Miért nélkülözhetetlen az orvos SEO (és hogyan kezdj hozzá)?
Miért nélkülözhetetlen az orvos SEO (és hogyan kezdj hozzá)?
Hogyan juthat egy magánorvosi rendelő több és jobb minőségű páciensekhez a weboldala segítségével? 15 év egészségügyi online marketing tapasztalat alapján mutatjuk!
2020-at írunk. Valahányszor valakinek valamilyen szakorvosra van szüksége, rögtön az internethez fordul segítségért. Persze vannak olyanok is, akik előbb egy ismerősüktől kérnek tanácsot, de az esetek túlnyomó többségében a Google az első dolog, ami az emberek eszébe jut, ha szükségük van valamire. Az emberek nagy része kerüli a fizetett hirdetéseket, nem tartja relevánsnak őket, a Google találati listáján is kikerüli ezeket, és az organikus találatoknál kezd el böngészni. Ezért olyan fontos manapság az orvos SEO, a keresőoptimalizálás, azaz az első helyezés elérése a Google keresőben.
15 éve foglalkozunk egészségügyi marketinggel, rengeteg magánorvosi rendelőt, praxist segítettünk jól működő online marketing rendszer kiépítésével. Mindig azt tapasztaljuk, a legtöbb és a legjobban fizető, összetettebb kezelést igénylő vendégeket az hozza, ha az adott magánrendelő weboldalát minél több kifejezésre az elsők közé juttattjuk a Google találti listáján.
A megfelelő SEO taktikák alkalmazásával biztosíthatod, hogy praxisod minél magasabbra és minél több kifejezésre kerüljön a kereső felhasználók találatai közé, különösen a helyi jellegű keresések esetében.
Amennyiben nem akarsz bíbelődni magánorvosi rendelőd online marketing kommunikációjával, keress minket! Auditáljuk marketingedet, komplex stratégiát alkotunk és segítünk a kivitelezésben is. 15 év tapasztalat, 3 millió Facebook rajongó, 16 saját online újság segítségével mindenkit elérünk, akire szükséged lehet! Kattints ide, kérd ajánlatunkat most!
Szóval miért olyan fontos az orvos SEO?
Az orvos weblap SEO egy hosszadalmas és bizonyos értelemben véget nem érő folyamat. Ez érthető módon sokakat eltántorít attól, hogy webhelyük optimalizálásával foglalkozzanak, pedig van néhány nagyon nyomós érv, ami az orvos SEO mellett szól:
1. Több pácienst szerezhetsz praxisod számára
Az orvos SEO talán legfontosabb előnye, hogy segít több pácienst szerezni praxisod számára. Nem mindenki hajlandó heteket, hónapokat várni, hogy bejusson egy kórházba, különösen ha mielőbbi szakellátásra van szüksége. Ezek az emberek a Google-ben keresnek majd segítséget.
Persze ez nem jelenti azt, hogy mindenki rögtön hozzád fordul majd, hiszen megannyi magánpraxissal kell szembe szállnod a lehetséges páciensek figyelméért. Ha viszont sikerül magasabb pozíciókat elérned az orvos SEO segítségével, akkor biztos lehetsz benne, hogy lényegesen többen keresnek majd fel problémáikkal.
2. Kedvezően megtérülő befektetés
Az orvos SEO egy többszörösen megtérülő befektetés, hiszen már néhány páciens ellátásával elő tudod teremteni azt az összeget, amiből kifizetheted marketingügynökségedet. Minden további bevétel praxisodé. Egy jó ügynökség segít, hogy minél több helyen felellhető légy az interneten – az orvos SEO csupán egy része (egy nagyon fontos része) ennek a képletnek.
Az emberek általában konkrét szándékkal keresnek rá olyan egészségügyi problémákra, amikre megoldást nyújtasz – ez a szándék az, hogy megszeretnének gyógyulni. Ez lehetővé teszi számodra, hogy a megfelelő tartalmakkal és orvos SEO technikákkal felhívd a figyelmüket praxisodra.
Bár azzal, hogy weboldalad folyamatosan magas pozícióban maradjon a Google találati listáján, foglalkozni kell, de minden egyes nappal és felvitt tartalommal keresőbarátabb oldalad lesz. Ez egyre többet és többet hoz majd a konyhára.
3. Segít lépést tartani a legfrissebb páciens-trendekkel
Az orvos SEO lehetővé teszi, hogy mindig képben légy az aktuális páciens-trendekkel. Az emberek keresési szokásai sokat változtak az elmúlt évtizedek, sőt, az elmúlt évek során. Míg régebben egy hatalmas telefonkönyvben kereshettek csak maguknak szakorvosokat, ma már egy perc alatt tucatnyi találat közül böngészhetnek az interneten.
Ha például egy pécsi lakos fogorvost keres a közelben, akkor elég annyit beírnia a Google-ba, hogy „legjobb fogorvosok Pécs” és máris válogathat a közeli opciók közül. Az orvos SEO ezt az újfajta keresési szokást célozza meg, hogy minél több érdeklődő, lehetséges páciens elé helyezze a szakorvosok praxisait.
4. Ideális, jól fizető pácienseket vonz praxisodhoz
Orvosként tisztában vagy vele, hogy nincs két egyforma páciens. Minden egészségügyi szakembernek megvannak az ideális páciensei – olyan emberek, akiknek a problémái az ő szaktudásukat igénylik.
Célzott jellege miatt az orvos SEO lehetővé teszi számodra, hogy minél több ilyen ideális ügyfél találhasson rá praxisodra.
7 orvos SEO technika, amikkel láthatóbbá teheted praxisodat az interneten
Az orvos SEO célja tehát, hogy praxisodra minél több lehetséges páciensed találjon rá a Google-ban és más keresőmotorokban, amikor az interneten keresnek megoldást egészségügyi problémáikra. Az alábbi tippek pontosan ebben hivatottak segíteni praxisodnak!
