notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Növekedett a meta leírások hossza, mit jelent ez a SEO szempontjából?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Növekedett a meta leírások hossza, mit jelent ez a SEO szempontjából?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Növekedett a meta leírások hossza, mit jelent ez a SEO szempontjából?


2018/01/10
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Google 2017 novemberétől hosszabb kivonatokat vesz át weboldaladról, így a meta desciption mérete is növekedhet? Mit jelent ez a SEO szempontjából és mennyire érdemes növelni a meta leírás hosszát? 

Növekedett a meta leírások hossza, mit jelent ez a SEO szempontjából?

Amikor rákeresel valamire a Google-on (valójában a legtöbb népszerű keresőmotor hasonlóképpen működik), akkor a kereső nem csak linkeket és tartalomcímeket listáz ki neked, hanem az oldalak meta leírását is. Ezeket hívjuk kivonatoknak (snippet).

 

A Google nemrégiben bejelentette, hogy meghosszabbítják ezeket a kivonatokat, azaz több karakternyi szöveget jelenítenek majd meg a találati oldalakon egy-egy oldal meta leírásából. Logikusan ez azt jelenti, hogy a Google által javasolt maximális meta leírás hossza is növekszik. Ez a változás csak az organikus, tehát a nem fizetett találatokat érinti.

 

A Google eddig ritkán lépte át a 165 karakteres limitet (ennyit jelenített meg összesen az oldalak meta leírásából a találatok alatt). 2017 decembere óta azonban mind az asztali, mind a mobilos keresések kivonatai több mint három sorral is megjelenhetnek, 260-270 karakterre bővítve a korábbi maximális terjedelmet.

 

Keresőoptimalizált weboldalt szeretnél? Kattints ide, és nézd meg, mi kell hozzá! 

 

 

 

A korábbi 165 karakteres kivonatok gyakran nem voltak elegendők arra, hogy tökéletesen kielégítsék a kereső felhasználó igényeit. Sok esetben az adott személy kénytelen volt rákattintani egy ígéretesnek tűnő találatra, mert a meta leírás egyszerűen félbeszakadt, mielőtt választ adott volna a kérdésére.

 

Mit jelent számomra a hosszabb meta leírás, mi változik a keresőoptimalizálásban?

Nem csak a kivonatok hossza változott meg, hanem a Google kivonatokkal kapcsolatos irányelvei is. Ha pedig foglalkozol egy ideje a SEO-val, akkor jól tudod, hogy amit a Google mond, az lényegben szabályértékűvé válik az interneten.

 

Korábban ugye a Google azt javasolta, hogy érdemes nagyjából 160 karakteresre megírni a meta leírást. Az újítás szerint nincs ajánlott maximális hossz, azonban Danny Sullivan (a Google egyik munkatársa) azt állította, hogy ő személy szerint nem írna 320 karakternél hosszabb meta leírásokat.

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!


Az új szabályok érvényességi ideje

Pihengetünk?

Az egész 2017 novemberében kezdődött. Egyre több webhely frissíti a meta leírásokat, hogy optimalizálva legyenek az új limitre, de mivel a hír még mindig nem jutott el mindenkihez, így sok helyen (egy jó ideig) még mindig a régi, rövidebb metákat olvashatod majd a találatok között.

 

Hogyan érinti ez az új szabályzás a keresőoptimalizálást?

Ezek a változások nagyon jelentősek, alapvetően alakíthatja át a SEO stratégiádat, de az egész online teret is. Természetesen ez a keresőoptimalizálás folyamatában és az eredményekben is változásokat hoz majd. Az alábbiakra készülj fel…

 

Máshogyan kell majd meta leírásokat fogalmaznod

Több hely, több lehetőség. Nagyobb teret kaptál arra, hogy hass a felhasználókra, és kattintásra ösztönözd őket, de lehetőséged nyílik arra is, hogy több információt helyezz el a metában, amit a Google előkelőbb rangsorolással jutalmazhat. Sok esetben választanod kell majd e két véglet közül, de stratégiádtól függően lehet, hogy megéri feláldozni néhány kattintást a jobb helyezés érdekében.

 

Valószínűleg az átkattintási arány is változik majd

Még semmi sem biztos – el kell telnie némi időnek, míg az új irányelveket mások is alkalmazni kezdik. Elképzelhető hogy a rövidebb leírások kevesebb kattintást kapnak majd, mert az emberek jobban megbíznak a hosszabb, tartalmasabb metákban.

 

Az alacsony rangú találatok lejjebb csúsznak majd

Nem feltétlenül rangsorolásban (habár ez is elképzelhető), hanem helyileg. Gondolj csak bele: a hosszabb kivonatok több helyet foglalnak el a találati oldalakon, mint korábban a rövidek, sok felhasználó pedig nem veszi majd a fáradtságot, hogy legörgessen a találati oldal aljáig. A szó szerint lent elhelyezkedő találatok tehát még kevesebb kattintásra számíthatnak majd, hacsak nem javítanak helyezésükön.

 

Ha magad végzed oldalad keresőoptimalizálását, ezt kell tened

Szedd össze (listaszerűen) a legfontosabb, legforgalmasabb landing oldalaidat, és minél előbb frissítsd a meta leírásukat az új előírások szerint. Ehhez érdemes megvizsgálni néhány releváns találati oldalt, ahonnan az organikus forgalom érkezik webhelyedre, és megnézni, hogy ott milyen hosszúak a leírások. Ha szerencséd van, akkor az elsők között leszel, akik frissítették metájukat, ezzel pedig jó eséllyel több forgalmat szerezhetsz majd.

Nem érdemes 300 karakternél hosszabb leírásokat készíteni.

Ez után webhelymotorodat is frissítened kell majd az új szabályok szerint. Korábban minden bizonyal valahol 160-180 körül mozgott a maximális meta leírás limit a szerkesztés során, amit most már érdemes legfeljebb 320-ra állítani (vagy 300-ra, ha már annyi az új „nem hivatalosan ajánlott” limit).

 

Felhasznált SEO irodalom:

MOZ SEO BLOG

Google Webmaster Blog


 

SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
486 859
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Vállalkozó

Egy olyan személy, aki egy számára új, vagy nem teljesen ismert...

Email szponzorálás

Mi is az email szponzorálás?   Az Email szponzorálás az, amikor egy hirdető fél...

Digitális Marketing Tölcsér

A Digitális Marketing Tölcsér jelentése Azt a folyamatot jelenti, amely során a cégek...

Bérleti lista

Mi az a bérleti lista? A bérleti listák, vagy email bérleti...

Témamodellezés

Egy olyan SEO stratégia, amelyet akkor szokás használni, amikor egy oldal...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.