Így szerezz több pácienst fogorvosi rendelődbe!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Hogyan szerezz több pácienst fogorvosként

Hogyan szerezz több pácienst fogorvosként


2020/01/30
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A fogorvosi szakma veteránjainak nincs könnyű dolga manapság. Ahogy új, fiatal versenytársak indítják el praxisaikat, úgy a környékbéli páciensek is egyre több alternatíva közül válogathatnak. Ha szeretnéd megőrizni, vagy akár bővíteni ügyfélkörödet, akkor ki kell találnod, hogy mivel különböztetheted meg magadat versenytársaidtól és hogy hogyan közölheted ezt lehetséges pácienseiddel. Ebben segít az online marketing!    

A következőkben 10 olyan marketingtippet sorolunk fel számodra, amelyekkel garantáltan fellendítheted fogorvosi praxisod forgalmát!
 

Több páciens fogorvosoknak

1. Vedd ki a részed a helyi közösségi életből

Ha nemrégiben indult be magánpraxisod, a páciensek bevonzása óriási kihívást jelenthet számodra. Ez egyrészt annak köszönhető, mert a legtöbbeknek már van megszokott fogorvosuk, másrészt pedig annak, hogy senki sem tud rólad a környéken.

A leggyorsabban úgy dobhatod be nevedet a helyi köztudatba, ha csatlakozol különféle közösségi programokhoz. Például támogathatsz egy helyi rendezvényt, ahol feltüntetheted praxisod nevét, elérhetőségeit és szolgáltatásait, de már az is sokat jelent, ha szétoszthatsz egy nagy adag szórólapot a helyiek között.

Fontos, hogy kihangsúlyozd, milyen értékeket kínálsz pácienseidnek, hogy legyen okuk felkeresniük téged dentális problémáikkal.
A helyi népszerűsítésre pedig az egyik legjobb platform a Google Cégem, hiszen így a környékbeli kereséseknél nagyobb valószínűséggel fog megjelenni rendelőd, illeve térképes kereséseknél is elérhető lesz: 

Budapest fogorvos Google Cégem Térkép

 

2. Szerezz egy profi webhelyet praxisodnak

10-ből 4 felhasználó hagy el egy webhelyet, ha nem tartja elég professzionálisnak a megjelenését. Egy böngésző felhasználónak csupán egy töredékmásodpercre van szüksége ahhoz, hogy felmérje webhelyed minőségét és eldöntse, hogy marad-e, vagy sem.

Fontos észben tartani, hogy webhelyed minden bizonnyal a legelső benyomás lesz, amelyet új pácienseidre tehetsz, ezért elengedhetetlen, hogy mind megjelenésében, mind pedig technikai adottságaiban azt az igényes profizmust tükrözze, amelyet praxisodtól is elvárhatnak.

Webhelyednek könnyedén navigálhatónak kell lennie, hogy minden felhasználó 1-2 kattintással meglelje, amit keres. Szerepeljenek rajta praxisod elérhetőségei, illetve azon egészségügyi szakemberek adatai is, akik nálad dolgoznak.

Érdemes egy blogot is indítani, amin hasznos. értékes tartalmakat oszthatsz meg pácienseiddel fogápolással kapcsolatos témákban. Ez a blog idővel segít majd, hogy webhelyed minél több felhasználó számára jelenjen meg, ha fogászattal kapcsolatos témákra keresnek rá az interneten.

Ügyfelünk weboldalán például minden fontos elem megtalálható, amelyre a pácienseknek szüksége lehet: 

Fogorvosi honlap


3. Légy aktív a közösségi médián

A közösségi média hajnalán még senki sem gondolta volna, hogy a különféle platformok életünk szerves részeivé válnak majd. 2020-ban mégis ott tartunk, hogy az emberek már a Facebookon is utánanéznek mindennek és mindenkinek, mielőtt pénzt adnának ki a kezükből egy termékre vagy egy szolgáltatásra.

Számos egészségügyi szakember (köztük rengeteg fogorvos is) hagyja figyelmen kívül a közösségi médiát, mint marketingeszközt, pedig a páciensek 70%-a számít rá, hogy fogorvosa aktív legyen rajta.

A közösségi platformokon különféle hasznos tartalmakat, tippeket oszthatsz meg pácienseiddel (például blogodról), illetve persze kapcsolattartásra is használhatod őket.

Készíts hasznos fogápolási útmutatókat, videókat, előtte/utána képeket és kérd meg pácienseidet, hogy ők is küldjenek neked képeket munkádról, amiket aztán felhasználhatsz marketingedben.

 

4. Használd fel pozitív értékeléseidet a marketingben

10-ből 7-en néznek utána az interneten, hogy mit mondanak egy fogorvosról korábbi páciensei. Ez nem meglepő, elvégre az ember nem szívesen bízza olyasvalakire fogai épségét, akiről rossz visszajelzéseket hall.

Legegyszerűbben úgy szerezhetsz minél több véleményt, ha megkéred ügyfeleidet, hogy írjanak rólad. Ezt megteheted személyesen, vagy akár emailben is a kezelések után. Kínálj nekik hivatkozásokat azokra a felületekre, amelyeken véleményezhetik praxisodat (Facebook, Google Cégem, stb.), hogy megkönnyítsd a dolgukat.

