notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

20 bevált módszer, amelyekkel több feliratkozót szerezhetsz YouTube csatornádra

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > 20 bevált módszer, amelyekkel több feliratkozót szerezhetsz YouTube csatornádra

20 bevált módszer, amelyekkel több feliratkozót szerezhetsz YouTube csatornádra


2020/03/30
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az elmúlt két évben két YouTube csatornába is belefogtam, elsősorban azért, hogy saját bőrömön tapasztalhassam ki a video marketing nehézségeit. Van ilyen elég. Az egyik a „céges” online marketinges csatorna, melyet IDE kattintva találsz meg, a másik pedig egy „szerelemgyerek”, mely ugyan köthető a vendéglátás és turizmus marketinghez, de régi vágyam volt (itt találod). Ez az Élménytérkép csatornája. Ahogy a keresőoptimalizálásban is mindig a saját utamat jártam, kísérletek alapján, úgy a videomarketingben is ezt az utat próbáltam meg. Persze, rengeteget olvastam külföldi irodalmat, mit hogyan is kellene. 
 

20 bevált módszer, amelyekkel több feliratkozót szerezhetsz YouTube csatornádra
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Ha videómarketing, akkor YouTube – ezt felesleges is lenne tovább ragozni. A Google videómegosztó közösségi hálózata/keresőmotorja havonta több, mint egymilliárd aktív felhasználót szolgál ki, ami temérdek lehetséges nézőt jelent, bármilyen jellegű tartalomról is legyen szó. Ahogy csatornád növekszik, úgy egyre több nézőt érhetsz majd el tartalmaiddal.

 

Egy YouTube csatorna számára a növekedést általában a több feliratkozó jelenti. Könnyű lenne azt mondani, hogy „csinálj jó minőségű videókat, és jönni fognak”, de ezt bizonyára mindenki kilogikázta. A következőkben sokkal részletesebben fejtegetjük majd, hogy mi is kell a feliratkozók megszerzéséhez.

 

Így szerezz több feliratkozót YouTube csatornádra :

 

1. Tervezz meg mindent

YouTube csatornádnak szólnia kell valamiről – az első lépés kitalálnod, hogy mi is lesz az a témakör, ami köré felépíted tartalmaidat.

 

Ezután jöhet a konkrét tartalmak (videók) megtervezése. A legjobb tanács, amit itt adhatunk, az az, hogy csináld azt, amit élvezel is. Ha más YouTube csatornákat másolsz le, attól nem hogy nem leszel eredeti, még nem is feltétlenül fogod szeretni amit csinálsz – ez pedig videóid minőségén is meglátszik majd.

 

Ha szeretnél időt spórolni, és megkímélni magad egy jó adag szenvedéstől, akkor videódat egy előre elkészített forgatókönyv alapján készítsd el. A forgatókönyv nem csak segít előre megtervezni, hogy mit, hol, és hogyan kell majd felvenned, de azt is biztosítja, hogy videódban ne térj el a tárgytól (és veszíts el emiatt nézőket, akik feliratkozók lehettek volna).

 

Egy forgatókönyv legalább a következőket kell, hogy tartalmazza:

  • A videóban elhangzó összes szöveget (mikor mit fogsz mondani)
  • A videóban elvégzendő műveleteket (mikor mit fogsz csinálni, hogyan adod elő mondandódat)
  • A forgatási helyszíneket (hol mit kell felvenned videódhoz)
  • A videó legfontosabb kommunikálandó pontjait
  • Az esetleges szükséges felhívásokat (pl. „Kattints a linkre a leírásban”)

 

Mondandód megfogalmazása során figyelembe kell venned, hogy márkád milyen stílusban szeretnéd kommunikálni (ez talán már adott, de lehet, hogy most alakul csak ki), illetve tudnod kell, hogy milyen közönségnek készülnek videóid.

 

A közönség az egyik legfontosabb befolyásoló tényező, hiszen ettől függ, hogy szaknyelven beszélsz-e majd hozzájuk, vagy hétköznapi megfogalmazással, hogy humorosan adod elő magad, vagy inkább komolyabbra fogod a videót, és így tovább.

