Mobil SEO: Helyi optimalizálás, felhasználói élmény és struktuált adatok

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A nagy mobil SEO útmutató – 3. rész

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mobil SEO útmutatónk első és második részében a mobilos keresőoptimalizálás alapjairól, illetve a teljesítmény fontos szerepéről volt szó. A „trilógia” befejező részében további hasznos információkat olvashatsz arról, hogy hogyan érdemeld ki mobilos látogatóid és a Google elismerését webhelyeddel.

Mobil SEO: Helyi optimalizálás, felhasználói élmény és struktuált adatok

Koncentrálj a felhasználói élményre

Amellett, hogy stabilan és gyorsan kell működnie (ahogy arról az előző lapszemlénkben is írtunk), mobilos webhelyed kiváló felhasználói élményt is kell nyújtson, főleg most, hogy a Google ezt a szempontot is belevette rangsoroló algoritmusába.

 

Derítsd ki, hogy ügyfeleid milyen gyakori feladatokat végeznek el webhelyeden. Milyen keresőszándékkal találnak rád? Próbáld meg eltávolítani az összes akadályt és győződj meg róla, hogy a felhasználók minél előbb elérhessék céljaikat. Ha az ügyfélélményről van szó, akkor sok mindent figyelembe kell venned – íme néhány szempont, amikre érdemes odafigyelni:

  • Először is: ne feledkezz meg az ügyfeledről!
  • Tedd hasznossá és szórakoztatóvá mobilos webhelyedet
  • Válassz megfelelő betűméretet: tipográfiádnak tökéletesnek kell lennie
  • Hagyj elegendő helyet a koppintható elemek között, és csökkentsd a zsúfoltságot
  • Tedd kattinthatóvá almenüidet, hogy a felhasználók ne közvetlenül a főoldalra lépjenek az almenü helyett
  • Helyezd el telefonszámodat az főoldalon, és tedd koppinthatóvá, hogy az emberek könnyedén és gyorsan felhívhassák cégedet
  • Ügyelj rá, hogy felhasználóidnak ne kelljen ránagyítaniuk oldalad tartalmára és kezelői felületére
  • Készíts kényelmesen koppintható gombokat
  • Ügyelj űrlapjaidra, mert ezek könnyedén elromolhatnak mobilos felületeken
  • Tesztelj, javíts, és tesztelj tovább!

 

Optimalizálj helyi keresésekre

Habár okostelefonjainkat otthonainkban is sokat használjuk, ezek az eszközök az otthonunktól távol töltött időkre váltak a leghasznosabbá. A Google adatai szerint az emberek 76%-a látogatott is el egy céghez, miután rákeresett valamire a közelben. E látogatások 28%-a értékesítéssel végződött.

 

Hogy lépést tudj tartani a helyi kereslettel, azaz a „közelemben” jellegű keresésekkel, a helyi SEO-ra is oda kell figyelned. A helyi keresési találatok sokban eltérhetnek az asztali keresésektől, tehát tudnod kell, hogy mit célozz meg, és hogyan célozd meg azt. Íme néhány tipp a helyi mobil SEO javítására:

  • Írj helyileg célzott tartalmakat: Ez az egyik legjobb módszer a helyi rangsorolás javítására
  • Építs helyi linkeket
  • Használd a Google Cégemetregisztrálj a Google ingyenes cégadatbázisába, és töltsd ki céged összes adatát. Ezen az adatlapon naprakészen tarthatod céged alapadatait, reagálhatsz a felhasználók véleményeire, feltölthetsz képeket, és sok más lehetőséged is nyílik.
  • Foglalkozz véleményekkel: kérd meg ügyfeleidet, hogy írjanak véleményeket termékeidről, és értékeljék őket, majd jelöld meg ezeket strukturált adatokként, illetve helyezd el őket webhelyed egy külön oldalán is.
  • Képek: Készíts képeket cégedről és töltsd fel őket Google Cégem adatlapodra
  • Használj strukturált adatokat: Jelöld meg alapadataidat, termékeidet, értékeléseidet, stb., hogy bővített találatok jelenhessenek meg webhelyedről a Google találatai között.
  • Elérhetőségek: Ügyelj rá, hogy céged elérhetőségei adatai mindig naprakészek és könnyedén fellelhetők legyenek.
  • Yoast Local SEO: Ha WordPress webhelyet használsz, ez a beépülő modul sokat segíthet a helyi keresőoptimalizálásban.

