Online marketing alapok: mit kell tudnod, ha belevágnál az online marketingbe?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Az online marketing alapjai lépésről lépésre

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Ha ezt a cikket olvasod, akkor bizonyára csak most ismerkedsz az online marketing világával. Ha szeretnéd sikerre vinni márkádat az interneten, akkor nagyon fontos, hogy tisztában légy azokkal a módszerekkel, amelyek nélkülözhetetlenek egy modern vállalat túléléséhez az online közegben.

online marketing

Függetlenül attól, hogy B2C vagy B2B jellegű üzleteket kötsz, mai cikkünkben csupán azt szeretnénk megmutatni, hogy miért és hogyan segíthet céged számára az online marketing. Mert hogy segíthet, ebben ne kételkedj.


Körülbelül 10 éve vagyok ebben a szakmában, és mára én megtanultam nem kételkedni. Ez persze nem volt mindig így: zöldfülűként, mikor egy-egy újabb projektet kaptam akár anno csak asszisztensként, akár már kezdő tanácsadóként, volt olyan, hogy bizonytalan pillantásokat mértem kollégáimra: na de ilyen cégnek online marketing? De igen, kétség kívül mindegyik működött, csak egy jó cégre szabott stratégiára volt hozzá szükség, amit igény esetén Neked is megcsinálunk. Ezért én ma már nem kételkedek: nem azt nézem, hogy egy cégnek első ránézésre jó-e az online marketing, hanem azt nézem, HOGYAN lenne jó neki az online marketing.

 

Az alábbiakban nem megyek bele a részletekbe, hanem az online marketing eszenciáját próbálom meg átadni neked: a pontos feladatok már cégről cégre változhatnak, az alábbiak azonban közösek, és igen, a Te vállalkozásodnál is működnek!

 

Mi az az online marketing?

Mi az az online marketing?
Az online marketing az a folyamat, amely során különféle módszerek és eszközök segítségével építhetsz ki egy online (többnyire internetes) jelenlétet márkád számára.


Az online marketing legfőbb célja a kommunikáció és az interakciók beindítása a márkák és ideális ügyfeleik között. Egyes cégek a márkák pozícionálására használják a online marketinget, míg mások új ügyfeleket igyekeznek szerezni vele.


Egy online marketing kampány tehát a márka üzleti céljaihoz igazítható, de minden kampány valamilyen üzenetet igyekszik eljuttatni egy bizonyos közönséghez.

 

Miért olyan fontos az online marketing?

Három fő oka van annak, amiért minden cégnek megéri online marketinggel foglalkoznia:

 

1. Az online marketing segít a márka pozícionálásában

A márka pozícionálása azt jelenti, hogy egy bizonyos képet alakítasz ki márkádról ideális ügyfeleid „lelki szemei” előtt. Ezt a módszert valójában már hosszú ideje alkalmazzák a különböző cégek, eleinte újságok és hirdetőtáblák, később pedig rádiós, majd televíziós reklámok formájában zajlott a márkák pozícionálása.


A pozícionálás célja az, hogy a márka a lehető legjobb választásként tüntesse fel saját magát célközönsége számára, hogy az emberek az adott márka termékei vagy szolgáltatásai közül válasszanak, amikor eljön a vásárlás ideje.


Manapság ezek a hirdetések az interneten is léteznek – a közösségi médián (Facebook, Instagram stb.), a keresőmotorokban (Google), vagy épp a YouTube videók közben is találkozhatunk reklámokkal, amik pontosan ugyan ezt a célt igyekeznek elérni.


A marketing mindig is ott volt a leghatékonyabb, ahol az emberek a legtöbb idejüket töltötték – ez ma sokak számára az online világ, vagyis az internet.
 

2. Az online marketing megerősíti a márkák és közönségük közötti kapcsolatot

Előfordult már veled, hogy kedveltél egy Facebook oldalt, miután láttál egy jó bejegyzést attól a platformon? Feliratkoztál már egy YouTube csatornára egy szórakoztató vagy hasznos videó megtekintése után?


Ha igen, akkor ez a márka nem csak jól pozícionálta magát, hanem meg is alapozta kettőtök kapcsolatát. De miért olyan fontos ez?


Az emberek többsége nem vásárol meg azonnal egy terméket, miután meglátja azt egy reklámban. A legtöbben csak akkor hajlandók a pénztárcájukhoz nyúlni, ha tudják, hogy egy megbízható márkával van dolguk. A cégek persze tisztában vannak ezzel, és éppen ezért külön odafigyelnek arra, hogy egy szoros kapcsolatot alakítsanak ki közönségükkel, azaz leendő ügyfeleikkel.

 

3. Az online marketing segít új ügyfeleket szerezni

Talán egyértelmű, mégis fontos, hogy az online marketinggel fellendítheted céged forgalmát. Nem csupán új közönségek elé helyezi ugyanis márkádat, hanem a meglévő érdeklődőkből is segít fizető ügyfeleket konvertálni.

 

Az online marketing kezdő lépései

1. Készítsd el buyer personádat: az online marketing alapja, hogy tudd, kinek akarsz eladni. 

A sikeres online marketinghez tudnod kell, hogy kiknek is szólnak majd tartalmaid, reklámjaid kampányaid és összességében, hogy kiket szeretnél megcélozni stratégiáddal. Ebben sokat segíthet, ha készítesz egy (vagy szükség szerin több) buyer personát.