 

2. Készíts érdekes tartalmakat

Cikk inline

Videóid célja, hogy magukkal ragadják a nézőket, és arra ösztönözzék őket, hogy nézzék végig, kedveljék, megosszák, azokat, illetve hozzájuk szóljanak (és természetesen, hogy feliratkozzanak csatornádra) – ezt nevezzük aktivitásnak a YouTube-on.

 

Ezt informatív, vagy szórakoztató tartalmakkal érheted el, de ha igazán sikeres szeretnél lenni, akkor igyekezz olyan tartalmakat kínálni közönségednek, amelyek egyszerre informatívak és szórakoztatók is – ez a jó tartalommarketing alapja, függetlenül attól, hogy videós, szöveges, vagy bármilyen más formátumról van szó.

 

Ideális esetben kétfajta videót töltesz majd fel – hívjuk ezeket „durranó” és „örökzöld” videóknak. A „durranó” videók lényege, hogy egyszer hatalmasat szólnak, nagy nézettségre tesznek szert, de rövid időn belül feledésbe merülnek. Az „örökzöld” videók lesznek azok a tartalmaid, amelyek még jóval feltöltésük után is vonzzák majd a nézőket, értékük és változatlan relevanciájuk miatt.

 

Habár ez alapján egyértelműen az örökzöld videók azok, amelyekre érdemes hosszútávon tervezni, a durranó tartalmaknak is megvan a maguk haszna, hiszen képesek vírusként terjedni az interneten (főleg a közösségi médián), és rövid időn belül rengetegen fedezhetik fel miattuk csatornádat.

 

Akármilyen videókat is csinálsz szívesebben, ne feledd: legyenek szórakoztatók és informatívak – lehetőleg egyszerre!

 

3. Tölts fel minél gyakrabban

Nos ez talán a legnehezebb, én is mindig itt vérzek el. Sokkal előrébb lennék, ha többet tudnék foglalkozni a csatornáimmal. Az emberek azért iratkoznak fel egy csatornára, mert tetszenek nekik az azon szereplő tartalmak, és mert szeretnének többet látni ezekből. Ebből következik, hogy ha nem töltesz fel videókat megfelelő rendszerességgel, akkor idővel egyre több feliratkozót veszíthetsz el.

 

Mi több, ha egy felhasználó látja, hogy utolsó feltöltésed hónapokkal ezelőtt volt, akkor könnyen lehet, hogy fel sem iratkozik majd. Ebben a digitalizált világban muszáj lépést tartanod az igényekkel – az emberek pedig egyre több tartalmat igényelnek.

 

A videók feltöltésének gyakorisága rengeteg tényezőtől függ, és a jó munkához idő kell, de általában hetente legalább egy új videót illik feltölteni, nehogy a nézők azt higgyék, hogy felhagytál a videózással. Az első időben, az Élménytérkép esetén ez ment is nekem. Aztán jött a sok munka és elvitt a videomarketingtől. Ezért is érdemes kialakítani egy feltöltési ütemtervet, és ahhoz igazodni – ne vállalj többet, mint amennyit biztosítani tudnál!

 

4. Figyelj oda a címekre

A videók címei hihetetlenül fontosak, hiszen nem csak segítenek rátalálni a nézőknek tartalmaidra, de általában ez az egyik első elem, amelyet megpillantanak videóiddal kapcsolatban. Minél érdekesebben, egyedibben fogalmazod meg videóid címeit, annál többekben keltik majd fel az érdeklődést tartalmaid iránt.

 

A címek más szempontból is fontosak, mégpedig a keresőoptimalizálás (SEO) miatt. A SEO célja, hogy videóidra minél többen rátalálhassanak keresés közben. Egy olyan platformon, ahová naponta 576 ezer órányi tartalmat töltenek fel, videóid fellelhetősége nem elhanyagolandó tényező.

