notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mitől lesz minőségi egy tartalom, és hogyan gondoskodj erről?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Mi számít minőségi tartalomnak (és hogyan készíts ilyeneket)?

Mi számít minőségi tartalomnak (és hogyan készíts ilyeneket)?


2020/09/26
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A minőségi tartalmak előállítása minden SEO stratégia alapját kellene képezze, de vajon mi számít igazán jó minőségnek? Ugyan az a minőség a Google szemében, mint ami a felhasználóidéban is?

Mitől lesz minőségi egy tartalom, és hogyan gondoskodj erről?
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A következő cikkben arról olvashatsz, hogy mi is az a minőségi tartalom, és hogy hogyan biztosíthatod, hogy mit tehetsz saját tartalmaid minőségéért. Habár szükséged lesz hozzá némi kreatív írói készségre is, nem kell megijedni tőle, mert Hemingway-szintű alkotásokat kell készítened. Ha a megfelelő dolgokra összpontosítasz, jól rangsoroló, minőségi tartalmakat állíthatsz elő, amelyeket felhasználóid előszeretettel olvasnak majd.

 

Mi az a minőségi tartalom?

Ez bizony az egymillió forintos kérdés, ugyanis ha tudod, hogyan írhatsz minőségi tartalmakat, akkor több látogatóra és konverzióra, illetve alacsonyabb visszafordulási arányokra számíthatsz. De ki mondja meg, hogy minőségiek-e tartalmaid, vagy sem? Az egyszerű válasz az, hogy a felhasználóid. Ez persze valamivel nehezebbé teszi a megfelelő tartalmak elkészítését, hiszen minden felhasználó más. Mindenki más szándékkal keres, és habár szinte minden felhasználó tudja, hogy mit szeretne találni, ez az, amit te nem tudhatsz – legalább is nem túl konkrétan.

 

Bizonyára nem erre számítottál, amikor ezt a minőségi tartalmakról szóló cikket kezdted el olvasni, ugye? Ne aggódj, ennél azért többről van szó.

 

Habár tartalmad minőségét valóban felhasználóid ítélik meg, vannak bizonyos módszerek, amelyek segítségével átgondolt, könnyedén olvasható és vonzó tartalmakat készíthetsz. Ezekkel a módszerekkel nem csak a felhasználók, hanem a keresőmotorok számára is megfelelőbb tartalmakat alkothatsz majd. Persze mindez időigényes, de garantáltan hasznosan töltött időként tekintesz majd vissza rá. Az lebegjen a szemeid előtt, amit a jó minőségű tartalmak hoznak majd webhelyednek!

 

Hogyan készíts minőségi tartalmakat

Cikk inline

1. Az olvasóidnak írj, ne magadnak

Ha egy e-kereskedelmi webhelyet vezetsz, akkor a célod az, hogy tájékoztasd olvasóidat a termékekről és szolgáltatásokról, amiket kínálsz. Ha blogger vagy, akkor a cél megmutatni olvasóidnak, hogy ki is vagy és hogy milyen tartalmak érdekelnek.

 

Persze biztos rengeteg dolog van, amiről írni szeretnél. Azonban fontos figyelembe venned azt is, hogy látogatóid miről szeretnének olvasni. Mik érdeklik őket? Milyen eseményekre és hírekre kíváncsiak, milyen trendeket követnek, és hogyan tudnak azonosulni cégeddel? Milyen problémát próbálnak megoldani, ami a webhelyedre hozta őket?

 

Ha szeretnél olyan tartalmakat készíteni, amiket a felhasználók jó minőségűnek tartanak, akkor a legelső lépés biztosítani, hogy számukra értékes, érdekes információkat kínálj ezekben. Ha arra vagy kíváncsi, hogy mit tartanak értékesnek, érdekesnek felhasználóid, akkor kulcsszókutatást kell végezned. Ez segít majd eldönteni, hogy milyen témákról írj, és hogy milyen szavakat használ közönséged adott témákkal kapcsolatban.

