Google Analytics 4: ezeket a jelentéseket érdemes követni, ha SEO-d eredményére vagy kíváncsi!

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

3 fontos SEO jelentés a Google Analytics 4 felületén

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Marketingesként bizonyára te is rendszeresen használod a Google Analytics statisztikai eszközt, és valószínűleg néhány könyvjelzőzött jelentés is van, amikhez szeretnél azonnal hozzáférni.

SEO jelentések Google Analytics 4

A Google hamarosan mindenki számára kötelezővé teszi a Google Analytics 4 (GA4) használatát, ezért jó, ha tudod, hogy hol találod a legfontosabb SEO jelentéseket.

 

1. Forgalomszerzés

Ez nem igényel túl sok magyarázatot. A GA4 felületén egyetlen kattintással megtekintheted a forgalomszerzési, vagyis a munkamenetszerzési jelentést. Igen, az új Analytics felületén munkametekre és felhasználókra lebontva is megtekintheted ezt a jelentést.


Itt ellenőrizheted, hogy mely csatornák mekkora mennyiségű forgalmat vonzanak webhelyedre.
Ez a jelentés az „Életciklus > Ügyfélszerzés > Forgalomszerzés” útvonalon található.

 

Fontos észben tartani, hogy ez a jelentés alapértelmezettként a „Munkamenet alapértelmezett csatornacsoportja dimenzió” alapján csoportosítja az adatokat. Ezt természetesen meg lehet változtatni. Választhatod például a „Munkamenet forrása / médium” opciót, ami az Universal Analytics alapértelmezett jelentése is (ha ahhoz szoktál hozzá).


Ezt a jelentést több dimenzióra is oszthatod, köztük saját dimenziókra. Ha például egy blogot vizsgálsz, akkor saját dimenzió lehet a cikkek címe, dátuma, címkéi, és így tovább. Így minden cikk teljesítményét csatornánként elemezheted.

 

A jelentést továbbá szűrheted is a táblázat felett megjelenő szűrősáv segítségével. Ez a keresősáv jelenleg elsődleges és másodlagos dimenziókat is megjelenít – egyelőre nincs lehetőség egyetlen egy dimenziós szűrésre, mint az Universal Analytics felületén.

 

2. Google Search Console jelentések

Ha korábban már összekapcsoltad a Google Search Console-t az Analyticsszel, akkor új jelentések lesznek elérhetők számodra:
•    Google organikus keresőforgalom jelentés
•    Lekérdezések jelentés

 

Ezekben a jelentésekben pontosan az jelenik meg, amire számítasz. A Céloldal (landing page) jelentés olyan SEO mutatókat sorol fel, mint:
•    Organikus kattintások a Google Keresőben
•    Organikus megjelenések a Google Keresőben
•    Átkattintási arány (CTR)
•    Átlagos pozíció

 

A Lekérdezések/kulcsszavak jelentés ugyan ezeket a mutatókat jelenítik meg, de a konkrét lekérdezés mellett (nem a landing page mellett, mint a Céloldal jelentésben).

 

Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lesz többé szükség a Google Analytics használatára, de hasznos lehet, hogy ezekhez az adatokhoz az Analytics felületén is hozzáférsz majd. Különösen, ha másodlagos dimenziók (pl. eszköztípus) alapján is szeretnéd lebontani ezeket a keresési adatokat.

 

3. SEO landing page jelentés

Végezetül, akár egy saját SEO landing page jelentést is készíthetsz magadnak.


A céloldal (landing page) dimenzió alapértelmezettként jelen van a Google Analytics 4 felületén, de még nincs külön jelentés kifejezetten a landing page-ek számára, ezért saját magadnak kell létrehoznod azt:
1.    Keresd meg a Könyvtár részt, majd hozz létre egy új részletes jelentést.
2.    Most jön a sablon. Kezdhetsz tiszta (üres) lappal, vagy választhatsz az előre elkészítettek közül. Ezek mind a nevükhöz kapcsolódó alapjelentés másolatai lesznek, amiket aztán kedvedre módosíthatsz. A landing page jelentés létrehozásához válaszd az „Oldalak és képernyők” jelentéssablont.
3.    A sablon testreszabási felületének jobb felső sarkában válaszd a „Dimenziók” elemet, majd adj válaszd az új dimenzió hozzáadás a lehetőséget. Keresd meg a Céloldal (landing page) opciót, és kattints rá.
4.    A következő lépés beállítani, hogy a Céloldal dimenzió legyen az elsődleges dimenzió a jelentésben. Ehhez kattints a jobb oldali panelen a Céloldal elem jobb oldalán látható három pontra, majd állítsd be alapértelmezettként. Ne felejtsd el alkalmazni a változtatásokat.
5.    Most a GA4 egyik új funkciójára, a „Jelentésszűrőre” lesz szükséged. Ezzel az eszközzel beállíthatod, hogy a jelentés csak az organikus forgalom adatait mutassa.
6.    Kattints a „Szűrő hozzáadása” gombra. Ekkor megjelennek a szűrő feltételei. A jelenlegi jelentéshez a következőket állítsd be:
a.    „Tartalmaz”
b.    A dimenzió, amit szűrni szeretnél. Ez esetben ez a „Munkamenet alapértelmezett csatornacsoportja dimenzió” lesz. Ez után válaszd ki, hogy mely csatornákat vegye figyelembe a szűrő – ez az Organikus keresés legyen.

 

A végeredmény egy olyan jelentés lesz, ami csak azon forgalom adatait jeleníti meg, amely organikus keresésből érkezett.
Végezz el minden egyéb kívánt változtatást a jelentésen, majd mentsd el azt egy olyan névvel, amiről tudod, hogy pontosan mit is látsz benne. A jelentés felületének bal felső sarkában egy kis szűrőikon jelzi majd, hogy egy szűrt jelentést vizsgálsz éppen.
Ne feledd hozzáadni ezt az új jelentést a Könyvtár jelentésgyűjteményéhez, hogy a baloldali sávban is megjelenjen.
 

 

Gyakori kérdések

Hol találom a forgalomszerzés elemzését a Google Analytics 4-ben?

Ez a jelentés az „Életciklus > Ügyfélszerzés > Forgalomszerzés” útvonalon található.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!