Ezek a SEO trendek határozzák meg a professzionális keresőoptimalizálást 2021-ben

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ezek a SEO trendek határozzák meg a keresőoptimalizálást 2021-ben

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Minden marketinges tudja, hogy miért olyan fontos a legelőkelőbb pozíciókat megszerezni a Google találati oldalain. Minél magasabbra kerül egy tartalom a találatok között, annál több érdeklődőt, lehetséges ügyfelet ér majd el.  SEO-ra azért van szükség, hogy ezek a tartalmak megfeleljenek a Google elvárásainak, és így elérhessék ezeket a magas pozíciókat.
 

 

Ha szeretnéd, hogy weboldalad 2021-ben a Google találati oldalának legelején szerepeljen, akkor ezeket a trendeket kell követned. Útmutató gyakorlati példákkal

A probléma ott kezdődik, hogy a Google elvárásai rendszeresen változnak, és ilyenkor gyakran több találati oldal is átrendeződik, ahogy egyes oldalak lejjebb csúsznak, míg mások feljebb kapaszkodnak a találati listákon.

 

Persze, a keresőteljesítményt nem csak a Google algoritmusa, hanem a felhasználók gondolkodásmódja és szokásai is befolyásolják. 2020-ban például a járvány miatt egészen más érdekelte az embereket, mint az előző évben, és ezt a keresési trendek is tükrözték. Ez a blog eddig is a legolvasottabb online marketing blog volt, havi 50-60.000 egyedi látogatójával, de 2020-ban a 90.000 látogatót is elérte a havi látogatószám. Online-abbá vált a világ. A Google ráadásul alkalmazkodott is ezekhez az új érdeklődési körökhöz, ami további változásokat eredményezett a találati listákon.

 

A hatékony digitális marketinghez tehát elengedhetetlen, hogy egy online marketinges mindig képben legyen az aktuális és közelgő SEO trendeket illetően, amelyek komoly hatással lehetnek az organikus forgalomra. Az alábbiakban 2021 legfontosabb SEO trendjeiről olvashatsz.

 

1. Releváns, értékes tartalmak a SEO motorjai

A releváns és értékes tartalmak publikálása (nem meglepő módon) 2021-ben is meghatározó SEO trend lesz. Ha nem vagy képes, vagy hajlandó igényes, hasznos tartalmakat készíteni célközönségednek, akkor nem is érdemes a SEO-val vesződnöd.

 

A helyzet az, hogy a Google minden rangsorolási szempontja valamilyen módon kötődik a felhasználói élményhez, ami nagyban függ attól, hogy egy látogató minőségi, hiteles, gazdag tartalmat talál-e webhelyeden. Ha nem, akkor rövid időn belül visszafordul majd a találati oldalra, és máshol keres választ a kérdéseire, vagy termékeket, szolgáltatásokat, amiket megvásárolhat.

 

Ezzel nem csak egy lehetséges ügyfelet veszítesz el, aki talán sosem tér majd vissza cégedhez, hanem nő az adott oldal visszafordulási aránya is. Ez csökkenti a tekintélyedet a Google szemében, ami rossz hatással lehet SEO teljesítményedre.

 

Ahhoz tehát, hogy elérd és megőrizd előkelő pozíciódat a keresőtalálatok között, príma tartalmakkal kell fogadnod a webhelyedre érkező látogatókat.
Ennek érdekében ismerkedj meg célközönségeddel, készíts buyer personákat (A buyer personákról itt írtunk), és alkoss olyan tartalmakat, amiket értékesnek találnának. Ügyelj célközönséged kívánságaira, és igényeire. Ne feledd, hogy első sorban nekik kell, hogy megfeleljenek tartalmaid, nem pedig a Google algoritmusának.

 


Az interaktív tartalmak tovább képesek megtartani látogatóid figyelmét, és ha további pozitív élményekkel is gazdagítják őket, akkor az emberek szívesebben töltenek majd több időt webhelyeden.

 

2. Felhasználói élmény, azaz a UX

Ahogy az előző pontban is olvashattad, fontos, hogy látogatóid elégedetten távozzanak webhelyedről. Azonban ehhez az elégedettséghez önmagában nem elegendő kiváló minőségű tartalmakat kínálni a felhasználóknak – egy átfogó, mindenre kiterjedő élményt kell nyújtanod számukra.

 

A felhasználói élmény 2021 egyik legfontosabb SEO trendje. A digitális marketingben az első osztályú felhasználói élmény érdekében minden ügyfél-márka interakció gördülékenyen és egyszerűen kell, hogy történjen. Ez azt jelenti, hogy amikor valaki webhelyedre érkezik, akkor gyorsan betöltődő oldalak, egyszerűen navigálható struktúra, intuitív menük és zavartalan böngészés fogadja majd. Meg kell mutatnod látogatóidnak, hogy nem akarod pazarolni az idejüket.