 

Ez rangsoroláson is segít majd, hiszen minél kevesebb látogató fordul vissza a Google találatok közé, miután webhelyedre érkezett, annál inkább látja majd a keresőmotor, hogy bizonyára jó tartalmakat kínálsz nekik.

 

2. Tedd olvashatóvá és magukkal ragadóvá tartalmaidat

Ha szeretnéd eljuttatni üzeneteidet az embereknek, és biztosítani, hogy az emberek az egész blogbejegyzést vagy oldalt végigolvassák, akkor könnyedén olvashatóvá kell tenned tartalmaidat. Ehhez oda kell figyelned a szöveg szerkezetére és a szóhasználatra is. Ha például túl sok szöveget írsz egyszerre címsorok és bekezdések nélkül, akkor az emberek könnyedén eltántorodhatnak ezek láttán. Fontos tehát, hogy szellőssé, tagolttá tedd a szöveget számukra, hogy legyen idejük megpihenni két bekezdés vagy szakasz között.

 

Próbálj továbbá minél kevesebb nehéz szót és kifejezést használni, és ügyelj a mondatok hosszára is. Ezek nehezebben értelmezhetővé tehetik tartalmaidat, amiket így tovább tart majd végigolvasni.

 

Próbáld jól érezni magad a szöveg elkészítése közben, és fogalmazz változatosan, hogy magukkal ragadóvá tedd tartalmaidat. Használj szinonimákat, írj felváltva rövid és hosszú mondatokat, és légy személyes a fogalmazásodban. Ez segít egyedi minőségi tartalmakat készíteni, amik különböznek mindattól, amit versenytársaid kínálnak.

 

3. Gondolj a keresőszándékra és a célodra

Először is tisztázzuk, hogy mit jelent a keresőszándék. A keresőszándék az az ok, ami miatt valaki rákeres valamire az interneten. Ez a kifejezés utal az online keresések céljára. Például: valaki egy kérdésre szeretne választ kapni? Esetleg venni szeretnének valamit az interneten? A keresőszándék nagyban befolyásolja azt, hogy valaki minőséginek tekinti-e egy tartalmadat, vagy sem. Megfelel az adott tartalom az illető igényeinek abban az adott pillanatban? Ha igen, akkor tovább maradnak majd az adott oldalon. Azonban ha egy kérdésre keresnek választ, és az oldalad csak termékeket próbál eladni nekik, akkor pillanatokon belül távoznak majd.

 

Amikor tehát tartalmat készítesz egy bizonyos oldalra, fontos, hogy figyelembe vedd a keresőszándékot is. Éppen ezért érdemes saját céljaidat azokhoz a keresőszándékokhoz igazítani, amelyek felhasználóid keresései mögött állhatnak. Ha az egyik célod például az, hogy több feliratkozót szerezz egy hasznos információkat kínáló hírlevélre, akkor helyezz el egy feliratkozó gombot azon az oldalon, ahová az információkat kereső felhasználók érkeznek meg webhelyedre.

 

Valaki tranzakciós szándékkal érkezett webhelyedre (tehát vásárolni szeretne valamit)? Biztosítsd, hogy ez a felhasználó azonnal a megfelelő oldalra érkezzen. Ha valaki egy adott termékedre keres rá, akkor nem jó, ha egy olyan blogbejegyzésre kerül, ami arról a termékről beszél, hiszen a cél az, hogy rögtön a termék adatlapjára érkezzen, ahol megveheti azt.

 

Persze hamarosan kitapasztalod majd, hogy a dolgok nem ilyen egyszerűek. Azonban ha figyelembe veszed felhasználóid lehetséges keresőszándékait, akkor könnyebben eldöntheted, hogy miről szóljanak tartalmaid, és hogy milyen felhívásokat helyezz el egy-egy oldalon vagy bejegyzésben.

