5 marketing tipp webáruházaknak az értékesítés fellendítésére
5 marketing tipp webáruházaknak az értékesítés fellendítésére
Éppen a napokban készítettek velünk egy interjút azzal kapcsolatban, hogy hogyan hat a válság és a koronavírus az online kereskedelemre és a vásárlói szokásokra. Egy biztos: teljesen új online vásárló felhasználók tömegeket kínál a webáruház tulajdonosoknak. Hogy sikerül-e konverzióra bírnod őket, az már csak rajtad áll.
Ha a válság alatt leállítod az online marketinget borítékolhatod a vásárlások visszaesését akkor is, ha a világ végre kilábal ebből az egészből. Konkurenciáid megerősödve térhetnek vissza a piacra, és zsebelhetik be a vásárlókat a nehéz idők alatt is.
Jó lenne azt mondani, hogy létezik recept A TÖKÉLETES online marketing kommunikációra, ami minden webáruház tulajdonos számára lehetőségeket kínál, de ezt nem tehetjük meg. Minden cégnek saját, egyedi stratégiára van szüksége a sikerekhez. Ennek ellenére vannak olyan általános motívumok az online kereskedelemben, amiket gyakorlatilag minden webáruház az előnyére fordíthat. Az alábbiakban ezek közül sorolunk fel néhányat!
Szeretnéd a lehető legjobban kivenni a részed az online értékesítésekből a válság alatt is? Szeretnéd még hatékonyabban elérni a potenciális vásárlókat? Segítünk! Auditáljuk céged és megalkotjuk egyedi online marketing stratégiádat. Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!
1. A felülértékesítés ereje
Nem kis munkába telik rávenni valakit arra, hogy látogasson el webáruházadba, és vásároljon onnan valamit. Éppen ezért érdemes a legtöbbet kihozni ebből a jövedelmező látogatásból. A felülértékesítés az e-kereskedelem egy régi bevált módszere, amivel arra ösztönözheted az embereket, hogy nagyobb értékben vásároljanak, mint amekkorában eredetileg tervezték.
Például ha kamerákat és fényképezőgépeket árulsz webshopodban, akkor ajánlhatsz a készülékek mellé olyan kiegészítő termékeket, amikre a legtöbb fotósnak szüksége lehet (memóriakártyák, objektívtörlő kendők, fényképezőtáskák, stb.) Ezeket felajánlhatod komplett csomagokként is, vagy szimplán fel is sorolhatod azokat a további termékeket, amiket a vevők gyakran vásárolnak együtt. Ezek az ajánlások megjelenhetnek az adott termék adatlapján, a fizetés előtti oldalon, és akár a fizetés után is.
2. Csökkentsd a hátrahagyott bevásárlókosarak számát
Gyakran előfordul, hogy egy „majdnem vásárló” valamilyen oknál fogva félbehagyja a vásárlási folyamatot, és hátrahagyja kosarát webáruházadban. Ezek a vásárlások ritkán folytatódnak önmaguktól, és minden egyes ilyen eset egy-egy elszalasztott lehetőséget jelent céged számára.
Rengeteg oka lehet annak, amiért valaki felhagy a vásárlással, és termékeket hagy digitális bevásárlókosarában. Előfordulhat például, hogy egy technikai probléma miatt a vásárló nem képes végiglépkedni a rendelési folyamaton, vagy az is lehetséges, hogy túl bonyolult a rendelési űrlap, amit ki kell töltenie. A leggyakoribb indok az, hogy a vásárlók sokallják a rendeléssel (pl. szállítással) járó extra árat. Ha meg tudják vásárolni máshol olcsóbban, (vagy ugyanazon az áron, csak olcsóbb szállítással), akkor értelemszerűen azt az opciót választják majd. Igyekezz kiiktatni az ilyen tényezőket, és küldj emlékeztető emaileket azoknak a „majdnem vásárlóknak”, akik termékeket hagytak kosarukban, hogy folytathassák a vásárlást.