 

2021 májusától a Google ezeket a szempontokat is figyelembe veszi majd a rangsoroláskor, méghozzá alapvető webes vitals-mutatók ( a web vitlas mutatókról itt írtunk) címszó alatt. Ezek a mutatók lényegében azt mérik majd, hogy webhelyed mennyire kínál pozitív felhasználói élményt (vagy „oldalélményt”) látogatóid számára.

 

3. Mobil SEO

A mobilokra történő keresőoptimalizálás az elmúlt évek egyik legfelkapottabb SEO trendjévé nőtte ki magát. A Google már jó ideje a webhelyek mobilos verzióját veszi alapul a rangsoroláshoz, és ez még az asztali eredményeket is befolyásolja. Ez nem meglepő, elvégre az emberek többsége már okostelefonjáról böngészi az internetet, a Google pedig arra szeretné ösztönözni a webmestereket, hogy ezeknek a felhasználóknak is pozitív élményeket kínáljanak.

 

Nem kérdés tehát, hogy a mobil-első berendezkedésre (a mobil első felépítésről itt írtunk) 2021-ben is szükséged lesz, ha szeretnél jól teljesíteni a keresőtalálatok között.

 

Az eddigi tendenciát elnézve (értsd: egyre többen keresnek mobilról) kétségtelen, hogy a mobileszközök szép lassan vezető böngészési eszközzé válnak majd. Egyes szakértők szerint 2025-re a világ egyharmada csak telefonról éri majd el az internetet.

 

A webhelyeden nyújtott felhasználói élmények épp olyan kielégítők kell legyenek, mint amilyet asztali látogatóidnak is kínálsz!

 

4. Alapvető webes vitals-mutatók

2021 egyik legfontosabb SEO trendje az alapvető webes vitals-mutatók rangsorolásba való beépülése lesz. A Google még 2020-ban mutatta be az új rangsorolási szempontokat, amelyek a weboldalak sebességével, interaktivitásával és vizuális stabilitásával foglalkoznak. A Google többek között e szempontok alapján dönti majd el, hogy egy weboldal milyen minőségű felhasználói élményt (vagy „oldalélményt”) nyújt látogatóinak.

 

De melyek is ezek a szempontok egész pontosan?

 

  • Legnagyobb vizuális tartalomválasz (Largest Contentful Paint, LCP): Az LCP lényegében azt méri, hogy mennyi ideig tart megjeleníteni egy oldal fő tartalmait, tehát hogy milyen gyorsan töltődik be az adott oldal. Ez egyértelműen befolyásolja a felhasználói élményt, és ha 2,5 másodpercnél tovább váratod látogatóidat, az rossz hatással lesz SEO teljesítményedre.
  • Első interakciótól számított válaszkésés (First Input Delay, FID): A FID azt méri, hogy mennyit kell várnia a felhasználónak, míg az oldal interaktívvá nem válik – vagyis, hogy mikortól kezdheti el ténylegesen használni azt. Ez az idő a Google szerint 100 ms-nél is rövidebb kell, hogy legyen.
  • Elrendezés összmozgása (Cumulative Layout Shift, CLS): A CLS azt figyeli, hogy egy oldal különböző elemei mennyit ugrálnak betöltődéskor. Ez különösen zavaró lehet, ha az ember megpróbál rábökni egy gombra, de végül valami mást talál el az ujjával, mert egy betöltődő elem (pl. egy kép) lejjebb taszította azt az oldalon

 

Jelen esetben is tudsz készülni, javítani weboldaladat, ha használod a Google Page Speed Insights eszközt, mely megmutatja weboldalad ezen értékeit. Mutatok egy orvosi lovat, aminél rosszabbat nehéz találni, hiszen a száz százalékból nullát ér el. Az alábbi ábrán minden, a fenti felsorolásban szereplő mutatót megtralálsz. 

 

Alberti Dorina honlapkészítés és SEO

 

Nézd meg, hogy hogyan készülhetsz fel az új rangsorolási szempontokra az alapvető webes vitals-mutatók javításával!

 

5. Kattintásmentes keresések

A Google időnként átrendezi, vagy új elemekkel bővíti keresőtalálati oldalait (SERP-eket), hogy a kereső felhasználók még több információhoz juthassanak ezeken az oldalakon.

 

Egyes nyelveken a Google már kiemelt részleteket is képes megjeleníteni egy-egy tartalomból a többi találat felett, így a felhasználóknak gyakran nem is kell rákattintaniuk egyetlen hivatkozásra sem, hogy választ kapjanak kérdéseikre. Ez, és más SERP funkciók (pl. a jobb oldalt megjelenő Tudáspanel) azt eredményezte, hogy ma már csupán a keresések fele végződik kattintásokban – a többi esetben a felhasználó rögtön megtalálja a találati oldalon, amire szüksége van.