 

Íme néhány konkrét tanács címeid optimalizálásához:

  • Használd a kulcsszavadat a címben: Ez a YouTube és a Google algoritmusának is segít azonosítani videóidat.
  • Keress beszédes címeket: Fontos, hogy címeid egyértelműen utaljanak arra, hogy miről szól a videód.
  • Végezz kulcsszókutatást: Hogy kiderítsd, mire keresnek rá gyakran az emberek az interneten, és főleg a YouTube-on.
  • Ügyelj címeid hosszára: A Google találatok között megjelenő YouTube videók címéből csak néhány karakter jelenik meg, és a Google a végére még oda is írja, hogy „ – YouTube”, ami felhasznál néhány extra karaktert a címből. Érdemes 50-60 karakter között tartanod címeidet.
  • Legyenek magukkal ragadó címeid: Fentebb már említettük, hogy ha érdekes, egyedi címeket találsz ki, akkor sokkal többen kattintanak majd videóidra puszta kíváncsiságból.
  • Spórold ki a „videó” szót: Ez nem segít az optimalizálásban, és egyébként is felesleges külön kiemelni, hogy egy videóról van szó. Természetesen, ha a tartalomban valamilyen videózással kapcsolatos dologról van szó, akkor megjelenhet a videó szó, az odaillő formában/ragozással.

 

5. Tedd egyedivé csatornádat

Ahogyan odafigyelnél webhelyed, blogod, vagy Facebook profilod igényes megjelenésére, úgy YouTube csatornádat sem szabad elhanyagolnod, ha az esztétikáról van szó. Minél professzionálisabb képet mutatsz magadról csatornádon keresztül, annál hitelesebb fényben tüntetetheted fel magad nézőid előtt.

 

Ha már van saját webhelyed, vagy blogod, akkor könnyű dolgod lesz, hiszen ugyan azt a stílust kell alkalmaznod YouTube csatornádon is. Ha még csak most kezded pályafutásodat, akkor adott a lehetőség, hogy kialakítsd saját stílusodat (de ne feledd, hogy később más helyeken is ezt kell használnod majd!)

 

A borítókép és a profilkép csatornád két olyan vizuális eleme, amelyeket testre szabhatsz (az indexképek is ide tartoznak – ezekről lent bővebben!), de fontos, hogy legyen egy igényesen megfogalmazott bemutatkozásod, és nem árt egy egyéni URL-t is szerezni profilodnak, hogy igazán igényes megjelenést kölcsönözz csatornádnak.

 

Ha csatornád már létezik egy ideje, de eddig csak így-úgy töltögettél fel rá videókat, akkor a legjobb, ha törlöd azokat, és tiszta lappal indulsz. Ezek a videók csak megzavarják majd csatornád statisztikáit, és valószínűleg egyáltalán nem illeszkednek ahhoz a márkához, amit szeretnél felépíteni.

 

6. Készíts mutatós indexképeket

Az indexképek azok a kisméretű képecskék, amelyek videóidat jelzik. A YouTube minden feltöltött videóhoz automatikusan készít egy indexképet, amivel az megjelenhet a platformon és a beágyazásokban, de jobban teszed, ha inkább sajátot készítesz minden feltöltésedhez.

 

A cím mellett az indexkép a másik első dolog, amelyet a nézők megpillantanak videóddal kapcsolatban. Természetesen, mint videód többi elemére, az indexképre is vonatkozik, hogy figyelemfelkeltő, beszédes, és igényes kell legyen, hogy kattintásra ösztönözze a felhasználókat.

 

A YouTube Súgójában mindent megtudhatsz az indexképek technikai előírásairól.

 

7. Legyen egy jó csatornaelőzetesed

A YouTube-ra egy csatornaelőzetest is feltölthetsz, amit leginkább a filmes ízelítőkhöz is hasonlíthatnánk olyan értelemben, hogy csak egy néhány másodpercnyi tartalmat kínálnak az egész produkcióból. 

 

A csatornaelőzetesek ideális hossza 30-60 másodperc között mozog – ennyi idő alatt kell felkeltened a csatornádra érkező felhasználók érdeklődését. Az előzetesben meg kell mutatnod, hogy miről szól csatornád, és egy nagyon jó okot kell adj a látogatóknak, hogy több videódat is megnézzék, illetve feliratkozzanak csatornádra.

