notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

15 profi marketingtipp, amikkel elkülönítheted szállodádat a konkurenciától!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 15 profi marketingtipp, amikkel elkülönítheted szállodádat a konkurenciától!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

15 profi marketingtipp, amikkel elkülönítheted szállodádat a konkurenciától!


2019/07/04
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

15 gyakorlatias, megvalósítható és költséghatékony, vendégmágnes hotel online marketing tippet szedtünk össze 10 éves vendéglátás és turizmus marketing tapasztalatunk alapján.
 

15 profi marketingtipp, amikkel elkülönítheted szállodádat a konkurenciától!

Nem könnyű manapság szállodatulajdonosnak lenni, különösen ha egy független, butik jellegű létesítményért felel az ember. Egy hotelnek nagyon oda „kell tennie magát”, ha szeretne kiemelkedni a tömegből, és ehhez messze nem elég szimplán jelen lenni a legnépszerűbb utazási webhelyek adatbázisában. A sikerhez szükség van egy naprakész, modern webhelyre, pozitív online véleményekre, és precízen optimalizált, friss, jó minőségű tartalmakra is.

 

A következőkben profi tippeket sorolunk fel azoknak a szállodatulajdonosoknak, akik szeretnék megmutatni célközönségüknek, hogy miért érdemes az ő kínálatukat választani!

 

1.    Vendégmágnes hotel online marketing tipp: Alkalmazz keresőoptimalizálást, hogy minél többen rátaláljanak szállodádra

10 év vendéglátás és turizmus online marketingben eltöltött év után le kell szögeznünk: Nincs fontosabb számodra, mint hogy megtaláljanak a Googleben! Az organikus keresőforgalom az egyik legjövedelmezőbb csatorna a szállodák számára. A szállodai (és vendéglátási) szektor hihetetlenül telített – temérdek hotel verseng azért, hogy az elsők között jelenjen meg, valahányszor az emberek a közelben keresnek maguknak szállást. A keresőoptimalizálás, vagyis röviden a SEO pontosan ebben segíthet a te szállodádnak is.

 

Ehhez kulcsszókutatásra, a célközönség megismerésére, egy tartalomstratégia kialakítására (és kivitelezésére), és folyamatos frissítésekre, felügyeletre van szükség – csupa olyan dologra, amire egy szállodának nem feltétlenül akad elegendő emberi erőforrása. A megoldást lásd az következő pontban!

 

2.    Vendégmágnes hotel online marketing tipp: Kérj szakértői segítséget a digitális marketinghez

Pihengetünk?

Bármekkora létesítményről is van szó, egy szálloda digitális marketingjét napi szinte intézni elképesztően kimerítő és munkaigényes feladat, és több évtizedes szakmai tapasztalatot követel meg, hogy igazán hatékony legyen. Egy jó online marketing tanácsadó leveheti a válladról a fizetett hirdetések, a közösségi marketing, a keresőoptimalizálás, és egyéb tevékenységek terhét, hogy te azzal foglalkozz, amihez a legjobban értesz: egy komplett szálloda irányításával! Kérd ajánlatunkat IDE kattintva!

 

3.    Vendégmágnes hotel online marketing tipp: Készíts virtuális körutazást szállodádban

Habár mutatós képekre mindig szükség lesz szállodád legszebb részeiről és szobáiról, egy 360-as túrával páratlan betekintést nyújthatsz létesítményed legérdekesebb tereibe. Az emberek így tudni fogják, hogy mire számíthatnak hoteledben, és sokkal könnyebb lesz meghozniuk a rád eső döntést. Fontos ez azért is, mert az OTA-k (Booking.com és társai) még nem nyújtanak ilyen szolgáltatást, ezért ezzel növelheted a közvetlenül a webhelyeden foglalók arányát is! 

 

4.    Vendégmágnes hotel online marketing tipp: Vezess egy helyi rendezvény naptárat

Ha van egy előnyük a független, magánkézben lévő szállodáknak a láncokkal szemben, az az, hogy webhelyüket minden fenti utasítás nélkül, a célközönség igényeihez igazítva alakíthatják ki. El lehet helyezni rajta például egy naptárat, amin a látogatók megtekinthetik a közelgő helyi rendezvényeket és egyéb eseményeket (ünnepnapok, helyi évfordulók, stb.) Ez extra értéket kínál majd a webhelyre látogatóknak, ami több tekintetben is pozitívum.

 

Ha mindezt egy keresőoptimalizált webhelyen teszed meg, akkor azt is elérheted, hogy a rendezvényre rákereső utazók, vagyis a potenciális vendégeid, a hotel weboldalán találják meg a keresett információkat. Ha itt van, miért ne foglalna rögtön szállást is nálad?