 

Ez a SEO trend 2020 márciusában terjedt el igazán, és kétségtelen, hogy egyre nagyobb teret hódít majd magának.


Habár a magyar nyelvű keresésekre még nem igazán kapunk ilyen azonnali válaszokat és tartalomból kiragadott részleteket, érdemes már most felkészülnöd ezekre, hogy a jövőben a te tartalmaidat jeleníthesse meg a Google az érdeklődő felhasználóknak. Ehhez használj strukturált adatokat tartalmaidban, írj minél jobb organikus CTA-kat, illetve, és ez a legfontosabb, válaszold meg tömören célközönséged leggyakoribb kérdéseit.

 

6. Webhelybiztonság

Remélhetőleg nem ér meglepetésként, hogy a webhelybiztonság is szerepel 2021 SEO trendjei között. A Google már évek óta előnyben részesíti azokat a weboldalakat, amelyek biztonságosan kezelik felhasználóik adatait.


2021-ben az internetezők tömege sokkal jobban odafigyel rá, hogy milyen webhelyeken adja meg személyes adatait, és sok böngésző külön figyelmezteti is a felhasználókat, ha egy nem biztonságos webhelyen járnak éppen.

 

Ahhoz, hogy megfejelj mind a Google, mind pedig a felhasználók biztonsági elvárásainak, mindenek előtt egy SSL-tanúsítványra (Mi az az SSL tanúsítvány és mi köze a SEO-hoz?) lesz szükséged.

 

7. Keresőszándék

A Google már rég óta szorgalmazza, hogy a webmesterek és az online marketingesek ne az algoritmusra, hanem a felhasználókra próbáljanak optimalizálni. A fő célod az kell legyen, hogy olyan tartalmakat kínálj, amelyek megfelelnek célközönséged keresőszándékának.

 

A Google többféle keresőszándékot képes megkülönböztetni az alapján, hogy egy felhasználó hogyan fogalmazza meg a beírt szöveget, ez pedig a BERT algoritmusnak köszönhető. A BERT segítségével a Google képes eldönteni, hogy valaki vásárolni vagy épp tájékozódni szeretne, még ha hosszabb kifejezést is ad meg a kereséshez.

 

Ez azt jelenti, hogy a Google tudja, hogy milyen tartalmakkal elégítse ki a felhasználók keresőszándékát. Az általad készített tartalmaknak is egy adott szándékú felhasználót kell tehát megcélozniuk, hogy a Google beválogassa őket a legelőkelőbb keresőtalálatok közé.

 

8. Hosszabb tartalmak

Az E-A-T rövidítés (Expertise – szakértelem, Authority – tekintély, Trust – megbízhatóság) már évek óta a tartalommarketing egyik meghatározó trendje. Az E-A-T koncepció lényegében azt jelenti, hogy a tartalmakat olyan szakemberek készítik, akik értenek ahhoz, amiről beszélnek, és hiteles, megbízható forrásként lehet tekinteni írásaikra.

 

Valahányszor hosszabb saját tartalmakat készítesz webhelyedre vagy blogodra, érdemes e szempontokra is odafigyelned. A hosszabb tartalmak több lehetőséget nyújtanak arra, hogy megoszt szaktudásodat közönségeddel, és egy megbízható, hiteles forrást kínálj nekik.

 

A hosszabb (legalább 3000 szavas) tartalmak egyes kutatások szerint statisztikailag jobban teljesítenek tartalom, megosztások és visszahivatkozások terén, mint a közepes (900-1200 szavas) tartalmak. Példaképpen ez a cikk 1550 szavas. 

 

9. Helyi SEO

A koronavírus járvány teljesen megváltoztatta a felhasználók gondolkodását 2020-ban, ami a keresőszokásokra is érezhetően kihatott. Mivel az emberek nem szívesen utaztak messzire otthonuktól, megnőtt az érdeklődés a közeli, helyi üzletek iránt.

 

Habár korábban is fontos trend volt, a helyi SEO minden eddiginél nagyobb szerepet kapott a 2020-as év során, ez pedig kétségtelen, hogy 2021-ben is folytatódik majd. Az üzlettulajdonosoknak például jobban oda kellett figyelniük Google Cégem adatlapjaik frissítésére, akinek pedig korábban nem volt, az végre regisztrálta magát a Google ingyenes céges adatbázisába.

 

Ha 2021-ben nem használod aktívan Google Cégem adatlapodat az ügyfelekkel való kommunikációra, akkor hamar lemaradsz majd versenytársaid mögött.
Azzal, hogy jól teljesítesz a helyi keresőtalálatok között, nem csak a közeli vásárlókat vonzhatod be üzletedbe, hanem azokat is, akik átutazóban vannak, és ezért tartózkodnak üzleted környékén.
 

 

 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!