10 tipp sikeres Google AdWords hirdetésekhez
Szerző: mprof
Frissítve: 2020. június 25.
Mi kell ahhoz, hogy az AdWordsben ne költs olyan sokat, mégis eredményesebb legyen a hirdetésed? Miért van az, hogy mi sokkal többet kihozunk egy hirdetési büdzséből, mint a tapasztalatlanabb ügyfeleink? 10 titkot most elárulunk!
Hadd kezdjem megint azzal, hogy az AdWords nem csodaszer, ne bízd rá magad teljes egészében! Amikor ezt mondom ügyfeleimnek, azonnal jön a kérdés: Jó, akkor hirdessünk a Facebookon is? Igen, ott is. De akkor sem dőlhetsz hátra, mert az
online marketing nem hirdetésekből áll! Az első tanácsom mindenkinek, aki hatékony
marketing kommunikációt szeretne, az, hogy gondolkodjon komplexen! Gondolkodj Te is,
marketing stratégiában!
Mi az és miből áll, melyik marketing eszköz a legjobb a cégednek,
azt érdemes elolvasnod IDE kattintva,
mielőtt továbbolvasod ezt a cikket!
Nos, ha elolvastad a fenti cikkünket, és még mindig úgy gondolod, a
keresőmarketing optimalizálása a legfontosabb feladatod, akkor vágjunk bele napi tippjeinkbe. Az
adwords bármilyen egyszerűnek is tűnik, ha jól akarod csinálni, rengeteget kell tanulnod hozzá. Azért, hogy megkönnyítsük ezt a folyamatot, összeszedtünk 10 tippet, melyeket a keresőmarketinges munkatársaink alapvetőnek találtak az
adwords hirdetések optimalizálásánál.
1 - Használj kulcsszavakat az AdWords hirdetés szövegében
Ha kulcsszavakat is használsz a hirdetésed szövegében így a kereső személy tudni fogja, hogy a hirdetésed releváns. A
google vastag betűvel kiemeli a kulcsszavakat ha megtalálhatók a szövegben, így a te reklámod kiugrik majd a többi közül.
2 – A hirdetéscsoportok kulcsszavainak listája legyen rövid
Ahelyett, hogy egy nagy hirdetéscsoportot használnál hosszú kulcsszólistával, használj több kisebb hirdetéscsoportot, mindet egy-egy rövidebb listával. Hogy miért? Az első pontban ott van a válasz.
3 – Először fizess többet
Az AdWords a reklámokat a kattintásokért fizetett összeg és az átkattintások alapján helyezi el. Először magas átkattintást kell generálnod, úgyhogy először magasabb összeget kell fizetned egy kattintásért. Amikor már magas az átkattintások száma, csökkentheted az értük kínált összeget.
4 – Állíts magasabb napi költségkeretet, mint amit a Google ajánl
Ha túl alacsonyra állítod be a napi költségvetésed, a hirdetéseid csak időnként fognak megjelenni, amit biztosan te
sem szeretnél. A cél, hogy amikor valaki a kulcsszavaidra keres, a hirdetésed mindig megjelenjen. Optimalizáld hirdetéseidet, állítsd be a költségkeretet, állíts be célzási opciókat.
5 – Ne kezdj licit háborúba
Ha van olyan
kulcsszó, amire mindenképp te szeretnél elsőnek jönni, ne bonyolódj csatába érte, ne akard a legtöbbet fizetni, hiszen lehet, hogy a másiknak nagyobb kerete van. Ehelyett válassz valamilyen
kulcsszó kereső eszközt, amellyel növelni tudod a releváns kulcsszavak listáját.
6 – Fizess többet a pontos találatokért
Ha egy hirdetéscsoportban például 50 forintot adsz egy kattintásért, a pontos találatokért ajánlj 100 forintot, így a pontos kulcsszavakra rákeresve a te reklámod jelenik majd meg elsőként.
7 – Használj negatív kulcsszavakat
Ha a kereső negatív kulcsszavakat is beír a keresés során, a reklámod nem fog megjelenni. Használj negatív kulcsszavakat, így az átkattintások aránya nőni fog, így pénzt spórolhatsz és jobb helyezést érhetsz el hirdetéseidnek.
8 – Releváns landing page
A legtöbb reklám esetében érdemes azokat nem a főoldalra irányítani, hanem a reklámhoz és kulcsszavaihoz kapcsolódó landing page-re. A ha valaki reklámodra kattint és így a főoldalra kerül, lehetséges, hogy nem lesz kedve kutatni a megfelelő aloldal után, így hiába fizetted ki kattintását. Írtunk egy összefoglaló cikket arról, milyen a jó landing page, olvasd el azt is, kattints ide:
Hogyan készíts ügyfélmágnes landing page-eket? Segítünk!
9 – Egy hirdetés több változatát is teszteld
Használd ki a lehetőséget, hogy egy reklám több változatát is futtathatod ugyanazon a hirdetéscsoporton belül. Próbálj ki különböző szövegeket és egy idő után meglátod, hogy mely reklámok teljesítenek a legjobban, így elég lesz már csak azokat futtatni.
10 – Kövesd nyomon az eredményeket
Folyamatosan vizsgáld hirdetéseit teljesítményét, változtass rajtuk, ha kell, szánj egy kis időt az analitika megismerésére, hiszen így tudod majd a lehető legtöbbet kihozni hirdetéseidből. Ha nem értékeled az eredményeket, nem tudod, miben kell fejlődnie kereső marketingednek.
Keresőmarketing témában kapcsolódó egyéb cikkeink: