Fogorvosi brandépítés: Így csináld jól

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így építsd ki személyes brandedet fogorvosként

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Számos fogorvos nem csupán egy klinika részeként, hanem önálló, személyes márkaként (személyes brandként, ha úgy tetszik) praktizál. Ennek következtében pácienseik előbb jegyzik meg az ő nevét, mint a klinikáét, ahol fogadja őket.

Ha te is szeretnéd kialakítani és megerősíteni személyes brandedet, akkor a következő tanácsok neked szólnak!

Fogorvosi brandépítés: Így csináld jól

Építsd ki online jelenlétedet

Ahhoz, hogy manapság személyes márkád lehessen, szükséged lesz egy online jelenlétre, amelyet az emberek követhetnek, és amelyen keresztül értesülhetnek a veled kapcsolatos, de őket is érintő hírekről, változásokról. A leghatékonyabb módszer erre készíteni egy saját professzionális blogot, amelyre fogászati témákkal kapcsolatos cikkeket publikálsz majd.

A blog neve lehet saját neved, vagy egy olyan kitalált márkanév is, amely jól illik személyes márkához (és lehetőleg árulkodik arról is, amit csinálsz – tehát a fogorvosi munkához kapcsolódik).

Attól függően, hogy milyen hangsúlyt szeretnél kölcsönözni személyes márkádnak, más és más designokat érdemes megfontolnod személyes blogodra. Például ha egy közvetlenebb fogorvosként szeretnéd feltüntetni magadat az interneten, akkor egy könnyedebb designra lesz szükséged. Na persze sokat tehetsz annak érdekében is, hogy személyes blogod egy tapasztalt, professzionális szakorvos auráját árassza magából.

 

Optimalizáld blogodat

Függetlenül attól, hogy erre a blogra milyen tartalmak kerülnek majd ki (hírek, útmutatók, szakmai gondolatok, stb.), mint ezeket a tartalmakat, mind pedig az egész blog szerkezetét úgy kell felépítened, hogy megfeleljenek a Google SEO elvárásainak. Ha blogodat megfelelően optimalizálod, és jó minőségű cikkeket publikálsz rajta, akkor a Google gyakrabban jeleníti majd meg az első találatok között, ha valaki releváns témákra keres rá az interneten.

Fontos többek között, hogy webhelyed minden eszközök (telefonok, laptopok, asztali számítógépek, stb.) tökéletesen megjelenjen és működjön is, elvégre az emberek többsége ma már szinte csak okostelefonjáról böngészi a netet. Ha ezt nem biztosítod nekik, akkor kevesen maradnak majd sokáig blogodon, ráadásul a Google sem szívesen jeleníti majd meg az első találatok között cikkeidet.

Blogod sebessége, kialakítása és felhasználóbarát jellege rengeteget elárul rólad, mint szakemberről, Az emberek akaratlanul is a blog nyújtotta élményre alapozzák majd, hogy mire számíthatnak tőled, mint fogorvostól, ezért fontos, hogy jó első benyomást tégy mind tartalmaiddal, mind pedig webhelyed technikai optimalizálásával!

 

Használd a közösségi médiát

Ha szeretnéd megerősíteni online személyes branedet, akkor erre a közösségi médiát is mindenképpen érdemes felhasználni. A különböző közösségi csatornákon gyorsan és bármilyen irányban terjedhetnek a hírek és újdonságok, és akár célzottan is elérheted azokat a felhasználókat, akiket ideális közönségednek tartasz az adott platformon.

Érdemes egy, legfeljebb két olyan közösségi hálózatot kiválasztani erre a célra, amelyeken a leggyakrabban fordulnak meg ideális pácienseid. Függetlenül attól, hogy melyek lesznek ezek a platformok, ügyelj rá, hogy ugyan azt a stílust használd rajtuk, mint amire blogodon és személyesen is számíthatnak tőled pácienseid.

 

Regisztráld magadat a LinkedIn rendszerébe is

Akár a Facebookon, akár az Instagramon, vagy épp a Twitteren rendezed be személyes fogorvosi márkád közösségi fiókját, erősen ajánlott a LinkedInre is regisztrálnod magadat. A LinkedIn egy kifejezetten szakemberek számára létrehozott közösségi hálózat, ahol az aranyos kutyás videók megosztása helyett a szakmai hálózatépítésre helyeződik a hangsúly.

