Online marketing hoteleknek, online marketing tippek szállodáknak, szállodamarketing tippek - 7 hatékony online marketing tipp hoteleknek

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

6+1 tipp a hatékony szállodamarketingért

Czifra Zsófia, Vendéglátás és turizmus online marketing divízió vezető

Gyakran szoktuk mondani: az online marketingben semmi sem biztos, csak a változás. Ez nyilvánvalóan a tuirzmus marketingre is igaz. Szerencsére azonban vannak olyan bevált marketing technikák, amikre bátran támaszkodhatsz attól függetlenül, hogy éppen milyen trend üti fel a fejét. 7 ilyet gyűjtöttünk most össze!

 

Online marketing hoteleknek

1. Legyen egy igényes, jó weboldalas

Weboldalad szállodamarketinged online főhadiszállása. Igen, sok utazásra készülő valamilyen szállásközvetítő webhelyen keres majd szállodát magának, de sokan még ezek után is ellátogatnak egy kiszemelt hotel webhelyére, hogy többet tudjanak meg arról, vagy hogy ellenőrizhessék, nem kapnak-e jobb ajánlatot, ha közvetlenül foglalnak. Fontos tehát, hogy egy igényes, modern, profi webhellyel fogadd őket, amivel tökéletes első benyomást tehetsz rájuk, függetlenül attól, hogy egy luxus hotel, vagy egy  üdülő online hírnevéért felelsz.

 

Érdemes a weboldal tervezésénél egy kicsit messzebbre is elkalauzolni a felhasználókat a szobatípusoknál. Célszerű a környék adottságairól, jellegzetességeiről, látnivalóiról is írnod, hiszen sokan éppen ezek alapján hozzák meg végső döntésüket szálláskeresés során. Egy saját webhely ráadásul teljesen egyedi designnal rendelkezik, míg egy szálláskeresőn mindegyik szállodának ugyanúgy néz ki az adatlapja. Arról nem is beszélve, hogy olyan stílusban kommunikálhatsz rajta az érdeklődőkkel, amilyenben csak szeretnél, miközben bemutatod a szállodád egyedi adottságait, szolgáltatásait és minden egyebet, ami megkülönböztet téged a versenytársaidtól.

 

Az online szállodamarketing fontos részét képezi a szállodai SEO is, vagyis a keresőoptimalizálás. A SEO segít abban, hogy szállodád minél többször az első találatok között jelenjen meg a felhasználók kereséseire (például a Google-ban). Ha van egy saját webhelye szállodádnak, akkor az ott publikált tartalmakat felhasználhatod erre az optimalizálásra, ezzel növelve az esélyeidet arra, hogy minél többen rátaláljanak szállodádra. A szállodai SEO-ról lejjebb bővebben is szót ejtünk majd.

 

2. Foglalkozz a tartalommarketinggel

A tartalommarketing már évek óta az online szállodamarketing egyik alappillére, méghozzá nem véletlenül. Azzal, hogy értékes, hasznos tartalmakat publikálsz szállodád webhelyére (például egy blogra), rengeteg érdeklődő felhasználót vonzhatsz oda. Ezek nem kizárólag a szállodádról szóló tartalmak, gyakran egyik vagy másik szolgáltatásodhoz kapcsolódnak. Az alábbi ábrán egyik kedves ügyfelünk, egy felnőttbarát hotel weboldalára feltöltött tartalmak közól láthatsz néhányat. Ahelyett, hogy kizárólag azt kommunikálnánk, hogy a hotel milyen kiváló esküvőhelyszín (valójában az is), kreatív, informatív cikkekkel segítjük a döntésben a felhasználókat, például tippeket szolgáltatunk lánybúcsúhoz, esküvőszervezéshez, stb.

 

Online marketing hoteleknek

 

Szeretnéd Te is kihozni a maximumot szállodád online marketingjéből? Szeretnéd végre hatékonyan elérni a potenciális vendégeidet? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

3. Metakereső-marketing

A szállodai szobafoglalások nagy része manapság online szállásközvetítő webhelyeken keresztül történik. Ha szeretnéd javítani közvetlen foglalási arányodat, akkor kénytelen leszel metakereső-marketingbe kezdeni. Ez a marketingtaktika valójában jelentősen csökkentheti az efféle ügynökségek szükségét az online szállodamarketingedben.

 

A metakereső-marketing egy helyen gyűjti össze és jeleníti meg a szállodák árait és rendelkezésre állását. Ha például valaki beírja egy ilyen metakeresőbe, hogy „szállodák Budapesten”, akkor megjelenik neki az összes budapesti szálloda, ami szerepel annak a keresőnek az adatbázisában. Éppen ezért rendszeres hirdetési kampányokat indíthatsz, hogy heti vagy havi kínálatodat számtalan felhasználóhoz eljuttathasd. Sokat segít továbbá, ha pozitív értékeléseket és véleményeket szerzel szállodádnak ezeken a platformokon, ezért érdemes arra kérni vendégeidet, hogy szánjanak 2 percet erre, miután elhagyják szállodádat.

