Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
9 hotel marketing tipp 2020-ra a közvetlen szobafoglalások fellendítéséért
A digitális marketing ma minden korábbinál jelentősebb hatást gyakorol a vendéglátásra, sokkal jelentősebben befolyásolja ezt az iparágat, mint bármely másikat. Azok a szállodák, üdülők és hasonló jellegű létesítmények, amelyek nem haladnak a korral, lemaradnak majd a versenytársak és az online utazási ügynökségek könyörtelen törtetése mögött. Éppen ezért sokan fel is adják, a saját hotel online marketinggel való foglalkozást, és ráhagyják magukat az OTA-kra, örök rabszolgájukká, adófizetőjükké válva ezzel. Pedig szálloda online marketing rengeteg hatákony direkt foglalásokat ösztönző elemmel bír, ezekről lesz szó ebben a cikkben.

2020-ban szállodád marketingcélja a minél több közvetlen foglalás bevonzása kell legyen. Szerencsére ennek érdekében többféle marketingmódszert és taktikát használhatsz fel, és a következőkben meg is osztunk néhányat ezek közül!
A tippek főleg az online marketingre koncentrálnak majd, elvégre manapság az emberek többsége az interneten kezd el keresgélni, ha utazni szeretne. Lássuk tehát, hogy mit tehetsz annak érdekében, hogy a te szállodádat találják meg mások helyett!
No. 1. Hotel marketing tipp: Légy fellelhető az interneten avagy a szálloda honlap SEO
Ha azt szeretnéd, hogy leendő vendégeid rátaláljanak szállodádra az interneten, akkor felelhetővé kell tenned azt számukra. Logikus, ugye?
Ehhez mindenekelőtt egy saját webhelyre lesz szükséged, amelyet aztán SEO, azaz keresőoptimalizálás segítségével fellelhetővé tehetsz majd leendő vendégeid számára. Ennek a webhelynek minden fontos információt tartalmaznia kell szállodádról, különös tekintettel kínálatodra, szolgáltatásaidra és egyéb fontos tudnivalókra. Fontos, hogy ez a webhely mindig frissüljön, hiszen a google a friss tartalmakat részesíti előnyben. Fontos az is, hogy mindenről írj, ami potenciális vendégeidet érdekelheti.
Ebben első sorban egy blog segíthet majd, amire különféle hasznos, optimalizálható tartalmakat tölthetsz fel. Ezeknek köszönhetően a felhasználók még akkor is rátalálhatnak majd szállodádra, ha még konkrétan nem is terveznek utazást – de a tudatukban már benne leszel! Jó példa erre egyik legújabb referenciánk, az ajkai Kristály Hotel****, ahol alig 2 hónap alatt a seo segítségével beindítottuk a rendezvényhelyszín ajánlatkéréseket.
Szeretnél mindent tudni HOTEL MARKETINNG TANÁCSADÁS szolgáltatásunkról? Kattints ide!
No. 2. Hotel marketing tipp: Légy jelen metakeresőkben
A Google Hotel Ads, a TripAdvisor és a Trivago mind metakereső motorok. Ha szállodád megtalálható ezeken a hálózatokon, akkor azzal nem csak online láthatóságod javul majd, hanem márkád értéke is. Ez azért van, mert az ilyen rendszereken keresztül számos közvetlen foglalást zsebelhetsz be.
Különösen a google Hotel Ads („szállodahirdetések”) lehet hasznos az olyan szállodáknak, amelyek kénytelenek online utazási ügynökségekre támaszkodni a foglalások megszerzése érdekében.
Ha szeretnél többet megtudni a Google szállodahirdetéseiről, akkor ezt az útmutató ajánljuk a figyelmedbe.
No. 3. Hotel marketing tipp: Légy aktív a közösségi médián – különösen videós tartalmakkal
A közösségi médiás platformokon való jelenlét (legyen szó a YouTube-ról, a Facebookról vagy az Instagramról) manapság már nem újdonság az online marketingben. Azonban nem elég csak jelen lenni ezeken a hálózatokon – a siker érdekében tudnod kell, hogy hogyan hozd ki belőlük a lehető legtöbbet.
Példának okáért ott vannak az élő közvetítések, amelyekkel komoly aktivitásra ösztönözheted szállodád követőit. Egy másik opció bemutatófilmet készíteni szállodádról (szobák, szolgáltatások, személyzet, stb.) és feltölteni azt a YouTube-ra.
Nem árt továbbá összefoglaló videókat készíteni a szállodádban zajló eseményekről, rendezvényekről, de akár néha egy-egy elégedett vendéget is meginterjúvolhatsz, ha beleegyezik ebbe.
No. 4. Hotel marketing tipp: Használd ki a hirdetések kínálta lehetőségeket
Mind a Google, mind pedig a facebook kiváló hirdetési lehetőségeket biztosítanak a szállodák számára. Ezeknek a kampányoknak számos lehetséges előnye van, első sorban az, hogy szállodádat és annak kínálatát a megfelelő felhasználók irányába reklámozhatod.
