notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi a leghatékonyabb eszköz az online marketingben, mit részesíts előnyben: AdWords, Facebook, SEO stb.?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Mi a leghatékonyabb eszköz az online marketingben, mit részesíts előnyben: AdWords, Facebook, SEO stb.?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi a leghatékonyabb eszköz az online marketingben, mit részesíts előnyben: AdWords, Facebook, SEO stb.?


2013/04/11
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

Gyakran előfordul, hogy megkeresik ügyfeleimet különböző online marketing szolgáltatók ajánlataikkal, melyeket aztán hozzám is továbbítanak. Egyiküknél ez különösen gyakori, élénk online marketing tevékenységének hála. Szokásos havi konzultációnkon elővette az összes ilyen megkeresést, letette elém, és megkérte, elemezzem őket. Mivel még viszonylag új ügyfél, nem volt még időnk mindenre kitérni, így átbeszéltem vele, illetve közösen kiértékeltük a lehetőségeket. Ezen elemzést foglalom össze ebben a cikkben.
 
Gyakran előfordul, hogy megkeresik ügyfeleimet különböző online marketing szolgáltatók ajánlataikkal, melyeket aztán hozzám is továbbítanak. Egyiküknél ez különösen gyakori, élénk online marketing tevékenységének hála. Szokásos havi konzultációnkon elővet

 

Látogatottságnövelés: AdWords vs keresőoptimalizálás

A megkeresések nagy részében az AdWords-öt ajánlják az online marketingesek, mint csodaszert a látogatottságnövelés alapvető eszközeként. Havidíjas AdWords optimalizálóból valóban Dunát lehet rekeszteni, ami nem is csoda, hiszen valóban nagyon hatékony marketing eszköz, és valóban, szükség van szakemberre ahhoz, hogy ez az eszköz költséghatékonyan működjön. Nagyon sok olyan cég van, akinek a bemutatkozásából látszik, a tanácsadása valóban arra irányul, hogy kevesebbért többet kapjon az ügyfél. Sokan azonban az egyetlen eszközként javasolják az AdWords kampányt a honlap látogatottságának felfuttatására, mondván, a keresőoptimalizálás hosszú és nehézkes folyamat, minek vesződjünk vele, amikor kattintás alapon is fizethetünk a Google-nak, ami igazán nem kerül sokba.  Azt kell mondjam, ezek a tanácsadók valóban nem értenek máshoz, mint az AdWords. Talán ahhoz sem igazán. Az AdWords nem csodaszer, és hosszútávon nem is olcsó eszköz. Nem fizethetek meg több tízezer szóra pozíciókat, éveken keresztül, minden szegmensben. Erre van a keresőoptimalizálás. A SEO, a sikeres keresőoptimalizálás olcsóbbá teszi az AdWords kampányt is, relevánsabbá téve az oldalt a keresőkifejezésekre. 
 
Nagyon sokan használják már az Adwords-t, néhol nagyon hosszú már az a lista, amibe bele kell tuszkolnod a weboldaladat. Nagyon nagy a „reklámzaj”. Nézd meg az alábbi képen, mennyi hirdetést találsz például az én szakmámat illetően is.
 
Online marketing tanácsadó keresés
 
 
A „reklámzaj” kifejezés mellett tanítjuk az egyetemen a „reklámvakság” kifejezést is, ami az AdWords-t is érinti. Ez azt jelenti, hogy az emberek kerülik a reklámokat, tudván, ezek fizetett hirdetések, ergo mindenki számára világos, hogy nem feltétlenül a legjobbakat hozza ki a Google a találati lista elején, csak azért kerültek oda, mert fizetnek érte. Ezt tudván elkerülik, átsiklanak a fizetett hirdetéseken és a valóban relevánsakat, az organikus listában elsőként jövőket nézik meg. Oda azonban csak úgy kerülhetsz, ha keresőoptimalizálod a weboldaladat. 
 
Tehát AdWords vagy keresőoptimalizálás? A válaszom: a kettő együtt, de a SEO-ra, a  keresőoptimalizálásra fektetve a hangsúlyt! Ne higgy annak, aki csak az AdWords-t favorizálja csodaszerként! 
 

Google vs. Facebook, melyik a jobb marketing eszköz?

Pihengetünk?
Másik gyakori hozzáállás az, hogy valamely online marketing tanácsadó, vagy magát annak tituláló vállalkozó harcosan kiáll az egyik vagy a másik mellett! „Á a Facebook csak egy lufi, nincsenek ott üzletemberek, ügyfelek, csak régi osztálytársakat felkereső magánemberek! A Google az egyetlen igazi online marketing eszköz!”  Ha valaki ezt állítja, kérdezd meg, hány rajongót ér el a Facebookon oldalaival? Nézd meg azt is, saját oldalának mennyi követője van! Ne nevezze magát közösségi médiában jártasnak az, akinek nincsen legalább annyi oldala, beleszámolhatja az ügyfél oldalakat is persze, amelyeket legalább félmillió rajongó követ. Ennyi ember, ennyi követő már alapot adhat arra, hogy tapasztaltnak mondja magát a témában. Aki kijelenti, a Facebook nem ér semmit, nem jó marketingre, az valójában nem ért a közösségi média marketinghez. Azt szajkózza, amit meg tud tenni tudás nélkül is, például csinál egy AdWords kampányt az előzőekben leírtaknak megfelelően. Nem nevezném azt sem közösségi média marketing tanácsadónak, akinek saját Facebook oldala nem rendelkezik legalább tízezer rajongóval. Ez az alap, azt gondolom.  Sokaknak nem más a közösségi média marketing, mint Facebook hirdetések feladása. Rettenetesen jó eszköz lehet ez a hirdetési forma, de csak erre ne alapozzunk! Egy kreatív tanácsadó megtalálja az utat az ügyfelekhez egyéb eszközökkel, például vírusmarketinggel is. 
 
Akkor most közösségi média marketing vagy keresőmarketing? A válaszom: a kettő együtt! Az online marketing egy összetett, sokrétű dolog. Diákjaimnak az egyetemen mindig ezt mondom: nem lehet egysíkúan gondolkodni!  A teljes sikerhez elengedhetetlen egy jól működő, keresőoptimalizált weboldal, bizonyos szegmensekben AdWords kampányokkal kiegészítve, erős közösségi média marketing jelenléttel, melynek nem a fizetett Facebook hirdetés az alapja, de bizonyos esetekben ezen eszköz alkalmazásának beépítésével.
 

 

Ha szeretnéd komplexen látni, mi kell honlapod hatékony üzemeltetéséhez, gyere el tanfolyamunkra, ahol mindezt részleteiben elemezzük! Részletek ide kattintva! 

 
 
 
Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
522 696
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Célzott forgalom

A célzott forgalom olyan előre kiválasztott, a webhelyre érkező látogatókból tevődik...

Probléma

Mit is jelent a probléma kifejezés? A lehetséges ügyfelek...

Közösségi média

Az online média olyan formája, ahová a tartalmak első sorban...

Leküldéses értesítés

Azok a mobilkészülékeken felugró üzenetek, amelyeket egy alkalmazásból vagy egy...

Kulcsszó címke

Olyan HTML címkék, amik definiálják a weboldalakon használt...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.