notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

7 marketing trend 2020-ra webshopoknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > 7 fontos online marketing trend (nem csak) webáruházaknak 2020-ban

7 fontos online marketing trend (nem csak) webáruházaknak 2020-ban


2020/03/04
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A digitális marketing egy mérhetetlenül képlékeny terület, ami ugyan csak néhány évtizede létezik, de már így is rengeteget formálódott a modern kor technikai újításainak, és az emberek változó igényeinek köszönhetően. Legyen szó a keresőoptimalizálásról, a PPC-ről, vagy a közösségi média marketingről, semmi sem úgy néz ki manapság, mint 10-20 évvel ezelőtt (ha egyáltalán létezett akkoriban az adott ágazat).

7 marketing trend 2020-ra
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A mai marketingeseknek számára minden eddiginél fontosabb, hogy naprakészek maradjanak a legújabb marketing trendekkel kapcsolatban, különben garantáltan más csap majd le a semmiből felbukkanó lehetőségekre. Tudjuk, hogy Neked mindenre is kell figyelned, ezért ha szeretnéd, ezt a terhet levesszük a válladról! Ehhez nincs más dolgod, mint IDE kattintva felvenni velünk a kapcsolatot, és ránk bízni webáruházad marketingjét! 

 

De mik is azok pontosan, amik közelítenek felénk is? Milyen újdonságokat kell szem előtt tartanunk? Mutatjuk.

 

1. Hangalapú keresés

Világszerte egyre nő a hangalapú keresést alkalmazó felhasználók száma. Az Egyesült Államokban például már minden negyedik felnőttnek van valamilyen okos hangfala otthon (Amazon Echo, Google Home, stb.), míg világszinten az okostelefon-használók 31%-a végez hangalapú keresést a készülékébe épített asszisztens (Siri, Google Asszisztens, stb.) segítségével legalább heti egy alkalommal.

 

Te még nem használod? Ismerőseid sem? Igaz. Hazánkban ez a trend még nem annyira futott be mint külföldön, a statisztikák azonban azt mutatják, hogy nemsokára már nálunk is egyre elterjedtebb lesz ez a technika. És hogy lehet igazán sikeres a marketinged? Ha mindig egy lépéssel a konkurencia előtt jársz! Ne söpörd hát félre ezt a feladatot csak azért, mert még nem látod értelmét.  Ha eddig nem törődtél ezzel a trenddel, akkor ideje, hogy megismerkedj vele. Többféleképen is optimalizálhatsz hangalapú keresésekre, első sorban long tail kulcsszavak alkalmazásával. Ez azért van, mert az emberek szóban egészen máshogy fogalmazzák meg lekérdezéseiket, mint írásban.



2. Megvásárolható bejegyzések

A közösségi média már hosszú évek óta a digitális marketing egyik alappillére, azonban kevesen tudják, hogy milyen sok felhasználó vásárol a különféle közösségi hálózatokon. Például 10-ből 6 Instagram felhasználó kedvenc képmegosztó platformján fedez fel új termékeket, míg a Pinterest felhasználók közül 10-ből 7-en vannak így.

 

Ez nem véletlen, hiszen idővel ezek a platformok is rájöttek, hogy az emberek vásárlásra használják őket, ezért több olyan funkciót is bevezettek, amelyek egyszerűbbé teszik a márkák számára, hogy termékeket árusítsanak, illetve megkönnyítik a felhasználóknak, hogy hozzájuthassanak ezekhez. Ilyen funkciókkal az Instagramon, a Pinteresten, és a Facebookon is találkozhattunk az elmúlt évek során. A kereskedők könnyedén webáruházukba terelhetik az érdeklődő forgalmat, de vannak platformok, amiket nem is kell elhagyniuk a felhasználóknak, hogy megvehessék a talált termékeket.

 

3. Kiterjesztett valóság és virtuális valóság

A kiterjesztett valóság (AR) és a virtuális valóság (VR) népszerűsége lavinaként erősödött az elmúlt években, és úgy tűnik, hogy ez a lavina 2020-ban is tovább dübörög majd. Habár a két trend közül a virtuális valóság sokáig felkapottabb volt, a következő esztendőben az AR várhatóan megelőzi majd, és legalább egy évre lesz szükség, hogy a VR újra felvegye a tempót.

 

Ez nem meglepő, hiszen az AR egyelőre sokkal elérhetőbb a felhasználók számára, és egyre több márka alkalmazza saját termékei bemutatására. A koncepció egyszerű, és meglepően szórakoztató, a technológia ugyanis lehetővé teszi az érdeklődő vásárlók számára, hogy megnézhessék, hogyan mutatna egy adott termék saját környezetükben (pl. egy bútor a nappalijukban, vagy egy ruhadarab saját magukon).

 

Az is igaz, hogy ez egy igen költséges feladat, amelyet hazánk legtöbb KKV szektor beli webáruháza még nem engedhet meg magának – ettől függetlenül azonban tudnod kell róla, hogy ez a trend közeledik!

 

4. Interaktív tartalmak

10-ből 9 online vásárló már most interaktívabb tartalmakra vágyik az interneten, amire már most jó, ha felkészülnek a tartalommarketingesek. A már emlegetett AR/VR, a megvásárolható bejegyzések, és a 360°-os videók csupán néhány jó példa ezekre.