 

5.    Vendégmágnes hotel online marketing tipp: Állíts össze csomagajánlatokat különböző csoportoknak

A kis szállodák meglepően sok csoportos eseményhez biztosíthatnak helyszínt, mégis sok tulajdonos fejében meg sem fordul ez az opció. Nagyon fontos azonban, hogy a vendég fejével gondolkozz! Ha azt látja weboldaladon, hogy ez a hotel kifejezetten foglalkozik mondjuk a leánybúcsúkkal, úgy érzi, megtalálta azt, amit keresett! 

 

Az ajánlatra még egy különleges menüt is rádobhatsz, sőt, még egy kis árengedményt is felkínálhatsz a szállásból a csoportosan érkezők számára.

 

Ne feledkezz meg azokról a munkacsoportokról sem, amelyek szándékosan az irodától távol, egy friss, zavartalan környezetben szeretnének találkozókat, vagy kisebb konferenciákat megtartani maguknak, esetleg B2B ügyfeleik képviselőinek. Ezt a lehetőséget nem csak az interneten, hanem fizikai levelek, képeslapok formájában is érdemes reklámozni egy sokkal személyesebb hatás érdekében.

 

Az utóbbi időben egy új esküvői trend is felütötte a fejét, ami kifejezetten jövedelmező lehetőségeket jelenthet a butikszállodák számára. Vannak párok, akik szigorúan kisméretű esküvőt szeretnének, amikre tényleg csak legközelebbi családtagjaikat, és barátaikat hívják meg – tehát durván 20-30 főre kell gondolni. Készíts egy hirdetést erről a lehetőségről, és célozd meg a Facebookon azokat a párokat, akiknek nemrégiben volt az eljegyzésük.

 

6.    Vendégmágnes hotel online marketing tipp: Készíts digitális útmutatókat

Egyre kevesebben visznek haza nyomtatott brosúrákat a szállodák (és lényegében bármilyen létesítmény) lobbyjából, ami különösen a fiatalabb generációkra jellemző. Azonban ez nem jelenti azt, hogy az emberek nem érdeklődnek, vagy nincs szükségük néha némi útmutatásra arról, hogy mit és hol érdemes kipróbálni. Ez a probléma egyszerre érinti a vidéki, és a nagyvárosi utazókat is, hiszen míg az előbbinél nem feltétlenül tudják, hogy egyáltalán mit lehet csinálni a környéken, addig az utóbbinál éppen a bőség zavara okozhat gondokat.

 

A probléma megoldására készíts digitális útmutatókat a környék legjobb éttermeiről, látnivalóiról, és különlegességeiről, akár általános, akár szezonális jelleggel, vagy akár egy bizonyos rendezvényt is kiemelhetsz, és írhatsz hozzá egy részletes útmutatót. Mindezzel nem csak plusz értéket, de segítséget is nyújtasz vendégeidnek, akik – még ha tudat alatt is – értékelni fogják az odafigyelésedet.

 

Még több online szállodamarketing tippre és tanácsra vadászol? Töltd le részletes, kutatások és tapasztalatok alapján készült 2019-es Digitális Szállodamarketing Útmutatónkat IDE kattintva! Alakítsd át, vagy kezdd el felépíteni online marketing stratégiádat az útmutató lépései, példái szerint! Kaparintsd meg az utazni készülő felhasználók figyelmét!

 

7.    Vendégmágnes hotel online marketing tipp: Tedd személyesebbé alkalmazottaid és a vendégek interakcióit

Az utóbbi években rendkívül népszerűvé váltak az Airbnb szállások, amelyek vonzerejét többek között az adja, hogy a tulajdonosok mindig személyesen foglalkoznak a vendégekkel, ami egy sokkal kellemesebb élményt eredményez, amit átjár az őszinte vendégszeretet. Kérd fel tehát alkalmazottaidat, hogy legyenek minden vendéggel nagyon figyelmesek, hogy azok úgy érezzék, tényleg csak róluk szól az egész ott tartózkodásuk.

 

Álljanak készen válaszokkal a leggyakrabban feltett kérdésekre, mindig tudjanak valamilyen programot javasolni, vagy egy közeli szórakozóhelyet, és mindig tudják, hogy éppen mi zajlik a környéken. Többek között ez a fajta interakció különböztetni meg egymástól a szállodákat és az Airbnb szállásokat.

 

8.    Vendégmágnes hotel online marketing tipp: Kínálj jutalmakat az utazóknak szállodád népszerűsítéséért

Jutalmazd meg azokat a vendégeidet, akik egy vicces vagy érdekes képet vagy videót töltenek fel magukról a közösségi médiára, miközben szállodádban töltik idejüket. A videók különösen fontosak, ugyanis mind a Facebook, mind a Google nagyobb értékűnek tartja őket a többi tartalomtípusnál, így nagyszerű marketingeszközök lehetnek bármilyen márka számára. Ez a taktika nem csak a videómarketing, hanem a felhasználói tartalmak erejét is kihasználja céged népszerűsítésére.

