A tartalomírás alapelvei: ezekkel az elvekkel Te is jó tartalmakat írhatsz

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Az igényes tartalomírás alapelvei

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Az online marketinggel kapcsolatban gyakran hangzik el, hogy „a tartalom a király”. A digitális forradalom óta nagyon sokszor találkozhattál már ezzel az állítással, méghozzá azért, mert igaz. Minden cégnek minőségi tartalmakra van szüksége, ha bármilyen jelentős online jelenlétet szeretne kialakítani magának.

tartalomírás alapelvek

Sok vállalat tisztában van vele, hogy már a webhelyén elhelyezett tartalmakkal is sokra viheti, főleg azokkal a riválisokkal szemben, akik egyáltalán nem foglalkoznak az online marketing ezen területével.


Manapság már nem a termék az egyetlen kapcsolódási pont egy márka és az ügyfelei között. A cégeknek modern működésű, minőségi tartalmakat kínáló webhelyekkel kell fogadniuk online forgalmukat.


Az igazán jó tartalmak kialakítása időigényes feladat, így nem csoda, hogy a tartalommarketing egy külön ágazattá nőtte ki magát. Habár a tartalomnak számos típusa van (képek, videók, podcastek stb.), cikkünk kifejezetten a legrégebbi és mai napig legelterjedtebb tartalomtípusra, az írott szövegre koncentrál.

 

Ha pedig úgy gondolod, a tartalomírás végképp nem neked való, keress minket bizalommal IDE kattintva és átvállaljuk ezt a feladatot is! 

 

A tartalom három fő feladata

Egy webhely tartalmának első sorban három fontos kérdést kell megválaszolnia az árusított termékekről és/vagy szolgáltatásokról:
1.    Először is meg kell magyaráznia, hogy a termék vagy szolgáltatás megoldást kínál egy bizonyos problémára.
2.    Ez után kifejti, hogy pontosan milyen módon oldhatja meg az adott problémát a szóban forgó termék vagy szolgáltatás.
3.    Ezt követően a tartalom ismerteti a termék vagy szolgáltatás árát.

 

Nem mindegy persze, hogy egy webhely hogyan prezentálja ezeket az információkat, hiszen sok piacon gyakran csak ezek ismertetése különbözteti megy egy A gyártó termékét B gyártóétól.


A tartalom minősége közvetlenül befolyásolja továbbá, hogy egy-egy weboldal milyen magas rangsorolást érhet el a Google és más keresőmotorok találatai között.


Lássuk tehát, hogy mik az igazán igényes tartalomírás alapfeltételei az online marketingben:

 

Kompakt, egyszerű tartalom

Képzeld el, hogy egy újonnan alapult vállalat friss webhelyére kell tartalmakat készítened. Egy olyan cégről van szó, aminek sem online jelenléte, sem ügyfélköre, sem fizikai üzletei nincsenek. Eleinte csak a tartalmakkal ragadhatod meg a célközönség figyelmét és kezdheted el felépíteni a márka nevét a piacon.


Ha ebben az esetben szakkifejezésekkel teli, feleslegesen összetett fogalmazást használsz a tartalmak elkészítéséhez, akkor annak katasztrofális következményei lehetnek. Ezek a kezdeti a tartalmak azt a célt szolgálják majd, hogy minél több embert elérjenek majd a különböző online csatornákon keresztül, ezért fontos, hogy minél nagyobb közönség számára legyenek érthetők.


A terjengős, tarka szövegeket érdemes későbbre hagyni a márka blogbejegyzéseire és a céges cikkekre. A termékadatokról, a kommunikációs szolgáltatásokról és navigációról szóló tartalmak mind könnyedén feldolgozható körítéssel kell, hogy elkészüljenek.
 

 

Multimédiás elemek

Évek óta bizonyított tény, hogy az agy sokkal könnyebben képes elraktározni és felidézni az audiovizuálisan szerzett információkat. Ennek ellenére egyes cégek a mai napig kizárólag csak szöveges tartalmakkal igyekeznek felhívni magukra célközönségük figyelmét.