 

Az interaktív tartalmak sikerének egyik főbb szempontja, hogy új, eredeti ötletek kidolgozására ösztönzi a tartalomszerzőket, amivel könnyebben kiemelkedhetnek az elképesztő médiazajból. Mindemellett képesek lekötni a felhasználókat, akik így tovább maradnak az adott webhelyen, és jó eséllyel meg is osztják azokat a tartalmakat, amik megtetszenek nekik (ez persze segít terjeszteni a márka hírét is).

 

Az interaktív tartalmak létrehozása szintén lehet költséges, de egy kis kreativitással azért már a kisebb cégek számára is elérhető technika.
 

 

5. Intelligens ajánlattétel a Google Ads rendszerében

Az automatizálás a marketing egyik legzseniálisabb találmánya. A megannyi eszköz lehetővé teszi, hogy a marketingesek olyan problémákra koncentráljanak, amikhez közvetlen emberi beavatkozás és észjárás szükséges, míg a monoton feladatokat a gépek intézik. A Google Ads egyre fejlődő rendszere is kínál ilyen kényelmi funkciókat, méghozzá az intelligens ajánlattétel formájában, ami meglehet, hogy hamarosan szabványmódszerré válik majd a digitális hirdetők köreiben (más intelligens opciók társaságában).

 

A Google Ads gépi tanulás segítségével optimalizálja az ajánlattételeket, hogy minden konverzióból a legtöbbet hozhasd ki. A Google az idei Google Marketing Live konferencia során további újításokat jelentett be e téren, amelyek még hatékonyabbá teszik az Ads automatikus optimalizálási folyamatait, illetve új optimalizálási lehetőségeket adnak a marketingesek kezébe is.

 

6. Személyre szabás

2020 a személyre szabottság éve lesz. Az ok egyszerű: az emberek beleuntak az általános, közönséges, semmitmondó reklámokba, amiknek semmi közük nincs érdeklődési köreikhez. Azok, akiknek még van TV-jük otthon automatikusan átkapcsolnak egy másik csatornára, amikor elkezdődnek a reklámok, és kifizetik a prémiumot a zeneszolgáltatóknak, csak hogy ne kelljen hirdetéseket hallgatniuk. A reklámok hagyományos formái kezdenek végérvényesen is „kimenni a divatból”, mert már messze nem olyan hatékonyak, mint régebben.

 

Az emberek személyre szabott ajánlatokra kíváncsiak. Egy 1000 fős felmérésben a válaszadók 90%-a állította, hogy tetszik nekik a személyre szabottság, és 80%-uk szívesebben üzletelne egy olyan céggel, amely személyre szabott élményeket biztosít számára. Az emberek manapság elvárják ezt a fajta figyelmet és bánásmódot, a marketingeseknek pedig egyre több módszer áll a rendelkezésükre, amikkel megadhatják ezt nekik.

 

Az egyik legnépszerűbb ilyen opció a szegmentált email listák vezetése. A személyre szabott emailek háromszor jobban teljesíthetnek, mint azok a közönséges üzenetek, amelyeket az email lista összes feliratkozójának kiküldesz. Persze, ha a személyre szabásról van szó, akkor érdemes említést tenni a dinamikus remarketing kampányokról is, amelyekkel relevánssá teheted online hirdetéseidet célközönséged számára.

 

7. Közösségi üzenetküldő alkalmazások

Az olyan üzenetküldő alkalmazások, mint a Facebook Messenger, a WhatsApp, és sokan mások már rég nem csak a beszélgetésről szólnak, hiszen lehetőséget nyújtanak a márkák számára, hogy egy új csatornán érjék el célközönségüket, méghozzá egy olyanon, amit azok napi szinten, rendszeresen használnak. Csak a Facebook Messengeren több, mint 10 milliárd üzenetváltás történik a cégek és az ügyfelek között.

 

A kommunikáció e formája azért olyan népszerű, mert az emberek mind a kényelmes megoldásokat, mind pedig a márkákkal történő közvetlen kapcsolattartást nagyra értékelik. Mindemellett fokozottan személyre szabott marketinget tesz lehetővé, aminek fontosságát épp az előbb fejtettük ki.

 

A közösségi üzenetküldő alkalmazások a többféle lehetőséget is kínálnak a márkák számára – íme csupán néhány ezek közül:
•    Kapcsolatok megteremtése és megerősítése a lehetséges ügyfelekkel (vagy üzleti partnerekkel)
•    Az ügyfelek informálása a termékekről és/vagy szolgáltatásokról
•    Több termék értékesítése
•    Emberek meghívása eseményekre
•    Ügyfélszolgálat biztosítása
 

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
0
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Pop-Up

Az online marketing hirdetések egy rendkívül túlhasznált...

Breadcrumb

Mit jelent a breadcrumb, vagy breadcrumb navigáció? A breadcrumb egy navigációs séma, amely...

Általános egyezés (Broad Match)

Mi az az általános egyezés? Az általános egyezés...

Házi lista

Mi is az a házi lista?   A házi lista az az email lista, amelyet minden...

Kulcsrakész üzlet

Kulcsrakésznek nevezzük azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.