Sokan már lemondtak a SEO-ról, pedig nem az eszköz halt meg, csak a régi szemlélet. A keresőoptimalizálás ma is működik, de új alapokra kell helyezni. Nem elég technikailag rendben lenni, érteni kell a felhasználói szándékot, és azt, hogyan fedeznek fel a...
10 schema kód, amiket ismerned kell a hatékony SEO-hoz
A SEO és a találati lista elejére kerülni nem mindig elegendő, el kell érned azt is, hogy rákattintsanak linkedre. Ebben segíthetnek a bővített kivonatok, melyeket a schema jelölő nyelv használatával érhetsz el. Mutatjuk, miről van szó!
Kereső felhasználóként valószínűleg szívesebben kattintasz ezekre a találatokra, marketingesként pedig biztosan sokat tűnődtél már rajta, hogy hogyan jelenítheted meg tartalmaidat hasonló részletességgel a találatok között. Nos, ebben segítenek az úgynevezett schema kódok.
A schema kódok a weboldal html kódjában elhelyezett kódrészletek, amelyek a schema jelölőnyelv segítségével különféle adatokat szolgáltatnak a keresőmotorok számára az oldal tartalmáról. Amikor egy keresőmotor átvizsgálja a weboldalt, a schema kódok segítségével sokkal egyszerűbben rátalálhat ezekre az adatokra, amelyekkel kibővítheti a találatokat – így „készülnek” a bővített találatok.
Szóval a schema segít jobb rangsorolást szerezni?
A schema a Google, a bing és a Yahoo! együttműködésével jött létre 2011-ben. Mindhárom keresőmotor felismeri az oldalakon elhelyezett schema kódokat, és igyekszik valamilyen bővített találatot alkotni belőlük.
A schema segít, hogy a keresőmotorok hatékonyabban értelmezzék a weboldalak tartalmát, ami jobb minőségű találatokat eredményezhet. Ez előnyös a kereső felhasználók számára, hiszen általában egy pillantásból meg tudják mondani, hogy az adott találatra érdemes-e rákattintaniuk, vagy sem.
Azonban mindez még nem jelenti azt, hogy a schema garantálja, hogy egy tartalom magasabb rangsorolást ér majd el, vagy hogy egyáltalán az első találati oldalra kerül. Azonban egy bővített találat sokkal vonzóbb a felhasználók számára, és ebből következik, hogy – jó eséllyel – többen is kattintanak majd rá, ami már befolyásolhatja a rangsorolást.
Milyen schema kódokat érdemes használni?
A schemával rengeteg találattípus alkalmazható a már említett recepteken kívül a híreken át egészen az értékelésekig. A schemákat általában arra szokák használni, hogy további információkat szolgáltassanak egy személyről, egy termékről, egy helyről, vagy valamilyen eseményről. Íme csupán néhány példa a leggyakoribb scemákra.
Hírek
A hírwebhelyek általában többféle információt is megadnak hírcikkeikhez schema kódok használatával. A hírcikk (NewsArticle) schema pontosan erre való.
A hírcikk schema a többek között következő jelöléseket tartalmazza:
- főcím
- A cikk írásának dátuma
- Publikáció dátuma
- Szerző
- Szerkesztő
- Nyomtatott kiadás száma
- Nyomtatott verzió információja
A schemával jelölt hírekkel kiemelkedhetsz a versenytársak azon találatai közül, amelyek csak szöveges formában jelennek meg a találati oldalakon.
Cikkek és blogbejegyzések
A blog (Blog schema) schema értelemszerűen a blogbejegyzések jelölésére szolgál. Ugyanezeket a jelöléseket lehet használni cikkek esetén is.
A blogbejegyzésekben és cikkekben olyan adatokat lehet megjelölni, mint:
- főcím
- Műfaj
- Oldalak száma
- Szavak száma
- Szerző
- Publikáció dátuma
Könyvek
A könyv (Book) schema könyvek főbb adatait segít megjeleníteni.
Egy könyv legfontosabb schema adatai:
- Cím
- Szerző
- ISBN
- Illusztrátor
- Karakterek
- Kiadó
- szerzői jog
- Sorozatszám
Filmek
A filmek (Movie) népszerű keresések, és természetesen saját schema adataik is vannak.
Egy filmnek rengeteg adata van, íme néhány a legfontosabbak közül:
- Cím
- Producer
- Karakterek
- Vásárlás vagy bérlés lehetősége
- Értékelés
- Műfaj
- Bélyegkép
- Beágyazott videó
Játékok
Egy másik népszerű terület a játékoké (Game).
A játék jelölések fontos adatokat tartalmaznak a játékosok számára:
- Cím
- Producer
- Karakterek
- Értékelés
- Műfaj
- Vásárlás vagy bérlés lehetősége
- Megjelenés dátuma
- Bélyegkép
- Játékszerver állapota
Receptek
Az egyik legnépszerűbb bővített találati típus a recepteké (Recipe).
Így néz ki egy jó fogás schemájának receptje:
- Bélyegkép
- Lépések
- A recept elkészítéséhez szükséges idő
- Kalóriaszám
- Hozzávalók
- Értékelés
- Vélemények
Térképek
Több keresőmotor is üzemeltet saját térképet (Map), amelyek kompatibilisek a schemákkal.
A térképek schemája igen gazdag, íme néhány jelölés:
- A térkép típusa, kategóriája
- Bélyegkép
- url
- Leírás
Termékek
A termékek (Product) schema különböző termékek vagy szolgáltatások jelölésére szolgál. termék lehet egy bérelt ruhadarab, egy mosógép, vagy akár egy tetoválás is.
Egy terméknek – a jellegétől függően – rengeteg tulajdonsága lehet. Ez csupán néhány:
• Név
• Bélyegkép
• Vásárlás vagy bérlés lehetősége
• A termék anyaga
• Leírás
• url
Események
Az interneten több ezer eseményt (Event) felelhet az ember, többek között schema jelölések segítségével.
Egy esemény lehet oktatási vagy éppen üzleti jellegű, de ide tartoznak a koncertek, fesztiválok, és minden egyéb rendezvény is:
- Miről szól az esemény?
- Szponzor(ok)
- Az előadás információi
- Az esemény típusa
- Értékelések
- Szervező
- Zeneszerző
- Bebocsátás időpontja
- Az esemény dátuma és időpontja
- A résztvevők maximális száma
- Előadók, fellépők
- A jegyek ára és értékesítése
- Korhatár
Értékelések és vélemények
Az értékelések és vélemények (Review) schema – nem meglepő módon – egy adott dolog (személy, hely, recept, cég, termék, stb.) értékelését jeleníti meg a találatok között.
Egy értékeléssel bővített találathoz általában egy 5 csillagos jelölés is tartozik, ami az átlag értékelést mutatja. Többek között a következők adhatók meg:
• Az adott dolog neve
• Hivatalos értékelés
• Az adott dolog témája
• célközönség
• Hozzászólások
• Hozzászólások száma
• A szerzői jog tartója
• Publikáció dátuma
Kiemelt területeink
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
- Google Chrome
- Internet Explorer
- Firefox
- Safari
- Safari Mobile
- Opera