy megragadják lehetséges ügyfeleik figyelmét.

 

Az úgynevezett mikropillanatok a Google szerint egy újfajta fogyasztói viselkedési formát képviselnek, amelyek megértésével a cégek gyorsan, tömören, és a megfelelő pillanatokban küldhetik el marketingüzeneteiket célközönségük tagjainak, mielőtt azok figyelmét valami más vonná el.

 

Az emberek gyakran hoznak hirtelen döntéseket a pillanat hevében arról, hogy mit egyenek, melyik éttermet válasszák, mit vásároljanak, hová menjenek el, és így tovább. Ezek alapján négy mikropillanatot különböztetünk meg:

  • „Tudni szeretnék valamit” pillanatok
  • „Menni szeretnék valahová” pillanatok
  • „Csinálni szeretnék valamit” pillanatok
  • „Vásárolni szeretnék valamit” pillanatok

 

Ha szeretnéd kihasználni ezeket 2020-ban, akkor ott és abban a pillanatban kell jelen lenned, ahol és amikor az emberek ilyen pillanatokat élnek át, amikor keresnek valamit a Google-on, a YouTube-on, és egyéb platformokon, amelyekhez célközönséged gyakran fordul információért.

 

Online marketing trend 2020, No 10. Hangalapú keresés és okos hangfalak

A hangalapú keresés az elmúlt évek egyik legfelkapottabb marketingtrendje, méghozzá jó okkal. Habár hazánkban még nem feltétlenül elterjedtek, a különböző okos asszisztensekkel ellátott hangfalak (Google Home, Amazon Alexa) és okostelefonok gyökerestől megváltoztatják a keresés megszokott menetét.

 

A Google kereséseinek 20%-a már ma hanggal történik, és a szakértők szerint 2020-ra minden második keresés hangalapú lesz majd.

 

A hangalapú keresés elsődleges célja hangos választ adni a felhasználók kereséseire, legyen az egy általános keresés, vagy egy feltett kérdés. A technológia persze szorosan összekapcsolódik a szintén egyre fejlődő mesterséges intelligenciával, így az okos segédek egyre okosabbakká válnak.

 

Az Egyesült Államokban már 39 millióan használnak ilyen okos otthoni asszisztenseket, és 65%-uk állítja, hogy nem szívesen térnének vissza egy ilyen segéd nélküli életmódhoz.

 

Fontos tehát, hogy tartalmaidat hangalapú keresésekre is optimalizáld (erről ITT írtam), és azt is észben tartsd, hogy előbb vagy utóbb a reklámok is megjelennek majd ezekben az eszközökben. Hogy ezek egész pontosan milyen formában érkeznek majd, azt persze még nem tudhatjuk, de biztos lehetsz benne, hogy a reklámok ezeken az eszközökön élnek majd tovább.

 

Online marketing trend 2020, No 11. Közösségi médiás történetek

A történetek egy viszonylag újszerű, sokoldalú tartalomtípus, amely egyre több közösségi platform felhasználóit hódítja meg, tehát egyértelmű, hogy a cégeknek is be kell iktatniuk ezeket online marketing stratégiájukba.

 

A történetek koncepcióját a Snapchat teremtette meg, aztán az Instagram és a Facebook is átvették, és már a YouTube-on is elérhető egy ehhez hasonló, természetesen videós funkció.

 

A történetek vonzerejét limitált élettartalmuk adja – ezek az X idő (általában 24 óra) után eltűnő tartalmak lehetővé teszik, hogy a marketingesek kihasználják az emberek lemaradástól való félelmét. A történetekben bemutathatod egy alkalmazottadat, egy termékedet, vagy éppen szállodád legszebb szobáját – a lehetőségeknek csak a képzelet szab határt.
 

hotel marketing influencer marketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 88

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.