notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezért éri meg a luxus márkáknak a keresőoptimalizálással és a felhasználói élménnyel foglalkozniuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Ezért éri meg a luxus márkáknak a keresőoptimalizálással és a felhasználói élménnyel foglalkozniuk!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezért éri meg a luxus márkáknak a keresőoptimalizálással és a felhasználói élménnyel foglalkozniuk!


2017/06/14

A luxus márkák gyakran az online jelenlétükben is alkalmazzák azt a jellegzetes stílust, amivel megkülönböztetik magukat a konkurenciától. Azonban ez gyakran a keresőoptimalizálás és a felhasználói élmény rovására megy.

Ezért éri meg a luxus márkáknak a keresőoptimalizálással és a felhasználói élménnyel foglalkozniuk!

Ahogy az internet egyre elérhetőbbé és használhatóbbá válik, sok luxus cég lemarad a versenyben. Ennek gyakran az az oka, hogy online közegben próbálják alkalmazni azokat a marketing módszereket és technikákat, amik ott nem életképesek. A felhasználói élmény és a fellelhetőség ezért gyakran háttérbe szorulnak a branding és a márka sajátos stílusának fenntartása érdekében.

 

A következőkben néhány példával mutatjuk be, hogy ez az egyediségre való törekvés miért nem működik hosszú távon az internetes közegben és hogy miért kell a luxus márkáknak is a többiekhez hasonlóan használniuk a különböző marketing-csatornákat a siker érdekében.

 

A luxus márka weboldalak leggyakoribb problémái

Terminológia

Pihengetünk?

Mindenek előtt kimagaslóan fontos, hogy egy márka ugyan azt a nyelvezetet használja termékei és szolgáltatásai megnevezésére, mint a potenciális vásárlói.

 

Az alábbi példán látható weboldal egy boutique szállodához tartozik. A weboldalon a szobafoglalást „sleeps” azaz „alvóhelyek” kifejezéssel jelzik, holott a „szobafoglalás” vagy „boutique szállodai szobafoglalás” kifejezések sokkal pontosabbak és lényegre törőbbek lennének.

 

Ez az egyszerűbb szóhasználat a potenciális vendégek számára is megkönnyítené az oldalon való navigációt, és SEO szempontjából is sokkal több lehetőséget nyitna meg, például: „boutique szállodai szobafoglalás Budapest”.  

 

Boutique hotel Budapest

 

Sok Budapestre igyekvő turista fogja beírni a Google-be, hogy butique hotel Budapest, elsőként a szállodai foglaló rendszerek jönnek majd a találati listában, illetve cikkek a témában, pl. 10 top butique hotel Budapest. Bármennyire is erős a PR gépezet, ha foglalási rendszert talál és azon keresztül foglal, az bizony 10-18% jutalék elbukását jelenti. Ha egy cikket talál meg a 10 legjobb budapesti hotelről, akkor még az is előfordulhat, hogy másnál köt ki….

 

Ez a terminológiai probléma más luxus üzleti területeken is megjelennek. Egy jól ismert elektronikai termékeket gyártó cég például hivatalos weboldalán „picture” azaz „kép” címszóval illeti a televízióit. Azonban a „luxus TV-k” vagy hasonló, beszédesebb kifejezés alapján sokkal egyszerűbben találnának ezekre a termékekre a vásárlók és a keresőmotorok is.

 

 

Keresőoptimalizálás Media Markt

 

Keresőoptimalizálás – a PR-ben is fontos

Ha beírjuk a keresőbe a „mc donald’s környezetszennyezés” kifejezést, megdöbbentő, negatív cikkeket találunk arról, hogy a Meki milyen mértékben rombolja környezetünket. Pedig nyilvánvalóan egy ilyen nagy vállalat is sok mindent tesz azért, hogy ne gondolják róla azt, hogy környezetszennyező. Szelektív hulladékgyűjtés, adományozások és hasonlóak. De ez el sem jut hozzám, mert nem találok rá…. Minek a PR ha nejt el a címzettekhez? 

 

Mc Donald's keresőoptimalizálás

 

Ugyan ez történik akkor, ha beírjuk a BMW diesel botrány kifejezést a Google-be. Csupa elmarasztaló cikk. Sehol semmilyen BMW-s weboldal. Pedig van jó sok, hiszen a BMW kereskedők is üzemeltetnek weboldalakat. De nem is csoda, hogy nem találjuk őket a keresőkben, hiszen mindegyik az „anti keresőoptimalizálás” mintapéldánya. 

 

Szöveg megjelenítése képként a keresőoptimalizálás gyilkosa

A luxus márkák gyakran használnak képeket a különböző szövegrészletek és feliratok megjelenítéséhez. Ez érthető, hiszen az esztétika és a figyelemfelkeltés fontos részei a vevők megnyerésének. Évekkel ezelőtt, amikor az internetes technológiák még kezdetlegesek voltak, a legtöbb cég inkább képekkel oldotta meg az oldalnavigációt és a különböző gombok feliratait is így jelenítették meg.

 

Manapság azonban a technológiai adottságoknak köszönhetően erre egyáltalán nincs szükség, és egyáltalán nem is javasolt ezt a módszert használni. A CSS minden szükséges stíluselemet tartalmaz, amellyel még a legigényesebb esztétikai elemeket megkövetelő márkák is kialakíthatják saját weboldaluk designját. A képek ilyesfajta használata árt a SEO-nak és a felhasználók számára is problémákat okozhat.

