2017 legfontosabb grafikai design trendjei
2017 legfontosabb grafikai design trendjei
Melyek a meghatározó design trendek 2017-ben? Milyen színeket, formavilágot válassz marketing anyagaidnak, honlapodnak? Nemzetközi példákon mutatjuk!
A 2017-es év több, mint a fele már elment, mire ezt a cikket írjuk. Látjuk, milyenek lettek a 2017-es év design trendjei. Ezek a trendek meghatározóak mind a webdesign, mint az egyéb marketing eszközök grafikai világában. A magyar honlapkészítő cégek gyakran sok évvel le vannak maradva a nemzetközi trendektől. Érdemes néha körbe nézni a világban. Tegyük hát, nézzük, melyek a 2017-es év legfontosabb design trendjei!
2017-ben visszatérünk a természetes gyökerekhez. Színek terén a Pantone adta meg az alaphangot: a színekre specializálódott vállalat idén a növényzet színét nevezte ki az év színének. A zöld az új kezdeteket, frissességet és a környezetet szimbolizálja.
A grafikai design trendek azonban sokkal többet jelentenek egy csinos színnél. A csomagolás, tipográfia és elrendezés mind ide tartoznak. Lássuk, hogy 2017-ben melyek az uralkodó irányzatok a design világában!
Világos, merész és élénk színek
Az elmúlt évek során a legtöbb designer megragadt a biztonságos és könnyen emészthető színsémáknál, hogy letisztult és szabályos designokat készíthessenek. A legtöbb elrendezést a világos, illetve a semleges színek, például a fehér, szürkék és fekete uralták. 2017-ben azonban a világos, élénk és vakmerő színek évét éljük. Ez a trend már 2016-ban elindult bizonyos designelemekben, de igazán csak idén látszik kiteljesedni. Mivel a Pantone a növényzet színét koronázta az év színének, sok grafikus fordul a természetből kiragadott színekhez. A fényképészetben szintén a „hangos” és telített képek a divatosak.
Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezt a trendet minden cég forradalmi eszmeként kell kövesse. A világos színek semleges háttér elé helyezésével azonban a szervezetek egy friss ruhába bujtathatják brandingjüket anélkül, hogy túlságosan eltávolodnának eredeti stílusuktól.
Színátmenetek
A színátmenetek jelenleg szintén a vezető divatok közé tartoznak. A trend 2016-ban kezdődött és rövidesen robbanásszerű terjedést mutatott, ma már pedig a logóktól kezdve a gombokon át a borításokig mindenhol látható. Mivel számos nevesebb cég váltott az egyszerű színekről az átmenetes stílusra, egyre valószínűbb, hogy többen is csatlakoznak majd ehhez a népszerű trendhez nyomtatott és digitális közegben is.
Minták és geometriai formák
Ez a trend 2016 óta hódít, és a mai napig jelentősen képviselteti magát. A lapos design egy nagyra értékelt része volt a grafikai trendeknek a tavalyi évben, hiszen segített egyszerűbbé és átláthatóbbá tenni a vizuális elemeket, ami a felhasználói élmény javulásában mutatkozott meg. Mivel az idei a természetből kiragadott elemek éve, ez a mintákban is megmutatkozik, legyen szó márványról, drágakövekről vagy növényekről. Az egyszerű tipográfiával kombinált festői mintázatú hátterek enyhén ipari hangulatot kölcsönöznek majd a nyomtatott médiának.
A csomagolás és márkadesign a letisztult design és a minták tökéletes ötvözetét élvezi élénk, színes termékeket eredményezve, amelyek egyszerre érződnek modernnek és művészinek is.
Azonban a minták nem feltétlenül kell, hogy számos színből és szimmetrikus alakzatokból álljanak össze. Az organikus vonalminták stílusos alkalmazása is tökéletesen passzol az idei trendbe.
Minimalizmus
Az idei év a minimalizmus által biztosított egyszerűség és funkcionalitás szerelmeseinek is kedvez: a XX. század elejére (vagy még korábbra) visszanyúló minimalista stílus népszerűbb, mint valaha. A fehér, üres tér által biztosított szabadság és a felesleges figyelemelterelő részletek mellőzése egy sokkal egyszerűbb kommunikációs csatornát jelent, amelyben maga a design segíti az üzenet közvetítését. Nem csoda tehát, hogy a minimalizmust számos márka kezdte el alkalmazni az elmúlt időben.