 

9.    Vendégmágnes hotel online marketing tipp: A környéket is reklámozd, ne csak a szállodát

Különösen a nyaralókra jellemző, hogy egyáltalán nem csak szállodád miatt utaznak órákat, hanem a környező lehetőségeket is szeretnék felfedezni, de még az üzleti céllal érkezők is szívesen töltik szabadidejüket a négy falon kívül. Értelemszerűen marketinganyagaidban fektess erős hangsúlyt szállodád adottságaira, de ne feledkezz meg a környező programokról, rendezvényekről, sétányokról és egyéb tennivalókról sem.

 

A vidéki szállodák se csüggedjenek – ha van a közelben néhány remek túraútvonal, kilátó, vagy egy szép tisztás, esetleg egy tó, akkor ezeket is ki lehet emelni, de ugyanígy említhetnénk még az esetleges helyi kerékpárbérlő cégeket is.

10.    Vendégmágnes hotel online marketing tipp: Állj össze helyi vállalkozásokk

Tedd szállodádat is a helyi közösség részévé azzal, hogy partnerkapcsolatokat építesz ki helyi vállalkozásokkal, helyszínekkel, múzeumokkal, kultúrközpontokkal, és egyéb létesítményekkel. Jelölj ki egy kis helyet nekik szállodád lobbyjában, ahol reklámanyagokat helyezhetnek el, illetve emeld ki őket a már emlegetett helyi útmutatókban is, hogy cserébe webhelyükről hivatkozzanak szállodádra. Ezek az együttműködések mindkét fél (és közönségeik) számára is előnyösek, ráadásul lényegében teljesen ingyenesek is.

 

11.    Vendégmágnes hotel online marketing tipp: Használd ki, hogy a szelfik világát éljük

A millenáris, és a Z-generáció képviselői imádják az élményeket és ha megörökíthetik ezeket – szóval kínálj nekik lehetőségeket erre! Alakíts ki egy olyan környezetet számukra, amiben egyszerűen lehetetlen kihagyni, hogy ne csattanjon el egy-két szelfi, amik aztán azonnal mennek a közösségi médiára. Ha például van egy üres fal valahol szállodádban, amivel nem tudsz mit kezdeni, akkor kérj fel egy helyi művészt, hogy alkosson rá valami csodaszépet, hogy ne lehessen elmenni előtte úgy, hogy ne készüljön róla néhány kép. Ne feledd – az ismerősöktől érkező hiteles, valódi tartalmak sokkal hatásosabb marketingeszközök, mint bármilyen „mesterséges” reklámanyag!

 

12.    Vendégmágnes hotel online marketing tipp: Kínálj egy ingyenes látogatást egy utazó bloggernek, vagy újságírónak

Egy jól bevált taktika egy-két ajándék éjszakát kínálni egy olyan bloggernek, vagy más influencernek, aki kifejezetten utazással foglalkozik. Legtöbbjük ezt egy pozitív véleménnyel viszonozza majd, amit követőivel is megoszt (habár ezt a fajta kompenzációt is fel kell tüntetnie, még ha pénz nem is cserél gazdát.)

 

13.    Vendégmágnes hotel online marketing tipp: Szervezz rendezvényeket

Rengeteg szálloda reklámozza magát rendezvényhelyszínként – ne hidd, hogy csak azért, mert kisebb terület áll rendelkezésedre, te sem tehetsz így saját létesítményeddel. A már emlegetett kisebb esküvők, találkozók, minikonferenciák mind kiválóan passzolhatnak szállodád méretéhez és hangulatához.

 

14.    Vendégmágnes hotel online marketing tipp: Szponzoráld a környékre érkező sportcsapatokat

Kínálj szállást a környékre érkező sportcsapatok számára, vagy legalább szponzorálj egy-egy meccset egy közeli sporteseményen. Az ilyen események rengeteg néző tekintetét fordítják a pályára, de már az is belekerülhet a helyi hírekbe, hogy az adott csapat a te szállodádban tölti az éjszakákat.

 

15.    Vendégmágnes hotel online marketing tipp: Csalogasd vissza volt vendégeidet egy hűségprogrammal

A hűségprogramok a vendéglátóipar jellegzetes eszközei a volt ügyfelek újbóli megkaparintására. Kínálj fel pontokat azoknak, akik többször is visszatérnek hozzád, amiket aztán különféle bónuszokra (egy extra pezsgő, egy masszázs, egy vacsora, stb.) válthatnak be, és/vagy kínálj különböző hűségszinteket, amelyeket elérve vendégeid tartós kedvezményekben részesülhetnek.
 

hotel marketing influencer marketing Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
518 608
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Fizikai cím

Mi is az a fizikai cím? A fizikai cím az emailt feladó cég valódi címe (utca, házszám,...

Találati oldal

Más néven keresőmotor találati oldal.

Kulcsrakész üzlet

Kulcsrakésznek nevezzük azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyeket a vásárló...

Dinamikus újracélzás

Egy weboldalt már korábban meglátogató felhasználók számára megjelenő reklámok, amelyek...

Backlink

Más oldalakról induló hivatkozások amelyek szájtunk valamely meghatározott oldalához...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.