Egészségügy: Szerezz több pácienst orvosként a közösségi médián

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így szerezhetsz több pácienst a közösségi médián orvosként

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A közösségi média sosem volt olyan hasznos és fontos eszköze a digitális egészségügyi marketingnek, mint most. Ahogy a Covid-19 életük szinte minden területét befolyásolja, az emberek szívesen látják a legfrissebb egészségügyi híreket és frissítéseket hírfolyamaikon – persze csak megbízható forrásokból.
Ilyen megbízható, szakmai forrásként kell pozícionálnod saját egészségügyi márkádat is, ha szeretnél több pácienst szerezni a közösségi médián. Mai cikkünkben ebben segítünk!

Egészségügy: Szerezz több pácienst orvosként a közösségi médián

Miért olyan fontos a közösségi média a páciensszerzéshez?

A közösségi médián akár több ezer, több százezer, vagy épp több millió felhasználó láthatja legfontosabb bejegyzéseidet, tájékoztató jellegű tartalmaidat, és persze marketingkampányaidat is. A közösségi platformok tehát nem csupán a márkaismeretséget erősíthetik, hanem közvetlen ügyfélszerzési eszközök is lehetnek.
Íme néhány meggyőző statisztika az 5. Annual State of Digital Marketing in Healthcare Report jelentésből:
Az egészségügyi marketingesek több, mint 80%-a használja a Facebookot, az Instagramot, a LinkedInt, a Twittert, vagy a YouTube-ot
A Facebook hirdetések a legtöbbet használt online reklámok az egészségügyi marketingben

Mindez nem is igazán meglepő, az azonban már igen, hogy rengeteg szervezet ennek ellenére egyáltalán nem hajlandó időt és pénzt fektetni a közösségi médiába. A következőkben három hasznos tippet osztunk meg ehhez!

 

1. Mutasd be egészségügyi márkád személyiségét

A legnépszerűbb egészségügyi márkák azért olyan sikeresek a közösségi médián, mert sikerül kapcsolatot teremteniük követőikkel. Az egészségügyi vásárlók szoros kapcsolatokat szeretnének kialakítani szolgáltatóikkal, amiket hosszútávon is fenntarthatnak. Na persze, ezektől a szolgáltatóktól is elvárják, a gondoskodást, az empátiát, a közösségi részvételt, illetve az átlátszóságot.

Miért érdemes márkaszemélyiséget kialakítani a közösségi médián?

Közösségi médiás márkád kialakításával:

  • Megerősítheted a márkádat övező márkahűséget.
  • Márkanagyköveteket hozhatsz létre, akik aktívan terjesztik márkád hírét.
  • Márkád híre továbbterjedhet a szájhagyomány jóvoltából.

Közösségi médiás kampányaid kialakítása közben gondolkodj el azon is, hogy hogyan szőhetnél bele stratégiádba időnként néhány márkaépítésre kiélezett tartalmat is. Melyek márkád azon jellemzői, amelyek márkád személyiségének is szerves részét képezik? Mit csináltál eddig, amivel megerősíthetted a páciensekkel és a közösséggel kialakított kapcsolataidat? Íme néhány tartalomötlet:

  • Mesélj néha szolgáltatóidról – mondd el történeteiket, és oszd meg képeiket, idézeteiket követőiddel.
  • Készíts egy rendszeresített bejegyzéssorozatot, amelyben egyik orvosod nevében hasznos egészségügyi tanácsokat osztasz meg követőiddel.
  • Győződj meg róla, hogy azok az értékek, amiket márkád képvisel, illetve márkád küldetése minden márkaépítő közösségi bejegyzésedben megjelenjen valamilyen formában.
  • Ne felejtsd el kiemelni azokat az eseteket, amikor kiveszed a részedet a közösségi kezdeményezésekből, vagy épp megjelensz valamilyen médiában.

 

2. Tájékoztasd, biztasd és nyugtasd meg követőidet

Az emberek, különösen manapság, sokat gondolnak az egészségügyre, hiszen fontosnak tartják saját egészségüket. Szóval mit szeretnének találni ezek az emberek, akik a közösségi médiához fordulnak ez ügyben?

Azok, akiknek aggályaik vagy kérdéseik vannak, az egészségügyi szervezetek megbízható forrásokat kínálhatnak a közösségi médián. Ugyan ez vonatkozik azokra a felhasználókra is, akik még nem is tudják, hogy problémáik lennének, vagy, hogy egészségügyileg veszélyeztetettek.
E két csoport összetett egészségügyi döntések előtt áll, amelyekhez tájékozottnak kell lenniük. Éppen ezért mindkét csoport számára rendkívül hasznosak lehetnek az informatív, aktuális egészségügyi tartalmak, amelyeket a különböző egészségügyi szolgáltatók osztanak meg.
Itt lépnek színre gondolatvezetői tartalmak, a tudatossági kampányok, és akár a kérdezz-felelek bejegyzések/közvetítések is. Az egészségügyi szolgáltatók ezekkel a tartalmakkal érhetik el azokat a közösségi felhasználókat, akik szeretnének minél többet megtudni egy adott témáról, mielőtt meghoznának egy fontos döntést egészségükkel kapcsolatban, vagy, akik szeretnék felmérni a különböző szolgáltatók felkészültségét és szakértelmét.
Íme néhány példa az ilyen jellegű tartalmakra:

