Google Analytics 4 - mit tud az új Analytics, és miért fontos ez számunkra?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Mi az a Google Analytics 4?

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Az utóbbi időben egyre többet hallani a titokzatos Google Analytics 4-ről, ami komoly változásokat ígér az online marketingesek és webhelytulajdonosok számára. De mi is pontosan a Google Analytics 4, és miben különbözik a mostani Universal Analyticstől?

Google Analytics 4

Mi az a Google Analytics 4?

A Google Analytics 4 (GA4) a Google új adatgyűjtő és adatelemző felülete, amely a tervek szerint 2023 júliusában váltja le a Google jelenleg is sokak által használt Universal Analytics (UA) platformját. A keresőóriás elmondása szerint a GA4 számos előnyt kínál az UA-val szemben, SEO ügynökségeknek és marketingeseknek, amely sokak szemében az online adatgyűjtés ipari szabványa.


A 2023 július 1-re tervezett átállást követően a Universal Analytics nem gyűjt majd több adatot, de az addig a dátumig összegyűjtött adatok további 6 hónapig lesznek megtekinthetők. Ezeket az adatokat mindenképpen érdemes lesz letölteni és elmenteni, ugyanis nem vihetők át a Google Analytics 4 felületére.


Erre azért van szükség, mert a Google Analytics 4 eseményalapú követést használ majd, ami nem kompatibilis a Universal Analytics által gyűjtött oldalbetöltés- és munkamenet alapú adatokkal.

 

Google Analytics 4 és Universal Analytics – Mi a különbség?

A GA4-re váltó felhasználók néhány említésre méltó nehézséget tapasztalhatnak majd az új felületen, úgymint:
•    A mutatók értelmezése, és a követendő mutatók kiválasztása
•    Az „események” koncepciójának értelmezése
•    A Google Ads vagy a Search Console integrálása a GA4-be
•    A konverziós adatok követése
•    Az asszisztált konverziók és visszafordulási arány követése

 

Ez csupán néhány probléma, amik szembe jöhetnek veled, ha korábban a Universal Analyticset használtad, és most próbálsz majd a GA4-re váltani. Érdemes tehát minél előbb megismerkedni az új platformmal, főleg, hogy a GA4 csak onnantól kezdi el mérni és tárolni az adatokat, hogy hozzáadod webhelyedet egy új tulajdonként.


A Google Analytics 4 felületéről néhány fontos funkció is hiányzik, amikhez a Universal Analyticsben eddig hozzáfértél:
•    Nézetek
•    IP-cím alapú szűrés
•    Egyes jelentések (ezeket manuálisan kell beállítani)
•    Korlátozott számú egyéni dimenziók
•    Ismétlődő email jelentések

 

A Google Analytics 4 azonban sok hasznos újdonságot is kínál, amelyeknek köszönhetően hosszútávon egy hasznosabb eszköz lehet majd, mint elődje. Ilyenek például:
•    Egyszerűsített adatok, amelyekhez mind a GA4 felhasználói, mind a Google könnyebben hozzáfér majd
•    Pontosabb nyomkövetés a webhelyek és mobilalkalmazások között
•    Bizonyos események (pl. kattintások, letöltések stb.) kódmentes követése
•    Egyéni jelentések
•    Mesterséges intelligenciával létrehozott statisztikák és előrejelzések
•    Korszerűbb közönségintegráció a Google Ads platformmal
•    Több figyelmet kapnak az ügyfelek élettartam-terjedelmű jelentései
 

Gyakori kérdések

Mi az a Google Analytics 4?

A Google Analytics 4 (GA4) a Google új adatgyűjtő és adatelemző felülete, amely a tervek szerint 2023 júliusában váltja le a Google jelenleg is sokak által használt Universal Analytics (UA) platformját.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!