10 Facebook marketing tipp szállodáknak

A vendéglátás és a közösségi média az elmúlt egy évtized során szinte elválaszthatatlanul összeforrtak. Egyre többen kezdik el a Facebookon (vagy éppen az Instagramon) keresgélni következő nyaralásuk célállomását, és itt szeretnek bele az emberek azokba a helyekbe is, amiket ismerőseik osztanak meg utazásaik során. A közösségi média marketing a keresőoptimalizálás után a legfontosabb online eszközzé vált a hotel marketingesek kezében. 
 

Hogyan hozhat vendéget, közvetlenül a szállodád weboldalán foglaló és ajánlatot kérű ügyfeleket a közösségi média marketing? Mutatjuk, mit kell tenned ezért!

Azért, hogy idén is a legtöbbet hozhasd ki szállodád közösségi média marketingjéből, összegyűjtöttünk 10 szállodai facebook tippet, amik segíthetnek ebben!

 

1. Tűzz ki magad elé egy konkrét célt

Kezdjük máris ott, hogy egyáltalán miért van szüksége 2020-ban egy szállodának facebook jelenlétre. A legtöbben szimplán azzal indokolják regisztrációjukat, hogy „mert mindenki fent van a Facebookon”, ami valamilyen szinten igaz persze, de ennél konkrétabb okod kell legyen arra, hogy a világ legnagyobb közösségi hálóján képviseltesd intézményedet.

 

A legtöbb szállodát a következő célokkal regisztrálják a Facebookra: hogy elnyerjék és megerősítsék a lehetséges vendégek bizalmát, illetve hogy fenntartsák a kapcsolatot a volt vendégekkel, újabb látogatások reményében, ezáltal ösztönözzék a több direkt foglalást. Ha neked is célod az OTA rendszerek elkerülése, és a weboldaladon keresztüli foglalások mértékének és számának javítása, a közösségi média marketing jó alapot adhat mindehez. Lehet ez tehát az elsődleges célod az smm munkádnak. 

 

Továbbá, érdemes észben tartani, hogy nem minden a kedvelésekről szól – a Facebookon az „aktivitás” az arany kulcsszó, de erről lejjebb bővebben is szót ejtünk majd! 

 

2. Töltsd ki Facebook oldalad minden fontos mezőjét – keresőoptimalizálás és a SMM

Egy Facebook oldalon számtalan információt adhatsz meg szállodádról, ami nem csak a platform felhasználóinak lehet hasznos, hanem a google-on keresztül is nagyobb eséllyel találnak majd rád az utazni vágyók. Használj releváns kulcsszavakat is azokban a mezőkben, amelyek hosszabb szövegeket engednek megadni.

 

3. Párosítsd szállodád rajongói oldalát a „hely” oldalával

A „hely” besorolású oldalakat a Facebook rendszere hozza létre automatikusan, amikor a felhasználók olyan helyen jelentkeznek be, amely még nem létezik a Facebookon. Előfordulhat tehát, hogy egy vagy több felhasználó próbált bejelentkezni a Facebookon szállodádban, de nem találta annak hivatalos oldalát, így csak megadta a nevét, és ezzel létrejött egy azonos nevű hely oldal is a rendszerben, melyet azonban senki nem kezel. 

 

Szeretnél többet megtudni a hotel közösségi média marketingről? Jelentkezz következő tanfolyamunkra most! Kattints IDE!

 

Keress rá szállodád nevére a Facebookon, és szűrj „Helyekre” a menüben. Nézd végig a találatokat, és ha rátalálsz egy olyan oldalra, ami szállodádat képviseli, akkor egy kattintással jelezheted a rendszernek, hogy te vagy az adott hely tulajdonosa, és ezzel hozzáadhatod azt a hivatalos rajongói oldalhoz. Fontos, hogy ehhez a művelethez előbb be kell jelentkezned a Facebookra azzal a személyes fiókkal, amivel szállodád oldalát is kezeled.

 

4. Aktivizáld Facebook közönségedet

Sose feledkezz meg arról, hogy a Facebook egy közösségi platform. Ha releváns szeretnél maradni, akkor folyamatosan ki kell venned a részed a dolgok közösségi részéből is – kapcsolatot kell teremtened a felhasználókkal, és érdekes tartalmakat kell megosztanod velük, mintha csak egy ismerősük lennél. 

 

Persze mindenki azért regisztrálja cégét a Facebookra, hogy népszerűsítse azt, ami logikus, de próbáld minimálisra fogni az önreklámot. Ehelyett inkább ossz meg minél több mutatós képet, érdekes történeteket és videókat közönségeddel. Ha rendszeresen csak a legújabb akciókról posztolsz, akkor nem sokan reagálnak majd rájuk, és szállodád oldala rövid időn belül feledésbe merül majd, mert nem aktivizálja az embereket.

 

Aktivitás alatt a posztokra érkező reakciókat, hozzászólásokat, és a megosztásokat értjük. Minél többeket aktivizál bejegyzésed rövid időn belül a posztolás után, annál többekhez is juttatja el azt a Facebook algoritmusa. Ezért van az, hogy az unalmas posztokat nagyon kevesen, míg az érdekesebbeket sokkal többen láthatják.