 

4. Kezeld online hírnevedet

A TripAdvisor az elmúlt években többször is botrányos helyzetbe került az álvélemények és más kérdéses természetű tevékenységek miatt, és a platform kénytelen volt drasztikusan fellépni az elkövetők ellen. Egy szálloda sorsa a róla kialakult hírnéven áll vagy bukik, az internet korában pedig ezt a hírnevet az online vélemények és értékelések formálják. Fontos tehát, hogy minden adandó alkalommal emlékeztesd vendégeidet, hogy értékeljék szállodádban tapasztalt élményeiket az erre megfelelő platformokon.

 

A pozitív véleményeket marketinganyagként is használhatod, hiszen hiteles, független képet festenek szállodádról, amikben az emberek minden reklámnál jobban bíznak. Fontos az is, hogy minden negatív véleményre minél előbb válaszolj – ez a hírnévkezelés fontos része, ami elengedhetetlen az online szállodamarketingben.

 

5. Használj SEO-t

Az online szállodamarketing erősen függ a SEO-tól, vagyis a keresőoptimalizálástól. A SEO lényege, mint említettük, hogy javítsa szállodád rangsorolását a Google találatai között, tehát hogy webhelyed minél magasabb pozícióban jelenjen meg a kereső felhasználók számára bizonyos kifejezésekre keresve. A SEO-nak két nagy kategóriáját különböztetjük meg, amelyekbe többféle taktika és módszer sorolható: ez a két kategória az on-site SEO és az off-site SEO.

 

On-site SEO

Az on-site SEO lényege a webhely elemeinek optimalizálása. Szállodád webhelyén számos elem optimalizálható, úgymint az oldalak szöveges tartalmai, a meta címkék, a cím, az URL, a képek ALT szövegei és a webhely oldalait összekötő hivatkozások is. Az on-site SEO legfontosabb része a kulcsszóstratégia – a kulcsszavak megfelelő használatával növelheted az esélyeidet, hogy a felhasználók a te szállodád webhelyére találjanak rá, ha ezekre a szavakra keresnek rá az interneten.

 

Off-site SEO

Az off-site SEO a webhelyen kívül történik, és főképp a webhelyre mutató hivatkozások megszerzését, elhelyezését jelenti. A Google többek között az ilyen külső hivatkozásokon keresztül állapítja meg, hogy egy webhely mennyire hiteles és megbízható. Ilyen hivatkozásokat például vendégcikkek megírásával lehet aktívan szerezni, továbbá – ha igazán jó tartalmakat publikálsz – akkor előfordulhat, hogy mások önszántukból hivatkoznak majd ezekre saját webhelyükön, blogjukon.

 

6. Foglalkozz a helyi SEO-val

A helyi SEO a keresőoptimalizálás egy fontos része, különösen szállodák számára. A helyi SEO-hoz végig kell menned szállodád adatlapjain a különböző szálláskereső webhelyeken, és ellenőrizned kell, hogy minden információ pontosan szerepel-e rajtuk (ha pedig nem, akkor javítanod kell őket).

Külön kategóriát képez a helyi SEO-ban szállodád Google Cégem adatlapja is, ami lehetővé teszi a helyi keresőoptimalizálást. Egy ingyenes Google Cégem fiók regisztrálásával elhelyezheted szállodádat a Google Térképen, illetve a helyi találatok között is. Mindemellett olyan témájú tartalmakat is készíthetsz szállodád webhelyére/blogjára, amelyek a környékbeli látnivalókkal, információkkal foglalkozik, és amelyekkel a helyi érdeklődésű felhasználók figyelmét vonhatod magadra, vagy azokra a keresésekre célozhatsz, amelyek konkrétan arra a településre vonatkoznak, ahol a hoteled is megtalálható.

 

7. Online szállodamarketing a közösségi médián

A közösségi média ma az online marketing szerves részét képezi, és a különböző platformok a te szállodádnak is rengeteget segíthetnek, ha tudod mire és hogyan használd őket. Kezdésképpen ott vannak a már emlegetett vélemények. A Facebook például egy külön részt szentelt ezeknek a márkák oldalain, sok szálloda mégis figyelmen kívül hagyja ezt a funkciót. Mivel számos felhasználó a Facebookon is rákeres majd létesítményedre, tedd lehetővé vendégeid számára, hogy megírhassák véleményedet róla, ezzel is javítva online hírnevedet.

 

A Facebookon továbbá elérhető a közvetlen vásárlás funkció is, ami egy szálloda számára persze foglalásokat jelent. A platform lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy anélkül foglalhassanak szobát szállodádban, hogy el kellene hagyniuk a Facebookot – természetesen ezt a funkciót engedélyezned kell oldaladon, hogy működjön is! És akkor ott van még az Instagram is, egy ízig-vérig vizuális közösségi platform, ahol bemutathatod szállodád legszebb részeit és ahol különösen a fiatalabb közönséghez juttathatod el marketingüzeneteidet.

 

Publikálj képeket, videókat, történeteket és ne felejtsd el kivenni a részedet a közösségi média közösségi részéből sem – válaszolj a hozzászólásokra, jelöld meg vendégeidet a róluk készült képeken és összességében törekedj arra, hogy bejegyzéseiddel értékeket kínálj leendő vendégeidnek!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!