  • Informatív bejegyzés-sorozat egy adott témáról: Egy szülész-nőgyógyász például tippeket oszthat meg arról, hogy mire figyeljenek oda a várandós anyukák a baba születése előtt és közvetlenül az után. Egy fogorvos a helyes fogápolásról oszthat meg tippeket, míg egy pszichológus arról, hogy mit kell tenni, ha valaki a szorongás tüneteit észleli magán, és így tovább.
  • Különféle beavatkozások bemutatása: Mire jó egy adott beavatkozás? Kinek lehet szüksége rá? Milyen következményekkel járhat, ha valaki halogatja, vagy megtagadja? Ehhez a bejegyzéstípushoz remekül illik a videós formátum – nem csak orvosaid szólalhatnak meg ezekben a videókban, hanem elégedet pácienseid is.
  • Szezonális jellegű kampányok: Minden évszakban lehet találni olyan aktuális egészségügyi témákat, amik mindenkit, vagy legalább is sok embert érinthetnek. Tavasszal és nyáron az allergiákról, télen pedig az influenzáról, illetve a megfázásról is lehet beszélni.

 

Miért érdemes tájékoztatni az egészségügyi ügyfeleket a közösségi médián?

Az üzleti növekedés szempontjából a fent felsorolt tartalomtípusok és kampányok több kulcsfontosságú előnnyel szolgálhatnak:

  • Megmutathatod az embereknek, hogy értesz szakterületedhez, bizonyítva ezzel, hogy tudsz nekik segíteni.
  • Tekintélyt szerezhetsz az adott platformon egy, vagy több szakterületen.
  • Meggyőzheted ideális pácienseidet, hogy a te praxisod/márkád a legjobb választás számukra.
  • Segít folyamatos kapcsolatot tartani pácienseiddel, illetve gondoskodni róluk akár egy hosszabb ügyfélutazás folyamán.
  • Segít megőrizni kapcsolataidat meglévő pácienseiddel is, hogy ne veszítsd el őket.

 

3. Mutasd meg pozitív értékeléseidet, és elégedett ügyfeleid ajánlásait

A közösségi egészségügyi marketingben sok szolgáltató elvéti azt a hibát, hogy mindig csak magáról, vagy saját márkájáról beszél. Ez már önmagában problémát jelenthet, amit tovább fokoz, hogy a legtöbb szolgáltató semmilyen közösségi bizonyítékot nem kínál.
Pedig az emberek valódi ügyfelek valódi véleményeire kíváncsiak.

Ezt különféle felhasználói tartalmakkal adhatod meg az érdeklődőknek. Ezek a tartalmak lehetnek videók, képek, és szöveges bejegyzések is, amelyekben pozitívan szólalnak meg egészségügyi márkádról. Persze nyomon kell majd követned márkád említéseit és hashtagjeit, hogy rátalálhass ezekre a bejegyzésekre – ezt többféle fizetős szolgáltatás biztosítja.
Megoszthatod továbbá elégedett pácienseid a véleményeit, vallomásait – mindezt persze videós, vagy írott formában, ahogy ők is elkészítették őket. Ezzel garantáltan oldhatod a kételyeket és aggályokat azokban, akik nem merik alávetni magukat egy adott beavatkozásnak.
Érdemes továbbá észben tartani, hogy egyes platformok, úgymint a Facebook is, lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy ajánlják egymásnak a különböző oldalakat. Mivel nyilvánosak, ezeket a szöveges ajánlásokat aztán más közösségi platformokon, és akár más csatornákon is megoszthatod.

 

4. Próbáld ki a fizetett hirdetéseket

A Facebookon nem egyszerű kizárólag organikus (ingyenes) módszerekkel érvényesülni, ami különösen (de nem csak) az újonnan regisztrált egészségügyi szolgáltatókra igaz. Az organikus terjeszkedés egy hosszadalmas folyamat, amit a platform algoritmusa is megnehezít. Sok bejegyzésed meglehet, hogy csupán néhány követőd hírfolyamán jelenik majd meg. Ez több platformra is vonatkozik, nem csak a Facebookot érinti.
Ha szeretnél a Facebookon több lehetséges ügyfelet, pácienst elérni, akkor érdemes kipróbálnod a különböző fizetett közösségi funkciókat is. Ezek nagyszerűen kiegészíthetik a három fent felsorolt organikus taktikát, és persze segíthetnek új pácienseket is szerezni.

De mitől olyan hatékony a fizetett közösségi média a Facebookon, hogy érdemes legyen pénzt kiadni érte? Íme a három fő ok:

Precízen célozható

A Facebook hirdetései sebészi pontossággal célozhatók demográfia, érdeklődési körök, földrajzi hely, és egyéb szempontok szerint. Remarketing hirdetések is bevethetők, amik kifejezetten azokat a felhasználókat célozzák meg, akik korábban már jártak márkád webhelyén. Célozhatsz továbbá aktivitás alapján is – például azokat, akik kedvelték egy bejegyzésedet, megnézték egy videódat, stb.

Költséghatékony

A Facebookon néhány ezer forintért cserébe akár ezer főt is elérhetsz egészségügyi hirdetéseiddel. Többféle ajánlattételi módszer közül is választhatsz, úgymint CPC, CPM és CPA (vagy akár CPL is, azaz cost per like).

Gyors eredmények

A Facebookon nagyon gyorsan létrehozhatók a hirdetések, és az ellenőrzésüket követően rögtön működésbe is lépnek, hogy minél több ügyfelet vonzhassanak praxisod küszöbére.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!