 

Ennek két fő oka van:

  • Olvasható HTML tartalmak: A Google nem képes elolvasni a képeken látható szöveget, ezért kevesebb tartalom és kontextus áll a rendelkezésére, amely alapján el tudja dönteni, hogy miről szól az adott oldal. A szövegfelolvasó szoftverek szintén nem látják a képes feliratokat, így azok a felhasználók, akik ilyen eszközökre támaszkodnak böngészés közben nem fogják tudni használni weboldalunkat. A képek úgynevezett ALT tegje ugyan kitölthető, de az akkor sem lesz szöveges tartalom
  • Oldalsebesség: Akármennyire is jól vannak tömörítve ezek a képek, az egyszerű szövegnél még mindig nem töltődhetnek be gyorsabban. Egy gyengébb internetkapcsolattal rendelkező felhasználó néhány másodperc várakozás után valószínűleg máshol folytatja majd a keresést.

 

A SEO, a felhasználói élmény (pl. navigálhatóság) és az oldalsebesség fontos szempontok a keresőmotorok számára.

 

Kezdőképernyők & Flash

 

Kezdőképernyő (Splash screen)


A kezdőképernyők (vagy üdvözlőképernyők) célja, hogy a látogatókat egy-egy új termékről, vagy szolgáltatásról értesítsék, illetve hogy a weboldal különböző aloldalaira irányítsa őket (például ország-specifikus tartalmakhoz).

 

Egyesek szerint ez a funkció fontos részét képezi az márka által nyújtott felhasználói élménynek. Azonban még ha ez így is van, a felhasználók számára lehetővé kell tenni, hogy ezt a képernyőt kihagyhassák, eltűntethessék.

 

Habár egy látogató bizonyára többek között azért érkezik egy luxus márka weboldalára, hogy az adott márka felhasználói élményében részesüljön (például egy rövid bemutató videó formájában), ezt gyakran nem az elsődleges célok egyike. Több mint valószínű, hogy az adott látogató a termékeket és szolgáltatásokat szeretné megtekinteni, vagy akár közvetlenül az oldalról megvásárolni azokat.

 

Éppen ezért nem javasolt a weboldalaknak, hogy megszabják, mit csináljanak a beérkező látogatók. Ha egy felhasználó nem találja (vagy csak nehézkesen) az információt, amit keres, valószínűleg rövidesen továbbáll majd.

 

Flash

A Flash egy kiváló eszköz lehet az oldal gazdagítására és a felhasználói élmény javítására, ha megfelelően használják azt. A Google egyre hatékonyabban olvassa a Flash-alapú tartalmakat, így azok egyre kevésbé jelentenek problémát a SEO szempontjából.

 

A legnagyobb problémák ott kezdődnek, amikor a Flasht egész weboldalak, vagy azok jelentős részeinek kialakítására használják. A Flash-alapú kezdőképernyők és oldalnavigáció időigényesebb és megfelelő segédprogramokra és sávszélességre van szükség hozzájuk. A Flash még mindig nehezebben olvasható a keresőmotorok számára, mint a HTML.

 

Ha tehát nem szeretnénk, hogy a Flash használata a SEO rovására menjen, akkor egyszerűbbé kell tennünk a keresőmotorok számára, hogy indexelhessék weboldalunkat. Minél több erőforrásra van szüksége egy keresőmotornak az indexeléshez, annál kevesebb tartalommal fogja elvégezni azt. A luxus márkák weboldalai gyakran a Flash túlzott használata miatt maradnak le a keresési találatok között.

 

Miért jelent ez problémát?

Fellelhetőség

A fellelhetőség kulcsfontosságú. Mi értelme egy csinos, elegáns és a márka igényességét tükröző weboldalnak, ha az érdeklődők nem találnak rá az interneten?

 

Használhatóság

A navigálhatóságot és használhatóságot sem szabad elhanyagolni. Tekintsünk ezekre a funkciókra úgy, mint egy üzleti vevőasszisztens digitális változataira – segítenek, hogy a látogatók hamarabb megtalálják, amit keresnek. Ha az üzletben rendetlenség van vagy a ruhák nem jól látható helyen vannak elhelyezve, akkor a vevők elveszettnek érezhetik magukat és valószínűleg hamar tovább nézelődnek – a szomszéd üzletben. Mindez az online üzletekre is vonatkozik.

 

Ez azt eredményezi, hogy bizonyos luxus márkák egyszerűen nem lesznek láthatók az érdeklődő online vásárlók számára, ha azok nem olyan márka-specifikus keresőszavakat használnak, mint például „designer táskák”. Rosszabb esetben még pontosabb keresések után sem találják meg a terméket, amire szükségük van.

 

Ez a csökkentett fellelhetőség, online láthatóság és használhatóság arra ösztönzi az internetes vásárlókat, hogy más, az interneten nagyobb jelenlétet képviselő márkákat kutassanak fel.

 

Végezetül

A luxus márkák szempontjából érthető, hogy ilyen technikákkal próbálják elkülöníteni magukat a konkurenciától, azonban ez csak „offline”, tehát interneten kívüli közegben működhet. Az interneten, ahol a felhasználói élmény kulcsfontosságú, teljesen más megközelítésre van szükség. Ehhez hozzá tartozik a letisztult navigáció, és a különböző akciók felhasználókra erőltetésének mellőzése.
 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
522 696
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Gerillamarketing

Mi az a gerillamarketing? A gerillamarketing egy olyan reklámstratégia, amely...

Közös vállalkozás

A közös vállalkozás vagy közös...

Süti

Mi az a süti? Az informatikában a sütik (cookie-k), vagy HTTP sütik olyan...

Teljesítményért történő fizetés

Ezt a kifejezést a keresőmotorok terjesztették el a PPC egyik...

Hamis pozitív

Mi is az a hamis pozitív?    A hamis pozitív az amikor egy email rendszer tévesen...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.