 

Ha videóidban arccal is szerepelsz, akkor mutasd meg magad, és add elő videód előzetesét szóban a nézőknek, ez alatt pedig vágj be releváns részleteket videóidból ízelítőként.

 

8. Használj felhívásokat

A felhívások, vagy CTA-k segíthetnek arra buzdítani nézőidet, hogy tegyenek meg egy kívánt lépést videóid nézegetése közben, vagy az után. Habár ezek a videón megjelenő üzenetek néha zavarók lehetnek a nézők számára, megfelelően alkalmazva sokat segíthetnek csatornád növekedésében.

 

A felhívásoknak több formája is van a YouTube-on, ezek a kártyák, illetve a záróképernyők. A kártyák a videó jobb felső sarkában jelennek/nyithatók meg, és más videókra, csatornákra mutathatnak, vagy tartalmazhatnak akár szavazásokat is. A záróképernyők a videó utolsó másodperceiben jeleníthetők meg, és szintén tartalmazhatnak videókat, felhívást feliratkozásra, más csatornákat, és külső hivatkozásokat is.

 

A felhívások tehát sokkal többre jók, mint több feliratkozó megszerzésére – érdemes kísérletezni velük, hogy minél alaposabban kihasználhasd őket!

 

9. Kösd össze csatornádat és webhelyedet

YouTube profilodon (csatornádon) több külső hivatkozást is elhelyezhetsz, a legfontosabb ezek közül természetesen webhelyed és blogod lesz. Azt a sok újonnan megszerzett feliratkozót valahogy át kell irányítanod webhelyedre, amiben a csatornán elhelyezett hivatkozás nagy segítségedre lesz majd.

 

Webhelyed megjelenítésével igazolhatod csatornádat, és hitelesebbé teheted azt a nézők szemében.

 

Hasonlóképpen, ajánlatos beágyazni egy „Feliratkozás” gombot webhelyeden és blogodon, hogy a felhasználók könnyen rátaláljanak csatornádra.


10. Kezdj rövidebb videókkal

A YouTube tele van hosszú, részletes bemutatókkal, szórakoztató tartalmakkal, és egyéb jellegű videókkal, azonban a statisztikák szerint az 5 perces videók teljesítenek a legjobban. Persze a trendek nagyon gyorsan változnak, és sok csatorna óriási népszerűségnek örvend 10 perces videóival, de kezdésképpen érdemes 5 perc alá szorítani videóid hosszát.

 

Amint aztán feliratkozóid száma egyre nő, megpróbálkozhatsz hosszabb videókkal is, de csak ha képes vagy végig megtartani nézőid figyelmét. Egy videódban akár rá is kérdezhetsz, hogy szeretnének-e hosszabb videókat látni nézőid (ebben segíthet a már említett szavazás, amit egy kártya elhelyezésével indíthatsz).

 

11. Készíts figyelemfelkeltő bevezetőket videóidhoz

Ahogy a híradók elején is gyorsan felsorolják a vezető híreket, úgy neked is érdemes néhány másodpercben összefoglalnod, hogy miről is szól majd videód. Ez segít a márkaépítésben, szórakoztatóbbá teszi videóidat, és okod ad a nézőknek, hogy végignézzék azt.

 

Ha például egy kézműves tárgy elkészítését mutatod be, akkor rögtön a videó elején mutasd meg a kész terméket, ha pedig egy témát dolgozol fel, akkor sorold fel, hogy mely kérdésekre ad majd választ videód.

 

12. Ne engedj a minőségből

A minőséget nem szabad elsietni, vagy mondhatnánk úgy is, hogy „a jó munkához idő kell”. Ez mindenre igaz, beleértve a videókat is. Ha van valami, amiből nem szabad engedned, akkor az a minőség – ígérd meg magadnak, hogy csak a legjobb videóidat teszed majd közzé.

 

Jobb kicsit csúszni a tervezett feltöltési idővel (és ezzel eltérni az ütemtervtől), mint egy félkész, összecsapott, rossz minőségű, igénytelen videót feltölteni, amiről látszik, hogy nem törődtél vele igazán.