A facebook például egy egészen olcsó, mégis nagyon hatékony hirdetési platform, ami lehetővé teszi, hogy többekhez juttathasd el szállodád hírét vagy hogy rögtön foglalásra ösztönözd őket.
Bizonyos platformokon (például a Google-on és a Facebookon) úgynevezett remarketing hirdetéseket is alkalmazhatsz, amelyek segítségével olyan felhasználókat célozhatsz meg, akik korábban már érdeklődtek szállodád iránt (például meglátogatták webhelyedet vagy megnézték egy YouTube videódat). Az ilyen felhasználók sokkal valószínűbb, hogy visszatérnek majd webhelyedre egy közvetlen foglalásért.
No. 5. Hotel marketing tipp: Használd az email marketinget
Az emberek nagy része manapság alábecsüli az email marketinget, pedig a szállodák (és számos más jellegű létesítmény is) hatékonyan használhatják a vendégek bevonzására.
Az email marketing segítségével egy nagyon személyes szinten veheted fel a kapcsolatot vendégeiddel, már azelőtt is, hogy egyáltalán megérkeznének szállodádba. Például javasolhatsz nekik különféle programokat és szolgáltatásokat (mind szállodádban, mind pedig azon kívül) a feltételezett költségvetésük alapján.
Természetesen az emailek azután is folytatódhatnak, hogy a vendégek elhagyták a szállodát – például különleges ajánlatokat küldhetsz ki nekik, hogy újbóli foglalásra ösztönözd őket. Ne feledd: egy volt elégedett ügyfelet sokkal egyszerűbb újabb foglalásra bírni, mint egy teljesen új, bizonytalan utazót.
No. 6. Hotel marketing tipp: Próbáld ki az influencer marketinget
Az influencer marketing segítségével szállodád marketingüzeneteit hatalmas, érdeklődő közönségek elé juttathatod el. Ezt úgynevezett influencerek felkeresésével teheted meg, akik komoly befolyással bírnak saját közönségük vásárlási döntései felett.
Például elhívhatsz egy influencert szállodádba egy-két ingyenes éjszakára, amiért cserébe az beszámol követőinek mindarról, amit vendégeidnek kínálsz. Fontos, hogy ehhez olyan influencerrel kell kapcsolatba lépned, aki hasonló témákat dolgoz fel, és így közönségét érdekelné is szállodád.
Az influencerek továbbá segíthetnek fellendíteni közösségi médiás jelenlétedet is, illetve forgalmat irányíthatnak blogod és webhelyed irányába.
No. 7. Hotel marketing tipp: Indíts blogot webhelyeden
Egy blog már többször is felbukkant a tippek között, méghozzá nem véletlenül. Egy blog lehetőséget kínál arra, hogy különféle releváns témákról írj webhelyeden és ezzel érdeklődő felhasználókat vonzz márkád közelébe.
A blogok – mint említettük – kéz a kézben járnak a seo-val. Egy jól optimalizált blogbejegyzés láthatóbbá teszi szállodádat az érdeklődők számára, a benne megosztott hasznos tippekkel, útmutatókkal és hírekkel pedig bebizonyíthatod nekik, szállodádban a vendéglátás profi szakértői dolgoznak.
No. 8. Hotel marketing tipp: Használj chatbotot
A chatbotok egyre népszerűbbek a vendéglátásban, hiszen nem csak a konverziókban segíthetnek, hanem javítják egy márka hírnevét is az utazók köreiben.
A chatbotok egyszerűbbé teszik a kommunikációt az érdeklődők és márkád között, segítenek intézni az egyszerűbb ügyfélszolgálati és foglalási feladatokat, 24/7 rendelkezésre állnak és persze egyszerre rengeteg ügyféllel képesek foglalkozni. Ilyet készítettünk el az Oxigén Hotelnek, amelynek weboldalán a legnépszerűbb oldallá vált, ez a Páfrány a chatbot oldala!
No. 9. Hotel marketing tipp: Őrizd meg online hírnevedet
Szállodád hírneve szorosan kötődik vendégeid elégedettségéhez. Ahhoz azonban, hogy biztosíthasd vendégeid elégedettségét, tisztában kell lenned azzal, hogy mi a véleményük szállodáról.
Az emberek manapság többféle online platformon is utánanézhetnek, hogy a korábbi vendégek mit állítanak egy szállodáról – és miért ne tennék? Mindenki szeretné a lehető legjobb helyen tölteni szabadidejét abból a pénzből, amit hajlandó kiadni ezért, így hát teljesen logikus, hogy érdeklik őket mások tapasztalatai.
Éppen ezért fontos, hogy megőrizd szállodád pozitív hírnevét az interneten. Nézz utána rendszeresen, hogy mit állítanak róla az ügyfelek és szánj időt arra, hogy reagálj a negatív visszajelzésekre (illetve hogy tanulj belőlük). Ha mások látják, hogy szíveden viseled elégedetlen ügyfeleid gondjait, akkor még egy negatív véleménynek is lehetnek pozitív hatásai éttermed image-ére!
Nem árt továbbá emlékeztetni vendégeidet, hogy szánjanak pár percet szállodád értékelésére és véleményezésére a legfontosabb platformokon (Google, TripAdvisor, Facebook, stb.)!