Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
Marketing tanácsadás – nem, nem vállalunk el mindenkit!
Hogyan legyél jó marketing tanácsadó? Dolgozz csak annak, akinek igazi lelkesedéssel tudod tolni a szekerét. Ez az elvünk a Marketing Professzoroknál. Mi ennek a következménye? Mutatom!

Volt egy professzorom az egyetemen, nagyon laza, jó fej tanár volt. Mindig érdekes példákat hozott az előadásain, akár teljesen a témától független, de a végén mégis csak odaillő történeteket, mondásokat. Volt egy példája, amit azóta nem csak eredeti jelentésében, de az üzleti életben is beigazolódni látok: Egy nőt rettenetesen meg tudsz alázni azzal, ha meg akarod d…ni mikor ő nem akarja, ezért jogosan lesz rád mérges. De ne feledd, nagyon megalázod, és nagyon gyűlölni fog akkor is, ha azt akarja, hogy megd….gd, de te nem teszed meg.
Nos, ez tökéletesen igaz az üzleti életben is. Ha valakihez ragaszkodsz, nyomulsz, el akarsz neki mindenképpen adni, nehezen éred el a célod, de megbecsülésed nem lesz nála, az biztos. Ezért nem szeretem az MLM rendszereket sem. De akkor is ellenségeket tudsz szerezni, ha valaki nagyon akarja, amit te tudsz, de te nem akarod odaadni neki. Nálunk ez sajnos gyakran előfordul, biztos ez is az én hibám.
Ha már egyszer marketing blog
Nos, itt ezen a marketing blogon kevés az ilyen kötetlen cikk. Szinte naponta írok valamilyen marketing témáról, de inkább egyetemi stílusban. Talán azért, mert gyerekkorom óta egyetemek falai között élek, hiszen Édesapám is professzor volt, én is kutatok és tanítok több egyetemen is. De ma hála Krisztának, kicsit személyesebbre sikerült vennem a figurát.
Kriszta felhívott a szabadságomon, nem tudom, honnan volt meg a számom, és instagram és YouTube követőinek a számát szerette volna növelni. Éppen kint ringatóztam a hajómon, kértem, hogy hívjon vissza később, amikor visszatérek a szabiról. Nyilván azt kellett volna mondanom, hogy írjon valamelyik kollégámnak, mert úgy már régen elintéződött volna az ügy. De most Kriszta felhívott. Nem emlékeztem ki ő, hiszen naponta vannak új megkereséseim, sokszor 4-5 is. Mikor megkértem, mondja el, miről is van szó, hosszan hallgatott. Nagy sértésnek vette. Majd gyorsan elkezdte hadarni, hogy ő mekkora nagy valaki, és hogy mit csináljak neki. Majd megkérdőjelezte, hogy mindezek után hogyan bízhat meg bennem, ha már most nem tudom, miről van szó.
Marketing tanácsadó vagyok, nem orvos
Az orvosokat köti a Hippokratészi eskü. Ha gyógyítani kell, nincs válogatás. Mi, marketing tanácsadóként egy bizonyos területen vagyunk jók, az pedig a komplex online marketing stratégia kidolgozása, megvalósítása és ezek alapján a konverziók számának és értékének folyamatos növelése. Nem vállalok el olyasmit, hogy hé, kéne több YouTube követő, csinálj már! Persze, az lehet, hogy egy cég először csak azt ismeri fel, hogy mondjuk a konkurense jobban jön a google találati listáján, és ezért a cége is jobban megy, segítsünk a keresőoptimalizálásban.
De bármenyire is Magyarország legjobb SEO szakértői között tartanak minket számon, nem vállalunk el tisztán csak keresőoptimalizálási munkákat, csak akkor, ha azt stratégiában tehetjük meg. Sőt, még az sem biztos, hogy egy stratégia megalkotása után elvállalunk egy munkát, mert az ügyféllel nem kerülünk közös nevezőre. Ezért van az, hogy soha nem adunk ki árajánlatot online marketing tanácsadásra, csupán az online marketing audit és stratégia megtervezésére.
Online marketing audit és stratégia megtervezése – talán ennyi elég is lesz?
Amennyiben az ügyfél elfogadja, hogy számára is a legjobb irány, ha a munkát az online marketing audittal és a stratégia megtervezésével kezdjük, akkor abból valószínűleg ennyi üzlet már lesz, az auditot általában mindenkinek megtartjuk. Az audit folyamata alatt megismerhet bennünket a cég, gondolkodásmódunkat, tudásunkat, stratégiánkat, így dönthet, hogy mennyire találja majd meg bennünk elképzeléseit. De mi is dönthetünk úgy, hogy a munkatársak stílusa, a termék vagy szolgáltatás jellege miatt nem érezzük hasznosnak a leendő együttműködést. Ilyenkor sok sikert kívánunk az általunk otthagyott know-how használatához, akár konkurens marketing tanácsadó cég bevonásával is, és levonulunk.
Ha sikerül megértenie az ügyfélnek, hogy neki is jobb ez így, nincsen baj. Ha nem sikerül, és úgy gondolja, nála a pénz, ő parancsol, mi ezt hogyan képzeljük, na akkor baj van. Akkor érzi magát úgy az ember, ahogy azt a professzorom mondta az egyetemen. Mi nem tettük meg…
Marketing tanácsadás, de csakis szívvel-lélekkel
Mi a megoldás? Úgy kell elbúcsúzni, hogy a lány is azt gondolja, ő sem akarta ezt igazán… Hagytam már ott egy hatalmas, majdnem tíz milliárd éves forgalmú gasztronómiai csoportot azért, mert nem tesztett a vállalati kultúrájuk, a kizsigerelés, és a magas lóról beszélés. Szépen lassan minden egyes egységnél egyre erősebben érvényesítettük az akaratunkat, amiért ők úgy gondolták, ez nem lesz jó nekik. Ma békében élünk.
De egy másik nagy gasztronómiai csoportnál, a Zsidai Groupnál immár negyedik éve egyre többet és többet dolgozunk. Imádjuk őket, a munkatársakat, a kooperatív együttműködést. Szívvel-lélekkel adjuk bele magunkat minden újabb és újabb munkába, a maximumot kihozva magunkból. Mert ők megérdemlik (nem, ez nem a L’oreal, ez a marketing Professzorok). Az eredmények is megdöbbentők, az elégedettség így kölcsönös.
Magunk is megdöbbenünk minden nap azokon az eredményeken melyeket az online marketing hoz ügyfeleinknél. A módszereinket ennek ellenére napi szinten fejlesztjük, kutatunk, kísérletezünk, irodalmazunk. Jó az, amit adunk. De csak annak, aki ezt megbecsüli.