A skandináv designból merítő ultra minimális tipográfia és elrendezések tehát idén is a nyertesek között vannak, az ebben a stílusban működő márkák pedig elegánsnak és kifinomultnak mutathatják magukat. Azoknak, akik egy kis színt is szeretnének belevinni minimalista stílusukba, elég csak egy enyhe fémes árnyalatot alkalmazniuk, és azt is szigorúan egyszerű, visszafogott módon.
Modern retró
A modern retró stílus már egy ideje jelen van. A modern ízesítésű retró designok, betűtípusok és színösszeállítások a régi és az új igazán érdekes kombinációját eredményezik. A trend két fontos tényezője a hitelesség, és az elmúlt időkben kiemelt designelemek leegyszerűsítése és modernizálása. 2016-ban a modern retró a logódesignban, a nyomtatási elrendezésekben, a weben és még a csomagolásban is képviseltette magát. Színek terén talán lesz néhány változás, ami leginkább a 2016-ban népszerű tompa barna és szürke árnyalatokat leváltó „édesebb” színek bevezetését jelenti majd.
Moduláris elrendezések
A szöveget feldaraboló és kisebb adagokban megjelenítő moduláris design szintén nem egy új irányzat, de az utóbbi években egyre nagyobb népszerűségre tett szert. A webes és a nyomtatott médiára is igaz, hogy a hosszú szövegtömbökbe hamar beleunhatnak az olvasók. A grafikus tervezők felismerték ezt a veszélyt, ezért – főleg a weben – egy újabb megközelítéssel igyekeztek emészthetőbbé tenni az információt és megtartani az olvasók figyelmét. A moduláris design nem csupán a rendszerezés egy remek eszköze, de egy igazán profi külsőt is kölcsönözhet például egy weboldalnak.
Erőteljes fotók és letisztult szöveg
Ez a trend már rég óta az egyik vezető a grafikai design világában. A látványos fényképek és a „sima” szöveg kombinációja ugyanis egy tisztán értelmezhető üzenetet közvetít anélkül, hogy untatná a közönséget. A „merész és letisztult” kifejezetten hatásos az olyan embereknél, akik figyelmét nehéz huzamosabb időre lekötni, illetve azoknál, akik nem szeretnének túl sok időt eltölteni a lényeg keresgélésével. A megfelelően kombinált fényképek és szövegek ragyogó kontrasztot eredményeznek, és árad belőlük az igényesség és az izgalom.
Ez a stílus remekül alkalmazható vizuális hirdetésekben, közösségi média promóciókban, és olyan grafikai elemekben, amelyek célja kis mennyiségű információ érthető, gyors kommunikációja.
Cinemagráfok
A cinemagráfok jelentik az egyszerű mégis hatékony megoldást a marketing egyik legégetőbb problémájára: az időre. Mivel a marketing szakemberek célja, hogy a célközönség figyelmét a lehető leggyorsabban és legérdekesebb módon keltsék fel, a cinemagráfok tökéletes eszközök számukra. Ezek nem azok a hagyományos GIF képek, amikkel mindenhol találkozhatunk az interneten. A cinemagráfok olyan statikus képek, amelyeknek csupán egy kijelölt része mozog. Ez a technika életet ad az egyébként álló képeknek. A marketing szakemberek közötti folyamatos verseny miatt a cinemagfárokat egyre több helyen láthatjuk a weben.
Materiális design trend
Az materiális azaz „anyagi” design talán az év legjelentősebb és legnagyobb trendje. Ezt a stílus irányelvet a Google készítette, célja pedig a designerek munkájának és a felhasználók internethasználatának leegyszerűsítése. A trend alapvető fogalmai az „anyag, mint metafora; merész, grafikus, szándékos; jelentést pedig a mozgás biztosítja”. De mit is jelent ez valójában?
Azt, hogy a vizuális esztétika letisztultan kommunikál a felhasználóval. A kézzel fogható anyagokból – főleg papír és tinta – merítő designok egyszerre földhöz ragadtak, de könnyedek és minimalisták is. A papír kézzelfogható, árnyékot vet, mégis elképesztően flexibilis. Ezeket figyelembe véve az internet „anyagát” a saját elképzeléseiddel ötvözve hozhatod létre saját designodat.
A merész színek, kontraszt és tipográfia használatával irányíthatod a felhasználó cselekedeteit, és rávezetheted, hogy megtegye azokat a lépéseket, amelyekből előnyöd származik.
Felhasznált irodalom: https://webdesignledger.com/
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.