 

Ha kell, vegyél fel valamit 10-szer, amíg úgy nem érzed, hogy meg vagy elégedve a próbálkozással. Ügyelj a fényekre, a színekre, az élességre, és a hang tisztaságára is. Az ilyen dolgokat nagyon nehéz, gyakran pedig lehetetlen kijavítani utólag (és valószínűleg nem is ezzel szeretnéd tölteni az idődet).

13. Legyenek jó videóleírásaid

A videóleírás az egyetlen mező, amiben hosszabb szöveget helyezhetsz el, és kereshetőbbé teheted videóidat a keresőmotorok számára. Elhelyezhetsz benne hasznos kiegészítő információkat és hivatkozásokat is, amelyek még több értéket kínálhatnak nézőid számára.

 

Egy jó leírás tömör, informatív, lényegre törő, természetes, és tartalmaz néhány releváns kulcsszót is. A kulcsszavakat persze nem szabad halmozni, de mindig érdemes valamilyen formában elhelyezni az éppen megcélzottat ebben a mezőben.

 

14. Használd ki a meta címkéket

A meta címkék segítségével még több információt szolgáltathatsz a YouTube algoritmusának, hogy értelmezni tudja videóidat. A címkéket a kulcsszókutatás során keresett kifejezésekből érdemes összeállítani, minden esetben úgy, hogy kapcsolódjanak a videó tartalmához.

 

Akárcsak a leírásban, a meta címkékben sem javasolt a kulcsszóhalmozás.

 

Érdemes szétnézni néhány jól teljesítő videó meta címkéi között, és ötleteket meríteni belőlük – közvetlen másolásukkal azonban nem érsz majd el jó eredményeket. Légy eredeti és őszinte, ha a meta címkékről van szó!

 

15. Fejezd be videóidat pozitívan

Bármilyen jellegű, hangvitelű videókat is töltesz fel, zárd őket pozitív hangulatban. Ez sokat segít majd abban, hogy nézőid is pozitívan reagáljanak felhívásaidra (kedvelések, hozzászólások, feliratkozások, stb.)

 

Kérd meg nézőidet, hogy iratkozzanak fel, ha tetszett nekik a videó, és szeretnének még többet látni belőle. Ez alatt már megjelenítheted záróképernyődet, vagy minden egyéb tartalom utánra is hagyhatod azt – itt nincs jó vagy rossz megoldás.

 

A pozitív hangulatban távozó nézők szívesebben jönnek vissza majd még több videóért!

 

16. Működj együtt más YouTuberekkel

Az együttműködésekkel mindenki jól jár – minden résztvevő YouTuber, és azok nézői is! Az együttműködések során nem csak több tartalmat készíthettek, sokkal több kreatív ötlet is felütheti a fejét a tervezés és forgatási fázisokban. Mindez lehetőséget ad arra is, hogy sokat tanuljatok egymástól.

 

A nézők friss, változatos tartalmakat kaphatnak, ráadásul egymás csatornáját is kiemelhetitek nézőiteknek, hogy részesülhessetek egymás feliratkozóiból.

 

Keress hát fel olyan YouTubereket, akik hasonló témákkal foglalkoznak, mint amilyennel te is, és kérdezd meg őket, hogy nem-e lenne kedvük együtt dolgozni egy, vagy több videón egymás népszerűsítése céljából.

 

Többek között én is szívesen várom az ilyen jellegű megkereséseket! 

 

17. Légy a közösség része

Fontos, hogy a YouTube-hoz úgy állj hozzá, mint egy közösségi hálózathoz – mert pontosan az is! Ahogyan az Instagramon képeket osztanak meg egymással a felhasználók, úgy a YouTube-on a videóké a főszerep, de a közösségi jelleg mindenhol éppen olyan erős és esszenciális.

 

Mutasd meg tehát nézőidnek, feliratkozóidnak, hogy igenis odafigyelsz rájuk, és nem csak feltöltesz néhány videót, hogy tovább növeld nézettségedet. Légy aktív a hozzászólások között, válaszolj a feltett kérdésekre (kommentek formájában és néha a videókban is), és köszönd meg nézőid figyelmét, hiszen nélkülük sehol nem lenne csatornád.

