10 fogászati marketing tipp, amikkel sikerre viheted praxisodat
10 fogászati marketing tipp, amikkel sikerre viheted praxisodat
Ha van valami, ami (a szakmán kívül) minden fogorvosban közös, az az, hogy stabil fogászati marketingre van szükségük, hogy rendszeresen új pácienseket vonzhassanak praxisukhoz. Na persze, a legtöbb fogorvos nem marketingszakértő, így ez a fajta önreklám nem is tartozik a prioritásaik közé. Vannak, akik próbálkoznak ugyan, de hamar rájönnek, hogy egy összetett, komplett marketingstratégia nélkül csak időpazarlás ezzel foglalkozni – és rövidesen fel is adják a próbálkozást.
Habár az alábbiakban néhány hasznos tanácsot osztunk meg a sikeres fogászati marketinghez, a legjobb taktika egy olyan marketingügynökség segítségét kérni, amelynek már többéves tapasztalata van egészségügyi ügyfelekkel. Egy jó ügynökség nem csak hatékonyan vállalja magára marketingedet, hanem több időt is hagy majd számodra, hogy pácienseiddel és hivatásoddal foglalkozhass.
Lássuk tehát, hogy mi kell a hatékony fogászati marketinghez!
1. Szerezz pozitív véleményeket Google Cégem adatlapodra
A Google Cégem az egyik legfontosabb marketingplatform a fogorvosok számára. Ez a Google egyik ingyenes szolgáltatása, amely lehetővé teszi, hogy létrehozz egy adatlapot praxisodnak, amelyet aztán feltölthetsz a páciensek számára legfontosabb információkkal (páciensfogadás, cím, elérhetőségek stb.) Ez az adatlap lehetővé teszi, hogy rendelőd megjelenjen a Google Térképen, illetve a helyi találatok között is.
Pácienseid továbbá nyilvános véleményeket írhatnak rólad, illetve értékelhetik praxisodat, ami sokat segít, ha sikerül pozitív értékeléseket szerezned. Ehhez természetesen kiváló ellátást kell kínálnod pácienseidnek, de sokat segíthet az is, ha megkérded őket, hogy írjanak véleményt rólad a megfelelő felületekre.
Ideális esetben a pozitív vélemények legalább 9:1 arányban túlteszik a negatívokat. Fontos, hogy midnezekre néhány napon belül válaszolj is Google fiókodon keresztül, és próbáld kiengesztelni elégedetlen pácienseidet, hogy mások is lássák, szíveden viseled sorsukat.
A pozitív értékelések továbbá segítenek abban is, hogy praxisod az első helyi találatok között jelenjen meg, valahányszor a felhasználók a közeledben keresnek maguknak fogorvost.
2. Emlékeztesd pácienseidet az időpontokra
Az emlékeztetők segítenek biztosítani, hogy pácienseid meg is jelenjenek az egyeztetett időpontokon, legyen szó a féléves általános vizsgálatokról, vagy épp a bejegyzett kezelésekről. Ezeket az emlékeztetőket küldheted emailben, SMS-ben, vagy akár hagyományos postai úton is – a lényeg, hogy emlékeztesd pácienseidet az időpontokról.
3. Foglalkozz az email marketinggel
Ha már az emailekről van szó – az email marketing az egyik legjobb módszer az új páciensek bevonzására fogorvosként. Az email egy olcsó fogászati marketingeszköz, aminek ára többszörösen képes megtérülni.
Az email kommunikáció persze mindkét irányban kell, hogy működjön – tedd lehetővé pácienseid számára, hogy időpontot foglaljanak rendelődben emailen keresztül. Amikor egy páciens felkeres ezzel, az illetékes munkatársad válaszol neki 2-3 lehetséges időponttal, amiből az illető választhat magának.
Fontos továbbá, hogy meglévő pácienseid email címeit is rendszeresen összegyűjtsd, hogy ezeken keresztül számlákat, emlékeztetőket és egyéb fontos üzeneteket küldhess nekik.
4. Kínálj ajánlati bónuszokat
A szájhagyománynak óriási értéke van az egészségügyben, így a fogászati marketingben is. Az emberek leginkább barátaik, családtagjaik véleményében bíznak meg, ezért sokat segíthet praxisodon, ha aktívan ajánlgatják azt másoknak is. Erre különféle ajánlati bónuszokkal ösztönözheted pácienseidet, például egy jelképes kedvezménnyel minden olyan páciens után, akiknek ő említette praxisodat, és akik meg is látogatnak egy időpont alkalmával.