1. Készíts egy mobil-első webhelyet
Egy jó webhely elengedhetetlen, ha szeretnél orvosként érvényesülni a modern, digitális versenyben. 2020-ban égető elvárás, hogy egy szakorvos webhelye tökéletesen működjön minden mobileszközön, elvégre a páciensek nagy része már ilyen készülékeken keres magának megoldást problémáira.
Mindez nélkülözhetetlen, ha pozitív első benyomást szeretnél tenni azokra a felhasználókra, akik ellátogatnak praxisod webhelyére. Egy elavult, rosszul összeállított webhely, ami nem megfelelően jelenik meg egy okostelefonon sok lehetséges pácienst elrettenthet, akik így inkább máshol keresnek majd segítséget (és jó eséllyel soha nem is térnek vissza webhelyedre).
2. Ossz meg rendszeresen interaktív tartalmakat
A Google az olyan webhelyeket emeli szívesebben az első találatok közé, amelyek rendszeresen frissülnek új tartalmakkal. Igyekezz tehát időnként új, hasznos, informatív és lehetőleg interaktív tartalmakat publikálni, hogy minél több felhasználó találhasson rá praxisodra.
Fontos, hogy ezekben a tartalmakban különféle helyi kulcsszavakat is elhelyezz, úgymint „fogtömés Egerben” vagy „gödöllői gyermekorvos”, hogy tudasd a Google-al, hogy kiknek szólnak tartalmaid.
Persze nem szórhatod csak úgy el véletlenszerűen ezeket a kifejezéseket tartalmaidban. Alaposan utána kell járnod, hogy ideális pácienseid milyen szavakra keresnek rá, ha egészségügyi problémáik vannak. A Google az ilyen kulcsszavak alapján tudja majd eldönteni, hogy milyen keresésekre jelenítse meg tartalmaidat a felhasználóknak.
3. Regisztráld praxisodat a Google Cégem szolgáltatásra
A Google cégem egy teljesen ingyenes szolgáltatás, ami segít láthatóbbá tenni praxisodat a kereső felhasználók számára. Bizonyára te is találkoztál már néhány ilyen Google Cégem adatlappal, amik a keresési találatok jobb oldalán (számítógépeken) vagy felett (telefonokon) jelennek meg, és egy cég adatait tartalmazzák (elérhetőségek, cím, nyitva tartás, stb.) Egy Google Cégem adatlap az orvos SEO nélkülözhetetlen része.
Ez egy teljesen ingyenes szolgáltatás, ráadásul lehetővé teszi, hogy praxisod a térképtalálatok között is megjelenjen a felhasználók helyi kereséseire. Olvasd el Google Cégem útmutatónkat, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőle!
4. Gyűjts pozitív visszajelzéseket
Az internet egyik legnagyobb előnye, hogy az emberek számos értékelést és véleményt elolvashatnak a különböző szakorvosokról és klinikákról, mielőtt kiválasztanák, hogy melyiket keressék fel. Érdemes tehát arra kérni elégedett és visszatérő ügyfeleidet, hogy értékeljék, véleményezzék praxisodat az erre alkalmas online felületeken (például Google Cégem adatlapodon).
Az online visszajelzések az orvos SEO fontos részét képezik, hiszen a pozitívra értékelt praxisokat a Google is szívesebben helyezi legelső helyi találatai közé.
5. Légy aktív a közösségi médián
Szakorvosként a sikerekhez elengedhetetlen, hogy ügyfeleid megbízzanak benned. A közösségi médiás platformok (pl. a Facebook vagy az Instagram) remek lehetőséget biztosítanak arra, hogy felvedd a kapcsolatot leendő és volt pácienseiddel is.
A közösségi médiával persze rengeteg forgalmat is vonzhatsz praxisod webhelyére, ami az orvos SEO-ban is sokat segíthet. Hogyan? Például úgy, hogy többen fedezik majd fel a tartalmaidat, és így hasznos visszahivatkozásokat szerezhetsz webhelyed számára.
6. Indíts PPC kampányt
Habár gyakori vitatéma, hogy az orvosi SEO-val, vagy a PPC hirdetésekkel éri-e meg inkább foglalkozni, ez a két marketingmódszer valójában remekül kiegészíti egymást. Az organikus orvosi SEO hátulütője, hogy az eredményekre napokat, heteket vagy akár hónapokat kell várni, míg a PPC hirdetések azonnali forgalmat vonzhatnak webhelyedre. Hasonlóképpen a közösségi médiás forgalomhoz, a hirdetésekkel bevonzott látogatók is népszerűsíthetik praxisodat, erősítve ezzel orvosi SEO-dat.
7. Próbáld ki a blogolást és az influencer marketinget
Mivel az egészségügy egy dinamikus iparág, a szakorvosoknak tájékoztató jellegű anyagokat és hasznos forrásokat kell kínálniuk pácienseiknek. Az embereknek szinte minden egészségügyi problémával kapcsolatban vannak kérdéseik (kezelések, mellékhatások, kockázatok, stb.), és egy online blog nagyszerű felületet nyújt arra, hogy megválaszold ezeket a kérdéseket.
Nem csak saját blogodon népszerűsítheted azonban praxisodat. A szájhagyomány és az ismerősök véleményei mind hasznos, hiteles marketingeszközök, és még hatékonyabbak lehetnek, ha az ajánlatok elismert, tekintélyes személyektől érkeznek. Őket nevezzük influencereknek.
Ha sikerül egy jó influencert találnod (erről itt írtam), akivel együttműködhetsz, akkor praxisod nevét számos új lehetséges páciens ismerheti meg!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.