Ha egy elégedetlen ügyfél negatív véleményt ír praxisodról, védd meg hírnevedet azzal, hogy professzionális, higgadt hangnemben válaszolsz neki.

 

5. Próbáld ki a videómarketinget

A videós tartalmak mára sokkal népszerűbbé váltak, mint az írott szöveg. Szerencsére egy fogászati praxisnak a rendelőtől kezdve az alkalmazotti interjúkon át egészen a kezelések folyamatáig bőven van mit bemutatnia videók formájában, az elégedett ügyfelek vallomásairól nem is beszélve. Egy másik jó taktika gyakran ismételt kérdésekre válaszolni élő vagy előre felvett videók során, illetve érthetően elmagyarázni a különféle fogászati kezelések menetét, célját és velejáróit.

 

6. Állj össze más szakemberekkel

Érdemes jó kapcsolatot ápolni a helyi szakemberekkel (szájsebészek, háziorvosok, stb.), hogy egymásnak ajánlhassátok pácienseiteket, ha azoknak más jellegű szakellátásra van szükségük. Ezzel mindenki jól jár, hiszen a páciens megkapja a megfelelő kezelést, a referáló orvos egy jó pontot az ajánlásért, a kezelőorvos pedig egy új ügyfelet, akin segíthet.

Természetesen más jellegű vállalkozókkal és cégekkel is összeállhatsz a kölcsönös népszerűsítés céljából – például elhelyezhetitek egymás szórólapjait a várótermekben, stb.

 

7. Regisztrálj egészségügyi adatbázisokba

Vannak olyan páciensek is, akik egy megbízható gyűjtőwebhelyen keresnek maguknak egészségügyi szakembereket. Fontos, hogy praxisod minden ilyen jellegű webhelyen szerepeljen és persze hogy elérhetőségeidet is mindegyiken pontosan ugyan úgy add meg. Erre egyrészt a félreértések elkerülése végett van szükség, másrészt pedig azért, mert a Google ez alapján győződik meg arról, hogy megfelelő adatokat adtál-e meg Google Cégem adatlapodon.

 

8. Optimalizáld webhelyedet a SEO segítségével

A SEO (keresőoptimalizálás) hatására előkelőbb rangot érhetsz el webhelyed számára a Google és más keresőmotorok találatai között. Minél magasabb pozícióban jelenik meg webhelyed hivatkozása az ilyen találati oldalakon, annál nagyobb az esélye, hogy a kereső felhasználók rákattintanak majd.

Fontos, hogy webhelyed többféle fogászati kifejezésre is jól „rangsoroljon” (magas pozícióban jelenjen meg, ha a felhasználók rákeresnek ezekre), mert így a lehetséges páciensek látni fogják, hogy egy hiteles, megbízható praxissal van dolguk.

Ehhez el kell helyezned ezeket a kifejezéseket (úgynevezett kulcsszavakat) tartalmaidban, illetve webhelyed meta címkéiben, a címekben és az URL-ekben is. Továbbá törekedj arra, hogy webhelyedre minél több tekintélyes egészségügyi webhely hivatkozzon, mert ez is sokat segít abban, hogy minél magasabb pozíciókat érj el a keresőtalálatok között.


A fogorvosi keresőoptimalizálás viszont nem egyszerű feladat, így ha segítségre lenne szükséged keress meg minket!

 

9. Kérd meg pácienseidet, hogy ajánljanak másoknak is

A páciensektől érkező ajánlások a leghatékonyabb fogorvosi marketingeszközök közé tartoznak, ráadásul teljesen ingyenesek is. Azok a páciensek, akiknek egy ismerősük vagy barátjuk ajánlotta praxisodat, sokkal valószínűbb, hogy hűséges, visszatérő ügyfeleiddé válnak majd.

Tiszteld tehát pácienseidet és kérd meg őket, hogy amennyiben elégedettek munkáddal, említsenek meg másoknak is. Még különféle bónuszokkal is ösztönözheted őket erre, például egy kedvezményes kezeléssel vagy mással.

 

10. Hirdesd meg különleges ajánlataidat

A pénz mindig kényes téma, még akkor is, ha az ember egészségéről van szó. Az emberek többsége a magas árak miatt nem hajlandó magánorvoshoz fordulni, és ez fogorvosi kezelést igénylő páciensekre is igaz. Kínálj tehát különleges kedvezményeket meglévő vagy újonnan érkező ügyfeleidnek, és biztosítsd, hogy az emberek tudjanak is erről. Ezt az interneten többféle hirdetési platformon is megteheted, beleértve a Google Ads és a Facebook rendszerét is (hogy csak két példát említsünk).

 

Túl komplex, amit leírtunk? Segítünk! Fogászati marketingben igen sok tapasztalattal rendelkezünk, így kérje ajánlatunkat IDE kattintva!
 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
749 298
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Jövedelemforrás

A jövedelemforrás minden olyan tevékenység, amely jövedelem...

Weibo

Mi is az a Weibo? A Weibo a mikroblogolást jelenti a kínai piacon. A világ...

Eszköztár

Az eszköztárak általában vízszintes vagy függőleges...

Kategória

Kategória meghatározása    Olyan szavakat vagy...

Reszponzív hirdetés

A reszponzív hirdetések automatikusan módosítják saját...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.