Ezt névjegykártyák kiosztásával is elősegítheted, amin praxisod összes fontos elérhetősége megtalálható. Mindemellett az emailekben is mellékelheted őket, amit meglévő pácienseidnek küldesz ki.
5. Használd a Facebook helyi hirdetéseit
A legtöbb fogászati szakember számára az ideális páciensek egy néhány tucat kilométeres körzetben helyezkednek el. Nem mindegy tehát, hogy fogászati marketinged során pontosan kiket is célzol meg üzeneteiddel.
A Facebook helyi hirdetései segíthetnek közeli közönséget elérni, és olyan információkat megosztani velük, mint praxisod címe és távolsága otthonuktól. A hirdetése felhívása lehet például egy „Telefonáljon most” gomb, vagy egy „Útvonal” hivatkozás, amin keresztül az érdeklődők könnyedén felvehetik a kapcsolatot rendelőddel. Többek között a Facebook hirdetési kampányok kidolgozása is olyan feladat, amit érdemes egy tapasztalt online marketing ügynökségre bízni.
6. Használj telefonhívásos hirdetéseket a Facebookon
A fogorvosi marketing fő célja arra ösztönözni az ideális páciensjelölteket, hogy időpontot foglaljanak praxisodnál. A legtöbben telefonon keresztül teszik ezt, tehát a hívásra buzdító hirdetések sokat segíthetnek. Ezek a Facebookon is elérhetők a hirdetők számára, és még a meglévő reklámokhoz is hozzá lehet adni hívásra ösztönző CTA-kat, bővítmények formájában.
7. Használj hívást kezdeményező hirdetéseket a Google-on
A Google szerint az egészségügyi keresések több, mint fele mobileszközökön történik, és kevesebb, mint a fele oszlik meg az asztali számítógépek és a táblagépek között. A keresőóriás szerint továbbá minden huszadik keresés egészségügyi információkkal kapcsolatos.
A hívást kezdeményező hirdetések pontosan ezeket a mobilhasználó pácienseket segítenek arra ösztönözni, hogy vegyék fel kapcsolatot praxisoddal, ugyanis csak nekik jelennek majd meg keresés közben.
8. Használd ki a Facebook demográfiai célzását
A Facebook temérdek demográfiai adatot kínál, amelyek segítségével precízebben célozhatod meg ideális pácienseidet hirdetéseiddel. Beállíthatsz nyelv, kapcsolati állapot, állás, jövedelem és érdeklődési körök szerinti célzásokat is.
Fontos észben tartani, hogy a legtöbb családban a nők hozzák meg az egészségügyi döntések túlnyomó hányadát, éppen ezért reklámjaiddal érdemes lehet olyan nőket megcéloznod a Facebookon, akik a közeledben laknak, és nemrégiben kerestek rá vagy vásároltak például gyerekruhákat, vagy iskolai felszereléseket.
9. Hagyományos postai marketing
Habár az email megjelenésével az utóbbi évtizedekben többször is hallhattuk már, hogy a hagyományos levelezésnek befellegzett, ezek az állítások valójában erősen eltúlzottak. Az igazság az, hogy a hagyományos postai úton kiküldött üzenetek továbbra is hatékony marketingeszközök lehetnek, különösen, ha ügyfélkörödet az idősebb korosztály teszi ki, akiknek talán email címük sincs.
Mi több, mivel egyre kevesebb cég küld ki postai úton marketinganyagokat, sokkal enyhébb versennyel kell számolnod, ha így próbálod elérni pácienseidet. Habár az email olcsóbb megoldás, a tömegesen kiküldött márkás képeslapok is remek befektetések lehetnek, hiszen könnyedén megtérülhet az áruk.
10. Támogass helyi rendezvényeket és sportcsapatokat
Sok lehetséges új ügyfelednek vannak gyermekei is, akik jó eséllyel helyi sportcsapatok tagjai. Ezeket a csapatokat előszeretettel támogatják helyi cégek, egyrészt, hogy segítsék közösségüket, másrészt persze, hogy felhívják magukra a figyelmet.
Egyes fogászati szakemberek például olyan sportruhákat biztosítanak egy-egy csapat számára, amelyek praxisuk logóját és nevét is viselik. Egy nagyszerű lehetőség arra, hogy többen is megismerjék a praxis nevét – nem csak a szülők, hanem azok a nézők is, akik ellátogatnak a meccsekre.
Ajándékozhatsz például ingyenes fogkeféket, vagy olyan képeslapokat is, amelyek a gyermekek fogápolásában nyújtanak segítséget. A lényeg, hogy kínálj valami igazán értékeset helyi közösségednek!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.