A SEO jövője: tartalommarketing, és amit tudni érdemes rajta
A SEO jövője: tartalommarketing, és amit tudni érdemes rajta
Volt idő, amikor a SEO-hoz elég volt kulcsszavakat halmozni egy webhelyre, és minél több linket szerezni más domainekről, mit sem törődve azok minőségével. Ez az idő már rég elmúlt, a keresőoptimalizálás pedig egy komoly stratégiát és sok türelmet igénylő marketingmódszerré nőtte ki magát.
A „játékszabályok”, ha úgy tetszik, megváltoztak, és ha egy SEO szakember szeretne javítani rangsorolásán, akkor tevékenységeit három szempont, a minőség, a relevancia és a konzisztencia köré kell felépítenie.
Mindebben rengeteget segíthet az úgynevezett tartalommarketing, amiről az utóbbi időben egyre többet hallani a keresőoptimalizálás világában. Szóval mi is az a tartalommarketing, és miért éri meg foglalkozni vele a SEO érdekében? Mai cikkünkben ezekre a kérdésekre kínálunk választ! Ha pedig nincs időd ezzel is foglalkozni, kattints IDE és kérd ajánlatunkat online marketing tanácsadásra.
Mit takar a tartalommarketing?
A tartalommarketing lényege minőségi, értékes, hasznos tartalmakat készíteni, amely releváns forgalmat vonz webhelyedre, erősíti a márkaismertséget, illetve idővel javítja a konverziók számát is.
A tartalommarketing azonban nem ér sokat, ha csak azért készítesz tartalmakat, hogy felhasználhasd azokat a keresőoptimalizáláshoz. Fontos, hogy olyan tartalmakat kínálj célközönségednek, amik ténylegesen érdeklik őket, hasznos információkat kínálnak, és amiért rendszeresen visszatérnek majd. Ezért hasznos a tartalommarketing a SEO-hoz a relevancia szempontjából.
A tartalommarketing továbbá értékeket kell kínáljon célközönséged számára. Például választ kell adnod leggyakoribb, legfontosabb kérdéseikre, vagy szimplán csak olyan információkat kell kínálnod nekik, amiket ténylegesen tudnak hasznosítani. Minden tartalom okkal kell, hogy elkészüljön, és ki kell váltson valamit közönségedből. Ezért hasznos a tartalommarketing a SEO-hoz a minőség szempontjából.
A tartalommarketinghez többféle tartalomtípus közül is válogathatsz. Készíthetsz videókat, blogbejegyzéseket, animációkat, e-könyveket, és még sorolhatnánk. Érdemes azonban olyan típusokat választani (és ragaszkodni is ezekhez), amikkel közönséged szívesen foglalkozik. Ezért hasznos a tartalommarketing a SEO-hoz konzisztencia szempontjából.
A tartalommarketing hatása a SEO-ra
A minőségi, releváns tartalmak tehát nélkülözhetetlenek egy sikeres SEO stratégiához. Az egy dolog, ha egy webhelyre nagy forgalom érkezik, azonban minőségi tartalmak nélkül nem fognak sokáig ott maradni, és nem igazán lesz okuk később visszatérni sem.
A mellett, hogy felesleges idő- és erőforráspazarlás olyan embereket vonzani webhelyedre, akik nem maradnak ott, amikor ezek a felhasználók elhagyják webhelyedet, arra a Google is felfigyel majd: „Miért van az, hogy csak néhány másodpercig maradnak ezen a webhelyen a látogatók? Miért lépnek ki onnan, mielőtt bármire rákattintanának? Biztos nem kínál túl sok hasznos, értékes tartalmat a felhasználóknak…”
A tartalommarketing elveit követve olyan minőségi, releváns tartalmakat készíthetsz, amelyek segítenek jól rangsorolni megcélzott kulcsszóidra.
A tartalommarketing továbbá a linképítésben is segíthet. Minél több jó minőségű, hasznos tartalmat kínálsz webhelyeden, annál valószínűbb, hogy mások megosztják majd tartalmaidat, illetve hivatkoznak is majd rájuk. A minőségi visszahivatkozások elengedhetetlenek az előkelő rangsoroláshoz.
A Google véleménye a tartalmakról
A Google mindig arra törekszik, hogy releváns, minőségi találatokat soroljon fel a kereső felhasználók számára, így nem csoda, hogy ezek fontos rangsorolási szempontok is a keresőmotor szemében.
Amikor a Google évtizedekkel ez előtt elkezdte rangsorolni a weboldalakat, csak arra figyelt oda, hogy melyikre hány hivatkozás mutat, illetve, hogy hányszor jelenik meg egy a keresett kulcsszó az adott oldalon. Mára az algoritmus sokkal összetettebb, és képes megállapítani, hogy egy-egy tartalom passzol-e a kereső felhasználó szándékához.
Az utóbbi évek során a Google sok frissítésében koncentrált a tartalmakra. A 2019-ben bevezetett BERT például a rossz minőségű tartalmakat igyekezett a háttérbe szorítani, amihez természetes nyelvfeldolgozó algoritmust használt.
Tippek a hatékony tartalommarketinghez
Ha úgy döntöttél, hogy online marketingedet és SEO stratégiádat tartalommarketinggel is szeretnéd kiegészíteni, akkor íme néhány fontos tipp hozzá!
Ismerd meg közönségedet
Ahhoz, hogy tudd, milyen tartalmakat kellene készítened, ismerned kell közönséged igényeit. Tudnod kell, hogy a videók, a blogbejegyzések vagy a podcastek vonzzák-e jobban őket, illetve, hogy milyen platformokat használnak előszeretettel.
Készíts reszponzív tartalmakat
Ügyelned kell rá, hogy tartalmaid minden eszközön hozzáférhetők legyenek. Például videóid részleteinek egy okostelefon kisméretű képernyőjén is kivehetőknek kell lenniük, és letölthető e-könyveidnek is igazodniuk kell a különböző eszközök méreteihez.
Kínálj olyan tartalmakat, amiket az emberek szívesen megosztanak
Tartalmaidnak olyan értékeseknek és érdekeseknek kell lenniük, hogy az emberek előszeretettel küldjék el azokat ismerőseiknek, vagy osszák meg őket kollégáikkal, és így tovább. Gondolkodj el rajta, hogy mi tehetné egyedibbé tartalmaidat. Így szerezhetsz idővel minél több hasznos linket is.
Oszd meg te is saját tartalmaidat
Tartalmaid híre sokkal gyorsabban kezd majd el terjedni, ha rögtön megosztod őket különböző marketingcsatornáidon. Küldd el őket feliratkozóidnak a heti hírlevélben, oszd meg őket a közösségi médián és minden olyan felületen, ahol célközönséged jelen van.
Figyelj oda a versenytársakra
Nézd meg, hogy mely tartalmak jelennek meg versenytársaidtól az első találatok között, amikor megcélzott kulcszavaidra keresel rá a Google-on. Próbáld meg kideríteni, hogy miért tartja őket olyan jónak a Google, és vedd át ezeket a jó szokásokat (anélkül persze, hogy lemásolnád azt, amit mások csinálnak).
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.