Növekedett a meta leírások hossza, mit jelent ez a SEO szempontjából?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Növekedett a meta leírások hossza, mit jelent ez a SEO szempontjából?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Google 2017 novemberétől hosszabb kivonatokat vesz át weboldaladról, így a meta desciption mérete is növekedhet? Mit jelent ez a SEO szempontjából és mennyire érdemes növelni a meta leírás hosszát? 

Növekedett a meta leírások hossza, mit jelent ez a SEO szempontjából?

Amikor rákeresel valamire a Google-on (valójában a legtöbb népszerű keresőmotor hasonlóképpen működik), akkor a kereső nem csak linkeket és tartalomcímeket listáz ki neked, hanem az oldalak meta leírását is. Ezeket hívjuk kivonatoknak (snippet).

 

A Google nemrégiben bejelentette, hogy meghosszabbítják ezeket a kivonatokat, azaz több karakternyi szöveget jelenítenek majd meg a találati oldalakon egy-egy oldal meta leírásából. Logikusan ez azt jelenti, hogy a Google által javasolt maximális meta leírás hossza is növekszik. Ez a változás csak az organikus, tehát a nem fizetett találatokat érinti.

 

A Google eddig ritkán lépte át a 165 karakteres limitet (ennyit jelenített meg összesen az oldalak meta leírásából a találatok alatt). 2017 decembere óta azonban mind az asztali, mind a mobilos keresések kivonatai több mint három sorral is megjelenhetnek, 260-270 karakterre bővítve a korábbi maximális terjedelmet.

 

Keresőoptimalizált weboldalt szeretnél? Kattints ide, és nézd meg, mi kell hozzá! 

 

 

 

A korábbi 165 karakteres kivonatok gyakran nem voltak elegendők arra, hogy tökéletesen kielégítsék a kereső felhasználó igényeit. Sok esetben az adott személy kénytelen volt rákattintani egy ígéretesnek tűnő találatra, mert a meta leírás egyszerűen félbeszakadt, mielőtt választ adott volna a kérdésére.

 

Mit jelent számomra a hosszabb meta leírás, mi változik a keresőoptimalizálásban?

Nem csak a kivonatok hossza változott meg, hanem a Google kivonatokkal kapcsolatos irányelvei is. Ha pedig foglalkozol egy ideje a SEO-val, akkor jól tudod, hogy amit a Google mond, az lényegben szabályértékűvé válik az interneten.

 

Korábban ugye a Google azt javasolta, hogy érdemes nagyjából 160 karakteresre megírni a meta leírást. Az újítás szerint nincs ajánlott maximális hossz, azonban Danny Sullivan (a Google egyik munkatársa) azt állította, hogy ő személy szerint nem írna 320 karakternél hosszabb meta leírásokat.

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!


Az új szabályok érvényességi ideje

Az egész 2017 novemberében kezdődött. Egyre több webhely frissíti a meta leírásokat, hogy optimalizálva legyenek az új limitre, de mivel a hír még mindig nem jutott el mindenkihez, így sok helyen (egy jó ideig) még mindig a régi, rövidebb metákat olvashatod majd a találatok között.

 

Hogyan érinti ez az új szabályzás a keresőoptimalizálást?

Ezek a változások nagyon jelentősek, alapvetően alakíthatja át a SEO stratégiádat, de az egész online teret is. Természetesen ez a keresőoptimalizálás folyamatában és az eredményekben is változásokat hoz majd. Az alábbiakra készülj fel…

 

Máshogyan kell majd meta leírásokat fogalmaznod

Több hely, több lehetőség. Nagyobb teret kaptál arra, hogy hass a felhasználókra, és kattintásra ösztönözd őket, de lehetőséged nyílik arra is, hogy több információt helyezz el a metában, amit a Google előkelőbb rangsorolással jutalmazhat. Sok esetben választanod kell majd e két véglet közül, de stratégiádtól függően lehet, hogy megéri feláldozni néhány kattintást a jobb helyezés érdekében.

 

Valószínűleg az átkattintási arány is változik majd

Még semmi sem biztos – el kell telnie némi időnek, míg az új irányelveket mások is alkalmazni kezdik. Elképzelhető hogy a rövidebb leírások kevesebb kattintást kapnak majd, mert az emberek jobban megbíznak a hosszabb, tartalmasabb metákban.

 

Az alacsony rangú találatok lejjebb csúsznak majd

Nem feltétlenül rangsorolásban (habár ez is elképzelhető), hanem helyileg. Gondolj csak bele: a hosszabb kivonatok több helyet foglalnak el a találati oldalakon, mint korábban a rövidek, sok felhasználó pedig nem veszi majd a fáradtságot, hogy legörgessen a találati oldal aljáig. A szó szerint lent elhelyezkedő találatok tehát még kevesebb kattintásra számíthatnak majd, hacsak nem javítanak helyezésükön.

 

Ha magad végzed oldalad keresőoptimalizálását, ezt kell tened

Szedd össze (listaszerűen) a legfontosabb, legforgalmasabb landing oldalaidat, és minél előbb frissítsd a meta leírásukat az új előírások szerint. Ehhez érdemes megvizsgálni néhány releváns találati oldalt, ahonnan az organikus forgalom érkezik webhelyedre, és megnézni, hogy ott milyen hosszúak a leírások. Ha szerencséd van, akkor az elsők között leszel, akik frissítették metájukat, ezzel pedig jó eséllyel több forgalmat szerezhetsz majd.

Nem érdemes 300 karakternél hosszabb leírásokat készíteni.

Ez után webhelymotorodat is frissítened kell majd az új szabályok szerint. Korábban minden bizonyal valahol 160-180 körül mozgott a maximális meta leírás limit a szerkesztés során, amit most már érdemes legfeljebb 320-ra állítani (vagy 300-ra, ha már annyi az új „nem hivatalosan ajánlott” limit).

 

Felhasznált SEO irodalom:

MOZ SEO BLOG

Google Webmaster Blog


 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!