 

Az alábbi képen egy visegrádi hotelnek készített, fotópályázattal egybekötött nyereményjáték posztja látható. A nyereményjáték célja az volt, hogy megmozgassuk a szálloda Facebook oldalának követőit, ezzel együtt pedig új felhasználókat is elérjünk. Éppen ezért azokra a felhasználókra támaszkodtunk, akik már jártak a hotelben, és így tudtak csatolni egy, a hotelben készült képet a komment szekcióba. Emellett azonban elvárás volt az is, hogy minél több kedvelést, Like-ot gyűjtsenek a fotójukra, tehát meg kellett kérniük az ismerőseiket, hogy keressék fel a hotel Facebook oldalán található posztot, és kedveljék a megosztott képet. A nyereményjáték alatt (12 nap) közel 100 felhasználóval nőtt a Facebook oldal követőinek száma fizetett hirdetés nélkül, gyakorlatilag teljesen ingyen.

 

10 Facebook marketing  tipp szállodáknak

 

5. Adj a látványra

Sokan a Facebookon találkoznak majd először szállodáddal, és az első benyomás az interneten is fontos tényező. Ügyelj rá, hogy jó minőségű, mutatós képeket ossz meg szállodádról, amiket nem csak úgy „elkattintottál” egy séta közben. Adj a kompozícióra, a fényekre, a színekre, és összességében, a minőségre.

 

Az alábbi egyszerű, de ízléses képes poszttal 26 896 felhasználóhoz értünk el fizetett hirdetés nélkül, pedig a hotel Facebook oldalát jelenleg csupán 2300 felhasználó követi.

 

10 Facebook marketing  tipp szállodáknak

 

Ha csak teheted, minden bejegyzésedhez mellékelj legalább egy képet, mert a vizuálisabb posztok több aktivitást képesek kiváltani, mint a sima szövegesek. Hasonlóképpen, ha elsődlegesen egy képet szeretnél megosztani, mellékelj hozzá legalább egy mondatot, amivel kontextust adsz neki.

 

Ehhez persze nem kell mindenképpen profi fotóst hívnod, hiszen a saját életképek adják a legjobb hangulatot. Keressd meg azt a munkatársadat, aki szeret fotózni, van hozzá jó szeme, és vegyél neki egy jó fotós telefont, mondjuk egy Huaweit vagy egy Samsungot, ezek fotós képességei messze a többiek felett állnak. Kérd meg őt, hogy a jó telefonért cserében, minden nap készítsen egy hangulatfotót. Ennél tökéletesebb tartalmat elképzelni sem lehet. 

 

6. Ossz meg videós tartalmakat

A Facebookon a videós tartalmak is nagyon népszerűek, és temérdek aktivitást válthatnak ki a közönségből. Megoszthatsz videókat külső forrásból (pl. a YouTube-ról), de ha csak teheted, töltsd fel őket közvetlenül a Facebookra – ezek ugyanis még több aktivitásra sarkallják a nézőket.

 

7. Posztolj rendszeresen

Biztosan veled is megesett már, hogy rátaláltál egy kedvenc márkád Facebook oldalára, de az öröm hamar átvágott csalódottságba, amikor megláttad, hogy az utolsó bejegyzés két hónapja került ki rá. Amikor a felhasználók ezt látják szállodád oldalán, az első gondolatuk az, hogy talán már nem is üzemel. Nem kell persze naponta több alkalommal posztolnod (napi kettőnél több bejegyzés sokakat érthetően zavarna), de ügyelj rá, hogy hetente többször is adj valamilyen életjelet szállodád nevében.

 

8. Ne feledkezz meg a statisztikákról

Minden Facebook oldal jelentkezik egy „Elemzések” felülettel, ami fontos statisztikákat kínál az oldal kezelői számára. Itt tekintheted meg többek között követőid jellemzőit, például azt, hogy a hét mely napjain, és mely napszakokban a legaktívabbak a platformon. Igyekezz bejegyzéseidet ezekre az időpontokra időzíteni (szerencsére ez egy alapvető funkció a Facebookon), hogy a lehető legtöbben lássák őket, és minél több kezdeti aktivitásra tehess szert velük.

 

9. Javítsd bejegyzésed láthatóságát

Ne feledkezz meg róla, hogy amikor publikálsz valamit a Facebookon, a @ jellel megjelölhetsz felhasználókat vagy akár más oldalakat is bejegyzésedben. Ezek a felhasználók és oldalak értesítést kapnak erről az említésről, amivel felhívhatod magadra a figyelmüket. Ha tetszik nekik a bejegyzés, és örülnek az említésnek, akkor jó eséllyel saját oldalukon is megosztják majd azt, és ezzel szállodád neve egy új közönség elé kerül majd ki.

 

Persze fontos, hogy csak olyan bejegyzésekben jelölj meg másokat (akár embereket, akár szervezeteket), amelyekben ez indokolt is, és ne élj vissza ezzel a lehetőséggel – a spemmelést senki sem díjazza.

 

Továbbá Facebook csoportokhoz is csatlakozhatsz, ahol néha megoszthatsz egy-egy bejegyzést szállodádról, de itt is kerüld a spammelést.

 

10. Hirdesd Facebook oldaladat egy szélesebb közönségnek

A Facebook páratlan hirdetési rendszere aprólékos célzási opciókat kínál, amelyekkel precízen megadhatod, hogy pontosan milyen felhasználóknak is szeretnéd megjeleníteni reklámjaidat. Viszonylag kis mennyiségű pénzért rengeteg érdeklődőt érhetsz el, természetesen azok közül is, akik még nem is hallottak szállodádról, és nem követnek a platformon.

 

Kerüld azonban az egyszerű, posztkiemeléseket, mert ezek kevésbé hatékony hirdetési formák. 
 

Kiemelt területeink