Ahogyan a gyerekeknek is azt javasolják, hogy hangosan olvasva tanulják meg az iskolai anyagokat, úgy a webhelyeken közölt információkat is érdemes multimédiás elemekkel kiegészíteni a jobb rögzülés érdekében. Ezek az elemek továbbá általában érdekesebbek is a látogatók számára, mint a nyers, szöveges tartalmak.


Kutatások bizonyítják, hogy a termékek böngészése során az emberek több időt töltenek az audiovizuális elemek vizsgáltatásával, mint a kizárólag képeken ábrázolt termékekével. A videó már évek óta a legnépszerűbb tartalomtípus az interneten, amit a tartalomkészítőknek is figyelembe kell venniük. Az audiovizuális elemek még a szöveges tartalmakat is sokkal érdekesebbé tehetik.

 

Kulcsszóhasználat

Ha az igényes tartalomírás alapelveiről van szó, akkor nem mehetünk el némán a kulcsszavak mellett. Leegyszerűsítve, kulcsszónak számít minden olyan szó és kifejezés, amelyeket a felhasználók beütnek egy keresőmotorba, amikor találni szeretnének valamit az interneten. Többek között ezek a kulcsszavak segítenek a keresőmotoroknak rátalálni azokra az online tartalmakra, amelyek ideális találatok lehetnek a felhasználók beírt kereséseire.


A megfelelő kulcsszavak megfelelő arányú használatával jobb esélyt adhatsz tartalmaidnak, hogy magasabb pozícióban jelenhessenek meg célközönséged kereséseire. Érdemes minden tartalomnak egy egyedi, elsődleges kulcsszót választani, illetve más, kapcsolódó kulcsszavakat is elhelyezni a szövegben, amik mind segítenek megállapítani a keresőmotoroknak, hogy mely keresésekre jelenítsék meg az adott tartalmat találatként.

 

Egyszerű felhasználói felületek és felhasználói élmény

A tartalmak világában a felhasználói felületek és a felhasználói élmény koncepciójával is fontos tisztában lenni, ezek ugyanis elválaszthatatlanok a tartalommarketingtől.


Nagyon fontos, hogy a webhelyek elrendezése és megjelenése megkönnyítse a tartalmak fogyasztását és navigációját a felhasználók számára. Minden elem elhelyezését jól át kell gondolni, és a webhely minden szegmense aktivitásra kell ösztönözze a látogatókat.


Orvosolni kell a lassú működést, a hibákat, illetve a nem egyértelmű navigációs útvonalakat is, hogy a webhely asztali és mobileszközökről is használható és élvezhető legyen.

 

Ösztönző, az érzelmekre ható tartalmak

A tartalmak szerepe vitathatatlan, azonban nem elég szimplán tényeket közölni és száraz magyarázatokat felsorolni minden egyes cikkben vagy bejegyzésben. Az igazán hatékony tartalmak azt éreztetik az olvasóval, hogy szerzőjük (a márka) kommunikálni próbál valamit az irányukba.


Ezek a tartalmak általában az érzelmekre hatnak, és a látogatók minden egyes bekezdéssel egyre közelebb kerülhetnek rajtuk keresztül nem csupán a márka mondanivalójához, hanem magához a márkához és annak kínálatához is.

 

Hibátlan tartalmak

Egyetlen tartalom sem tekinthető igényesnek, ha tele van helyesírási és fogalmazási hibákkal, vagy éppen helytelen információkat és adatokat közöl. Sok vállalat számára a tartalom az első érintkezési pont az lehetséges ügyfelekkel, ezért fontos, hogy minden tartalom jó benyomást tegyen az olvasókra.


Nincs helye felesleges terjengésnek, ismétléseknek és kulcsszóhalmozásnak sem (ez utóbbit a keresőmotorok algoritmusai sem nézik jó szemmel). Ha kell, nézesd át tartalmaidat valakivel, aki egy eltérő szemszögből látja őket, és olyan hibákra is rálelhet bennük, amik elkerülték a figyelmedet.
 

Gyakori kérdések

Miért fontos a tartalommarketing?

A tartalommarketing adja az online marketing alapját: a SEO-ban, a közösségi médiában is elengedhetetlen, hogy jó tartalmakat gyárts.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!