 

Készülj fel rá, hogy lehetetlen mindenkinek megfelelni, viszont egyes nézők jóindulatú, őszinte, építő jellegű kritikával illetik majd videóidat. Ha ezek a hozzászólások sok kedvelést kapnak, akkor ez azt jelenti, hogy többen is ezzel a véleménnyel vannak videódról. Ezeket érdemes figyelembe venni, ha szeretnél eleget tenni nézőid igényeinek.

 

Végezetül. lesznek olyanok, akik szándékosan csak becsmérlik majd videóidat – ők azok, akikkel nem éri meg foglalkoznod! 

 

18. Rendezz versenyeket és nyereményjátékokat

Mindenki szeret dolgokat nyerni. Nézőid aktivitását nyereményjátékokkal is megspórolhatod. Bármit kisorsolhatsz nézőid között, ami iránt érdeklődhetnek – ez a nyeremény teljes mértékben attól függ majd, hogy milyen témákkal foglalkozol csatornádon.

 

A nevezést egyszerűvé teheted azzal, hogy csak egy, a videó alá írt hozzászóláshoz, és egy faliratkozáshoz kötöd a feltételt.

 

A nyereményjátékok ösztönzőleg hatnak a nézőkre, akik így szívesebben térnek vissza később még több videóért, és előszeretettel osztják majd meg azokat ismerőseikkel is.

 

19. Terjeszd videóidat több platformon is

Habár a YouTube maga is egy közösségi hálózat, a videók sok másik platformon is népszerű tartalmaknak számítanak. Minél több felületen jeleníted meg videóidat, annál több nézőt vonzanak majd be – ez logikus, nem igaz?

 

Gondolunk itt persze a közösségi médiára (Facebook, Instagram, stb.), saját webhelyedre és blogodra, és az emailben kiküldött hírlevelekre is, ha foglalkozol ilyennel.

 

Ha márkádnak még nincs másik közösségi profilja, akkor ne próbálj meg egyszerre mindegyiken jelen lenni – a YouTube mellé a Facebook a legjobb választás, még akkor is ha a platform nem kedveli annyira a kívülről belinkelt tartalmakat. Ahogy sikerül kialakítanod jelenlétedet, megpróbálkozhatsz más platformok meghódításával is.

 

20. Készíts lejátszási listákat

A lejátszási listák segítenek, hogy nézőid több időt töltsenek el videóid nézegetésével. Ez javítja az úgynevezett „közönségmegtartást”, ami az egyik legfontosabb mutató a YouTube algoritmusa szemében. Minél több videódat nézik meg egymás után a látogatók, annál inkább úgy veszi majd a YouTube, hogy jó tartalmaid vannak, és előkelő pozícióba emel majd a találatok között.

 

A lejátszási listák egyébként is sokkal kényelmesebbé teszik a videónézegetést az emberek számára, ami szintén nem elhanyagolandó szempont.

 

21. Elemezd a statisztikákat

Törekvéseid semmit nem érnek majd, ha nem tudod ellenőrizni, mennyire teljesítesz jól a YouTube-on. A YouTube Alkotói Stúdiójában található Elemzések menüpont rengeteg értékes statisztikát megmutat videóidról, például hogy átlagosan mennyi időt nézik az emberek őket, és ez alapján, hogy mely videók teljesítenek az átlag felett, vagy annál gyengébben.

 

A statisztikák elemzésével választ kaphatsz arra, hogy videóid miért nem nyerik el nézőid tetszését, hiszen ez a hozzászólásokból nem mindig derül ki.
 

étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
0
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Állítás

Az állítás egy értékesítési email azon...

Egyéni kattintás

Az egyéni kattintások mutatják meg, hogy hány egyéni,...

Preselling

A preselling egy, a partnermarketingben használt kifejezés. A partner feladata, hogy...

Cikk

Az internetes marketing világában a cikk egy weboldalon vagy cikkgyűjtő oldalon...

Baidu

Mi az a Baidu? A Baidu a legnépszerűbb keresőmotor Kínában, és...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.