A buyer persona egy fiktív személy, akit ideális ügyfeleid tulajdonságaival ruházol fel. Létrehozásával lényegében összefoglalod, hogy kiket szeretnél elérni marketingeddel.


Ha például újdonsült anyukáknak szeretnéd népszerűsíteni termékeidet, akkor értelemszerűen nem férfiak számára készülnek majd reklámjaid, és így tovább.


Buyer personádat néhány alapvető szempont alapján kell összeállítanod, úgymint:
•    demográfiai adatok
•    viselkedés
•    preferenciák
•    célok
•    motivációk
•    igények
•    aggályok

 

A buyer persona végül egy olyan kitalált személy lesz, aki ideális ügyfeledet testesíti majd meg. Ezt a profilt aztán csapatod több tagja is felhasználhatja egy összehangolt, hatékony stratégia kialakításához.
 

 

2. Válassz online platformokat marketingedhez

Ha egy igazán stabil és sikeres online jelenlétet szeretnél kialakítani márkád számára, akkor nem lesz elég csak webhelyeddel foglalkoznod. A következő lépés tehát kiválasztani, hogy milyen platformokon szeretnéd elérni célközönségeket.


A buyer personák kialakítása során bizonyára kiderítetted, hogy hol töltik a legtöbb idejüket ideális ügyfeleid az online közegben. Másképpen megfogalmazva: mely platformokat használják, amiken megszólíthatod őket marketingüzeneteiddel.


A Facebook, az Instagram, a Twitter és a YouTube mind népszerű választások, azonban nagyon fontos, hogy erőforrásaidat csak azokra a platformra összpontosítsd, amelyek célközönségedet is vonzzák.


Ezeken a közösségi hálózatokon aztán többféle taktikát is alkalmazhatsz. Megoszthatsz különféle tartalmakat meglévő követőid számára (erről lejjebb bővebben), illetve bevethetsz fizetett reklámokat is, amelyekkel új közönségeket érhetsz el.
 

Hirdetések

Miután definiáltad, hogy kiknek szól majd online marketinged és hogy hol szeretnéd elérni őket, ideje elgondolkodni azon, hogy hogyan keltsd fel célközönséged figyelmét.
 

Tartalmak és keresőoptimalizálás

Ilyen eszközök például a különféle tartalmak is. Az online marketing világában tartalomnak számít minden olyan szöveges bejegyzés (pl. cikk), kép, videó, animáció, hangfelvétel és egyéb anyag, amelyek valamilyen értéket képviselnek célközönséged számára.


Ezeket a tartalmakat saját webhelyeden, blogodon, vagy a különböző közösségi platformokon is megoszthatod célközönségeddel.


Ha azt szeretnéd, hogy az emberek rá is találjanak ezekre a tartalmakra (főleg azokra, amiket saját webhelyeden publikálsz), akkor SEO-ra, vagyis keresőoptimalizálásra lesz szükséged. A SEO célja láthatóbbá tenni tartalmaidat a keresőmotorok találatai között, hogy minél több érdeklődő felhasználó találhasson rá márkádra.

 

Hirdetések

A hirdetések fontos részei az online marketingnek, és manapság számos olyan platform is a rendelkezésedre áll, amelyek segítségével akár több millió érdeklődő felhasználót is elérhetsz az interneten.


Ezek a reklámok megjelenhetnek a Google és más keresőmotorok találatai között, vagy épp azokon a közösségi platformokon, amiket ideális ügyfeleid is előszeretettel látogatnak.

 

Az organikus (nem fizetett) és fizetett taktikák nem zárják ki egymást. Sőt, a legjobb eredmények érdekében egyes platformokon érdemes közösen, egymás kiegészítésére alkalmazni őket.
 

4. Elemezd az online marketing eredményeket

Ha már ennyi időt, erőforrást és pénzt fektetsz az online marketingbe, akkor bizonyára az is érdekel, hogy hatékonyan működik-e stratégiád. A legtöbb marketingplatform kínál valamilyen elemzési felületet, amely segítségével nyomon követheted teljesítményedet.


Fontos azonban, hogy a céljaidnak megfelelően válaszd ki a legfontosabb mutatókat. Ha például Facebook stratégiád hatékonyságára vagy kíváncsi, amellyel több felhasználót szeretnél elérni a platformon, akkor az elérések számát kell szem előtt tartanod. Ha az érdekel, hogy mennyire hatékonyan térültek meg a Google hirdetésekre fordított összegek, akkor erre is van külön mutató.


Ezen információk birtokában tudni fogod, hogy mely részei működnek stratégiádnak, és melyek azok az elemek, amelyek több figyelmet igényelnek. Megállapíthatod továbbá, hogy fizetett kampányaid megtérülnek-e, vagy csak nyelik a pénzt, bármiféle megtérülés nélkül.
 

 

 

 

Gyakori kérdések

Ki az a buyer persona?

A buyer persona egy fiktív személy, akit ideális ügyfeleid tulajdonságaival ruházol fel. Létrehozásával lényegében összefoglalod, hogy kiket szeretnél elérni marketingeddel.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!