notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Marketing tanácsadás – nem, nem vállalunk el mindenkit!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Marketing tanácsadás – nem, nem vállalunk el mindenkit!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Marketing tanácsadás – nem, nem vállalunk el mindenkit!


2019/08/08
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan legyél jó marketing tanácsadó? Dolgozz csak annak, akinek igazi lelkesedéssel tudod tolni a szekerét. Ez az elvünk a Marketing Professzoroknál. Mi ennek a következménye? Mutatom!
 

Marketing tanácsadás – nem, nem vállalunk el mindenkit!

Volt egy professzorom az egyetemen, nagyon laza, jó fej tanár volt. Mindig érdekes példákat hozott az előadásain, akár teljesen a témától független, de a végén mégis csak odaillő történeteket, mondásokat. Volt egy példája, amit azóta nem csak eredeti jelentésében, de az üzleti életben is beigazolódni látok: Egy nőt rettenetesen meg tudsz alázni azzal, ha meg akarod d…ni mikor ő nem akarja, ezért jogosan lesz rád mérges. De ne feledd, nagyon megalázod, és nagyon gyűlölni fog akkor is, ha azt akarja, hogy megd….gd, de te nem teszed meg. 

 

Nos, ez tökéletesen igaz az üzleti életben is. Ha valakihez ragaszkodsz, nyomulsz, el akarsz neki mindenképpen adni, nehezen éred el a célod, de megbecsülésed nem lesz nála, az biztos. Ezért nem szeretem az MLM rendszereket sem. De akkor is ellenségeket tudsz szerezni, ha valaki nagyon akarja, amit te tudsz, de te nem akarod odaadni neki. Nálunk ez sajnos gyakran előfordul, biztos ez is az én hibám.

 

Ha már egyszer marketing blog

Nos, itt ezen a marketing blogon kevés az ilyen kötetlen cikk. Szinte naponta írok valamilyen marketing témáról, de inkább egyetemi stílusban. Talán azért, mert gyerekkorom óta egyetemek falai között élek, hiszen Édesapám is professzor volt, én is kutatok és tanítok több egyetemen is. De ma hála Krisztának, kicsit személyesebbre sikerült vennem a figurát. 

 

Kriszta felhívott a szabadságomon, nem tudom, honnan volt meg a számom, és Instagram és YouTube követőinek a számát szerette volna növelni. Éppen kint ringatóztam a hajómon, kértem, hogy hívjon vissza később, amikor visszatérek a szabiról. Nyilván azt kellett volna mondanom, hogy írjon valamelyik kollégámnak, mert úgy már régen elintéződött volna az ügy. De most Kriszta felhívott. Nem emlékeztem ki ő, hiszen naponta vannak új megkereséseim, sokszor 4-5 is. Mikor megkértem, mondja el, miről is van szó, hosszan hallgatott. Nagy sértésnek vette. Majd gyorsan elkezdte hadarni, hogy ő mekkora nagy valaki, és hogy mit csináljak neki. Majd megkérdőjelezte, hogy mindezek után hogyan bízhat meg bennem, ha már most nem tudom, miről van szó. 

 

Marketing tanácsadó vagyok, nem orvos

Pihengetünk?

Az orvosokat köti a Hippokratészi eskü. Ha gyógyítani kell, nincs válogatás. Mi, marketing tanácsadóként egy bizonyos területen vagyunk jók, az pedig a komplex online marketing stratégia kidolgozása, megvalósítása és ezek alapján a konverziók számának és értékének folyamatos növelése. Nem vállalok el olyasmit, hogy hé, kéne több YouTube követő, csinálj már! Persze, az lehet, hogy egy cég először csak azt ismeri fel, hogy mondjuk a konkurense jobban jön a Google találati listáján, és ezért a cége is jobban megy, segítsünk a keresőoptimalizálásban. 

 

De bármenyire is Magyarország legjobb SEO szakértői között tartanak minket számon, nem vállalunk el tisztán csak keresőoptimalizálási munkákat, csak akkor, ha azt stratégiában tehetjük meg. Sőt, még az sem biztos, hogy egy stratégia megalkotása után elvállalunk egy munkát, mert az ügyféllel nem kerülünk közös nevezőre. Ezért van az, hogy soha nem adunk ki árajánlatot online marketing tanácsadásra, csupán az online marketing audit és stratégia megtervezésére. 

 

Online marketing audit és stratégia megtervezése – talán ennyi elég is lesz?

Amennyiben az ügyfél elfogadja, hogy számára is a legjobb irány, ha a munkát az online marketing audittal és a stratégia megtervezésével kezdjük, akkor abból valószínűleg ennyi üzlet már lesz, az auditot általában mindenkinek megtartjuk. Az audit folyamata alatt megismerhet bennünket a cég,  gondolkodásmódunkat, tudásunkat, stratégiánkat, így dönthet, hogy mennyire találja majd meg bennünk elképzeléseit. De mi is dönthetünk úgy, hogy a munkatársak stílusa, a termék vagy szolgáltatás jellege miatt nem érezzük hasznosnak a leendő együttműködést. Ilyenkor sok sikert kívánunk az általunk otthagyott know-how használatához, akár konkurens marketing tanácsadó cég bevonásával is, és levonulunk. 

 

Ha sikerül megértenie az ügyfélnek, hogy neki is jobb ez így, nincsen baj. Ha nem sikerül, és úgy gondolja, nála a pénz, ő parancsol, mi ezt hogyan képzeljük, na akkor baj van. Akkor érzi magát úgy az ember, ahogy azt a professzorom mondta az egyetemen. Mi nem tettük meg…

 

Marketing tanácsadás, de csakis szívvel-lélekkel

Mi a megoldás? Úgy kell elbúcsúzni, hogy a lány is azt gondolja, ő sem akarta ezt igazán… Hagytam már ott egy hatalmas, majdnem tíz milliárd éves forgalmú gasztronómiai csoportot azért, mert nem tesztett a vállalati kultúrájuk, a kizsigerelés, és a magas lóról beszélés. Szépen lassan minden egyes egységnél egyre erősebben érvényesítettük az akaratunkat, amiért ők úgy gondolták, ez nem lesz jó nekik. Ma békében élünk. 

 

De egy másik nagy gasztronómiai csoportnál, a Zsidai Groupnál immár negyedik éve egyre többet és többet dolgozunk. Imádjuk őket, a munkatársakat, a kooperatív együttműködést. Szívvel-lélekkel adjuk bele magunkat minden újabb és újabb munkába, a maximumot kihozva magunkból. Mert ők megérdemlik (nem, ez nem a L’oreal, ez a Marketing Professzorok). Az eredmények is megdöbbentők, az elégedettség így kölcsönös. 

 

Magunk is megdöbbenünk minden nap azokon az eredményeken melyeket az online marketing hoz ügyfeleinknél. A módszereinket ennek ellenére napi szinten fejlesztjük, kutatunk, kísérletezünk, irodalmazunk. Jó az, amit adunk. De csak annak, aki ezt megbecsüli. 

 

Online marketing auditra kérd ajánlatunkat ITT!
 

egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
509 183
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kanonikus címke

Mit mutatnak a kanonikus címkék?   A kanonikus címkék azt...

Előny

Mit is jelent az előny?   Az előny egy termék vagy szolgáltatás értéke, amelyet az azt...

CPM

A CPM definíciója A CPM (cost per mille) egy népszerű...

Adatvédelmi nyilatkozat

Mi az az adatvédelmi nyilatkozat? Az informatikában az adatvédelmi...

Árrés

Mit is jelent az árrés? Az árrés egy termék vagy szolgáltatás ára és a beszerzés ára...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.