SEO működése: erre számíthatsz, ha belevágsz a SEO-ba!

EN
77 Elektronika Kft

Hogyan működik a SEO?

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Webhelytulajdonosként bizonyára te is nagyobb forgalmat szeretnél. Az online marketing többféleképpen is segíthet ebben, de ha egy költséghatékony, megbízható módszert keresel, ami hosszútávú, stabil eredményeket hozhat céged számára, akkor a SEO a legjobb döntés.

seo működése

De mi az a SEO, hogyan működik, és miért érdemes foglalkozni vele? Az alábbiakban ezekről lesz szó!

 

Mit takar a SEO?

A SEO az angol „search engine optimization”, magyarul „keresőoptimalizálás” kifejezés szakmai rövidítése.


A SEO olyan technikák és eljárások összessége, amelyek segítenek minél magasabbra juttatni webhelyedet egy keresőmotor (pl. a Google) találatai között, valahányszor egy felhasználó olyasmire keres rá, amit webhelyed is kínál. Ezt egy jobb pozíció megszerzésének vagy magasabb rangsorolásnak is szokás nevezni egy-egy releváns kulcsszóra.


Az internetezők többsége hozzászokott, hogy a Google általában az első találatok között sorolja majd fel azt, amit épp keresnek. Éppen ezért minél magasabb pozíciót sikerül elérned a keresőtalálatok között, annál nagyobb webhelyforgalomra, ez alapján pedig több ügyfélre és bevételre számíthatsz.


A SEO tehát rendkívül hasznos, azonban éppen olyan komplikált is lehet. Rengeteg webes cikk, könyv és egyéb forrás kínál útmutatást ebben a témában. A webhelytulajdonosok helyzetét tovább nehezíti, hogy a SEO trendek (a felhasználók keresési szokásai és a rangsoroló algoritmusok) változásai miatt folyamatosan átalakulnak a SEO „játékszabályai”, és ezekkel nem mindig egyszerű lépést tartani.
Nem csoda, hogy olyan sok cég kéri egy online marketingügynökség segítségét a keresőoptimalizálás, illetve egy teljes online stratégia kiépítéséhez.

 

Hogy működik a SEO – A legfontosabb kérdések és válaszok

A keresőoptimalizálást számtalan gyakran elhangzó kérdés övezi. Az alábbiakban szakmai irányból érkező válaszainkat olvashatod:

 

A SEO-nak befellegzett?

Igen, de valójában nem. A keresőoptimalizálás már durván két évtizede az online marketing szerves része, és ez a jövőben sem változik majd.
Sokan azért ismételgetik ezt a kérdést, mert a SEO rendszeresen átalakul, és azok a technikák, amelyek 5-8-10 évvel ezelőtt működtek, ma már teljesen életképtelenek lehetnek. A régi SEO-nak tehát valóban befellegzett, ezért kell lépést tartani az újdonságokkal, és a modern elvárásokhoz igazítani a meglévő stratégiákat.
 

Mi a legfontosabb SEO szempont?

Nincs olyan, hogy „legfontosabb SEO szempont”. Minden keresőmotor (főleg a Google) többféle tényezőt is figyelembe vesz a rangsoroláskor, és habár vannak, amelyek ezek közül fontosabbak a többinél (pl. a visszahivatkozások), nincs egyetlen egy sem közöttük, amit ki lehetne emelni, és csak azzal az egyel foglalkozni.


Sokan például azon tanakodnak, hogy megéri-e hosszú szöveges tartalmakat írni a jobb rangsorolás érdekében. Nos, igen, de csak akkor, ha azok a tartalmak tényleg hasznos információkkal vannak tele, nem pedig túlfogalmazott kitöltőszövegekkel, amik egyáltalán nem értékesek az olvasók számára.

 

Mikortól lesz eredményes a SEO?

Ez egy olyan gyakori kérdés, hogy egy egész cikkünk van a SEO eredményeiről. A rövid válasz azonban az, hogy senki sem tudja pontosan. A Google frissítéseinek köszönhetően, a SEO az egyik héten még „így” működik, egy héttel később pedig „úgy”.


A SEO „sebessége” attól is függ, hogy az ember milyen más webhelyekkel versenyzik az első pozíciókért, hányan vannak ezek a webhelyek, és így tovább. Egyszerűen túl sok tényező van, hogy erre a kérdésre konkrét választ lehessen adni.


A keresőoptimalizálásnak néhány hétre vagy néhány hónapra is szüksége lehet, hogy látható eredményeket hozzon, és ezek az eredmények általában nem egyik napról a másikra, hanem fokozatosan jelentkeznek majd.
 

Mi a különbség az on-site és az off-site SEO között?

Az on-site SEO azokra a SEO taktikákra és módszerekre utal, amelyeket a saját webhelyeden végzel el. Ilyen például a tartalmak optimalizálása, ezek összekötése belső hivatkozásokkal, a webhely sebességének javítása, és így tovább.
Az off-site SEO a webhelyen kívüli tényezők optimalizálását jelenti. Ez már lényegesen körülményesebb lehet, hiszen ezekbe gyakran nincs közvetlen beleszólásod (például, hogy kik hivatkoznak webhelyedre).
 

 

A linképítés túl körülményes – miért nem vásárolhatok inkább hivatkozásokat?

A linképítés lényege, hogy a kapott hivatkozásokat valahogyan kiérdemli webhelyed. Például értékes tartalmakat készítettél, amikre más webhelyek is szívesen hivatkoznak forrásként. Ez egy kiérdemelt link, aminek a Google szemében is értéke van.


A vásárolt linkek ezzel szemben általában gyengébb minőségűek a Google szemében, és ha fizetned kell értük, akkor nem sokat érsz majd el velük SEO terén.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!