Piackutatás hoteleknek: ebben a cikkünkben a szállodai piackutatás és vállalkozás indításának kulcsfontosságú lépéseiről lesz szó, tudd meg te is miért fontos ez!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Piackutatás hoteleknek: hogyan végezzünk piackutatást egy szállodában?

Novák Anna

Akár tapasztalt szállodatulajdonos vagy, aki évek óta ebben a szakmában dolgozik, vagy most kezded el a vállalkozásodat, és tervezel a közeljövőben egy szállodát nyitni és üzemeltetni, valószínűleg eszedbe jutott már, hogy hogyan lenne érdemes a legjobban elvégezni a piackutatást. Ebben a cikkben megmutatom neked, hogy miért fontos a piackutatás hoteleknek és elmagyarázom, hogyan kell egyszerűen elvégezni!
 

Piackutatás hoteleknek: hogyan végezzünk piackutatást?

Miért fontos a piackutatás hoteleknek?

A szállodák piackutatása létfontosságú, mert segít megérteni a szállodaipar jelenlegi helyzetét, a működési folyamatoktól kezdve a különböző koncepciók népszerűségéig, valamint segít vállalkozásodat oly módon kialakítani, hogy vonzza a megfelelő vendégeket. Segítek neked ebben a folyamatban azzal, hogy összefoglalom a szállodapiac alapos kutatásának legfontosabb lépéseit.

Piackutatás hoteleknek: mi a célja?

Vállalkozásod piaci potenciáljának kiértékelése

A piackutatás hoteleknek több célt is szolgál. Az elsődleges cél az üzleti potenciál felmérése, legyen szó meglévő szálloda átvételéről vagy új szálloda indításáról. Fontos ellenőrizni, hogy a piac már nincs-e telítve szálláshelyekkel. Ha a kínálat már meghaladja a keresletet, akkor új szálloda megjelenése károsíthatja a piacot. Ha viszont a kínálat nem elégíti ki a keresletet, akkor érdemes lehet szállodát indítani.


Második fontos célnak a piackutatás segít abban, hogy olyan szálloda koncepciót fejlesszünk ki, amely vonzó lesz a választott helyen. Ehhez az a legjobb megoldás, ha azonosítjuk az olyan ügyfélcsoportot, amelynek igényeit a versenytársak nem elégítik ki.
Végül a szállodai piackutatásnak szolgálnia kell az üzleti terv adatok összegyűjtését és a lehetséges forgalom becslését a szálloda tervezéséhez és működtetéséhez.

Piackutatás hoteleknek: a szállodaipar és az aktuális trendek megismerése a szállodád piackutatása során

Szállodád sikeréhez elengedhetetlen a piackutatás. Fontos megértened, hogyan működik a szállodaipar a helyi piacon:


•    Ismerd meg az aktuális helyzetet: hogyan alakul a szállodák száma és a forgalom?
•    Vizsgáld meg, milyen szolgáltatások (pl. bár, étterem, SPA) hozzák a legtöbb forgalmat.
•    Ismerd fel a sikeres koncepciókat és trendeket.
•    Légy tisztában a szállodatulajdonosok jelenlegi kihívásaival.

Piackutatás hoteleknek: a szállodai ügyfelek elvárásainak megértése

Most, hogy megvizsgáltad az iparág trendjeit, ideje megismerned a szállodád leendő vendégeit. A piackutatás során az ügyfelek konkrét igényeit és szükségleteit kell feltérképezned, mivel ez a kulcs a megfelelő koncepció és szolgáltatások kialakításához.


Először nézd meg, milyen szokásaik vannak a foglalások terén. Ezt értékes információként használhatod fel:


•    Milyen arányban utaznak üzleti és szabadidős céllal?
•    Melyik időszakban látogatnak a legtöbben, hétvégi vagy hétköznapi napokon?
•    Kikkel utaznak leginkább, például házastárssal, barátokkal vagy családdal?


Továbbá gyűjts adatokat a vendégek jellemző profiljáról, beleértve életkor, nem, és munkahelyi helyzet. Ezek segítségével meghatározhatod az átlagos költségvetést.
A következő lépésben nézd meg, milyen platformokat használnak a foglalásokhoz, akár a szállodád saját weboldalán, akár külső platformokon, mint például Booking.com.
Végül, értékeld a leggyakrabban kínált szolgáltatásokat a szállodákban, például étterem, bár, szobaszerviz, SPA, uszoda és esti szórakozás. Sorold fel ezeket a népszerűségi sorrendben, hogy megtudd, mely területeken kell a leginkább összpontosítanod.

Piac kutatás hoteleknek: a kívánt területen lévő szállodák iránti kereslet elemzése 

A helyi piac megtekintése

Miután áttekintetted a szállodaipar főbb trendjeit, nézzük meg a helyi piacot. Az első lépés az, hogy azonosítsd a területen lévő fő látnivalókat, és azokhoz könnyű hozzáférést biztosíts. Fontos megérteni az ügyfelek helyi elvárásait is, különös figyelmet fordítva az olyan igényekre, amik jelenleg nincsenek kielégítve.


A versenytársak méretének meghatározása is fontos – a „Versenytárs elemzés hoteleknek” című cikkünket ajánljuk ehhez a témához! Gyűjts információkat a közeli szállodákról, vendégházakról és hostelekről, hogy megértsd a koncepciójukat, áraikat és célközönségüket. Figyelj a versenytársak kapacitására, alkalmazotti létszámára és forgalmára.


Az online hírnév elemzése is kulcsfontosságú. Beszélj helyi vállalkozásokkal és lakosokkal, és nézd meg az online véleményeket. Cél az ügyfelek igényeinek és visszajelzéseinek megértése a saját koncepciód kialakítása érdekében. Ezen kívül figyeld a közvetett versenytársakat, például panziókat, kempingeket és az Airbnb hasonló platformjain szereplő ingatlanbérlőket is

 

Válassz egy erős koncepciót, hogy kiemelkedjen a versenytársak közül

Miután megszereztél minden szükséges információt, fejezd be a szállodai piackutatást. Most két lehetőséged van: vagy a kutatás azt mutatja, hogy nincs elég potenciál egy új szálloda számára, vagy az adatok alapján látszik, hogy van valós üzleti lehetőség.
Ha van lehetőség, akkor kezd el kidolgozni a szálloda koncepcióját. Ezzel meghatározhatod a célcsoportot, és olyan szolgáltatásokat tervezhetsz, amelyek megfelelnek az elvárásoknak és kiemelkednek a versenytársak közül.

Gyakori kérdések

Mi az a piackutatás?

A piackutatás az információgyűjtés és -elemzés folyamata a piac, fogyasztók és versenytársak megértése érdekében, segítve a vállalatokat a stratégiai döntéshozatalban.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!