A LinkedIn profilok továbbá magasabb pozíciókban hajlamosak megjelenni a keresőmotorok találatai között, így valamivel több ember találhat rá praxisodra keresése közben.

LinkedIn profilod továbbá szakmai jellege miatt hitelesebbé teszi majd személyes márkádat is, hiszen egy elismert, profiknak készült hálózat. Ez is az első benyomás része lehet, ami rendkívül fontos egy orvos-páciens kapcsolatban.

 

Optimalizáld a tartalmaidat

Fontos az is, hogy a blogodra publikált („posztolt”) tartalmak is optimalizáltak legyenek. Ügyelned kell mindenek előtt arra, hogy olyan témát válassz, aminek köze van személyes brandedhez (tehát fogorvosi téma) és pácienseid számára is értékes lehet.

Ezeket a tartalmakat mint szakember kell megírnod, hogy érződjön rajtuk a mögöttük álló tudás, tapasztalat és hitelesség. Ha más forrásokat is felhasználsz tartalmaidban, akkor fontos, hogy megjelöld ezeket, hiszen a hiteles források csak még értékesebbé teszik blogbejegyzéseidet az olvasók számára.

Bizonyos témához kapcsolódó kulcsszavak használatával szintén tehetsz érte, hogy tartalmaid többször jelenjenek meg a keresőtalálatok között. Ilyen kulcsszó lehet például a „fogszabályzás”, vagy a „fogfehérítés”. Ha hosszabb, több szavas kulcsszavakat használsz (pl. „fájdalommentes foghúzás Miskolcon”) akkor egyrészt kevesebb másik tartalommal kell megküzdened az előkelő keresőtalálati pozíciókért, másrészt főleg olyan felhasználók találnak majd rá tartalmaidra, akik kifejezetten a szolgáltatásaid iránt érdeklődnek, és talán készen is állnak időpontot kérni tőled.

Fontos továbbá észben tartanod, hogy pácienseid nem fogorvosok, ezért fogalmazz hétköznapi nyelven, és kerüld a szakszavak használatát. E mellett olvasd át tartalmaidat alaposan, mielőtt publikálnád őket, és javítsd ki a helyesírási hibákat, illetve a nyakatekerten fogalmazott mondatokat.

Ne feledd továbbá összekötni egymással a kapcsolódó tartalmú cikkeket. Ezeket hivatkozások segítségével teheted meg, amelyek segítenek a keresőmotoroknak értelmezni a tartalmaid közötti kapcsolatokat (hogy pontosabban jeleníthessék meg azokat a keresésekre) és további tartalmakat kínálnak az olvasóknak, akik így több ideig maradnak blogodon.

 

Ügyelj a rendszerességre

Még ha mindent is jól csinálsz, számítanod kell rá, hogy személyes brandednek időre lesz szüksége, mielőtt kellően elterjedne az interneten. Ez eleinte sokakat elrettent az idő és pénz befektetésétől, de nem szabad feladni csak azért, mert 2-3 héten belül nem özönlenek az új páciensek a rendelőbe.

Tarts inkább kis, és figyelj oda rá, hogy adott rendszerességgel posztolj blogodra és közösségi fiókjaidra is. Egyes fogorvosok csak heti egy vagy két cikkre szánnak időt, de még ez is tökéletesen megfelelő lehet, ha ezek a cikkek mindig ugyan azokon a napokon érkeznek. Idővel aztán egyre több tartalom gyűlik majd össze blogodon, amelyek egyre több új, lehetséges pácienst vonzanak majd személyes branded közelébe.

Azonban mindig figyelj arra, hogy a minőség sokkal fontosabb a mennyiségnél. Ha csak heti 1-2 cikkre van időd, akkor írj annyit, de ne csapd össze őket!
 

Szeretnéd inkább magad profikra bízni? Válaszd egészségügyi online marketing ügynökségünket és segítünk kiépíteni személyes branded! Kérd ajánlatunkat most:

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!