A domain név nem csak cím, hanem az első benyomás. Ha most építesz fogászati praxist, hotelt, éttermet vagy épp építőipari céget, az egyik legfontosabb döntésed az lesz, milyen nevet adsz a weboldaladnak. Nemcsak a márkád része lesz – keresőoptimalizálási...
Miért nem vettem online sí bukósisakot?
Az online kereskedelem brutálisan fejlődik, sokan mégis kudarcnak élik meg a webáruház indítását. Meg is értem, hatékony online marketing nélkül nem lesz eredmény. Az alábbiakban leelemeztem azokat a webáruházakat, melyek elém kerültek sí bukósisak vásárlás közben.

Vásárlási szokásaimról pár dolgot meg kell osszak veletek, mielőtt belemennék a részletekbe. Azt gondolom átlagos és egyben jó online vásárló vagyok. Átlagos azért, mert mobilról használom a webáruházakat, ahogy ma a vásárlók 60%-a ezt teszi, jó pedig azért, mert nem a legolcsóbb termékeket keresem. Na, nem is a legdrágábbat, de a minőség fontos számomra.
Online vásárlás menete – kezdjük a Google-lel!
Ahogy a vásárlók általában, én is a Google-lel kezdtem a keresést. Beírtam: sí bukósisak. Nem volt szükségem long tail kulcsszavakra, rögtön hozta a releváns találatokat. Örömmel konstatáltam, hogy sokan használják az adwords hirdetési rendszert ebben a szegmensben. Én a magam részéről általában átugrom ugyan a fizetett hirdetéseket és az organikus találatok között kezdek keresni, de ebben nyilván nem vagyok tipikus vásárló.
Kíváncsiság képpen kipróbáltam asztali gépen is a keresést. Megdöbbentem: egyetlen fizetett hirdetést sem kaptam.
Oké, ez örömhír, valószínűleg mindenki tudja, hogy ma már inkább mobilon vásárolnak a webáruházakban, így az adwords hirdetést is csak mobilra optimalizálják. Megnéztem azért pár hirdetett webáruházat is, pl. az első volt a Rokonsport. Íme ez a kép fogadott:
Azonnal elkattintottam. Ez nem mobilra optimalizált webáruház, nem fogom tudni TV nézés közben kikeresni, kiválasztani a nekem tetsző sisakot. De akkor miért hirdetnek a mobil hírfolyamban? Az optimalizálatlan AdWords hirdetésnél nagyobb pénztemető nincs….
Mobilra optimalizált webáruház – a siker alapja
Az Insportline webáruházába benéztem még, de itt megint csak meggyőződtem, hogy csak az organikus találatokat érdemes keresni. Ami nem jó organikusban annak oka van…. Fel is adtam a fizetett hirdetések böngészését, nézzük az organikus találatokat! Skiing.hu. Jó kis domain! Nyilván a domain maga is sokat segített abban, hogy jó helyen állnak az organikus találatok között. Amint a weboldalt megnyitottam, azonban nagyon elcsodálkoztam, ezzel a technológiával hogyan lehet ilyen jó helyen ez az oldal. Bár a betöltődési sebessége szuper, a seo elemző programok rendkívül leértékelték. Rosszul kitöltött meta tagek, hiba-hiba hátán. De mindegy, most nem seo elemzést jöttem készíteni. Nézzük a használhatóságot.
Kicsit gyanús volt a belépés/regisztráció felirat hangsúlyozása az oldal tetején. Nem vagyok az ellen, hogy egy webáruház bizonyos juttatásokért cserébe (pl. jutalompont rendszer) felajánlja a lehetőségét a regisztrációnak, de az a konverzió halála, ha csak regisztrált tagok vásárolhatnak. A kereső azonban nagyon tetszett, jól használható, részletes.
A usability fontossága webáruházaknál a konverzió szempontjából
Kiválasztottam a nekem tetsző sisakot, vegyük meg! Mindig nagyon fontosnak tartom azt, hogy minél gyorsabban túl legyek a vásárláson, ne keljen sokat kattintgatnom. Nos, ez most nem sikerült. Íme a lépések:
És ekkor jött, amitől féltem. Regisztrálnom kell. Nehezen vettem észre, mit akar a weblap tőlem, mivel egyszerűen csak az üres, regisztrációs és belépő formot mutatta. Jó, egye fene, gyorsan legyünk túl rajta. Az Aliexpressen is regisztrálni kell, mégis imádom. Gyors, egyszerű, hatékony webáruház. Nos a Skiing.hu nem az. Íme a regisztrációs felület.:
Épp az Anyukám nevét nem kellett háromszor beírnom. Itt ment el a kedvem az egésztől. Facebookos regisztráció? google accountos belépés? Semmi. És ráadásul még ezek a feltételek is:
Nos, itt döntöttem úgy, hogy máshova megyek sisakot venni. De mivel a sí webáruházak nagy részénél hasonló hibákat találtam, jövő héten nyakamba veszem a várost, és offline bevásárlok. Pedig én aztán valóban online vásárló vagyok….