3. Válts mobil-első kialakításra
Évről évre nő az okostelefonokon intézett online vásárlások száma. Ebből következik, hogy ha webáruházad nem felel meg a modern felhasználók elvárásainak, akkor temérdek értékesítési lehetőséget szalasztasz majd el.
A helyzet az, hogy az emberek többsége elvárja, hogy egy webhely 2020-ban tökéletesen működjön mobiltelefonokon is. Egy webáruház esetén ez hibátlan böngészési és rendelési folyamatot jelent, biztonságos és zökkenőmentes fizetéssel. Ha egy felhasználó mobileszközről tekinti meg webáruházadat, és az…
- designjában nem igazodik mobiljához,
- nem navigálható kényelmesen az eszközről,
- lassan reagál a felhasználói utasításokra,
- hibaüzeneteket dobál vissza rendeléskor,
- vagy szimplán nem elég bizalomgerjesztő,
akkor az a felhasználó szinte biztos, hogy máshol keresgél majd tovább, és 10 másodperc alatt elfeledkezik webhelyedről.
Fontos tehát, hogy webhelyedet első sorban mobileszközökre alakítsd ki, hiszen az asztali böngészők sokkal könnyebben igazodnak az ilyen webhelyekhez, mint fordítva. Ehhez itt találsz egy részletesebb útmutatót!
4. Használd az Instagramot
A közösségi média az elmúlt évek alatt az e-kereskedelem egyik alappillérévé vált. Egyre több online kereskedő használja a különféle platformokat, hogy minél nagyobb célközönséget érhessen el, és így terjeszthesse márkája nevét a köztudatban.
Egy jó példa erre az Instagram, ami kifejezetten az online kereskedők részére fejlesztette ki Shopping funkcióját. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy összekösd (ingyenes) Instagram üzleti profilodat webáruházaddal, így a felhasználók rögtön az Instagramon keresztül vásárolhatják meg termékeidet, amiket megjelölsz feltöltött képeidben.
A megfelelő képekkel és kísérőszöveggel egy-egy Instagram bejegyzéseddel temérdek értékesítést érhetsz el.
5. Kínálj élő chates ügyfélszolgálatot
Webáruházadat számos olyan lehetséges ügyfél látogatja meg, akik szeretnének többet megtudni termékeidről vagy szolgáltatásaidról (pl. fizetési módok, házhoz szállítás, visszatérítési politika stb.), mielőtt belemennének a vásárlásba. Ha nem kapnak válaszokat ezekre a kérdéseikre, akkor rövid időn belül elhagyják majd áruházadat, és máshol keresgélnek majd tovább.
Szóval hogyan mentsd a menthetőt? Nos, az élő chates ügyfélszolgálat pontosan ebben segít. Az ügyfelek valós időben beszélgethetnek egy ügyfélszolgálatos kollégával közvetlenül webáruházadon belül, hogy feltehessék nekik kérdéseiket. Mindez egy sokkal bizalomgerjesztőbb és kényelmesebb vásárlói élményt kínál számukra, és sokaknak csupán ennyire van szükségük, hogy kinyissák a pénztárcájukat.
Ha szeretnéd fokozni, szerezz be egy chatbotot, ami az év 365 napján, 0-24 jelen van ügyfeleid számára, hiszen egy számítógépes program, ami sosem fárad el, és egyszerre több emberre is képes odafigyelni. Egy fejlett chatbot nem csak alapvető kérdéseket képes megválaszolni, hanem akár még javaslatokat is tehet a vásárlónak. A chatbotok továbbá temérdek hasznos adatot gyűjtenek be ezekből a beszélgetésekből, amiket aztán felhasználhatsz marketinged többi részében (és persze a chatbot fejlesztésében) is.
A chatbotok továbbá rengeteg terhet levehetnek az ügyfélszolgálatos kollégák válláról, akiknek így marad idejük az összetettebb problémákkal foglalkozniuk. Ha egy chatbot elakad, és nem tud segíteni az ügyfélnek, akkor automatikusan átirányítja azt egy igazi ügyfélszolgálatoshoz.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.