Facebook hirdetés vagy Pinterest marketing? Melyik célravezetőbb cégednek? Elemezzük ebben a részben együtt a közösségi média marketing eszközök hatékonyságát!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 2 / 3

Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

Facebook hirdetés vagy Pinterest marketing? Melyik célravezetőbb cégednek? Elemezzük ebben a részben együtt a közösségi média marketing eszközök hatékonyságát! 

Facebook hirdetés vagy Pinterest marketing? Melyik célravezetőbb cégednek? Elemezzük ebben a részben együtt a közösségi média marketing eszközök hatékonyságát!

3 – Hozz létre Facebook oldalt és reklámozz rajta

Mélyedjünk el következő tippjeinkkel a közösségi média marketing világában. Magyarországon egy Facebook oldal a legnagyobb esélyeket hordozó közösségi oldal. Első lépés egy Like-olható Facebook rajongói oldal létrehozása. Bár már sokan felfogták, hogy személyes oldalként szabálytalan (és értelmetlen) cégnek vagy márkának felületet létrehozni, még mindig sokan vannak, akik ezt nem tudják. A Facebook oldalaknak rengeteg előnye van a személyes oldalakkal szemben, köztük a rengeteg hirdetés feladási lehetőség, korlátlan rajongószám, stb.
 
A Facebook reklámozási szempontból is nagyszerű lehetőségeket tartogat. Semmi máshoz nem fogható célzási lehetőségekkel határozhatjuk meg, hogy CPC elszámolású reklámjaink kikhez jutnak el. Egy helyi étterem például hirdethet irányítószám alapján, így hirdetéseit csak a helybeliek látják. Az idősebb korosztályokat megcélzó utazási iroda beállíthatja, hogy a reklám csak 32-60 év közöttieknek jelenjen meg. Hirdethetünk nem, kor, kapcsolati státusz, közelgő születésnap szerint, de akár még a konkurencia követőinek is. A lehetőségek száma szinte végtelen.
 
A mobilos hirdetések is egyre nagyobb szerepet kapnak, hiszen egyre többen használják az oldalt okostelefonukról. A reklámkerülés ezen a platformon szinte lehetetlen, hiszen azok egyenesen a hírfolyamban jelennek meg.
 
A legfontosabb, hogy a közösségi hirdetés minden esetben olcsóbb mint egy nyomtatott vagy elektronikus sajtóban megjelenő reklám.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céget marketingét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 

 

4 – Pinterest és Instagram

A Facebook mögött második és harmadik helyen található a Pinterest és Instagram, a két fénykép alapú közösségi oldal. A két oldalt/applikációt főképp a fiatalabb korosztály kedveli, akik szinte minden lefényképeznek és közzétesznek.
 
Hatalmas forgalmat vezethetünk át Pinterestről weboldalunkra, mivel az ott közzétett képek linkként is funkcionálhatnak. Az Instagram az a platform, amelyik a Twitter mellett a legjobban kihasználja a hashtag adta lehetőségeket, így # kampány lebonyolítására tökéletes hely.
 
Marketingszakemberek a termékeikkel és szolgáltatásaikkal főleg a 18-65 közötti nőket megcélzó cégeknek ajánlják a Pinterest használatát. A nők sokkal vizuálisabbak, mint a férfiak, szeretnek nézelődni, nem csak személyesen, de online is. Egy kép többet ér ezer szónál – lehet, hogy klisé a mondás, de nagyon is igaz. Bármit leírhatsz egy-egy termékről, de egy jó fotóval kiegészítve lesz teljes a kép. Egy férfinak nagyon fontosak a technikai paraméterek, és ők egyszerűbben döntenek a leírás, mint egyszerű kép alapján. A nők számára fontos az esztétikum is, szeretnek szép képeket nézegetni. Egy tanulmány szerint ha valaki x összeget adna egy Facebookon hirdetett termékért, azért a Pinteresten 3x mennyiségű összeget is fizetnének. 
 
Vannak cégek, akik legújabb kollekciójukat egyszerűen Instagramon vagy Pinteresten teszik közzé, ezzel exkluzivitást élvezhetnek azok, akik ezeken a helyeken követik a márkát. Az Instagramon emellett nem csak termékfotókkal nyomulnak a márkák, de azok képviselői betekintést nyújtanak saját életükbe, a márka hátterébe, ezzel is nagy benyomást téve rajongóikra, akik közelebb érzik hozzájuk önmagukat. A vásárló már nem csak egy ügyfél manapság, hanem szinte barát is.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!