 

4. Légy megbízható

Amikor az emberek webhelyed valamelyik weboldalára érkeznek, az is fontos, hogy elnyerd a bizalmukat. Különösen, ha még nem ismerik webhelyedet, be kell bizonyítanod nekik, hogy megbízható vagy.

 

Ebben segít, ha tisztán, és felhasználó-központúan fogalmazol, de ennél persze többre lesz szükséged. Próbálj például minél kevesebb stock képet használni (ha teheted), hiszen a hiteles képek bizalomgerjesztő és személyesebb hangulatot kölcsönöznek webhelyednek. Vonatkozik ez a „Rólunk” oldalra is, ahol természetesen saját a csapatod tagjairól képek kell, hogy szerepeljenek.

 

Használj strukturált adatokat, hogy a Google megjelenítse a találataidban azok csillagos minősítését, helyezz el ügyfélvallomásokat a termékoldalakon, és használj HTTPS-t, hogy ezzel is biztonságosabbá tedd a böngészést felhasználóid számára. Mindez a felhasználóknak és a Google-nak is azt jelzi majd, hogy a webhely egy valódi céghez vagy személyhez tartozik.

 

5. Tartsd naprakészen tartalmaidat

A minőségi tartalmak egy másik kulcsfontosságú jellemzője, hogy mindig naprakészek és relevánsak. Ez azt jelenti, hogy egy jól megírt bejegyzés vagy cikk publikálása nem az utolsó lépés a folyamatban. A későbbiekben ezt a tartalmat frissítened kell, hogy az emberek mindig naprakész, aktuális információkat találjanak benne.

 

Felhasználóid így látni fogják, hogy képben vagy a legújabb fejleményekkel kapcsolatban, ami segít majd megerősíteni a beléd vetett bizalmukat. Az emberek továbbá szívesen térnek vissza rendszeresen egy olyan webhelyre, ahol tudják, hogy mindig naprakész, hasznos információkat találnak majd. Persze a Google is felfigyel majd rá, ha felújítod régebbi tartalmaidat, hiszen a keresőmotor is szívesebben kínál friss információkat a kereső felhasználóknak.

 

Bónusz: Fektess a webhely szerkezetébe is

Az eddig tárgyalt öt lépés segít majd könnyedén olvasható, felhasználó-központú tartalmakat írni. Most azonban legyen szó egy extra lépésről is, aminek bár kevesebb köze van az íráshoz, segít majd, hogy felhasználóid és a keresőmotorok rátaláljanak minőségi tartalmaidra. Ez a lépés nem más, mint a webhelyszerkezet kialakítása.

 

Webhelyszerkezet webhelyed tartalmainak rendszerezését értjük – ez a tényező minden SEO stratégia fontos részét képezi. Egy jó webhelyszerkezet segít eldönteni a Google-nak, hogy egyes oldalaid mennyire fontosak az alapján, hogy hogyan kapcsolódnak egymáshoz.

 

Ha megfelelően állítod össze, ez a szerkezet az indexelésben is hasznos lesz a keresőmotorok számára, és persze a felhasználók is könnyebben rátalálnak majd webhelyeden azokra a dolgokra, amiket keresnek (akár a keresőmotorokban teszik azt, akár közvetlenül webhelyeden).

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/quality-content/

Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 128 271
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Az ABC jelentése

Mit is jelent az ABC? Az értékesítés világában az ABC...

GPCTBA/C&I

Mi is az a GPCTBA/C&I? A GPCTBA/C&I egy rövidítés az angol...

Fizikai cím

Mi is az a fizikai cím? A fizikai cím az emailt feladó cég...

Sablon

A sablon egy előre megformázott dokumentum, amelyet valamilyen specifikus célra lehet...

Biztonságos rendelési űrlap

Egy webhely titkosított oldala, amely lehetővé teszi felhasználók...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.