Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján

A keresőoptimalizálás hatékonysága nem csak attól függ, hányadik vagy a találati listán, attól is, mennyire jó kulcsszavakat választottál. A legjobb eszközöket mutatjuk, melyek segítenek neked ebben! 
 

Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján

A kulcsszókutatás a SEO alapja

Egy marketinges számára nélkülözhetetlen információ tudni, hogy az emberek mik iránt érdeklődnek az interneten, hiszen ez alapján azonosíthatja azokat a trendeket, amelyeken keresztül minél szélesebb közönséget érhet el. Ez a folyamat nem mellesleg elengedhetetlen része a kulcsszókutatásnak is. Sokszor magunk is meglepődünk, milyen réskulcszavak produkálják a konverziók tömegét. Hiába vagyok második a marketing szóra a Google-ben, nagyon ritka, hogy egy potenciális vevő ilyen tág kifejezést írjon be, amikor is online marketing tanácsadót keres. 

 

Szerencsére nem egy olyan ingyenes online eszköz van, ami segít kideríteni, hogy mik éppen a legfelkapottabb témák, a legnépszerűbb kulcsszavak, és a „legtrendibb” történetek.

 

Google keresési javaslatok

A legegyszerűbb és leggyorsabb „eszköz”, ami némi fényt vet arra, hogy mikre keresnek szívesen az emberek nem más, mint a google keresője. Elég csak elkezdeni begépelni egy keresőkifejezést a sávba, és az eszköz máris felsorol néhány kapcsolódó javaslatot.

 

 

Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján

 

Miután rákerestél valamire, a Google néhány kapcsolódó keresést is felsorol a találati oldal alján, amelyeknek köszönhetően még többet tudhatsz meg arról, hogy mik érdeklik az embereket az adott témában.

 

 

Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján

 

Google Trends

A Google részletesebb adatokat is kínál keresési statisztikáiból, méghozzá a Google Trends  eszközzel. A folyamatosan frissülő keresési statisztika nem csak azt mutatja meg, hogy egy-egy adott keresőkifejezés mennyire népszerű, de akár többet is összehasonlíthatsz egymással, szűrhetsz például csak YouTube keresésekre, beállíthatsz időtartományokat, megnézheted a helyi statisztikákat (honnan hányan kerestek rá, akár magyar megyékre lebontva is), és így tovább.

 

 

Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján

 

Google Hírek

Ha friss tartalmakra vagy kíváncsi, amiket feldolgozhatsz egy blogbejegyzésedben (vagy egy videódban), akkor a google Híreken mindenképpen érdemes szétnézni. Az itt megjelenő híreket a személyes érdeklődésed és keresett kulcsszavaid alapján válogatja össze a Google.

 

Megnézheted a vezető híreket, szűrhetsz Magyarországra, vagy közvetlen környezeted újdonságaira, és persze használhatod a keresősávot is. Ezen kívül kategóriánként is szűrhetsz

 

Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján

 

Felkapott témák a közösségi médián

A közösségi média folyamatosan nyüzsgő világában is rátalálhatsz azokra a legfrissebb felkapott témákra. A különböző platformok más és más formában mutatják meg ezeket, de lényegében mindenhol ugyan az a szerepük – felsorolni a legaktuálisabb híreket és történéseket a felhasználóknak.

 

Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján

 

Gyakorikérdések.hu

A vicces kérdéseiről és válaszairól hírhedté vált kérdezz-felelek alapú Gyakorikérdések.hu valójában egy rendkívül hasznos és értékes információforrás lehet, ha az ember kicsit mélyebben beleássa magát a webhelybe.

 

 

Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján

Böngészésedet szűkítheted különböző témakörökre, azokon belül pedig népszerű témák, vagy akár kapcsolódó kulcsszavak alapján is szűrhetsz.

  Bing Webmester kulcsszókutató

Hasonlóképpen a Google-hoz, a bing is elérhetővé teszi keresési statisztikáit a felhasználók számára. Az eszköz hat hónapra visszamenőleg jeleníti meg az adatokat, és ezek alapján kulcsszójavaslatokat is kínál nyelv, ország, és terület szerint.

 

 

Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján

 

Bing Ads népszerű lekérdezések

Ez az eszköz megmutatja, hogy mire keresnek rá az emberek ipar és iparág szerint. A lekérdezésekre kattintva külön megnézheted, hogy hogyan teljesített az elmúlt évben (fekete vonal) és idén (zöld vonal).

 

 

Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján

 

Google Ads Kulcsszótervező

A korábban AdWords néven futó google ads Kulcsszótervezőjét minden online marketinges ismeri – az eszköz inspirációt kínál új kulcsszavakra, lehetővé teszi azok összehasonlítását, megmutatja, hogy mekkora verseny folyik értük, és számos egyéb funkciót is kínál.

 

Ezzel kezd a keresőoptimalizálást: kulcsszókutatás keresési találatok alapján

Kiemelt területeink