 

Tökéletesítsd mobilos tartalmaidat

Az okostelefonok képernyője meglehetősen kicsi. Ezen a kis kijelzőn a szövegek gyakran végtelennek tűnő bekezdések formájában jelennek meg. A felhasználóknak megállás nélkül görgetniük kell. A mobilképernyőkre helyezett szöveg bármelyik webfejlesztőnek fejfájást okozhat. Azonban a szöveg desingja és használata rendkívül fontos tényezők webhelyed sikerében. Ha webhelyed olvashatatlan, vagy egyszerűen csak rosszul néz ki, az emberek nem fogják elolvasni az ezerszavas cikkeidet.

 

Az emberek sokat olvasnak az okostelefonjaikon, neked pedig az a feladatod, hogy ezt minél egyszerűbbé tedd számukra. Figyelned kell persze arra is, hogy tartalmaid jó minőségűek legyenek.

 

Írj a kis képernyőkre

Mindig tartsd észben a kisméretű képernyők korlátait, amikor tartalmakat készítesz webhelyedre, vagy a régiek átszerkesztésén dolgozol. Próbálj minél kevesebb hosszú mondatot használni, írj négy mondatnál nem hosszabb bekezdéseket, illetve tördeld fel szövegeidet pontozott felsorolásokkal, és alcímekkel.

 

Semmi sem fogja olyan gyorsan elriasztani egyébként érdeklődő olvasóidat, mint egy hatalmas falnyi, folyamatos szöveg, különösen okostelefonon.

 

Írj jobb meta leírásokat és címeket

A Google kevesebb információt jelenít meg a mobilos keresőtalálatok között, mint asztali gépeken. A kereső lerövidíti majd meta leírásaidat és címeidet, ha túl hosszúra csinálod őket. Gondolkodj el tehát rajta, hogy hogyan optimalizálhatnád bejegyzéseidet és oldalaidat. Ha mobilra optimalizálod meta leírásaidat és címeidet, akkor számos karaktert veszítesz majd. A Yoast SEO snippet editor segítségével például megnézheted, hogy hogyan mutat majd az adott oldalad a mobilos és az asztali találatok között.

 

Készülj fel a hangalapú keresésre

Tartalmaid szerkesztése során érdemes a hangalapú keresésre is odafigyelni. Tény, hogy ez nem újdonság, de az olyan hangos segédek megjelenésével, mint az Apple Siri, az Amazon Alexa és a Google Asszisztens, rohamosan felgyorsult a dolgok fejlődése. Egyre többen adnak utasításokat okoseszközeiknek hanggal – például kérdéseket tesznek fel nekik, amikre ezek az eszközök az online tartalmak között keresnek majd válaszokat. Tény, hogy ez a technológia még nem igen támogatja a magyar nyelvet, de csak idő kérdése, hogy a hazai felhasználók között is elterjedjen ez a szokás.

 

Ha szeretnéd felkészíteni tartalmaidat a közelgő hangalapú keresésre, akkor alaposan át kell vizsgálnod meglévő tartalmaidat. Gondolkodj el rajta, hogy tartalmaid válaszokat adnak-e különféle kérdésekre. Ha nem, akkor fogalmazd át őket. Tudd meg, hogy az emberek milyen kérdéseket írnak be, hogy rátaláljanak tartalmaidra, és optimalizáld erre szöveges cikkeidet.

 

Használj Schema strukturált adatokat mobilos webhelyeden

A már emlegetett strukturált adatok rendkívül fontosak. Ha webhelyed elemeit a Schema.org szabványa alapján jelölöd meg, akkor ezzel még egy kommunikációt csatornát nyitsz meg közted és a keresőmotorok között.

 

A strukturált adatok egyértelművé teszik a keresőmotorok számára, hogy webhelyed elemei pontosan mit is jelentenek. Ha megfelelően elvégzed ezeket a jelöléseket, akkor a keresőmotorok felhasználhatják ezeket a plusz adatokat, hogy bővített keresőtalálatokat jeleníthessenek meg webhelyedről. A bővített találatok kitűnnek a többi, hétköznapi találat közül, így több kereső felhasználó figyelmét is magukra vonják majd.

 

A strukturált adatok segítségével a keresőmotorok többféleképpen is megjeleníthetik webhelyed tartalmait a keresőtalálatok között. A galériákként megjelenő találatok például olyan adatokat használnak, amelyeket te is hozzáadhatsz webhelyed mobilos oldalaihoz. Ez mobilra optimalizált, koppintásokat csalogató keresőtalálatokat eredményez majd!

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/mobile-seo-ultimate-guide/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!